IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Zware Metalen missers Vorige pagina | Volgende pagina
Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 04-08-2013 21:07 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 4 augustus 2013 21:02 schreef bastianus het volgende:
Die 'wordt' moet juist met 'dt'. 'Verzorgt' moet wel met een 'd'.


Ja hallo, zo ver was ik dus wel al Ik had het op de 'verzorgd'. Aangezien 'verzorgt' ook bestaat was het dus wel relevant dat er 'wordt' voor staat.

Man man man. Alsof ik commentaar zou leveren op dt-fouten als ik er zelf zou maken

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 04-08-2013 21:08]


Willekeur en dictatuur!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-08-2013 21:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat staat er al jaren op vrees ik, ook bij nieuws insturen staat er zo'n fout. Maar we zoeken ook al jaren een IT'er om eindelijk de boel op te klaren, zonder succes


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 04-08-2013 21:09 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 4 augustus 2013 21:07 schreef Hypnos het volgende:
dat staat er al jaren op vrees ik, ook bij nieuws insturen staat er zo'n fout. Maar we zoeken ook al jaren een IT'er om eindelijk de boel op te klaren, zonder succes


Kunnen de moderators dat bericht niet gewoon aanpassen?


Willekeur en dictatuur!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-08-2013 21:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2013 21:09 schreef Hérésie het volgende:
Kunnen de moderators dat bericht niet gewoon aanpassen?

De signature van user "INFO" is even geleden aangepast, als het goed is staat het er dus nu overal goed. Op het forum dan.


I wish I was a butterfly


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 04-08-2013 21:32 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2013 21:02 schreef bastianus het volgende:
Die 'wordt' moet juist met 'dt'. 'Verzorgt' moet wel met een 'd'.




No Pain, No Gain


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 04-08-2013 21:36 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 4 augustus 2013 21:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De signature van user "INFO" is even geleden aangepast, als het goed is staat het er dus nu overal goed. Op het forum dan.




Wat een service!


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-12-2013 2:17 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2013 23:56 schreef Helvete het volgende in het LoM-misserstopic:
Op ZM is het nog erger. De laatste 100 recensies (Astral Silence t/m Placebo):

Aantal: 100
Gemiddelde: 77,21
Mediaan: 79.5

00x <50
02x 50+
15x 60+
33x 70+
49x 80+
01x 90+
quote:
Op 26 november 2013 0:15 schreef Hypnos het volgende:
dat kan ik verklaren denk ik. Omdat er echt honderden releases per week uitkomen vallen er veel slechte releases af. Ik ga de laatste tijd zelf actief op zoek naar dingen die niet binnenkomen en wel de moeite zijn.

zeker nu, want 2013 is bijna voorbij en die moeten echt wel in 2013 gezien zijn
Dit kan er mee te maken hebben, maar zelfs dan is het een vreemde scoreverdeling. De helft van de albums scoort tussen de 80 en de 90, maar slechts 1% boven de 90. 97% van de scores ligt tussen de 60 en de 90. En in 100 recensies geen enkel album in de onderste helft?

Ik heb wat recensies van halverwege dit jaar geteld en veel beter wordt het niet:

Aantal: 100
Gemiddelde: 73,7
Mediaan: 76,5

00x <30
02x 30+
03x 40+
02x 50+
23x 60+
35x 70+
33x 80+
02x 90+

Overzichtje:


Het gemiddelde ligt zo hoog en de scores liggen zo dicht bij elkaar dat je niets met de cijfers kan.
Beide tellingen samengenomen, ligt dus 2,5% in de onderste helft (<50) en krijgt maarliefst 95,5% van de albums een 'voldoende' (>60).

Als ik zo de recensies hier lees, geloof ik niet dat de scores hoog zijn doordat er over slechte albums bijna niets geschreven wordt. Je kan vaak opmaken dat de recensent de band alleen kent van de promo die hij opgestuurd krijgt en albums die de recensent als 'erg slecht' beoordeelt, krijgen vaak toch nog >50 en een 'matig' album scoort soms makkelijk een 70.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 13-12-2013 4:55]


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 13-12-2013 7:16 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Das Schreiben von Rezensionen bleibt immer Politik!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-12-2013 7:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Niet iedere redacteur heeft hetzelfde gevoel bij een bepaalde score, he. Je hebt reviewers bij wie een 80 vrij vaak voorkomt, terwijl er bepaalde reviewers zijn die als ze 80 punten geven, dat je waarschijnlijk te maken hebt met een wereldplaat. Al heb ik het gevoel dat het bij ZM meer uniform is dan op bvb Aardschok, waar gasten als Steven Smegma en Onno Cro-Mag alles wat maar wat degelijk is 90 geven. Al ligt het hier inderdaad wel nogal aan de hoge kant.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-12-2013 8:04 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Op de meeste webzines is alles onder de 80 volgens de recensent niet echt de moeite waard. Zo interpreteer ik het althans.

Wat betreft "niet hetzelfde gevoel bij een bepaalde score" vind ik dat webzines daarvoor best afspraken mogen maken met redacteuren, zodat er min of meer uniform beoordeeld wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 13-12-2013 8:06]


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 13-12-2013 8:31 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Ik kijk sowieso niet echt naar de score's, wel naar het aantal reactie's [behalve bij the monolith dildo cunt] en wie er gereageerd hebben.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-12-2013 8:49 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2013 7:25 schreef BenKnuckles het volgende:
Niet iedere redacteur heeft hetzelfde gevoel bij een bepaalde score, he. Je hebt reviewers bij wie een 80 vrij vaak voorkomt, terwijl er bepaalde reviewers zijn die als ze 80 punten geven, dat je waarschijnlijk te maken hebt met een wereldplaat.
Blijkbaar valt dat dus heel erg mee, aangezien over alle ZM-recensenten gemiddeld alsnog 94% van de albums tussen 60 en de 90 scoort. Die enorme stijging van 50+ naar 60+, de daling van 80+ naar 90+ en de afwezigheid van scores die vrijwel iedereen 'matig' tot 'zeer slecht' zou noemen, zijn gewoon niet redelijk. Waarom zou je de helft van de verdeling reserveren voor albums die in de recensie toch allemaal als 'zeer slecht' worden omschreven en die bovendien nauwelijks voorkomen, terwijl bijna alles van matig tot zeer goed in 30% van de verdeling wordt gepropt?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-12-2013 8:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Hey Helvete, heb je net je eerste statistiekcollege gehad of iets dergelijks?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-12-2013 8:58 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Nee, ik heb totaal geen verstand van statistiek, maar volgens mij slaan die ZM-scores nergens op. Jij hebt wel verstand van statistiek geloof ik, dus wat vind jij hiervan?

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 13-12-2013 8:58]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-12-2013 9:00 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Wat we zouden kunnen doen, is de gemiddelde scores nemen van alle Nederlandse metalwebsites en kijken of Zware Metalen significant hogere scores uitdeelt.

De vraag is alleen of je die moeite wil nemen, maar aangezien je tijd had om 100 albumscores te plotten zou het me niets verbazen als je daar je tijd aan zou willen verdoen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-12-2013 9:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Bij LoM komen er vergelijkbare patronen uit
quote:
Op 13 december 2013 2:17 schreef Helvete het volgende:
Dit kan er mee te maken hebben, maar zelfs dan is het een vreemde scoreverdeling. De helft van de albums scoort tussen de 80 en de 90, maar slechts 1% boven de 90. 97% van de scores ligt tussen de 60 en de 90. En in 100 recensies geen enkel album in de onderste helft?

Ik heb wat recensies van halverwege dit jaar geteld en veel beter wordt het niet:

Aantal: 100
Gemiddelde: 73,7
Mediaan: 76,5

00x <30
02x 30+
03x 40+
02x 50+
23x 60+
35x 70+
33x 80+
02x 90+

Overzichtje:


Het gemiddelde ligt zo hoog en de scores liggen zo dicht bij elkaar dat je niets met de cijfers kan.
Beide tellingen samengenomen, ligt dus 2,5% in de onderste helft (<50) en krijgt maarliefst 95,5% van de albums een 'voldoende' (>60).

Als ik zo de recensies hier lees, geloof ik niet dat de scores hoog zijn doordat er over slechte albums bijna niets geschreven wordt. Je kan vaak opmaken dat de recensent de band alleen kent van de promo die hij opgestuurd krijgt en albums die de recensent als 'erg slecht' beoordeelt, krijgen vaak toch nog >50 en een 'matig' album scoort soms makkelijk een 70.

Erg interessant, goed werk

Zelf heb ik nog wel wat aan de recensies en de scores, voor mijn gevoel dan. Maar vooral de recensies zelf dan


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-12-2013 9:05 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2013 9:00 schreef iPim het volgende:
Wat we zouden kunnen doen, is de gemiddelde scores nemen van alle Nederlandse metalwebsites en kijken of Zware Metalen significant hogere scores uitdeelt.

De vraag is alleen of je die moeite wil nemen, maar aangezien je tijd had om 100 albumscores te plotten zou het me niets verbazen als je daar je tijd aan zou willen verdoen.
Ik heb er eerder dus ook al 100 geteld en geplot. Is in een kwartiertje gebeurd. In het LoM-misserstopic had iemand anders al de scores geteld en dat kwam ongeveer net zo slecht uit. Maar wat vind jij van deze scores, als hoofdredacteur en iemand die wat meer over statistiek weet?

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 13-12-2013 9:06]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-12-2013 9:22 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Wat vaster afspraken maken over de punten lijkt mij prettig. Een middelmatig album zou maximaal 6 uit 10 punten mogen krijgen. Als je daar aan vasthoudt kan je de rest ook invullen toch?


Boeiender


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-11-2014 11:53 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Voor mensen die graag willen lezen hoe iemand in twee alinea geen zinnig woord kan zeggen:
http://www.zwaremetalen.com/recensie/30612/Demon-Hunter-Extremist.html

Je krijgt er nog een ongefundeerde conclusie bij ook. Iets over hoe thematiek je muziek beïnvloed, ofzo.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 12:05 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 11:53 schreef Sisyphos het volgende:
Voor mensen die graag willen lezen hoe iemand in twee alinea geen zinnig woord kan zeggen:
http://www.zwaremetalen.com/recensie/30612/Demon-Hunter-Extremist.html

Je krijgt er nog een ongefundeerde conclusie bij ook. Iets over hoe thematiek je muziek beïnvloed, ofzo.


Was te verwachten he:

http://www.last.fm/user/OZZ-Works


... hoe de hazen lopen ...


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-11-2014 12:11 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 12:05 schreef faalhaas het volgende:
Was te verwachten he:

http://www.last.fm/user/OZZ-Works

Het is wat.

*alinea's, ipv van alinea, natuurlijk. Gelukkig heb ik geen functie als recensent.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-10-2015 14:54 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Het spel van Adrian Erlandson een compliment geven terwijl hij niet meespeelde tijdens het concert van Paradise Lost...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-10-2015 16:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik geef het even door, thanks


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-10-2015 16:47 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik vond het wel grappig dat ik in redelijke korte tijd twee keer wat postte op de frontpage en beide items zijn ondertussen verwijderd.

(Een review die 2 jaar vertraging had... En een nieuw nummer dat geen nieuw nummer was...)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-10-2015 9:53 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Bedoel je je comments, of de artikelen zelf?

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 15-10-2015 10:38]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen