IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Zware Metalen missers Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-02-2021 22:19 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

"langs de Bulg-aars"

Nu dan toch maar het hele stuk gelezen, ik vond dit de beste, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-02-2021 22:28 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2021 22:17 schreef Hypnos het volgende:
Minderwaardig impliceert blijkbaar eerder een deterministische visie op nature, wat de indruk kan geven dat er iets vies aan de hand is hij sommige mensen.

Wordt mij verteld.


Dus heb ik er maar kansarme van gemaakt. Dat is een eerder nurture-gerelateerde term blijkbaar en dan kan er geen eugenetica of zo in verbeeld worden.





Kijk, je spreekt je waardering voor Zoli en wat hij bereikt heeft uit. Helemaal prima natuurlijk. En ik denk ook dat het een terechte constatering is dat Bulgarije niet meteen het eerste land is waar je aan denkt bij doorslaande succesverhalen. Nog steeds niks aan de hand. Alleen door het dan te koppelen aan DNA... ja, dan wordt het al een pak lastiger. Ook als je het omschrijft als kansarm. Want je impliceert dan dat dit DNA door zijn Bulgaarsheid per definitie minder kansrijk is, ook als het ergens anders tot wasdom zou komen. Het DNA is immers wat het is. En zelfs als je het niet zo bedoelt, staat het er wel... en het is nog altijd geen grap. Geen setup, geen punchline, geen woordgrap op Bulg-aarsch-niveau.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 15-02-2021 22:28]



Northward
Usericon van Northward
Posted 16-02-2021 1:36 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Even tussendoor, die dude komt toch uit Hongarije?


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 16-02-2021 6:18 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 1:36 schreef Northward het volgende:
Even tussendoor, die dude komt toch uit Hongarije?
Niet grappig.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-02-2021 7:51 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou, als het zo is...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Northward
Usericon van Northward
Posted 16-02-2021 8:59 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ik weet niet, nummer zes van die recensie waar het al een paar pagina's over gaat heet toch ook geen Sofia My Love.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 16-02-2021 9:09 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 8:59 schreef Northward het volgende:
Ik weet niet, nummer zes van die recensie waar het al een paar pagina's over gaat heet toch ook geen Sofia My Love.




Even gezocht:

quote:
As for calling the band Ocean Hills, the name is a shout-out to the band members' origins. As Teglas explains, simply put, "half the band is from the Buda side of Budapest - the hill side - and the other half is from the beaches of California. So, calling ourselves Ocean Hills made sense. We're paying tribute to where we came from."




I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-02-2021 9:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dit maakt het op een andere manier toch wel weer héél grappig


I wish I was a butterfly


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 16-02-2021 9:25 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Welja, een beetje ongemakkelijk uitgedrukt misschien. Het is een Hongaar ja, de naam spreekt boekdelen wat dat betreft. Maar wat een kutmuziek zeg, ongelofelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 16-02-2021 9:27]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 9:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 1:36 schreef Northward het volgende:
Even tussendoor, die dude komt toch uit Hongarije?
fuuuuu

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-02-2021 9:49]


signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 16-02-2021 10:01 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Hong-aars kan nog steeds


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 10:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2021 22:28 schreef Negatieveling het volgende:
Kijk, je spreekt je waardering voor Zoli en wat hij bereikt heeft uit. Helemaal prima natuurlijk. En ik denk ook dat het een terechte constatering is dat Bulgarije niet meteen het eerste land is waar je aan denkt bij doorslaande succesverhalen. Nog steeds niks aan de hand. Alleen door het dan te koppelen aan DNA... ja, dan wordt het al een pak lastiger. Ook als je het omschrijft als kansarm. Want je impliceert dan dat dit DNA door zijn Bulgaarsheid per definitie minder kansrijk is, ook als het ergens anders tot wasdom zou komen.


Dat is ook zo, imo, op dit moment. En niet per definitie, maar wel algemeen genomen op dit moment in de tijd, volgens mij. En natuurlijk heb je ook andere verhalen, zoals dat van Zoli, dat geef ik ook net aan. Maar het is allesbehalve een certitude, wel integendeel.

Ofwel word je daar geboren, zoals je zegt.
Ofwel in een ander land. Waar je - moeten we niet flauw over doen - een familienaam, mogelijk uiterlijke kenmerken, ouders en/of grootouders hebt met taalachterstand en een niet zo succesvol parcours, ... zaken die niet bevorderlijk zijn voor je eigen traject.
Ik zeg niet dat ik hier mee akkoord ben, toch?
Zie je ergens staan dat ik dat bevestig dan, dat ik van mening ben dat Bulgaars/Hongaars "DNA" inherent zal & moét leiden tot een kansarmer leven?
Of wil men dat graag op die manier interpreteren omdat men op die manier een stok heeft om mee te slaan, vanuit een drang om kansarmoede - in welke context dan ook - als iets heel ergs te bestempelen, omdat dat nu eenmaal moet vanuit een gevoel van plaatsvervangende verontwaardiging, omdat ik mogelijk niet zou geloven in een soort van emancipatorisch proces.

Is het echt not done om zaken te poneren als "homohatende Islamcultuur", "kneuterige en kleinburgerlijke West-Vlaamse plattelandsmentaliteit", "onbetrouwbare elektrische wagens" omdat diegene die deze woorden gebruikt mogelijk geen mening op dat eigenste moment brengt die hij/zij zal aanpassen op basis van evolutie maar een statisch denkbeeld brengt als was het een - per definitie - fundamentele overtuiging?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-02-2021 10:22]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 10:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 10:01 schreef Dypfrys het volgende:
Hong-aars kan nog steeds



klinkt stukken beter zelfs!

*lachsalvo"

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-02-2021 10:21]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-02-2021 10:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 10:19 schreef Hypnos het volgende:
Dat is ook zo, imo, op dit moment. En niet per definitie, maar wel algemeen genomen op dit moment in de tijd, volgens mij. En natuurlijk heb je ook andere verhalen, zoals dat van Zoli, dat geef ik ook net aan. Maar het is allesbehalve een certitude, wel integendeel.

Ofwel word je daar geboren, zoals je zegt.
Ofwel in een ander land. Waar je - moeten we niet flauw over doen - een familienaam, mogelijk uiterlijke kenmerken, ouders en/of grootouders hebt met taalachterstand en een niet zo succesvol parcours, ... zaken die niet bevorderlijk zijn voor je eigen traject.
Ik zeg niet dat ik hier mee akkoord ben, toch?
Zie je ergens staan dat ik dat bevestig dan, dat ik van mening ben dat Bulgaars/Hongaars "DNA" inherent zal & moét leiden tot een kansarmer leven?
Of wil men dat graag op die manier interpreteren omdat men op die manier een stok heeft om mee te slaan, vanuit een drang om kansarmoede - in welke context dan ook - als iets heel ergs te bestempelen, omdat dat nu eenmaal moet vanuit een gevoel van plaatsvervangende verontwaardiging, omdat ik mogelijk niet zou geloven in een soort van emancipatorisch proces.

Is het echt not done om zaken te poneren als "homohatende Islamcultuur", "kneuterige en kleinburgerlijke West-Vlaamse plattelandsmentaliteit", "onbetrouwbare elektrische wagens" omdat diegene die deze woorden gebruikt mogelijk geen mening op dat eigenste moment brengt die hij/zij zal aanpassen op basis van evolutie maar een statisch denkbeeld brengt als was het een - per definitie - fundamentele overtuiging?

Wat een intellectueel getater.

Jij suggereert dat Hongaars DNA kansarm is, ja ("kansarme, Hongaarse(dubbelop?) DNA-strengen"). Ofwel suggereer je een direct causaal verband tussen Hongaars DNA hebben en een kansarm leven leiden. Dat is heel wat anders dan het hebben over cultuur of een geografisch gebied, maar goede poging tot afleidingsmanoeuvre wel. Nou ja, eigenlijk is het wat meer dan een suggestie. Je zegt letterlijk dat zijn DNA kansarm is, en gezien de enige reden die wordt aangevoerd is dat hij een Hongaar is...

Ik word niet warm of koud van zo'n opmerking van jou. Toch wel duidelijk dat dit soort dingen van jou niet echt doordacht zijn, of in ieder geval dat er een flinke Hypnos-kronkel achter zit. En flauwe lompe grappen heb ik an sich ook niets tegen.

Zoals het er nu staat lijkt het gewoon een (suggestief) racistische opmerking, zonder grap. Denk niet dat je dat als ZM zo moet willen uitdragen, dat is wat mij betreft de misser hier. Dus wat Negatieveling zei, hier was wat (eind)redactie nodig.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 11:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 10:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat een intellectueel getater.

Jij suggereert dat Hongaars DNA kansarm is, ja ("kansarme, Hongaarse(dubbelop?) DNA-strengen"). Ofwel suggereer je een direct causaal verband tussen Hongaars DNA hebben en een kansarm leven leiden. Dat is heel wat anders dan het hebben over cultuur of een geografisch gebied, maar goede poging tot afleidingsmanoeuvre wel. Nou ja, eigenlijk is het wat meer dan een suggestie. Je zegt letterlijk dat zijn DNA kansarm is, en gezien de enige reden die wordt aangevoerd is dat hij een Hongaar is...

Ik word niet warm of koud van zo'n opmerking van jou. Toch wel duidelijk dat dit soort dingen van jou niet echt doordacht zijn, of in ieder geval dat er een flinke Hypnos-kronkel achter zit. En flauwe lompe grappen heb ik an sich ook niets tegen.

Zoals het er nu staat lijkt het gewoon een (suggestief) racistische opmerking, zonder grap. Denk niet dat je dat als ZM zo moet willen uitdragen, dat is wat mij betreft de misser hier. Dus wat Negatieveling zei, hier was wat (eind)redactie nodig.



Aannames, aannames, aannames.

Wel benieuwd hoe jij figuurlijk zou zeggen dat zeggen dat zijn DNA kansarm is.

Maar goed, ik zeg dat effectief met die woorden. De motivatie achter die uitspraak kan effectief genuanceerd worden, in het beste geval door de persoon zelf, ik dus, niet door iemand die dat vanuit een veroordelend standpunt doet, afgaand op de perceptie die hij heeft over de brenger van de mening.
In de review gebruikte ik het contrasterende, lompe "kansarm" net om mijn mening kracht bij te zetten, dat ik het een selfmade persoon vind die "against the odds" toch succes behaald heeft. Niet om me superieur te voelen. Maar ik heb de indruk dat je me in die hoek wil duwen.

Is ook helemaal geen afleidingsmanoeuvre, op de arbeidsmarkt zie je (zie ik) dagelijks wat voor impact een -aarse naam heeft. Nogmaals: ik zeg niet dat ik dat terecht vind. Het is ooit anders geweest, ik denk niet dat ik in pakweg 1900 dezelfde mening zou hebben hierover.

Vaak lees jij suggestieve zaken omdat je ze wil lezen, en ik val hier in herhaling.

Maak ik mezelf ook vaak schuldig aan bij anderen, geef ik toe. Smenselijk.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-02-2021 11:15]


signature


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-02-2021 11:40 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 11:14 schreef Hypnos het volgende:
Wel benieuwd hoe jij figuurlijk zou zeggen dat zeggen dat zijn DNA kansarm is.


De terminologie is inmiddels naar 'kansarm' verschoven. Maar jij stelde Bulg-/Hong-aars gelijk aan 'minderwaardig'. Dat riekt gewoon te veel naar eugenetica, zeker in combinatie met dat dna. Je kunt niet verwachten dat de lezer dat als ironie opvat - zeker niet als er in de context van de recensie geen enkele aanleiding toe is.

En als je inderdaad 'kansarm' wilde zeggen moet je dát voortaan gewoon opschrijven. Al is dat is nog steeds een beetje racism of low expectations.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 12:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 11:40 schreef Sater het volgende:
De terminologie is inmiddels naar 'kansarm' verschoven. Maar jij stelde Bulg-/Hong-aars gelijk aan 'minderwaardig'. Dat riekt gewoon te veel naar eugenetica, zeker in combinatie met dat dna. Je kunt niet verwachten dat de lezer dat als ironie opvat - zeker niet als er in de context van de recensie geen enkele aanleiding toe is.


ik vond het iig dusdanig frappant dat ik er vanuit ging dat een neutrale kijker dit wel zou doorhebben. Eindredactie ook.

Bij twijfel is verduidelijking inderdaad nodig.

Bij scepsis verwacht ik niet minder dan verdachtmakingen.


quote:

En als je inderdaad 'kansarm' wilde zeggen moet je dát voortaan gewoon opschrijven. Al is dat is nog steeds een beetje racism of low expectations.


Zeker. Vanaf nu wordt dat mijn stopwoord. Racism of low expectations, ja, in die zin dat ik bevestig dat racism of low expectations aanwezig is in de maatschappij. Ik onderschrijf het niet, ik stel gewoon vast.
Net zoals bij kansarm. Ik zeg niet dat ze kansarm zijn qua potentieel, wel dat ze kansarm(er) zijn in de praktijk. Al word ik verdacht van het eerste. Het gaat niet over kansen niet nemen, wel van ze niet krijgen. In het eerste geval wordt wel eens gebruik gemaakt van "kansenparel", ironisch verwijzen naar mensen die geen kansen willen krijgen, integendeel zelf. In het tweede geval worden er minder kansen geboden, zijn ze buiten hun wil om kansarm. Dat wordt betwist, duidelijk, maar dat betekent imo echter niet dat ik kansarm niet als bijvoeglijk voornaamwoord mag gebruiken.

Een "arme man" betekent ook niet per se dat het een individu betreft die weinig potentieel heeft, of door eigen acties in een positie terecht gekomen is die men als "arm" benoemt. Men kijkt kan ook gewoon kijken naar bepaalde "objectieve" parameters om die uitspraak te doen. In dit voorbeeld kan dat de stand van de zichtrekening zijn en bvb het feit dat hij op straat leeft. Het bijvoeglijk naamwoord is niet per se een aanklagend element over de vermeende positie van de besproken persoon in de dramadriehoek.





[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-02-2021 12:23]


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-02-2021 12:22 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 16 februari 2021 12:16 schreef Hypnos het volgende:
een neutrale kijker


Tjah, je bent hier wel op ZM, Bart.







Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 12:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 12:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Tjah, je bent hier wel op ZM, Bart.









mijn allesbehalve neutrale blik was dat vergeten


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-02-2021 12:27 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

*schouderklopje*



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-02-2021 12:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 12:16 schreef Hypnos het volgende:
Bij twijfel is verduidelijking inderdaad nodig.




quote:
Op 16 februari 2021 12:16 schreef Hypnos het volgende:
Zeker. Vanaf nu wordt dat mijn stopwoord. Racism of low expectations, ja, in die zin dat ik bevestig dat racism of low expectations aanwezig is in de maatschappij. Ik onderschrijf het niet, ik stel gewoon vast.


Wat is het verschil tussen iets bevestigen door het te doen en het onderschrijven? Als je het niet onderschrijft kun je het toch beter niet doen?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 13:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 12:30 schreef Sater het volgende:




Wat is het verschil tussen iets bevestigen door het te doen en het onderschrijven? Als je het niet onderschrijft kun je het toch beter niet doen?


als ik je vraag goed begrepen heb dan denk ik dat het verschil zit op twee niveau's

Je kunt het actief toepassen (bvb in selectieprocessen, omdat je weet dat er van bovenhand zo over gedacht wordt, ook al ben je overtuigd dat er zelfs geen extra begeleiding nodig is) maar er toch bezwaren tegen hebben.

Je kunt het actief toepassen (bvb in selectieprocessen) en er geen bezwaren tegen hebben.

Je hebt mogelijk nooit een rol in een soortgelijk proces maar je zou er geen bezwaren tegen hebben om het toe te passen.

Je hebt mogelijk nooit een rol in een soortgelijk proces maar je zou er wel bezwaren tegen hebben om het toe te passen.



in mijn geval heb ik het er over dat racism of low expectations effectief plaatsvindt, het maakt een mens kansarm(er). Ik bevestig het fenomeen, maar niet het bestaansrecht van dat fenomeen.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 13:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 12:27 schreef Natural Disaster het volgende:
*schouderklopje*




Nog een geluk dat ik deze middag een ontladingssessie gepland heb staan.


Even deze pagina printen, deze middag op de poef leggen, de link leggen met mama en papa en hun gebrek aan vertrouwen om andere meningen te begrijpen en toe te laten zonder ze te accepteren of over te nemen en meppen tot de sterretjes komen.


of zo.


signature


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-02-2021 13:04 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Typisch Hypnos weer dit. Of het nou om animal porn, kiddy porn, bitconnect of etniciteit gaat, hij houdt er keer op keer tamelijk onfrisse ideeën op na. Op het moment dat hij er op aangesproken wordt volgt er wat onsamenhangend pseudo-intellectueel geratel waarbij er van alles wordt bijgesleept wat totaal niet ter zake doet. In de ontstane rook verzet hij vervolgens snel de doelpalen. Dat trucje kennen we inmiddels wel.

Punt is vooral dat je als lezer van een review op een metalsite niet op zulke onfrisse ideeën zit te wachten lijkt mij. Niks mis met een heerlijke incorrecte grap op zijn tijd, maar bewaar die ongein lekker voor je vrienden. En mocht je hem dan toch zo graag willen publiceren zorg dat het dan ook écht een grap is. Voordat je als e-zine de schijn tegen krijgt.


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-02-2021 13:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

faalhaas snapt het
quote:
Op 16 februari 2021 12:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Tjah, je bent hier wel op ZM, Bart.


Denk dat juist de neutrale kijker hier meer moeite mee heeft dan wij. Wij weten wel dat je er niet uit van kan gaan dat Bart dingen schrijft die hij meent/bedoelt. Ik heb er geen moeite mee, en veroordeel hem helemaal niet.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen