IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metallica (part 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-08-2008 20:35 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

@Spectre: 'wellicht' betekent 'misschien' he?

Heb je de docu over het maken van The black album gezien? Ik vond het wel schokkend toen ze vertelden dat werkelijk elke riff achter elkaar geplakt is; geen enkel nr is dus als dusdanig ingespeeld; puur productiewerk (dat geluidstechnisch overigens wel als een klok klinkt).

MBT de tegenwoordige -vette- setlist:

Die die my darling hebben ze ook al tijden niet meer gespeeld; ook verrassend imo.

Als No remorse echt zo fel is gespeeld als gesuggereerd, hoop ik dat ze die energie ook op het nieuwe album etaleren.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2008 20:37 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 17 augustus 2008 20:35 schreef Mutilator het volgende:
schokkend
Nou, wat erg


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 17-08-2008 20:38 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 17 augustus 2008 20:35 schreef Mutilator het volgende:
@Spectre: 'wellicht' betekent 'misschien' he?

Heb je de docu over het maken van The black album gezien? Ik vond het wel schokkend toen ze vertelden dat werkelijk elke riff achter elkaar geplakt is; geen enkel nr is dus als dusdanig ingespeeld; puur productiewerk (dat geluidstechnisch overigens wel als een klok klinkt).

MBT de tegenwoordige -vette- setlist:

Die die my darling hebben ze ook al tijden niet meer gespeeld; ook verrassend imo.

Als No remorse echt zo fel is gespeeld als gesuggereerd, hoop ik dat ze die energie ook op het nieuwe album etaleren.


ik vond toen ik 10 was die docu over queen en brian may's solo's schokkender...

riffs plakken is niet schokkend. dat was vooruitstrevend...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-08-2008 20:45 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

@spectre; interessante post

quote:
Op 17 augustus 2008 20:38 schreef Aaaarco het volgende:
ik vond toen ik 10 was die docu over queen en brian may's solo's schokkender...


Ken ik niet; wat was daarmee dan?

quote:
riffs plakken is niet schokkend. dat was vooruitstrevend...


Dan gaat toch de spontaniteit eruit? Net als bij veel 'doublebass bands' vervalt 'machinaal strak' in klinisch of zelfs zielloos..dat maakt me wel benieuwd wat er daarnaast nog meer aan metalgenre releases aan elkaar geplakt is..



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2008 21:04 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 17 augustus 2008 20:45 schreef Mutilator het volgende:
@spectre; interessante post


Het bevalt je niet? Wat moet ik dan posten volgens jou?

Het is een ouwe techniek, niks vreemds aan, sinds de Beatles het doen is het een gewone zaak.

Misschien niet in metalland, waar veel nog in oefenruimtes geschreven wordt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-08-2008 21:09 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ook in metalland wordt veel muziek niet in 1 keer ingespeeld.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-08-2008 21:21 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 augustus 2008 20:35 schreef Mutilator het volgende:


Heb je de docu over het maken van The black album gezien? Ik vond het wel schokkend toen ze vertelden dat werkelijk elke riff achter elkaar geplakt is; geen enkel nr is dus als dusdanig ingespeeld; puur productiewerk (dat geluidstechnisch overigens wel als een klok klinkt).




Je moest vernemen uit een docu dat het was geplakt: zelf had je het dus nog niet eens gehoord. Wat is het probleem?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-08-2008 22:01 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

@Gemene Lepel; de vragen die t oproept had ik een paar posts terug al gesteld; ik ben benieuwd of zo'n aanpak ten koste gaat van de kwaliteit.

Voorbeeldje: vaak zijn latere albums van diverse bands minder goed dan eerdere albums; ipv onbevangen kllinkt het dan een stuk gezapiger of slechts 'degelijk'; zou dat verband houden met modernere opnametechnieken?

quote:
Op 17 augustus 2008 21:04 schreef spectre het volgende:
Het bevalt je niet? Wat moet ik dan posten volgens jou?


Wat je dan nu doet dus:

quote:
Het is een ouwe techniek, niks vreemds aan, sinds de Beatles het doen is het een gewone zaak.

Misschien niet in metalland, waar veel nog in oefenruimtes geschreven wordt.


Dat er via de computer gecorrigeerd werd wist ik, maar louter knip en plak sessies vind ik nog wat verder gaan. Dat doet me afvragen hoeveel er dan wel niet -nu nog- authentiek ingespeeld wordt en van wat allemaal je eigenlijk meer het werk van de producer ipv de muzikant hoort...



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2008 22:59 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 17 augustus 2008 22:01 schreef Mutilator het volgende:
@Gemene Lepel; de vragen die t oproept had ik een paar posts terug al gesteld; ik ben benieuwd of zo'n aanpak ten koste gaat van de kwaliteit.

Voorbeeldje: vaak zijn latere albums van diverse bands minder goed dan eerdere albums; ipv onbevangen kllinkt het dan een stuk gezapiger of slechts 'degelijk'; zou dat verband houden met modernere opnametechnieken?



Nee, dat is sentimentele flauwekul.

quote:


Dat er via de computer gecorrigeerd werd wist ik, maar louter knip en plak sessies vind ik nog wat verder gaan. Dat doet me afvragen hoeveel er dan wel niet -nu nog- authentiek ingespeeld wordt en van wat allemaal je eigenlijk meer het werk van de producer ipv de muzikant hoort...




Wat is er mis mee? Ik vind dat juist een zeer creatieve werkomgeving. Eventueel zo demo-en en dan voor het eggie opnieuw.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 17-08-2008 23:05 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 17 augustus 2008 20:35 schreef Mutilator het volgende:


Die die my darling hebben ze ook al tijden niet meer gespeeld; ook verrassend imo.




Wanneer laten ze dat nummer eindelijk een keer achterwegen?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-08-2008 23:13 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

+1 nu hebben ze veel irritante nummers maar dit is nr1 met grote voorsprong


Je moeder.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 17-08-2008 23:15 by altx Profiel van altx

quote:
Op 17 augustus 2008 23:13 schreef karnivoor het volgende:
+1 nu hebben ze veel irritante nummers maar dit is nr1 met grote voorsprong


"hebben ze"...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-08-2008 5:15 by Aaaarco Profiel van Aaaarco



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 18-08-2008 10:20 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 17 augustus 2008 19:52 schreef De Tegenpartij het volgende:
Blackened had er nog wel bij gemogen van mij. Maar idd, vette setlist.


De setlist van Rock am Ring was toch net wat vetter.

Creeping Death
For Whom the Bell Tolls
Ride the Lightning
Harvester of Sorrow
Bleeding Me
No Remorse
Devil's Dance
...And Justice For All
Fade to Black
Master of Puppets
Whiplash
Nothing Else Matters
Sad But True
One
Enter Sandman
-----
Die, Die My Darling
Motorbreath
Seek & Destroy

Iemand deze trouwens gezien, wat een bezieling en strak optreden. James super bij stem, een van de betere optredens van Metallica ooit gezien. IMO
tipje: iets met Kerrazy....


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-08-2008 10:25 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 augustus 2008 10:20 schreef bazzio het volgende:
De setlist van Rock am Ring was toch net wat vetter.

Creeping Death
For Whom the Bell Tolls
Ride the Lightning
Harvester of Sorrow
Bleeding Me
No Remorse
Devil's Dance
...And Justice For All
Fade to Black
Master of Puppets
Whiplash
Nothing Else Matters
Sad But True
One
Enter Sandman
-----
Die, Die My Darling
Motorbreath
Seek & Destroy

Iemand deze trouwens gezien, wat een bezieling en strak optreden. James super bij stem, een van de betere optredens van Metallica ooit gezien. IMO
tipje: iets met Kerrazy....


Van welk jaar is dat concert?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 18-08-2008 10:26 by bazzio Profiel van bazzio

2008.


Bazzio Attacks!!!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-08-2008 12:43 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 17 augustus 2008 22:59 schreef spectre het volgende:
Nee, dat is sentimentele flauwekul.




Inderdaad.

Maar eigenlijk is alleen de demo gaaf.


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-08-2008 12:46 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 17 augustus 2008 19:12 schreef Aaaarco het volgende:
was dat de set... goddomme.... dan had ik daar ook echt wel even bij willen zijn....

dat ziet er behoorlijk gemeen uit...





qua metallica zelf, ontzettend vet en hard. het publiek was mega-mak. viel me wel een beetje tegen eigenlijk.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-08-2008 13:42 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 augustus 2008 12:43 schreef Burzum het volgende:
Inderdaad.

Maar eigenlijk is alleen de demo gaaf.
Ik heb een obscuur bandje met de eerste gitaarlessen van James, unplugged en kvlt! Toen waren ze gaaf


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-08-2008 13:44 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 18 augustus 2008 12:43 schreef Burzum het volgende:
Inderdaad.

Maar eigenlijk is alleen de demo gaaf.


mail maar...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 18-08-2008 17:27 by Frietbal Profiel van Frietbal

quote:
Op 17 augustus 2008 20:35 schreef Mutilator het volgende:
@Spectre: 'wellicht' betekent 'misschien' he?

Heb je de docu over het maken van The black album gezien? Ik vond het wel schokkend toen ze vertelden dat werkelijk elke riff achter elkaar geplakt is; geen enkel nr is dus als dusdanig ingespeeld; puur productiewerk (dat geluidstechnisch overigens wel als een klok klinkt).





Ja, en?
Wat boeit mij dat of dat album als productiewerk inmekaar is geflanst?
Dit maakt deze cd echt 0% minder goed.
Als je de riffs achter elkaar gespeeld wil hebben moet je ze live zien.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-08-2008 17:45 by XXL Profiel van XXL

Mark Prado of the Marin Independent Journal reports that METALLICA guitarist/vocalist James Hetfield has erected a metal fence on his property on a Terra Linda (California) hilltop, closing off a popular trail and angering hikers, bikers and equestrians.

Someone scrawled "SHAME DISGRACE" on the 300-foot-long, 8-to 10-foot-high corrugated metal silver fence adorned with barbed wire at its far edges.

"Look at the barbed wire. This a serious fence," said hiker Tom McMillan of San Rafael, as he walked along the shiny behemoth late last week.

The fence, at the end of a fire road in the Terra Linda-Sleepy Hollow Divide open space preserve, went up in its present configuration in the past several weeks, according to trail users.

For one of the few times in recent memory, bikers, hikers and equestrians — groups often at odds on trail access issues — are coming together to criticize the fence, saying it blocks access from the Luiz Ranch Fire Road that dates back more than 50 years.
"I now have to get on the road with cars and go another three to seven miles to get to where I want to go," said biker David Lazarini of San Rafael. "It was always open, and it has changed suddenly."

But David Warner of Redhorse Constructors Inc. of San Rafael said vandalism of a previous, smaller gate, and of signs and other property along the trail, prompted Hetfield to block access with the large structure.

"It is private property," said Warner, who does construction work for the rocker. "There was some damage done by certain people. If people were cool, this would not be an issue."

Read the entire report from the Marin Independent Journal.







Subtiel hoor.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 18-08-2008 18:21 by Pazuzu Profiel van Pazuzu

quote:
"(...) If people were cool, this would not be an issue."

'Nuff said, all hail The Het.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 19-08-2008 3:08 by Stoerbaard Profiel van Stoerbaard

booooooooooring. Ik zal de geplande coniveren dan ook maar niet planten. Stel je voor.


Inter faeces et urinam nascimur


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 19-08-2008 7:44 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

o boy wat een nieuws, iemand zet een schutting om zn tuin....


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen