![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Dat is niet knap; dat is het huidige niveau vh VMBO ![]() The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Tja, vroeger heette het VBO en dat had je ook nog IVBO, en toen haalden verstandelijk gehandicapten ookal hun diploma. Ik denk dat het IVBO/VBO en nu dan VMBO gewoon zo is ontwikkeld dat iédereen een diploma kan halen en er dus geen excuss is om niet aan de slag te gaan als vakkenvuller (i.p.v. zakkenvuller d.m.v. uitkering) want zelfs daarvoor wordt tegenwoordig een diploma gevraagd. Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
quote: ![]() What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: Jij bedoelt dat mensen met een verstandelijke handicap een diploma moeten halen en maar moeten gaan werken als vakkenvuller? Mensen met een hoog niveau willen zeker wel werken, ze willen gewoon 'normaal' zijn. Een eigen huisje hebben, een baan hebben, een relatie/gezinnetje hebben enzovoorts maar dat zit er voor een groot deel simpelweg niet in zonder begeleiding. Net als op het werk, deze doelgroep zal altijd extra begeleiding vragen en veel winkels e.d. zijn niet altijd even bereid die te kunnen/willen geven. Daarnaast, met alleen een vmbo diploma kom je ook niet ver, handicap of niet. Ahja het houdt ze van de straat. ![]() |
|
T laat ook wel een beetje zien, dat je kinderen met down niet teveel in een hokje moet plaatsen en zomaar op een lager niveau moet zetten. Als anderen wat meer zouden stimuleren zou je volgens mij wel wat meer mongooltjes op het vmbo weten te krijgen. Maarja zo zou je ook veel VMBOertjes hoger kunnen krijgen ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Tsja met groot verschil dat mensen met een verstandelijke handicap als het goed is wel uitvoerig op functioneringsniveau worden getest. Tenminste, dat is de bedoeling ![]() ![]() |
|
quote: Ik bedoel dat het niveau voor de 'gewone mensch' zo laag is dat sommige verstandelijk gehandicapten het zelfs kunnen halen. Zodat de niet gehandicapte jongeren een diploma kunnen halen. Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
Waarom zou iemand met een verstandelijke handicap per se moeten onderdoen voor een niet gehandicapt persoon? Down-syndroom komt in verschillende gradaties tot uitdrukking, en het hoeft echt niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat een Down-patient op dat niveau minder mee zou kunnen. Wel zul je zien dat het voor deze groep doorgaans veel moeilijker is om zich te concentreren of om verbanden te leggen en vast te houden tussen de diverse disciplines, maar concentratie-problemen e.d. zul je op VMBO niveau ongetwijfeld ook veelvuldig bij niet-gehandicapte kinderen zien. In Engeland is het gebruikelijk om, als het ook maar even mogelijk is, verstandelijk gehandicapten (en ook lichamelijk gehandicapten trouwens) in "normale" scholen te plaatsen, en als de begeleiding maar goed is dan kunnen Down=patienten nog best tot mooie dingen in staat zijn. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: Jah wel goed idee om ze proberen te laten meedraaien in de maatschappij want dat houd hun niveau wel hoger, dan in een geisoleerde mongolen groep te wonen. Maargoed ik geloof dat er in Nederland ook wel wat problemen mee waren omdat sommige dingen wel wat hoog gegrepen waren. Maargoed daarvoor moet je het dus ook veel persoonlijker aanpakken want de diversiteit onder gehandicapten is vele malen hoger. En concentratie problemen komen in alle lagen van intelligentie voor ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Nee, de azijnpissers hierboven bedoelen denk ik dat ze zelf minimaal een HBO opleiding hebben met bijbehorende topbaan en dat mensen die VMBO hebben lagere levensvormen zijn. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 13-06-2008 16:08] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Ik heb wel HBO maar met een flopbaan hoor. ![]() Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
Ik had bij jou ook nog niet heel erg de indruk dat je afgeeft op VMBO. ![]() Wie de schoen past.......... Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: ![]() ![]() Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
Ik heb sowieso de indruk dat mensen VMBO te vaak zien als een niveau voor mensen die niet kunnen leren. Dan kan rond de 60% van de mensen in Nederland dus niet leren. Mensen met echte leerproblemen volgen geen standaard VMBO maar hebben meestal iets van LWOO (Dat is wat vroeger IBO of IVBO heette) of zitten in een Leerwerktraject [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 13-06-2008 16:36] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Ik denk dat er vooral veel luie mensen op het VMBO zitten. Het boeit ze allemaal niet zo en op die manier kunnen ze zonder al te veel moeite toch een papiertje halen. Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
Dat denk ik toch niet. ![]() |
|
quote: Behalve dat je met alleen dat papiertje echt niet aan de bak komt. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
Ik heb ook alleen een MAVO diploma. Da's wel aardig vergelijkbaar met het huidige VMBO dacht ik zo. Ik kan zeggen dat ik van mijn leven nog geen dag uitkering heb genoten dus dat 'echt niet aan de bak komen' is imho toch echt klinkklare onzin. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Ja, dat lijkt mij ook. Want als jij het kan dan moeten die 1000en andere mensen het ook wel kunnen. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. ![]() |
|
quote:BOOM Headshot. quote: (SN) Tsja... ![]() What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
Brit Lee Bradley ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: onregelmatig werkwoord: kun-nen ik kan jij/u kunt hij/zij kan wij/zij/jullie kunnen ik/jij/u/hij/zij kon wij/zij/jullie konden hij heeft gekund ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
connaiseur ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Connaisseur ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |