IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Onderhanden Leesmateriaal [wat leest u nu topic] Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-03-2008 23:17 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 22 maart 2008 23:15 schreef Audiophile het volgende:
Zeker! Welke versie had jij gekozen dan? Er waren meerdere versies met verschillende levertijden volgens mij.

In ieder geval de Engelse..

Even opzoeken.

Ah, ik ben de pauperheid zelve. Ofwel; de 10,99-versie.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-03-2008 23:18]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2008 23:21 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik ook ^^



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-03-2008 23:24 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Goeie zaak, hehe.

Sowieso geniaal, die bol.com-prijzen. 10 boeken voor 70 euro gekocht. Niks geen dunne boeken, zitten er ook bij van 500 pagina's. Goeie poep.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2008 23:28 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ook het boekenweekgeschenk erbij gekregen?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-03-2008 23:29 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Van die bestelling waren er 9 Engels, 1 Nederlands en onder de 11,50, nee dus.

Bij een andere bestelling van 2 Nederlandse boeken zat ie ook niet, toen gelijk gebeld en 2 dagen later alsnog gekregen.

Extreem goeie service daar, al is het alleen maar omdat je na 15 seconden iemand aan de lijn hebt daar.

Jij?

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-03-2008 23:33]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2008 23:43 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Mwah, een verdwenen levering had ik weliswaar een mailtje van de helpdesk binnen 12 uur, maar ze vonden dat ik het geld terug kreeg en ik mooi weer opnieuw kon bestellen. Wel leuk, maar toch een beetje jammer, na de bestelling opnieuw gedaan te hebben was ik wel op tijd voor een boekenweek geschenk.

Op de to read list van mij staan dan nu ook
Martin Heidegger - Inleiding in de metafysica
Alan Chalmers - Wat heet wetenschap
En dat boekenweek geschenk, de pianoman.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-03-2008 23:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ahja, da's wel wat jammer.

Overigens denk ik niet dat ik De pianoman ga lezen, het leesplezier is op voorhand verpest door Martin Ros, die op Het Gesprek een wel heel uitgebreide recensie gaf. Inclusief einde.

Ik ben momenteel bezig in 'Een tipje van de sluier' van Joris Luyendijk, een inleidend boek op de islam. Daarnaast in 'Het zijn net mensen' van dezelfde schrijver, maar ik vind het een beetje stug, in 't begin. Denk dat ik daarna kijk of ik door The Origin of Species kom. Daarna maar gelijk 'De afstamming van de mens' om maar er maar vanaf te zijn, zeg maar .

Voordat ik aan m'n stapel filosofische boeken begin, ga ik eerst 'Geschiedenis van de filosofie (1 en 2)' lezen, daarna even een goede leesvolgorde kiezen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-03-2008 23:59 by M. Profiel van M.

quote:
Op 22 maart 2008 23:43 schreef Audiophile het volgende:
Martin Heidegger - Inleiding in de metafysica

Toe maar!


Veel succes


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 23-03-2008 0:15 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 maart 2008 23:59 schreef M. het volgende:
Toe maar!


Veel succes

Mjah, volgens mij verkijk ik me er ook op ja. Het boek is in ieder geval dunner dan ik hoopte. Ach, hij staat leuk naast wat andere boeken die eindigen op -ica.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-03-2008 0:20 by M. Profiel van M.

Het aantal bladzijden maakt in dit geval weinig uit .

Ik heb wat passages uit Heidegger's "Sein und Zeit" moeten ontcijferen toen ik nog filosofievakken deed (ook wat andere, *iets* toegankelijker boeken van de latere Heidegger, trouwens). Vooral "Sein und Zeit" valt bij mij in de categorie "vol-ko-men onbegrijpelijk" .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 23-03-2008 0:27 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

We zien wel waar het schip strandt, ik heb in ieder geval de tijd.



Jebes
Usericon van Jebes
Posted 23-03-2008 13:30 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 21 maart 2008 22:51 schreef M. het volgende:
Ik ben er net in begonnen. Ik vond "Guns, Germs and Steel" van dezelfde auteur een erg goed boek, echt een boek waar je nog eens iets van opsteekt en wat je, zo gedurende de weken dat je het leest en daarna, aan het denken zet.

Ik ben benieuwd of dat bij "Collapse" ook gaat gebeuren, het is in ieder geval volgens dezelfde aanpak geschreven en die Jared Diamond kent z'n pappenheimers wel.


Ik heb voor een vak dat ik volgde een aantal hoofdstukken uit het boek 'Guns, Germs and Steel' moeten lezen. Ik kon het ook erg goed waarderen! Mede daardoor heb ik ook het boek 'Collapse' gekocht. Toch maar eens tijd maken om in dit boek te beginnen dan.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 23-03-2008 13:32 by Jolijn Profiel van Jolijn

op aanraden van t vriendje begonnen met Terry Pratchett - the color of magic (of iets in die trant, ligt boven). ik zal zien.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-03-2008 15:11 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Nou, de eerste bladzijden van The Origin of Species zit erop. Woordenboek erbij is wel praktisch, al weet ik bij de vertaalde biologische termen nog steeds niet waar het over gaat. :')


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-03-2008 15:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 maart 2008 15:11 schreef WhiteRider het volgende:
Nou, de eerste bladzijden van The Origin of Species zit erop. Woordenboek erbij is wel praktisch, al weet ik bij de vertaalde biologische termen nog steeds niet waar het over gaat. :')


Hebben we het hier over "The origin of species by means of natural selection or the preservation of favoured races in the struggle for life"??

Charles was wel een boef trouwens hoor! Hij "deed het" met zijn nicht (waarover onlnags nog ophef was omdat allochtonen dat ook doen) en wat betreft zijn beroemde theorie, de geruchten gaan dat hij mogelijk een beetje heeft geleend van zijn tijdgenoot Wallace waarmee hij correspondeerde.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-03-2008 15:30 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 23 maart 2008 15:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Hebben we het hier over "The origin of species by means of natural selection or the preservation of favoured races in the struggle for life"??

Charles was wel een boef trouwens hoor! Hij "deed het" met zijn nicht (waarover onlnags nog ophef was omdat allochtonen dat ook doen) en wat betreft zijn beroemde theorie, de geruchten gaan dat hij mogelijk een beetje heeft geleend van zijn tijdgenoot Wallace waarmee hij correspondeerde.

Tsja, dat zou best kunnen. Ik kan er nog weinig zinnigs over zeggen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-03-2008 15:30 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik lees alleen maar voor de leuk, iets wat niet iedereen hier nastreeft, heb ik het idee.

Een boek lezen met het woordenboek ernaast en het dan niet begrijpen. Ik was al een tijdje afgehaakt. Het leven is al zo kort.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-03-2008 15:32 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ach, op zich valt het wel mee. Ik hoef alleen maar specifieke termen op te zoeken waar ik nog nooit van gehoord heb. Daarna hoef ik die termen nooit meer op te zoeken, en zo vaak zal het nou ook weer niet voorkomen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-03-2008 15:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 maart 2008 15:30 schreef De Tegenpartij het volgende:
Een boek lezen met het woordenboek ernaast.... Het leven is al zo kort.


nou dan moet je het juist wel doen want dan lees je tegelijkerijd twee boeken!!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-03-2008 15:48 by M. Profiel van M.

quote:
Op 23 maart 2008 15:30 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik lees alleen maar voor de leuk, iets wat niet iedereen hier nastreeft, heb ik het idee.

Je kunt toch ook iets lezen omdat één of andere zaak je interesseert? Is ook leuk, trouwens, maar toch anders dan wat jij bedoelt, volgens mij.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-03-2008 15:51 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Klopt. Ik lees alleen maar voor de ontspanning, niet om er wijzer van te worden. 2 verschillende dingen, ik snap wel het wel, maar ik begrijp het niet echt, hehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-03-2008 16:04 by M. Profiel van M.

quote:
Op 23 maart 2008 15:51 schreef De Tegenpartij het volgende:
Klopt. Ik lees alleen maar voor de ontspanning, niet om er wijzer van te worden. 2 verschillende dingen, ik snap wel het wel, maar ik begrijp het niet echt, hehe.

Hm, tja, dat snap ik dan weer niet. Ik vind het heerlijk om boeken van wetenschappers als Dawkins (The Selfish Gene, The God Delusion) of Diamond (o.a. Guns, Germs and Steel) te lezen.
Auteurs als Plato en Nietzsche heb ik ook origineel gelezen maar de meeste 'originele' werken van grote denkers zijn me toch wat te ontoegankelijk. Het blijft wel vrijetijdsbesteding natuurlijk, als ik geen studie naast mijn werk zou doen zou ik het misschien nog wel proberen.

De motivatie is trouwens niet per sé 'omdat ik er wijzer van word' maar wel 'omdat het mij interesseert'. Al is het 'wijzer worden' wel een waarschijnlijk en gunstig bij-effect .

Dat je al het 'leeswerk uit interesse' voor jezelf bij voorbaat al uitsluit, is iets wat ik niet snap. Het is toch allemaal machtig interessant wat er in boeken staat? Het bestaat toch niet dat je daar NIETS van zou willen weten?

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-03-2008 16:04]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-03-2008 16:15 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hehehe, ik sluit het niet uit, maar het lijkt me erg sterk dat ik aan een boek zou beginnen waarvan ik van te voren al weet dat ik het niet leuk ga vinden om te lezen, hoe interessant ik het onderwerp ook vind. Als het alleen maar materie is, dan heb ik al gauw het idee dat ik het voor school moet lezen, hoe lang dat ook al geleden is, hehe. Dan lees ik liever een beknopte samenvatting van dat ding. Dat heb ik ook met films, eten en eigenlijk het hele leven. Ik ben geen fan van "moeten". Als het even kan doe ik alleen dingen die ik leuk vind.

Wat ik al zei, het leven is kort.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-03-2008 20:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

van de week De vergankelijkheid van Midas Dekkers gekocht

tering de tering wat een gaaf boek


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-03-2008 23:26 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen