IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metallica (part 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 26-08-2008 23:08 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 26 augustus 2008 22:24 schreef blonde rockgod het volgende:
Als Load en dergelijke door een "blanco" band was uitgebracht was het ook een succes geweest? Denk het niet.


Ik denk dat dat beter ontvangen was zelfs.. beide zijn zeer goede albums

quote:

En verslik je niet in de letters Aaarco, staat zo lullig.


bedoel je nu dat je een a'tje te weinig gebruikt in mn usernaam?

o en over of one in hitlijsten stond... als jij opmerkt dat one geen hit was ten tijde dat t uitkwam refereer je toch alleen aan het feit hit.. en niet per definitie aan nederland..

garth brooks heeft behoorlijk wat hits gehad en is een van de best verkopende artiesten ooit maar omdat hij nooit iets in nederland bereikt heeft is t niets waard?...

je valt me tegen


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 26-08-2008 23:11 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 26 augustus 2008 23:08 schreef Aaaarco het volgende:
Ik denk dat dat beter ontvangen was zelfs.. beide zijn zeer goede albums



bedoel je nu dat je een a'tje te weinig gebruikt in mn usernaam?

o en over of one in hitlijsten stond... als jij opmerkt dat one geen hit was ten tijde dat t uitkwam refereer je toch alleen aan het feit hit.. en niet per definitie aan nederland..

garth brooks heeft behoorlijk wat hits gehad en is een van de best verkopende artiesten ooit maar omdat hij nooit iets in nederland bereikt heeft is t niets waard?...

je valt me tegen


Ik had het specifiek over Nederland, dat had je gelezen als je niet schuimbekkend achter je schermpje woordjes aan het intypen was. Ik had het notabene over Radio 3...



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 26-08-2008 23:16 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

dat zit jij toch eerder mis... het ging over dat metallica wel degelijk dik succesvol was en is... en dat gaan we natuurlijk niet afmeten aan onze eigen weilanden en het almachtige zwolle wat samen nederland is...

ps schuibekken doe ik niet, ik zit altijd voledig apatisch achter de computer...


nu heb ik verder geen zin meer

kanker

zo, tot over een tijdje!





In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 26-08-2008 23:23 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 26 augustus 2008 23:16 schreef Aaaarco het volgende:
dat zit jij toch eerder mis... het ging over dat metallica wel degelijk dik succesvol was en is... en dat gaan we natuurlijk niet afmeten aan onze eigen weilanden en het almachtige zwolle wat samen nederland is...

ps schuibekken doe ik niet, ik zit altijd voledig apatisch achter de computer...


nu heb ik verder geen zin meer

kanker

zo, tot over een tijdje!






Hehehe, stijlvol Aaarco.

Lekker wellus / nietus, maar ik had het in mijn post over het feit dat het de eerste keer in Nederland, dus ook in het almachtige Zwolle, geen hit is geweest, maar bij de release van 1994 wel. Einde bericht.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-08-2008 23:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Het is alleen nogal irrelevant of ze groot in Nederland zijn, Metallica is juist een van de grootste -metal-bands op de wereld! Als ze komen spelen headlinen ze een festival of anders stampen ze er gewoon een festival voor uit de grond (Fields of rock). Dat zijn de feiten en daarom zijn ze nog steeds een grote band.

Elke release van ze is relevant, al heb ik de afgelopen tijd veel betere thrashplaten gehoord dan wat Metallica tot nu toe heeft laten horen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-08-2008 23:37]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 26-08-2008 23:41 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 26 augustus 2008 23:33 schreef Mutilator het volgende:
Het is alleen nogal irrelevant of ze groot in Nederland zijn, Metallica is juist een van de grootste -metal-bands op de wereld!


Dat bestrijd ik ook niet. Maar vergeet niet dat Nederland wel een belangrijk land voor Metallica was in het verleden.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-08-2008 23:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

de nieuwe is kut gemalen

Hetfield zingt vals!!!


signature


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-08-2008 1:03 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Echt gaaf die nummers


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-08-2008 6:53 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 augustus 2008 23:41 schreef blonde rockgod het volgende:
Dat bestrijd ik ook niet. Maar vergeet niet dat Nederland wel een belangrijk land voor Metallica was in het verleden.


De Aardschok haalde ze als eerste naar Europa idd, maar wat heeft dat nu nog te maken met dat ze nu nog steeds groot zijn?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-08-2008 9:14 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 27 augustus 2008 6:53 schreef Mutilator het volgende:
De Aardschok haalde ze als eerste naar Europa idd, maar wat heeft dat nu nog te maken met dat ze nu nog steeds groot zijn?


Op zich niet zo heel veel, maar alles uit het verleden maakt wat Metallica nu is.




Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 27-08-2008 9:43 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Metallica teert op het oude succes dat is een feit, zoals wel meerdere grote acts.
Ze hadden het geluk dat ze tijdens hun eerste Europese tour van februari 1984, in voorprogramma stonden van een hoofdact die er live niets van bakte (Venom).
En wat Aardschok betreft, Metal Mike is een enorme Metallica freak.
In de jaren tachtig stond er vrijwel iedere maand een poster van die band in dat blad.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 27-08-2008 12:08 by Vintersorg Profiel van Vintersorg

Ik lees op afstand die discussies hier op dit forum over Metallica en er valt mij altijd 1 ding op, ze kunnen het nooit goed doen. Op het moment dat ze korte stukjes muziek op hun site zetten beginnen mensen te zeuren dat het onzin is, terwijl het voor de fans erg leuk is om elke dat wat nieuws te horen.
Wat betreffende de muziek, er is natuur een eeuwige discussie gaande over het oude/nieuwe metallica, vroeger was alles beter nu is het bagger, prima een questie van smaak, maar refereer daar dan 1 keer naar en pleur er niet een heel topic mee vol. Tot slot wordt er ten onrechte de vergelijking gemaakt met bands als Testament en Slayer. Dit zijn inmiddels totaal andere bands. Ze hebben drummers die wel dubbele bass kunnen spelen (wat absoluut niet zaligmakend is, al denk ik dat een 'nieuwe generatie metalfans denkt van wel maar ook dat is een questie van smaak) en zijn deze jongens veel Thrashiër. Metallica is een band die altijd zijn eigen koers kiest en daarmee fans verliest en wint maar in iedergeval nooit 2 albums hetzelfde doen klinken, wat ik persoonlijk veel interessanter vind dan dat je van tevoren al weet wat er te wachten staat, en dat ze dan de plank lijk wel eens mis slaan gebeurd.

Ik hoop dat het nieuwe album weer totaal anders wordt dan St. Anger en wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt interessant.



ps: Live zijn ze nog steeds erg goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Vintersorg op 27-08-2008 12:09]


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 27-08-2008 12:51 by collision-tammi Profiel van collision-tammihttp://www.collisiongrind.nl

My Apocalypse is erg vet!



Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 27-08-2008 14:57 by Martinator Profiel van Martinator

quote:
Op 27 augustus 2008 12:08 schreef Vintersorg het volgende:
Tot slot wordt er ten onrechte de vergelijking gemaakt met bands als Testament en Slayer. Dit zijn inmiddels totaal andere bands. Ze hebben drummers die wel dubbele bass kunnen spelen (wat absoluut niet zaligmakend is, al denk ik dat een 'nieuwe generatie metalfans denkt van wel maar ook dat is een questie van smaak) en zijn deze jongens veel Thrashiër. Metallica is een band die altijd zijn eigen koers kiest en daarmee fans verliest en wint maar in iedergeval nooit 2 albums hetzelfde doen klinken, wat ik persoonlijk veel interessanter vind dan dat je van tevoren al weet wat er te wachten staat, en dat ze dan de plank lijk wel eens mis slaan gebeurd.



Ach laat ik m'n "2c worth" ook maar in het zakje doen, al leest niemand het uit. Voor alle duidelijkheid: ja, ik ben een ouwe zak die na de No Life Til Leather demo en Kill Em All met smacht wachtte op het eerste Metallica optreden hier ten lande en erg blij was dat ik dat heb mogen meemaken. Nog steeds vind ik dat de beste periode van de band, door de lekkere, orgininele Thrash, en vooral de punky spontaniteit die je ook bij andere bands van het eerste uur zag (Exodus, bijvoorbeeld). Bij Metallica verdween die met Mustaine (ja, heel wat steekjes los aan die gast maar componeren kon ie toen als de besten) en RTL viel me ook al danig tegen. MOP was nog lekker boos, maar daarna ging het wat mij betreft snel bergafwaarts. Ja, dat is absoluut een kwestie van smaak en als je de band pas later ontdekte (Black album of later) dan zal je daar allicht heel anders over denken. Persoonlijk luister ik in elk geval liever naar de laatste releases van Exodus, Testament, Death Angel, Sadus en Laaz Rockit (en ik denk dat de echte knaller met de nieuwe Heathen nog moet komen).

Natuurlijk moet een band z'n eigen weg kiezen - liefst wel, want als ze dat niet kunnen komt er enkel voorgekauwde ongeïnspireerde troep uit. Dat ze hun eigen weg kiezen, aan de andere kant, garandeert op geen enkele manier dat ze met originele of relevante muziek op de proppen komen. Ook dat hoeft niet, maar als ik eerder commentaar zag waar geclaimd wordt dat een band die veel verkoopt altijd relevante muziek maakt is dat onzin - de tegenvoorbeelden zijn legio, ook in metal. Ze mogen doen en laten wat ze willen, maar je kan tegelijkertijd nooit ofte nimmer voorkomen dat nieuw werk tegen ouder eigen werk wordt afgezet en het zal van de smaak en muzikale historie van de recensent afhangen hoe die vergelijking uitpakt. Allemaal prima, al maakt het de lezer allemaal niet makkelijker en de recensie uiteindelijk niet echt relevant.

Desalniettemin: wat de drie nummers van DM betreft ben ik, zoals misschien al verwacht na het lezen van bovenstaande, niet bepaald enthousiast. Cyanide is net zo ongeïnspireerd en onorigineel als de gemiddelde nummers van de (Re)Loads, The Day That Never Comes klinkt als een uitermate middelmatig en onsamenhangend NWOBHM nummer (bands als Savage zouden zich ervoor geschaamd hebben) en My Apocalypse klinkt als een treurige poging om de oude fans van wat vers ragwerk te voorzien, terwijl die geen van de eerste drie albums gehaald had. Niet alle riffs zijn even slecht, maar daarmee maak je nog geen goed nummer. De solo's zijn tenenkrommend en het drumwerk is hemeltergend. Nee, een drummer hoeft geen metronoom te zijn om goed te zijn en goeie snelle metal kan prima ondersteund worden door een goeie push'n'pull drummer (zie Kirk Arrington bij Metal Church), maar Lars heeft naast een ongelooflijk gebrek aan techniek ook nog eens grote moeite met het houden van de maat. Dat doet James namelijk voor hem - wat de drums bij Metallica volkomen irrelevant maakt.

Het is jammer dat ze Steve DiGiorgio niet gevraagd hebben om Newsted te vervangen, want ik denk dat zijn muzikale bijdrage een stuk interessanter had kunnen zijn - om het nog maar niet over Doug Keyser te hebben die ze als vervanger voor Cliff auditie lieten doen, maar die wilde liever met WatchTower verder (tot mijn genoegen, trouwens). Dat de andere drie inmiddels vastgeroest zijn in de band is op zich niet erg, maar dat ze bij pogingen om naar eigen zeggen (voor de zoveelste keer) een nieuwe weg in te slaan met zulke simplistische en onoriginele prut aankomen en Kirk en Lars alleen maar achteruit lijken te gaan als instrumentalisten, steekt me toch echt. Ze hoeven echt het talent van een band als WatchTower niet te hebben om progressie te kunnen maken, maar als ze daarentegen slechts achteruit blijven gaan, zou ik ze toch aanraden de handdoek maar in de ring te gooien, hoeveel mensen over dat laatste ook anders zullen denken...


[Dit bericht is gewijzigd door Martinator op 27-08-2008 14:57]


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 27-08-2008 16:43 by Lionheart Profiel van Lionheart

Bij elke plaat die een band aflevert neemt de verdeeldheid toe, zeker bij een band als Metallica.

Je kan het beter bij een knaller van een debuutplaat laten.


cynic
Usericon van cynic
Posted 27-08-2008 17:27 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

quote:
Op 27 augustus 2008 16:43 schreef Lionheart het volgende:
Bij elke plaat die een band aflevert neemt de verdeeldheid toe, zeker bij een band als Metallica.

Je kan het beter bij een knaller van een debuutplaat laten.


Ik ben toch wel blij dat Metallica na Kill 'em All nog een paar cd-tjes heeft gemaakt.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 27-08-2008 20:51 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 27 augustus 2008 9:14 schreef blonde rockgod het volgende:
Op zich niet zo heel veel, maar alles uit het verleden maakt wat Metallica nu is.



Dat is wel een feit, ja. Zelfde is misschien het geval voor de Aardschok, misschien?

Toch ga ik de nieuwe Metallica op den duur ook wel kopen, denk ik. Vind de nieuwe nummers wel weer lachen.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-08-2008 20:57 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 26 augustus 2008 15:59 schreef Vintersorg het volgende:
My Apocalypse

Welkom terug Metallica!

www.metallica.com


Klinkt zekers goed!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-08-2008 1:34 by XXL Profiel van XXL

METALLICA's New Single 'Sounds Like Mud'; Experts Don't Believe Technical Error Is To Blame - Aug. 27, 2008
Asbjørn Slettemark of the Norwegian music industry magazine Faro Journalen reports that METALLICA's record label, Universal Music Norway, has confirmed that it has received several complaints over the sound quality of the new METALLICA single "The Day That Never Comes", which was released via the iTunes store late last week. "There will be a new version of the song on iTunes in a short while," Eivind Slotsvik, senior product manager at Universal Music Norway, told Faro Journalen.

Slotsvik claims, however, that the "The Day That Never Comes" audio file that was serviced to Norwegian radio and press is not distorted like the track that was being sold via iTunes. "What we know is that there is something wrong with the version sent to iTunes," he said. "The version we have received does not contain similar errors."

Faro Journalen downloaded one of the versions Universal Music released to the press via its digital promotional database. The magazine then sent the file to Lasse Svendsen, editor of Norway's hi-fi magazine Lyd & Bilde (Sound & Vision). Svendsen was shocked by what he heard.

"Oh my God, this is unfortunately a classic example of how bad things get when studio technicians and musicians gets to play with expensive compressors and limiters," he said. "The file is a 313 kbps AAC sound file, which isn't necessarily that bad, but someone has chosen to maximize the volume with a compressor, so much so that the whole sound file just sounds like mud. The cymbals sound like broken glass, the drums like trees cracking, and the guitars — which are mixed equally loudly — sound like someone shoved a screwdriver into my ears."

Kjartan Overby is responsible for the music archives at the Norwegian national radio station at NRK. "The Day That Never Comes" was one of this week's most played tracks on NRK's youth channel P3, and Overby told Faro Journalen he reacted immediately to the sound level on the song.

"I have never heard anything like this on songs we have added to the archive. It is probably not a technical error. The file was like that when we received it from Universal Music," he said.

Lyd & Bilde editor Svendsen has low expectations for the "Death Magnetic" full-length album, which is scheduled to hit stores worldwide on September 12. "We can only hope that the CD won't sound this bad, but I don't have high hopes that this will happen," he said.

A representative for METALLICA's Mission: Metallica web site — the online experience related to the group's forthcoming album, "Death Magnetic" — sent out an e-mail message to the site's registered members last week claiming that the sound quality problems on "The Day That Never Comes" were related to "the creation of the track from master," before reassuring fans that "this is not how it will sound on the album." He then added, "We've identified the source of the problem to prevent it in any subsequent singles released in advance of September 12."

Although the band itself has not yet addressed the issue directly, it is believed that the source of the problem lies in the actual mix and not the mastering. With only three weeks left before "Death Magnetic"'s scheduled release, it is highly unlikely that any changes will be made to the album's final mix, a scenario which is almost certain to disappoint may of METALLICA's most loyal fans who have been voicing their displeasure over the new single's production on the band's official message board.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-08-2008 1:44 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hallo. Het is maar een mp3 die ik beluister via de pc,


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 28-08-2008 2:53 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 26 augustus 2008 21:48 schreef altx het volgende:
Ik vraag me by the way om de zoveel tijd af wat er van Metallica terecht gekomen zou zijn als Cliff nog geleefd had...

Want die had toch best een flink aandeel toentertijd.
Waarschijnlijk zo iets:

http://www.youtube.com/watch?v=fgzaEzHMzvo

soms had ie toch goede ideeën:

http://www.youtube.com/watch?v=N_SN5HLZgcE&feature=related

[Dit bericht is gewijzigd door Mies op 28-08-2008 2:55]



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 28-08-2008 6:15 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ah, die filmpjes, herken je de gitarist ook?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 28-08-2008 8:56 by Pazuzu Profiel van Pazuzu

"The cymbals sound like broken glass, the drums like trees cracking, and the guitars — which are mixed equally loudly — sound like someone shoved a screwdriver into my ears."

Een betere aanbeveling hadden ze me niet kunnen geven.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 28-08-2008 9:14 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

dus, nieuwe single gehoord, lijkt wel erg veel op memory remains, waardeloos... Als dit de voorbode is, is deze schijf gedoemd te mislukken..

Eerst dacht ik, wat zit iedereen toch te bitchen dat ze niks goeds meer uitbrengen, maar ik moet eerlijk zijn, ik mis het ook...


Vind ik ook niet


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-08-2008 9:45 by spectre Profiel van spectre

lol met Rick Rubin achter de knoppen zeker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen