|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Een nieuwe aarde van Eckhart Tolle Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
Kikker gaat fietsen, van Maarten van Buuren. (Inderdaad, niet Max Veldhuis, al is die minstens zo fascinerend. ) Verrassend triviaal |
|
quote: Heb hem net uit, zeer interessant allemaal en leuk om te lezen. |
|
op dit moment voornamelijk balanslezen voor juristen Rebel without a sauce |
|
Jan Jaap Zeeberg - Terugkeer naar Nova Zembla (De laatste en tragische reis van Willem Barents) |
|
Tja weer meerdere tegelijk Insomnia - Stephen King (derde keer) Le Petit Prince - Antoine de Saint-Exupéry Van lichtelijk luguber tot meedogenloos macaber, de beste griezelverhalen The blood of Roses - Tanith Lee En alweer een tijdje uit: Vochtige streken - Charlotte Roche Aanrader voor iedereen die van ranzige verhalen houdt Voor mij momenteel geen toffe filosofische werken dus... L'importance n'est pas la chute, c'est la terrisage |
|
Voor de boeg/gedeeltelijk al gelezen: Michael Billig, Banal nationalism (Londen 1995). Paul Connerton, How societies remember (Londen 1989). Trevor Purvis and Allen Hunt, ‘Identity versus citizenship: transformations in the discourses and practices of citizenship’ in Social and legal studies 43 (1996) 457-482. Alon Confino, ‘Collective memory and cultural history: problems of method’ in The American historical review 102 (1997) 1386-1403. David Sutton, Memories cast in stone: the relevance of the past in everyday life (Oxford 2000). Olga Demetriou, ‘Streets not named: Discursive dead ends and the politics of orientation in intercommunal spatial relations in Northern Greece’ Cultural Anthropology 21 (2006) 295-321. Rodanthi Tzanelli, “’Not my flag’ : Citizenship and nationhood in the margins of Europe” Ethnic and racial studies 29 (2006) 27-49. Anastasia Karakasidou, ‘Protocol and pageantry : celebrating the nation in Northern Greece’ in Mark Mazower, ed., After the war was over: reconstructing the family, nation and state in Greece, 1943-1960 (2000) 221-246. Bea Lewkowicz, ‘”After the war we were all together’’: Jewish memories of postwar Thessaloniki’ in Mark Mazower, ed., After the war was over: reconstructing the family, nation and state in Greece, 1943-1960 (2000) 221-246. Victor Roudometof en Anna Karpathatis, ‘Greek Americans and transnationalism: religion class and community’ in Paul Kennedy en Victor Roudometof ed., Communities across borders: new immigrants and transnational cultures (Londen 2002) 41-54. M. Baldwin-Edwards, ‘Ohi to Ohi-day: briefing for EUMC, Vienna. http://aei.pitt.edu/7047/01/Oxi-Dayv4.pdf Richard Clogg, A concise history of modern Greece (Cambridge 1992). Rodanthi Tzanelli, ‘The politics of “forgetting” as poetics of belonging: between Greek self narration and reappraisal (Michaniona, 2000/3) Nations and nationalism 13 (2007) 675-694. Ben ik nog wel even zoet mee vrees ik. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
'Harmony' door Walter Piston. Enigszins droog geschreven, maar wel boeiend. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
The visual story. Een helder boek over beeldtheorie voor tv/film. Het gaat puur over het visuele aspect (lijnen, vlakken, toning, kleuren, contrast, ritme en beweging) en niet over scenario's e.d. Eindelijk een goed en bondig boek gevonden over dit onderwerp. Het komt deels ook aan bod in Directing - filmtechniques and aestetics, maar dan wordt het toch weer vervlochten met het scenario en het acteren. (En laatst genoemde titel is veel wolliger geschreven en dat kan erg vermoeiend zijn). ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Land van kleine gebaren, Een politieke geschiedenis van Nederland 1780-1990. SAAAAAAAAI, maar ja, verplicht onderdeel van de studie. |
|
Had je dan maar Republiek van rivaliteiten: Nederland sinds 1815, erg goed geschreven overzichtsboekje van de Nederlandse geschiedenis (was verplichte stof). Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Meerdere tegelijk (als altijd) Dracula - Bram Stoker The Vampire Lestat - Anne Rice Necronomicon - H. P. Lovecraft The Venetian Betrayal - Steve Berry Sign Of The Cross - Chris Kuzneski Artemis Fowl and the Time Paradox - Eoin Colfer Harry Potter and the Half Blood Prince - J.K. Rowling |
|
Ik ben begonnen in Leer en Ritueel der Hogere Magie van Eliphas Levi. |
|
Julian, van Gore Vidal. |
|
Goed geschreven met tussen de regels door veel informatie over de werking van de financiele markten. Leuk boek so far (Vragenvuur - C. Mackey & C. Hogan) Nog maar net in begonnen maar het gaat over de ondervragingen van de verdachten van 9/11. Lijkt me interesant |
|
Naast alle boeken die ik voor m'n studie moet lezen, ben ik momenteel bezig in 'Sacred boundaries; Religious coexistence and conflict in early modern France', door Keith P. Luria. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
John Stuart Mill - On Liberty Erg fijn geschreven, grappig. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Die ga ik volgende week lezen (eigen keus) om dat samen te brengen met het idee van Kristieva over het abjecte voor een paper. Eerste plan was om De Sade te gaan gebruiken met een ander beeldend kunstwerk; maar ik verwacht dat de meesten dat gaan doen. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Stephen King - Duma Key |
|
Mijn Agent 327-serie weer eens aan het doorspitten. Nu bezig met "De gesel van Rotterdam". Blijft de geniaalste strip van Nederland, zowel verhaaltechnisch als wat de humor en het geweldige tekenwerk (Olga Lawina ) betreft. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
nieuwe Feist-Het Legioen van de Angst www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit |
|
quote: Volgende week maar eens gaan kopen Ben wel nog maar halverwege het eerste boek van de Duistere Oorlog-trilogie, dus hij zal nog even moeten wachten in de kast. Verlekkerd op dood metaal |
|
De goddelijke matrix Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote: Goeie combinatie met Hollandse Nieuwe! Slaat die titel trouwens op locaties of op dingen die je uit kan halen? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |