IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic. Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-06-2008 22:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 juni 2008 18:12 schreef ElitE het volgende:
jah dit is al stukken duidelijker, maar nog steeds sterk gegeneraliseerd. Want een partij kan per issue op hele verschillende vlakken uitkomen. En het is ook nog een beetje en tijdsloos model. Want ideologie is wel leuk, maar in praktijk zul je met veel dingen toch (tijdelijk) moeten afwijken.


edit: ohja de indeling komt toch uit Frankrijk.
Tja, we zijn niet allemaal zo on-pragmatisch pragmatisch als kereltje Pechtold.

En ik vind dit dus helemaal niet gegeneraliseerd. Het is een matrix die je bewandelt aan de hand van je standpunten en daar komt uiteindelijk gewoon uit rollen hoe links of rechts je bent. Ik heb ze wel's uitgediepter gezien, dat je b.v per vraag 5 of zeven mogelijkheden hebt in hoe erg je het wel of niet met de stelling eens bent. Links rechts bestaat nog steeds, of het relevant is, is iets anders; En je moet dus niet aan een lijn denken maar aan een cirkel of ruit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-06-2008 22:20 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Verdonk begreep de test echter niet en besloot en kwam vervolgens maar met een 'recht door zee' excuus.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2008 22:40 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Nog nieuws?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-06-2008 22:43 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 juni 2008 18:15 schreef ElitE het volgende:
recht recht, dat is zoooo relatief.

Goed verhaal, ja

edit: woops sorry:

Bos: embryoselectie ook voor PvdA principekwestie
De kwestie rond de selectie van embryo's ligt voor de PvdA net zo principieel als voor de ChristenUnie. Dat zei PvdA-leider Wouter Bos maandag in actualiteitenrubriek EénVandaag. "De ChristenUnie heeft geen monopolie op principe en geweten", zei de vicepremier.

Binnen het kabinet ontstond vorige week een rel nadat staatssecretaris van Volksgezondheid Jet Bussemaker (PvdA) een brief over embryoselectie aan de Kamer stuurde. Ze zei daarin embryoselectie voor ivf-baby's voor ouders met een genetische vorm van borstkanker toe te staan. Dat was tegen het zere been voor de ChristenUnie en partijleider André Rouvoet. De minister voor Jeugd en Gezin was vooraf niet ingelicht over de brief en was het faliekant oneens met Bussemakers standpunt. Zij werd gedwongen haar brief in te trekken en deze eerst met haar collega's in het kabinet te bespreken, waarmee embryoselectie van de baan leek.

Bos leek in EénVandaag echter aan te geven dat de PvdA het standpunt van de ChristenUnie niet zonder meer zal slikken. Bos gaf geen antwoord op de vraag of de kwestie hem een kabinetscrisis waard was, zoals die dat voor Rouvoet wel zou zijn.

Bos sprak in het interview ook over de koers van zijn partij. Hij voelt niets voor een traditionele of liberale stroming, waarvoor respectievelijk fractievoorzitter Mariëtte Hamer en staatssecretaris van Europese Zaken Frans Timmermans (PvdA) zich hebben uitgesproken. Hamer wil toenadering tot de SP, terwijl Timmermans in D66 en GroenLinks logischer bondgenoten ziet. "We hebben al een D66 en een SP", zei Bos. "Beide stromingen horen zich thuis te voelen bij de PvdA."
=============================================

Nou, aanvallen, Bos!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 02-06-2008 22:45]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-06-2008 22:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 2 juni 2008 17:40 schreef kwelgeest het volgende:
Het politiekspectrum is een soort cirkel, bevat vier punten.

http://www.meervrijheid.nl/files/kleinstequiz.pdf
A1. Persoonlijke vrijheid (principieel) 80 %
A2. Economische vrijheid (principieel) 90 %
B1. Persoonlijke vrijheid (praktisch) 70 %
B2. Economische vrijheid (praktisch) 10 %


Uw principiële politieke positie is: Liberaal (blauwe stip in onderstaand diagram).
Uw praktische politieke positie is: Progressief (gele stip in onderstaand diagram).


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2008 23:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 juni 2008 22:01 schreef kwelgeest het volgende:
Tja, we zijn niet allemaal zo on-pragmatisch pragmatisch als kereltje Pechtold.


Hehe ik heb me nog niet echt goed in D66 verdiept, maar ideologisch gezien vind ik ze wel goed, maar de paar indrukken die ik heb van de uitvoering daarvan vind ik wel erg ruk. De referenda zijn af en toe wel leuk bij EU grondwetten maar moeten echt niet teveel worden toegepast.


quote:
En ik vind dit dus helemaal niet gegeneraliseerd. Het is een matrix die je bewandelt aan de hand van je standpunten en daar komt uiteindelijk gewoon uit rollen hoe links of rechts je bent. Ik heb ze wel's uitgediepter gezien, dat je b.v per vraag 5 of zeven mogelijkheden hebt in hoe erg je het wel of niet met de stelling eens bent. Links rechts bestaat nog steeds, of het relevant is, is iets anders; En je moet dus niet aan een lijn denken maar aan een cirkel of ruit.


nouja ik praat dus veel liever over het diagram waar jij het over had. Omdat je toch een betere weergave hebt en het nu ook weer niet te ingewikkeld is.

edit:

A1. Persoonlijke vrijheid (principieel) 90 %
A2. Economische vrijheid (principieel) 90 %
B1. Persoonlijke vrijheid (praktisch/nu) 80 %
B2. Economische vrijheid (praktisch/nu) 80 %

moeilijk om een goed oordeel te geven want het is zo situatie afhankelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-06-2008 23:23]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-06-2008 23:20 by Mark Profiel van Mark

Ik zie het liever als een parallellopipidum.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2008 23:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

fractals zijn ook leuk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2008 8:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 juni 2008 23:14 schreef ElitE het volgende:




nouja ik praat dus veel liever over het diagram waar jij het over had. Omdat je toch een betere weergave hebt en het nu ook weer niet te ingewikkeld is.


Dat is dus ook mijn punt. Links-rechts bestaat wel, je moet het echter wel in zo'n diagram zien, niet in een lijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-06-2008 8:51 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 juni 2008 22:40 schreef Greycloak het volgende:
Nog nieuws?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2008 8:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

[off topic]

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 03-06-2008 8:58]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2008 10:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Cabaretier Theo Maassen heeft twee pubers van Campus TV bedreigd. De medewerkers van de Amsterdamse internet-tv-zender stonden te filmen bij de woning van de cabaretier in Eindhoven. Maassen was hier echter niet van gediend en pakte de opnames af.

"Hij kwam aanfietsen bij zijn huis op het moment dat we aan het filmen waren. Hij foeterde toen we hem om opheldering vroegen", vertelt cameraman Tom Bakker. "Maassen gedroeg zich agressief en rukte aan de camera. Ik kreeg een black-out en wist niet meer wat ik moest doen", jammert Bakker. Volgens de cameraman heeft Maassen vervolgens de tape in beslag genomen.

Excuses

De tv-amateurs zeggen aangifte te doen als hij het bandje niet teruggeeft. Afgelopen weekend pakte Maassen een camera af van een fotografe en gooide die kapot. Inmiddels heeft hij daarvoor zijn excuses aangeboden.

Die man is mentaal gehandicapt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2008 10:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maassen verdient kennelijk niet genoeg en wil meer aandacht. Sneu figuur.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-06-2008 10:23 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 juni 2008 10:15 schreef kwelgeest het volgende:
Die man is mentaal gehandicapt.


Absoluut. Blij dat de rest van Nederland het zo langzamerhand ook een beetje door begint te krijgen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2008 10:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vind em eerlijk gezegd ook amper grappig ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2008 10:41 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 juni 2008 10:15 schreef kwelgeest het volgende:
Cabaretier Theo Maassen heeft twee pubers van Campus TV bedreigd. De medewerkers van de Amsterdamse internet-tv-zender stonden te filmen bij de woning van de cabaretier in Eindhoven. Maassen was hier echter niet van gediend en pakte de opnames af.

"Hij kwam aanfietsen bij zijn huis op het moment dat we aan het filmen waren. Hij foeterde toen we hem om opheldering vroegen", vertelt cameraman Tom Bakker. "Maassen gedroeg zich agressief en rukte aan de camera. Ik kreeg een black-out en wist niet meer wat ik moest doen", jammert Bakker. Volgens de cameraman heeft Maassen vervolgens de tape in beslag genomen.

Excuses

De tv-amateurs zeggen aangifte te doen als hij het bandje niet teruggeeft. Afgelopen weekend pakte Maassen een camera af van een fotografe en gooide die kapot. Inmiddels heeft hij daarvoor zijn excuses aangeboden.

Die man is mentaal gehandicapt.


Het maken van opnames bij prive terrein is natuurlijk heel wat anders.
Daar moet hij volgens mij sowieso toestemming voor geven als ze het willen uitzenden op tv.

Toegegeven dat hij zaterdag een klotestreek heeft uitgehaald maar op deze manier verandert de media het weer in een enorme zwartmakerij. Hier staat hij wel een beetje in zijn recht.

Maassen gaat gewoon, al dan niet op last van de rechter, die fotografe schadeloos stellen en daarmee is de kous dan wel af lijkt mij.

En over die fotografe:

Ik vraag persoonlijk altijd of er nog beperkingen gelden bij het maken van foto's want dat komt namelijk best vaak voor.
Van een prof mag je eigenlijk ook verwachten dat ze dat weet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2008 10:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

OP privé terrein is wat anders, BIJ niet.


Mugabe doet een Maassen

De Zimbabwaanse president Mugabe is op 't moment in Rome voor een top van de VN. Het is even wennen voor de dictator om in een land te zijn waar mensen zo maar mogen doen wat ze willen. Mugabe kwam daardoor in aanvaring met een stel persfotografen


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2008 10:57 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 juni 2008 10:49 schreef kwelgeest het volgende:
OP privé terrein is wat anders, BIJ niet.


Als liep hij gewoon in de stad. Het maken van opnames van een persoon, anders dan voor eigen gebruik, is gewoonweg niet toegestaan.


quote:

Het portretrecht is een beperking van het auteursrecht. Het geeft geportretteerde personen het recht zich te verzetten tegen publicatie van hun portret.

Onder portret wordt in dit verband verstaan, elke zichtbare weergave waarop iemand herkenbaar is afgebeeld, bijvoorbeeld in een foto, schilderij, tekening of in filmbeelden. Als er op een foto of film meerdere personen te zien zijn, heeft elk van hen het portretrecht.


Edit: En daar had hij zich dus afgelopen weekend ook gewoon op moeten beroepen ipv met camera's te gaan gooien.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2008 10:58]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-06-2008 11:01 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 3 juni 2008 10:16 schreef Jenje het volgende:
Maassen verdient kennelijk niet genoeg en wil meer aandacht. Sneu figuur.


als mensen mij ongevraagd op de foto zetten en ik ben er niet van gediend kunnen ze ook een scheldkannonade/peun voor de harses verwachten...

die kerel van metalshots vraagt t altijd netjes en daar zeg ik altijd netjes nee tegen, als hij te pas en te onpas overal bij iedeeen met zn fototoestel ergens klik klik flits klik tussensprong was zn camera ook allang gesloopt geweest, denk ik.




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2008 11:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Volgens mij is het portretrecht redelijk ingeperkt, anders zouden behoorlijk wat mediabeelden illegaal zijn.
Desalnietemin heeft het compleet geen betrekking op deze zaak. Lees het bericht nog maar eens goed.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2008 11:04 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 juni 2008 11:01 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens mij is het portretrecht redelijk ingeperkt, anders zouden behoorlijk wat mediabeelden illegaal zijn.



3 keer raden waarom bladen als Privé dan ook regelmatig een proces aan hun broek krijgen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2008 11:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 juni 2008 11:04 schreef XXL het volgende:
3 keer raden waarom bladen als Privé dan ook regelmatig een proces aan hun broek krijgen.
.. en regelmatig winnen ze ..


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2008 11:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 juni 2008 11:04 schreef XXL het volgende:
3 keer raden waarom bladen als Privé dan ook regelmatig een proces aan hun broek krijgen.


Kijk, hier staan een paar mooie nuances, iets verder lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht

Het portretrecht heeft echter nog steeds geen betrekking op Maassen en de 'cameraploeg' simpelweg omdat Maassen, volgens dit bericht, niet gefilmd werd en gewoon een labiele neanderthaler is ( waarmee ik neanderthalers beledig, mijn excuses).

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 03-06-2008 11:08]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2008 11:09 by XXL Profiel van XXL

Dan nog vind ik dat er altijd nog zoiets bestaat als etiquette binnen je vakgebied. Als iemand iets niet wil doe je het niet.
Uiteraard wil men dat nog wel eens 'vergeten' als er geld mee te verdienen valt.

Or als je buurvrouw met haar tetten bloot in de tuin ligt te zonnen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2008 11:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Het werk van sommige fotografen, zeker voorbeelden die jij aanhaalt, omvat juist ook het opzoeken van de grenzen. Hun etiquette wordt bepaald door de wet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen