IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Onderhanden Leesmateriaal [wat leest u nu topic] Vorige pagina | Volgende pagina
watery black
Usericon van watery black
Posted 08-07-2011 5:15 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 8 juli 2011 4:23 schreef NotYourBitch het volgende:
Stephen King - Duistere Krachten


We sneeuwen je zo wel een beetje onder hier.

Maareh, goed bezig (Die heet in het Engels Skeleton Crew, voor de nieuwsgierigen. )

Goede bundel. Mijn favo's: The Mist (Dichte mist), Here there be Tygers (Er zit daar een tijger), The monkey (De aap) en Word Processor of the Gods (Duistere Krachten)


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-07-2011 7:57 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 juli 2011 3:24 schreef Argh het volgende:
Lijkt mij toch prettiger lezen in het Nederlands... ik kijk ontzettend veel films zonder ondertitels en gewoon in het Engels die ik prima kan volgen, de omschakeling in mijn hersens van NL naar Engels is geen probleem... maar bij boeken in het Engels raak ik nogal gauw de draad kwijt door enkele woorden die ik niet ken/herken... het verschil bij films is dat er ondersteunend beeld bij zit.


Nou ja, dat heb ik dus al niet, dus dat scheelt. En in 99% van de woorden kan ik de betekenis wel afleiden uit het zinsverband. Heb het eerder bij Nederlandse (vertaalde) boeken dat ik me op zit te vreten aan bepaalde vertalingen, waarbij Stapper/Strider uit LOTR/IDBVDR () een mooi voorbeeld is, of de ondertiteling bij alle Harry Potter films. Soms hoor, zie of lees ik daar dingen van, en in de helft van de gevallen heb ik geen idee over wie of wat het gaat. En Nederlands sprekende Amerikanen in Maine is natuurlijk ook raar, hehe.

Bij mij scheelt het gewoon dat ik vanaf mijn twaalfde (pak 'm beet) in het Engels lees en dat de Nederlandstalige boeken die ik nog heb gelezen in al die jaren letterlijk op één hand te tellen zijn. Is dus ook gewoon gewenning, waarbij ik bijna moeite heb met de omschakeling van het Engels naar het Nederlands, aangezien ik zoveel in het Engels lees, schrijf, kijk en spreek.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 08-07-2011 10:34]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 08-07-2011 9:58 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:

edit: en macabere liefde? is dat gerald's (huhu@greycloak ) game?

Nee, Macabere liefde is een verzamelbundel met onder andere een verhaal van Stephen King erin.

Wel een gave bundel met verhalen hoor, maar niet iets wat je nu ontzettend mist als SK fan. We hebben hier thuis ondertussen eindelijk de Creepshow dvd's waar die man aan meegewerkt heeft, inclusief de afbeelding waar SK een hoofdrol heeft, briljant.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-07-2011 0:26 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juli 2011 2:43 schreef watery black het volgende:
de leerling = apt pupil? Die staat toch gewoon in 4 seizoenen? ik doe dus niet aan shorts die nog eens apart uitgebracht werden, doe mij maar gewoon de bundel


Met je eens, maarrr! Ik had dat boek al heel lang geleden. En dan wil ik die ook weer hebben. Voor de rest doe ik er ook niet aan.


quote:

Ik mis er nog 3, Song of Susannah (aaargh! heb ik thuis overigens wel in het Nederlands...) Colorado Kid (staat ook thuis in de kast maar daar heb ik hier noet veel aan he ) en Secret windows. Verder moet ik nog alle stripboeken op een na. Als ik dat alles heb ga ik mn verzameling volledig omzetten in hardcovers. (vlak na de verhuis iemand zijn verzameling opgekocht en dat was deels HC deels paperback)

edit: en macabere liefde? is dat gerald's (huhu@greycloak ) game?


Tsssss.

Ik heb bijna in elk boek wat ik gekocht heb m'n naam en de datum gezet. Ik weet het niet precies, maar ik dacht dat m'n eerste king ergens in 1984 gekocht is.

En op een gegeven moment is er een gat van tig jaar en ineens in, ik dacht 2005, met terugwerkende kracht weer van alles aaangeschaft. Toen was ik gestopt met blowen. En kreeg ik weer zin in lezen, hehe.

Enne, macabere liefde is een verzamelroman met king. Die moet ik dan weer hebben, omdat hij in de lijst van uitgaves voor komt, die voorin in de boeken. De stripboeken heb ik niet. En sommige boeken komen van de bieb, sommige 2 dehands, de meeste nieuw. Maar bijna allemaal hebben ze een datum. Ik ga ze niet vervangen voor andere exemplaren, hehe. Als de verzameling compleet is, maak ik wel ff een foto voor het sk topic. Het ziet er nu al niet echt super uit, maar dat heeft ook wel weer wat. Het is duidelijk gelezen spul en dat maakt niet uit.


quote:
Op 8 juli 2011 5:11 schreef watery black het volgende:


Maareh, De Shining is wel een aanrader om te lezen. 100 maal beter dan de film.

(En voordat ik hier ruzie krijg: Dat is mijn MENING. )


Met jack of die Stephen King's The Shining?

Die tweede heb ik niet gezien en dat blijft ook zo, de eerste is magistraal. Door kubrick en nicholson. Boek is minder, behalve het einde.

En dat is mijn MENING.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-07-2011 0:45 by bastianus Profiel van bastianus

'Kapitalisme zonder remmen' van van Rossem. Wederom een interessant boek. Maar ik begin wel te merken dat je niet teveel en niet alles van die man moet lezen, hij berijdt nogal wat stokpaardjes. Al kan dat zeker ook van mij gezegd worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-07-2011 0:53 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juli 2011 9:58 schreef Sjaakie het volgende:
Nee, Macabere liefde is een verzamelbundel met onder andere een verhaal van Stephen King erin.

Wel een gave bundel met verhalen hoor, maar niet iets wat je nu ontzettend mist als SK fan. We hebben hier thuis ondertussen eindelijk de Creepshow dvd's waar die man aan meegewerkt heeft, inclusief de afbeelding waar SK een hoofdrol heeft, briljant.


Juist @ dat eerste, maar wat ik zei, dus.

Hoofdrol, ik heb het geweten, ik ben het vergeten, help me even?

Ik zet het ook wel allemaal in het sk topic, geneuzel hier anders.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 09-07-2011 0:53]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-07-2011 12:09 by Mark Profiel van Mark

Is toch die ene met die radioactieve meteoriet?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-07-2011 12:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Eerste 40/50 pagina's van deze gehad...



Mijn god, met het vorige deel erbij zijn de stakes wel zo hoog geworden, on-ge-loof-lijk! Kan me niks bedenken wat op zo'n manier alles van de hele serie bij elkaar brengt, en werkelijk alles op het spel zet wat er gecreëerd is... Benieuwd hoe hij het afmaakt


I wish I was a butterfly


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-07-2011 12:30 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Verdomme, ik ben momenteel bezig in Toll the hounds. En hoewel elk boek keer op keer weer een literair paradijsje op zich is ben ik toch wel jaloers op je.

Ik ben zo ongelofelijk benieuwd hoe alle verhaallijnen bij elkaar gaan komen en hoe het uiteindelijk afloopt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-07-2011 12:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 9 juli 2011 12:30 schreef XnegativeX het volgende:
Verdomme, ik ben momenteel bezig in Toll the hounds. En hoewel elk boek keer op keer weer een literair paradijsje op zich is ben ik toch wel jaloers op je.

Ik ben zo ongelofelijk benieuwd hoe alle verhaallijnen bij elkaar gaan komen en hoe het uiteindelijk afloopt.

Hehe, kan me voorstellen, ja Maar geniet er nog maar even van. Toll the Hounds was ook wel echt te gek. En neem het goed in je op, allerlei kleine en grote dingen blijven terugkomen

Naast dat er veel bij elkaar komt, gaan sommige eindjes wel los blijven, denk ik. En hij presteert het ook NOG STEEDS om nieuwe belangrijke dingen te blijven introduceren, foei :') Maar goed, veel wordt nu (pas) duidelijk en hoe sommige dingen in elkaar steken is toch wel verrassend.


I wish I was a butterfly


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-07-2011 12:36 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Het zal me benieuwen. Ik viel al bijna uit m'n stoel toen ik las wie/wat The Dying God was uit Toll the hounds. Dat is iets helemaal uit het begin van de reeks.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-07-2011 12:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 9 juli 2011 12:36 schreef XnegativeX het volgende:
Het zal me benieuwen. Ik viel al bijna uit m'n stoel toen ik las wie/wat The Dying God was uit Toll the hounds. Dat is iets helemaal uit het begin van de reeks.

In TtH gebeuren wel wat meer 'mooie' dingen. Ik zou maar wat kussen rond je stoel leggen

Ik ga sowieso alles nog een keer lezen, en hopelijk een beetje snel. Er zijn zoveel terugverwijzingen e.d., ik moet er wel wat zat gemist hebben


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-07-2011 13:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Nu ik er zo over nadenk, TtH is misschien wel het belangrijkste boek uit de serie. Hierin wordt de endgame in gang gezet. Echt een draaipunt in de serie, vrijwel alles daarna/tijdens is sowieso van groot belang en vanaf daar is het ook één rit door naar het eind. Zoals gezegd, de hele creatie wordt op het spel gezet, en dat wordt toch vooral in TtH ingezet. Let echt goed op, de grote plotlijnen zijn natuurlijk van belang, maar ook de kleinste acties en motivaties van karakters helpen je later het beter te begrijpen!

Ik word gewoon bijna bang om door te lezen in de laatste, zo, haha.


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 09-07-2011 14:40 by Schuurman Profiel van Schuurman

Drs. P. - Verzameld werk

"Een Florentijn had kaart gespeeld
En is daarom gevierendeeld
Maar dat bedierf toch niet de pret
Hij speelt nu met zichzelf kwartet"



Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-07-2011 14:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-07-2011 15:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 juli 2011 14:40 schreef Schuurman het volgende:
Drs. P. - Verzameld werk

"Een Florentijn had kaart gespeeld
En is daarom gevierendeeld
Maar dat bedierf toch niet de pret
Hij speelt nu met zichzelf kwartet"



Ik was een keertje in Rouaan
en trof zowaar Jeanne d' Arc daar aan.
Die zich niet erg beleefd gedroeg
toen ik haar om een vuurtje vroeg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 18:25 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 9 juli 2011 12:09 schreef Mark het volgende:
Is toch die ene met die radioactieve meteoriet?


dat is "Weeds", ofwel "The Lonesome Death of Jordy Verrill" en die komt uit Creepshow.

Ik heb het even opgezocht, en het verhaal van King in Macabere Liefde is Lunch in het Gotham Cafe, die ook in Alles is Eventueel staat. Dat verhaal vond ik trouwens ook geniaal. " EEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!"


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-07-2011 22:07 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 9 juli 2011 12:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Eerste 40/50 pagina's van deze gehad...





Net deel 9 uit, dus deze heeeeeeeeeel snel op de kop tikken. Nare Nah'ruks


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-07-2011 18:33 by faalhaas Profiel van faalhaas

Kwam deze tegen in de graafbakken voor 3 euro, helemaal geen slecht boek. En best grappig eens te lezen welke irritaties, maar toch vooral zieke psychologische spelletjes, zich hebben afgespeeld tussen Joran/Patrick/Peter R.



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 13-07-2011 18:36]


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-07-2011 11:43 by Helvete Profiel van Helvete

Lev Tolstoj - De dood van Ivan Iljitsj


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2011 11:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun





M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-07-2011 0:03 by M. Profiel van M.

quote:
Op 23 juli 2011 11:46 schreef attila_de_hun het volgende:




Ha, ik heb hem net uit, godverdomme.

GODVERDOMME. Nu weer wachten . Hij is goed!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-07-2011 0:11 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php



Een kleine snol zit zo vol.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-07-2011 0:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-08-2011 18:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 9 juli 2011 12:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Eerste 40/50 pagina's van deze gehad...



Mijn god, met het vorige deel erbij zijn de stakes wel zo hoog geworden, on-ge-loof-lijk! Kan me niks bedenken wat op zo'n manier alles van de hele serie bij elkaar brengt, en werkelijk alles op het spel zet wat er gecreëerd is... Benieuwd hoe hij het afmaakt

En uitgelezen deze zondag... FAKKING HEL WAT VET.

Al met al toch echt een prachtige serie, ongelooflijk ambitieus en groots in scope en er mee wegkomen zonder dat het in pretentieus gewauwel vervalt. En tegelijkertijd ongeveer alle karakters zo sterk en relateerbaar uitgewerkt zodat 'menselijke' motivaties de drijvende factor achter alles blijven en ze (de karakters) er allemaal toe doen, knap knap knap. Wordt netjes afgerond, het verhaal, maar er liggen eigenlijk nog zoveel dingen open... maar ja, dat moest ook wel, met zo'n belachelijk rijk uitgewerkte wereld!

Nu verder met Return of the Crimson Guard (Esslemont). Stonewielder is geloof ik ook (bijna) uit en Erikson zelf heeft naar ik meen een contract voor nog twee trilogiën (van DIKKE boeken, geen Bauchelain/Broach-lengte) waarvan de eerste over Rake/House Dark pre-Malazan Book of the Fallen gaat


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen