IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metallica (part 3) Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-09-2008 18:04 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hebben jullie hem dan gebrand en op een normale installatie afgespeeld of hebben we het hier over de bevindingen via pc speakertjes?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-09-2008 18:08 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Koptelefoon en met een kabel van laptop naar audioversterker.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2008 19:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 september 2008 17:59 schreef Argh het volgende:
als ik het goed heb begrepen is het album te vroeg in de schappen beland in Frankrijk.

Yup.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Cees
Usericon van Cees
Posted 03-09-2008 19:32 by Cees Profiel van Cees

Franse platenzaak lekt 'Death Magnetic'

03 September 2008 12:14: Alex Nasse
Ok, mocht je in Frankrijk familie hebben die graag in ‘een grote cd-winkel' in Parijs hun muziek koopt, stuur ze maar een kaartje dat de stad binnen afzienbare tijd een winkel lichter is. Een - vooralsnog onbekende - platenzaak is zo snugger geweest om gisteren Metallica's 'Death Magnetic' in de voorverkoop te gooien.

Met nog tien dagen op de teller voor de officiële release is dat of de grootste fuck up die je als winkel kunt maken, of een hele domme actie om heel veel cd's te verkopen. In het laatste geval is dat niet alleen oneerlijke concurentie, maar tegelijkertijd een aanleiding om een telefoontje te krijgen van het leger aan advocaten in het Metallica kamp. Want je raad het al, binnen een paar minuten nadat de eerste foto's met cd-hoesjes van trotste Franse eigenaren op het net verschenen, lekte het album.

Hoe reageren de ´Metallicops´ hier op? Verdacht mild! Lars Ulrich mocht als eerste reageren tijdens een radio-uitzending en verklaard (nog voor de plaat op internet verscheen, maar dat bleek een kwestie van minuten achteraf): "Kijk, we zijn nog tien dagen verwijderd van de release. Ik bedoel, dit zit wel goed. Als dit album vandaag of morgen lekt zijn het nog happy days. Nog maar tien dagen en hij is nog steeds niet van de vrachtwagen gevallen? Everybody's happy. Dit is 2008 en het hoort er vandaag de dag nu eenmaal bij."

Wow. Neemt niet weg dat het eerste vliegtuig met men in black al onderweg zal zijn naar Parijs en omstreken.

Maar, wacht eens even. Kijk nog eens goed naar dat plaatje met 'het bewijsmateriaal'.. Of deze Fransoos heeft ENORME vingers, of het is toch echt een 3" cdtje. Mysterieus.

Hoe dan ook, Elektra - de platenmaatschappij - en Metallica hoeven zich geen zorgen te maken. Ook dit is weer reclame, en alle commotie die nu heerst zal er alleen maar voor zorgen dat die plaat uiteindelijk nog massaler gekocht wordt.



The trend is dead.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-09-2008 20:20 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

eerst napster nu dit...


Suck my piss


Cees
Usericon van Cees
Posted 03-09-2008 20:21 by Cees Profiel van Cees

quote:
Op 3 september 2008 20:20 schreef skullfuck het volgende:
eerst napster nu dit...


Hij heeft ze lesje geleert


The trend is dead.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 03-09-2008 20:25 by Dentz Profiel van Dentz

Link naar artikel?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Cees
Usericon van Cees
Posted 03-09-2008 20:26 by Cees Profiel van Cees

quote:
Op 3 september 2008 20:25 schreef Dentz het volgende:
Link naar artikel?


Weet ik niet meer. Iets met metalblog ofzo.


The trend is dead.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-09-2008 20:28 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ben er nog niet echt kapot van, het klinkt wel ok, maar de nummers hebben weinig cohesie en qua lengte mag het ook wel een stuk compacter.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2008 20:31 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 september 2008 18:04 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hebben jullie hem dan gebrand en op een normale installatie afgespeeld of hebben we het hier over de bevindingen via pc speakertjes?
Dude! Zoiets kun je zeggen over alle andere snuggere sjappies hier, maar over mij.. dat neem ik persoonlijk, ik ga er slecht van slapen

Maar potver, als dit de release is die op cd komt dan heeft iemand de oren verstopt zitten. Of de mix heeft teveel compressie op de mixbus gehad of, en dat vind ik aannemelijker, er is een master gemaakt met teveel limiter om het album luider te maken.

Luister als voorbeeld maar eens naar de delen waarbij Lars zijn dubbele pedalen partijen laat horen, die kicks drukken alles in het modderige, dat vind ik tot op zekere hoogte niet eens zo erg, maar dit is echt wel naar aan de oren. Zeker voor een band en een producer en staff van dit kaliber!

Ik hoop op een foutje


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 03-09-2008 20:33 by Dentz Profiel van Dentz

Als ik dat zo lees ...
In de Rock Tribune staat dat de producer hele goede oren heeft en het kleinste ding nog hoort. Aldus Metallica.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-09-2008 20:34 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

misscghien hebben ze het toxch expres gelekt?


Suck my piss


Argh
Usericon van Argh
Posted 03-09-2008 20:35 by Argh Profiel van Argh

ja, dit is een nep versie.. de echte klinkt namelijk zoals st. anger.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2008 20:36 by spectre Profiel van spectre

Het hoeft niet aan Rubin te liggen, een master wordt meestal door iemand anders gedaan zonder dat de producer dat terug hoort. Zeker bij een topproducer als Rubin die de ene week tallica doet en de andere week Jay Z


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 03-09-2008 20:49 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 3 september 2008 20:35 schreef Argh het volgende:
ja, dit is een nep versie.. de echte klinkt namelijk zoals st. anger.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-09-2008 20:51 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 september 2008 20:31 schreef spectre het volgende:
Dude! Zoiets kun je zeggen over alle andere snuggere sjappies hier, maar over mij.. dat neem ik persoonlijk, ik ga er slecht van slapen




Hehehe... Mission completed.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-09-2008 20:55 by jbassist Profiel van jbassist

Klinkt hard kut.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-09-2008 21:05 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Dat instrumentale nummer heeft lekkere solo's, zeg. All nightmare long heeft heerlijke slaggitaarpartijen. Ik vind het album een beetje een feel als een latere king diamond plaat hebben. Imo dan, he. Ik weet ook niet precies waarom.

Ik heb absoluut geen absoluut gehoor, sterker nog, ik heb nogal last van een gehoorbeschadiging, dus ik laat me niet uit over hoe het klinkt. Maar na één keer luisteren is het sowieso nogal onmogelijk om meteen een conclusie te trekken, dus ik hou m'n muil maar even. Behalve dat het nu al 100 keer sterker klinkt dan st. anger. (die ik ook maar 1x geluisterd heb, hehe)

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 03-09-2008 21:24]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 03-09-2008 21:23 by Frietbal Profiel van Frietbal

Beste materiaal wat ze in 15 jaar geschreven hebben. Is het een MOP2? Nee, tuurlijk niet. Kan niet en zal nooit kunnen.
Cijfer: 7,5
Staan ook een paar zwakke nummers op.
Unforgiven 3 snap ik ook niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Frietbal op 03-09-2008 21:23]


Cees
Usericon van Cees
Posted 03-09-2008 22:43 by Cees Profiel van Cees

Cijfer; 8

Omdat ze toch wel netjes terug gekomen zijn. Alleen vind ik the unforgiven 3 nergens op slaan


The trend is dead.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-09-2008 22:47 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 september 2008 21:23 schreef Frietbal het volgende:
Beste materiaal wat ze in 15 jaar geschreven hebben.


Dus het beste van na het Black Album? Niet moeilijk toch? Ik heb hem nu vaak beluisterd, maar ik blijf het een beetje saai en voorspelbaar vinden, en als we toch met cijfers bezig gaan, een 6,5je tot nu toe.



Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 04-09-2008 0:49 by Frietbal Profiel van Frietbal

quote:
Op 3 september 2008 22:47 schreef blonde rockgod het volgende:
Dus het beste van na het Black Album? Niet moeilijk toch? Ik heb hem nu vaak beluisterd, maar ik blijf het een beetje saai en voorspelbaar vinden, en als we toch met cijfers bezig gaan, een 6,5je tot nu toe.



Niet moeilijk? Als we cijfers moeten geven.
Black album krijgt van mij een 8,5.
Een geweldig album dus, messchien is het ook omdat het de 1e "metal" cd is die ik kreeg.
Een echte comeback zie ik ze niet maken maar deze cd is vind ik echt niet saai en voorspelbaar.
In ieder geval 1000x beter als dat gedrocht van een St. Anger.


Argh
Usericon van Argh
Posted 04-09-2008 0:52 by Argh Profiel van Argh

ik vind em stiekem wel wat op st wanker lijken


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 04-09-2008 0:53 by Frietbal Profiel van Frietbal

Dan heb je 3 kilo stront in je oren.


Argh
Usericon van Argh
Posted 04-09-2008 0:57 by Argh Profiel van Argh

nee hoor, luister bv maar eens goed naar de eerste 4minuten van het 2e nummer... het heeft precies eenzelfde soort structuur, vergelijkbaar drumwerk/breaks etc. Alleen is de productie totaal anders. Veel herhalingen, langgerekt etc, natuurlijk met een hoop nieuwe/andere elementen maar qua basis is het wel aardig te vergelijken met St. Anger en niet met eerdere platen IMO


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen