IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metallica (part 3) Vorige pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-09-2008 14:08 by Lionheart Profiel van Lionheart

Inmiddels de Guitar Hero III versie van Death Magnetic aan het luisteren, wat een wereld van verschil zeg, de tering, met name de bas is nu wel fatsoenlijk hoorbaar.

Over de 'Loudness War' gesproken, Maiden maakt het trouwens ook erg bont:



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-09-2008 14:16 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Nu heb ik de ballen verstand van opname technieken en dergelijke, maar wat geschift dat die plaat beter luisterbaar is via een spel


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 18-09-2008 14:39 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Profiel van innerlogicmarty

De ontwikkelaars van GH III hebben de losse tracks ontvangen voordat de finale mix af was en hebben er zelf een finale mix van gedraaid heb ik begrepen.

In de tussentijd was Greg Fidelman bezig met de eindmix die hij vervolgens finaal brickwallde en daarna is deze over-the-top final mix (vol clipping/oversturing) naar de mastering studio gestuurd. Die hem vervolgens niet meer konden redden.

[Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 18-09-2008 14:41]


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-09-2008 15:28 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2008 15:50 by XXL Profiel van XXL

Ik heb dat nieuwe album voorlopig eigenlijk wel weer gehoord.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-09-2008 17:32 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik ben er tot op heden niet eens doorheen gekomen :/


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 18-09-2008 18:49 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

[quote]Op 18 september 2008 14:08 schreef Lionheart het volgende:
Inmiddels de Guitar Hero III versie van Death Magnetic aan het luisteren, wat een wereld van verschil zeg, met name de bas is nu wel fatsoenlijk hoorbaar.



De bas wordt meestal gemixt onder de noemer "dragend".
Waardoor je hem vaak minder hoort dan bij de eerste demo,s van dezelfde nummers.
Persoonlijk ben ik er ook totaal geen liefhebber van dat de bas te ver naar achteren staat gemixt.
De bands mogen zelf vaak nog niet eens aanwezig zijn bij de eindmix en nog later de mastering.
Omdat ze onbewust teveel naar hun eigen instrument luisteren.
Vandaag nog Zombie Ritual geluistert, hier staat de bas lekker gelijk aan de gitaren, door Chuck ingespeelt.
Maar wel met plectrum, wat een wereld van verschil is in techniek en geluid.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 18-09-2008 22:27 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 18 september 2008 18:49 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Op 18 september 2008 14:08 schreef Lionheart het volgende:
De bands mogen zelf vaak nog niet eens aanwezig zijn bij de eindmix en nog later de mastering.
Omdat ze onbewust teveel naar hun eigen instrument luisteren.
De gehele band mag er vaak niet bij zijn, omdat dan 1 persoon de bas te hard vind t.o.v. de gitaar, een ander vind dat weer niet en de derde wil de verhouding tussen slaggitaar en leadgitaar weer ander en ga zo maar door.

Maar meestal mag(/mogen) er wel 1 (/2) v/d band bij aanwezig zijn. Bij Metallica ongetwijfeld Lars en Jamezzz.



Argh
Usericon van Argh
Posted 18-09-2008 22:53 by Argh Profiel van Argh

ongetwijfeld lars in zijn eentje... DRUMS LOUDER PLZ!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-09-2008 21:31 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 september 2008 0:22 schreef El Chulo het volgende:
Net even vergeleken, maar dat verschil is echt enorm zeg!! De Guitar Hero versie klinkt beduidend aangenamer.


+1!!!

quote:
Op 18 september 2008 12:52 schreef Mutilator het volgende:
...ik neem aan dat, nadat deze info meer bekend wordt, de verkopen flink zullen stagneren..


quote:
Op 18 september 2008 12:54 schreef Staalman het volgende:
Dat denk ik niet....Mensen zijn en blijven graag dom.


quote:
Op 18 september 2008 13:20 schreef Ralph het volgende:
Lijkt me inderdaad ook niet, nee.


quote:
Op 18 september 2008 13:54 schreef Jenje het volgende:
Vooral wat betreft bands in een grootte van Metallica, Iron maiden, Slayer etc. Al brengen die een jodelcd ism gerard joling uit dan zullen er plenty mensen zijn die em kopen en die op een forum gaan lopen verkondigen dat het de beste metal cd ooit is.


Dit doet me denken aan de liner notes van Morbid Angel' Trey Azagthoth op Blessed are the sick:

..And, hows about this mainstream assembly line which keeps pumping out this stuff, yes, we know so well, ah when one experiences such works one must say,"It's cool to be fooled".

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-09-2008 21:31]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 22-09-2008 22:31 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

Death Magnetic... vet cd'tje.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-09-2008 23:37 by Staalman Profiel van Staalman

Ontiegelijke kut plaat!
St. Anger part II, en iedereen stinkt erin...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-09-2008 0:12 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 22 september 2008 23:37 schreef Staalman het volgende:
Ontiegelijke kut plaat!
St. Anger part II, en iedereen stinkt erin...


Hé hé, eindelijk eens wijze woorden.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-09-2008 9:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Neh, Death Magnetic is stukken beter dan St. Anger, dat wel. Nummers als Broken, Beat and Scarred, That Was Just Your Life en vooral All Nightmare Long (geweldig!) zijn van een uitstekend niveau!
Wel jammer dat de rest het hier niet bij haalt. De nummers zijn opnieuw vaak te lang en zoekend naar een eind; de solo's van Kirk zijn erg matig (behalve die tijdens Unforgiven III, die is stiekem toch best geniaal); de productie is nogal overstuurd (zie verhaal hierboven) en Lars' drumwerk is niet bepaald om over naar huis te schrijven. Maar ondanks deze best zware minpunten vind ik Death Magnetic nog steeds 10 keer beter dan St Wanker...die plaat kan ik niet eens uitluisteren, zo bedroevend kut klinkt dat ding.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2008 10:03 by spectre Profiel van spectre

Hé hé, eindelijk eens wijze woorden.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-09-2008 10:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-09-2008 10:09 by altx Profiel van altx

Ik vind het een prestatie.

Een ontiechelijke kut plaat uitbrengen, maar omdat-ie net wat beter is dan het vorige misbaksel, krijg je het toch voor elkaar dat iedereen er lyrisch over is...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2008 10:27 by spectre Profiel van spectre

Ah, zoiets soortgelijks heb ik altijd bij jouw posts


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-09-2008 14:06 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 23 september 2008 9:58 schreef NecRobert het volgende:
Neh, Death Magnetic is stukken beter dan St. Anger, dat wel. Nummers als Broken, Beat and Scarred, That Was Just Your Life en vooral All Nightmare Long (geweldig!) zijn van een uitstekend niveau!
Wel jammer dat de rest het hier niet bij haalt. De nummers zijn opnieuw vaak te lang en zoekend naar een eind; de solo's van Kirk zijn erg matig (behalve die tijdens Unforgiven III, die is stiekem toch best geniaal); de productie is nogal overstuurd (zie verhaal hierboven) en Lars' drumwerk is niet bepaald om over naar huis te schrijven. Maar ondanks deze best zware minpunten vind ik Death Magnetic nog steeds 10 keer beter dan St Wanker...die plaat kan ik niet eens uitluisteren, zo bedroevend kut klinkt dat ding.


Kan me heel goed vinden in jouw woorden, maar The Judas Kiss en in mindere mate My Apocalypse zijn ook wel kick-ass nummers.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-09-2008 15:55 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Ja, Judas Kiss en ook The End of the Line zijn eigenlijk best wel goeie nummers. Zo zie je maar weer...Death Magnetic is uiteindelijk toch wel een leuke plaat!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-09-2008 16:04 by Lionheart Profiel van Lionheart

Precies! Helemaal als je naar de GH III versie van het album luistert.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-09-2008 17:20 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 23 september 2008 16:04 schreef Lionheart het volgende:
Precies! Helemaal als je naar de GH III versie van het album luistert.
Dat zal ik idd snel ff doen!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 23-09-2008 21:10 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 23 september 2008 17:20 schreef NecRobert het volgende:
Dat zal ik idd snel ff doen!


Dat is een beetje lastig, het album duurt namelijk 74 minuten ...


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-09-2008 21:11 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 september 2008 21:10 schreef Filth Lucre het volgende:
Dat is een beetje lastig, het album duurt namelijk 74 minuten ...


Als ze nu eens voor kwaliteit zouden gaan in plaats van kwantiteit...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 23-09-2008 21:11 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen