IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Onderhanden Leesmateriaal [wat leest u nu topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2010 16:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Slechte smaak heb je dus


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 15-08-2010 16:06 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Dat is een aanname.



faceless
Usericon van faceless
Posted 15-08-2010 18:03 by faceless Profiel van faceless

nu aan het lezen;
haruki murakami - 1q84 boek 1

hierna boek 2


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-08-2010 23:12 by bastianus Profiel van bastianus

Kuifje in Amerika.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 26-08-2010 12:25 by Svartekunst Profiel van Svartekunst

Ben nu bezig met deel 1 van het Rad Des Tijds van Robert Jordan, Het Oog van de Wereld. Moet zeggen dat ik niet verrast ben dat ze de vergelijking maken met Tolkien, alleen ik vind wel dat ie alles tot in den treure beschrijft (omgeving, karaktereigenschappen e.d.). Dat heeft natuurlijk ook wel iets, maar soms is het wel irritant.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:27 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

James Joyce's Dubliners. Fijn stukje leesmateriaal, zeker als je de stad Dublin een beetje kent.

Daarna ligt nog steeds deel II van Dante's LDC op mij te wachten.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 26-08-2010 12:28 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

Terry Goodkind - The Temple of the Winds


Black seeds of bunny!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:30 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Goodkind. Ook leuk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-08-2010 12:30 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

quote:
Op 15 augustus 2010 18:03 schreef faceless het volgende:
nu aan het lezen;
haruki murakami - 1q84 boek 1

hierna boek 2


Ik vond 1Q84 helaas een beetje tegenvallen. Een iets te geforceerd verhaal en uiteraard te duur...



Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 26-08-2010 12:31 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 26 augustus 2010 12:30 schreef Illusione het volgende:
Goodkind. Ook leuk.

ben de Sword of Truth serie nu voor de tweede keer aan het lezen; blijft goed


Black seeds of bunny!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-08-2010 12:33 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Aanrader!!!



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-08-2010 12:34 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 26 augustus 2010 12:25 schreef Svartekunst het volgende:
Ben nu bezig met deel 1 van het Rad Des Tijds van Robert Jordan, Het Oog van de Wereld. Moet zeggen dat ik niet verrast ben dat ze de vergelijking maken met Tolkien, alleen ik vind wel dat ie alles tot in den treure beschrijft (omgeving, karaktereigenschappen e.d.). Dat heeft natuurlijk ook wel iets, maar soms is het wel irritant.


Kappen na deel drie, zeggen de kenners .

Ik heb de eerste twee gelezen, derde ligt nog in de kast. Soms inderdaad een beetje langdradig, maar wel gewoon goed.

quote:
Van de SomethingAwful forums gejat:
And in case all of those are too long for you, here is an image which some people feel sums up the entire series.




Nu Carpe Jugulum van Prattchet aan het lezen, daarna Neuromancer van William Gibson.


[Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 26-08-2010 21:44]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:35 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 26 augustus 2010 12:31 schreef Nyghtslave het volgende:
ben de Sword of Truth serie nu voor de tweede keer aan het lezen; blijft goed


Leest inderdaad erg lekker weg. Ik heb volgens mij nog een boek ervan niet gelezen, maar ik kom de Engelse versies nooit tegen bij de Slegte. Vertalingen doe ik niet aan als ik de oorspronkelijke taal enigszins meester ben.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-08-2010 12:40 by bokaj Profiel van bokaj

Boek met korte verhalen. In het nederlands, is ook wel eens fijn.

Inhoud
KING, Stephen - DE DONKERE TOREN: DE KLEINE ZUSTERS VAN ELURIA
(The Little Sisters of Eluria, 1998)
PRATCHETT, Terry (& Lyn Pratchett) - SCHIJFWERELD: DE ZEE EN KLEINE VISJES (The Sea and Little Fishes, 1998)
GOODKIND, Terry - DE WETTEN VAN DE MAGIE: BOTTENSCHULD
(Debt of Bones, 1998)
CARD, Orson Scott - DE LEVENS VAN ALVIN MAKER: DE MAN DIE GRIJNSDE (Grinning Man, 1998)
SILVERBERG, Robert - MAJIPOOR: HET ZEVENDE HEILIGDOM
(The Seventh Shrine, 1998)
LEGUIN, Ursula K. - AARDZEE: MEIKEVER, VLIEG...
(Dragonfly, 1998)


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 26-08-2010 12:41 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 26 augustus 2010 12:35 schreef Illusione het volgende:
Leest inderdaad erg lekker weg. Ik heb volgens mij nog een boek ervan niet gelezen, maar ik kom de Engelse versies nooit tegen bij de Slegte. Vertalingen doe ik niet aan als ik de oorspronkelijke taal enigszins meester ben.


Hmmm wij hebben selexyz hier, en daar heb ik ze allemaal kunnen bestellen. Heb wel zoveel mogelijk dezelfde uitgaves aangehouden, maar na het 6e boek ging dat niet meer en werden het zwarte kaften ipv witte, dan heb ik de zwarte gollancz voor 7 en de novelle, en daarna ben ik over moeten stappen op een andere publisher (helaas)


Black seeds of bunny!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:44 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 26 augustus 2010 12:41 schreef Nyghtslave het volgende:
Hmmm wij hebben selexyz hier, en daar heb ik ze allemaal kunnen bestellen. Heb wel zoveel mogelijk dezelfde uitgaves aangehouden, maar na het 6e boek ging dat niet meer en werden het zwarte kaften ipv witte, dan heb ik de zwarte gollancz voor 7 en de novelle, en daarna ben ik over moeten stappen op een andere publisher (helaas)


Selexyz hebben wij hier ook wel (ik woon niet helemaal in een weggestopt polderdorp), maar ik koop zelden boek nieuw. Een goed beduimeld en doorgelezen tweedehands boek, DAAR hou ik van. Waar voorin een opdracht staat als 'Aan Theo, voor je verjaardag. Anna, 1 november 1948' ofzo. Daarnaast vind ik de nieuwprijs van boeken vaak absurd, én geniet ik teveel van het schappen loeren in een tweedehands boekwinkel. Ah, de geur van muffige pagina's en vermolmde kaften. Bij voorkeur in een donker, schaduwrijk hol waar de eigenaar mij argwanend aankijkt met een sigaartje in zijn grijpgrage klauwtjes.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-08-2010 12:45 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 augustus 2010 12:34 schreef powertieke het volgende:
Kappen na deel drie, zeggen de kenners .

Ik heb de eerste twee gelezen, derde ligt nog in de kast. Soms inderdaad een beetje langdradig, maar wel gewoon goed.

Gewoon even doorbijten, zegt deze liefhebber. Plaatje doet het niet, heb jij een link?

edit: laat maar, ik heb hem al gevonden.

http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3300632

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 26-08-2010 12:58]


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 26-08-2010 12:48 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 26 augustus 2010 12:44 schreef Illusione het volgende:
Selexyz hebben wij hier ook wel (ik woon niet helemaal in een weggestopt polderdorp), maar ik koop zelden boek nieuw. Een goed beduimeld en doorgelezen tweedehands boek, DAAR hou ik van. Waar voorin een opdracht staat als 'Aan Theo, voor je verjaardag. Anna, 1 november 1948' ofzo. Daarnaast vind ik de nieuwprijs van boeken vaak absurd, én geniet ik teveel van het schappen loeren in een tweedehands boekwinkel. Ah, de geur van muffige pagina's en vermolmde kaften. Bij voorkeur in een donker, schaduwrijk hol waar de eigenaar mij argwanend aankijkt met een sigaartje in zijn grijpgrage klauwtjes.


Ben zelf ook dol op oude boeken, wij hebben hier nog een boek van 150 jaar oud liggen, dat is pas lekker! Maar ja, SoT is natuurlijk in paperback, en om dat een exemplaar te krijgen waarvan de rug bijna dood is? Paperbacks heb ik echt het liefste nieuw (en zeker omdat ze vrij dik zijn en op pocketformaat, dan lijdt de rug toch meer dan een normale paperback), voor de rest is me alles goed


Black seeds of bunny!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:49 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 26 augustus 2010 12:48 schreef Nyghtslave het volgende:
Ben zelf ook dol op oude boeken, wij hebben hier nog een boek van 150 jaar oud liggen, dat is pas lekker! Maar ja, SoT is natuurlijk in paperback, en om dat een exemplaar te krijgen waarvan de rug bijna dood is? Paperbacks heb ik echt het liefste nieuw (en zeker omdat ze vrij dik zijn en op pocketformaat, dan lijdt de rug toch meer dan een normale paperback), voor de rest is me alles goed


Kolere, hopelijk hoef je die niet nog terug te brengen naar de bibliotheek.. 150 jaar. Nice.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 26-08-2010 12:56 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 26 augustus 2010 12:49 schreef Illusione het volgende:
Kolere, hopelijk hoef je die niet nog terug te brengen naar de bibliotheek.. 150 jaar. Nice.


Mijn man heeft hem ooit kekocht uit een oude kloostercollectie waar het tot die tijd werd gebruikt, het betreft hier een exemplaar van Plancy's Dictionnaire Infernal. Er staat zelfs nog een stempel van de orde in; Conventus Carmelitarum Discalceatorum, Haasrode. Onze druk komt uit 1845, dus das alweer 165 jaar oud. Maar de binding is nog goed, geen losse pagina's ofzo. En hij ruikt echt heerlijk ^^


Black seeds of bunny!


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 26-08-2010 21:25 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 26 augustus 2010 12:25 schreef Svartekunst het volgende:
Ben nu bezig met deel 1 van het Rad Des Tijds van Robert Jordan, Het Oog van de Wereld. Moet zeggen dat ik niet verrast ben dat ze de vergelijking maken met Tolkien, alleen ik vind wel dat ie alles tot in den treure beschrijft (omgeving, karaktereigenschappen e.d.). Dat heeft natuurlijk ook wel iets, maar soms is het wel irritant.


Aan dat in den treure beschrijven wat er allemaal is irriteerde ik me meer bij Tolkien dan bij Jordan.

De eerste drie/vier boeken waren in mijn ogen praktisch hetzelfde, daarna ging het bergafwaarts, ben na deel 7 gestopt.


Overigens ben ik een fantasy-verhaal aan het proeflezen van een vriendin welke uitgebracht wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 26-08-2010 21:26]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 26-08-2010 21:27 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Ongeveer bij deel 10 wordt het al weer een stuk toffer omdat het steeds meer op het einde afstevent. Al volgen er nog 4 boeken daarna.

Edit;

quote:
Op 26 augustus 2010 21:25 schreef Yirroth het volgende:

Overigens ben ik een fantasy-verhaal aan het proeflezen van een vriendin welke uitgebracht wordt.


Klinkt interessant, Nederlandse schrijfster of in het buitenland?
Niet dat ik veel fantasy-auteurs ken, maar ik weet zo eigenlijk geen Nederlandse.
Eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe ze bij een uitgever terecht gekomen is

[Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 26-08-2010 21:32]



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-08-2010 21:46 by bokaj Profiel van bokaj

Deel 13 komt alweer in november las ik. Aub niet de cover plaatsen ivm spoilers zoals de vorige keer.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-08-2010 21:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik heb "the passage" van Justin Cronin met zeer veel plezier gelezen


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 26-08-2010 22:01 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 26 augustus 2010 21:27 schreef Morridin het volgende:
Klinkt interessant, Nederlandse schrijfster of in het buitenland?
Niet dat ik veel fantasy-auteurs ken, maar ik weet zo eigenlijk geen Nederlandse.
Eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe ze bij een uitgever terecht gekomen is


Enkele uitgegeven Nederlandse/Vlaamse fantasy-schrijvers zijn:
Paul Schaap, Eddy C. Bertin, Paul Evanby, Guido Eekhout, W.J. Maryson, Thomas Olde Heuvelt, Jaap Boekestein, Wim Gijsen en Tais Teng

Ik heb niet van iedereen verhalen gelezen. Paul Schaap en W.J. Maryson zijn ook in het buitenland uitgegeven.

Hoe ze het gedaan heeft? Volgens mij heeft ze naar jaren schrijven/oefenen een potentieel boek geschreven waarvan een paar hoofdstukken naar de uitgever zijn gestuurd.

Mocht je zelf genrefictie schrijven kun je misschien eens meedoen aan de Paul Harland prijs. Ook al win je niet, je krijgt een inhoudelijke bespreking van je verhaal terug.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen