IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Zware Metalen missers Vorige pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 04-01-2026 15:41 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 4 januari 2026 15:37 schreef zodiac lung het volgende:
Er staat 'dooRNs', je wordt kippig. Gauw naar het 'ouder worden' topic!

ಠ_ಠ
<I>
/w\

Sater
Usericon van Sater
Posted 04-01-2026 15:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik las ‘ddoms’ voor de edit en snapte er geen bal van.

Ik lees niet zo vaak de stukken op de frontpage, maar de interviews of concertverslagen zijn vaak wel ok. En soms niet, maar dat mag. De albumrecensies omschrijven vaak de muziek niet goed, gaan over randzaken of zijn te ver gezocht om origineel te blijven.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-01-2026 15:57 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2026 14:29 schreef ANaturallyDisaster het volgende:

De grootste abjecte non-valeur die dit forum ooit rijk geweest is.

Je moet gaan schrijven voor ZM, dit is de mooiste belediging die ik in tijden gelezen/gehoord heb

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 04-01-2026 16:35 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 4 januari 2026 15:41 schreef Sater het volgende:

Ik las ‘ddoms’ voor de edit en snapte er geen bal van.

Beeldscherm van mijn telefoon is niet meer bepaald in nieuwstaat. Stukje is zwart, zitten wat barsten in waardoor niet alles even leesbaar is, en een lichte afwijking bij sommige knoppen.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 04-01-2026 16:35 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Lang leve het forum!

Til het op, keer het om en zet het neer. Dan kijk je er heel anders tegenaan.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-01-2026 16:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Zure zondag.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

JohannesV
Usericon van JohannesV
Posted 04-01-2026 17:28 by JohannesV Wijzig reactieProfiel van JohannesVQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2026 14:52 schreef Tanteloos het volgende:
Je mist het punt. Het forum is vanaf het begin de plek geweest waar interessante muziek gedeeld werdt. Vanuit die kennis werd de frontpage gevoedt.
Nu staat de frontpage vol met geinigheden en een totaal cringe podcast. Dat is iets wat Pim wil, maar verder helemaal niemamd. Zie ook de totaal gefaalde ZM facebookpage. Om te janken zo slecht.

Make ZM great again is lastig. Daarom is het tijd voor scheiding van frontpage en forum. Zodat mensen hier, die daadwerkelijk verstand hebben van goede muziek, niet langer in 1 adem genoemd hoeven te worden met frontpagemenschen.

En dan kan Pim verder de frontpage gebruiken als totaal ongevraagd dieet dagboek, en kunnen jullie fijn rotzooi aan de man proberen te slijten in de aankomende webshop.

Ik denk niet dat ik hét punt miste, want je maakte er niet echt één. Ik ageerde puur op de dingen die je zei in je topics. Nu maak je een punt en dat is dat je vindt dat het forum de plek is dat de muzikale waarheid in pacht heeft. Een soort digitaal elitair leescafé voor metal muziek. Dat is nu helder. En dat mag.

Ik vind alleen niet dat je mensen die niet passen in dat beeld af hoeft te spiegelen als minderwaardig of als autistisch. Daar heb ik wel moeite mee, is gewoon een kwestie van respect.

Verder denk ik dat kritiek een goed ding is en dat houdt mensen scherp. Ik weet ook niet hoe de dingen die je benoemd opgelost moeten worden, maar ik ben meer van de discussie en proberen verbeteringen te vinden en door te voeren. Ik denk dat iedereen gebaat is bij een goede metalzine dus als men ideeën hebben zou ik ze persoonlijk graag horen. Wie weet kunnen we ZM toch wel weer great maken?

JohannesV
Usericon van JohannesV
Posted 04-01-2026 17:31 by JohannesV Wijzig reactieProfiel van JohannesVQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2026 14:28 schreef Deceptikoen het volgende:
Maak jezelf er niet te druk over, ikzelf heb in een ver verleden ook geschreven voor ZM, Ralph ook, Kwelgeest meen ik ook, maar die weet ik niet zeker.

Tijden en dingen veranderen, kritiek zal er altijd zijn, maar slordigheden beginnen wel op te vallen. Dat er gebruik gemaakt wordt van AI/ChatGPT vind ik nog niet eens zon probleem, ik snap waarvoor het ingezet wordt, maar de eindredactie laat wel steken vallen dat dingen niet meer zo goed nagekeken worden op spelling, zins opbouw en ga maar verder.

Dat is wel jammer, maar zo gaan die dingen. Mensen hebben zich serieus ingezet voor deze site, en Dan is het idd jammer om te zien dat het nu anders gaat ofzo, vroeger was altijd alles beter

Dank je, ik denk dat je gelijk hebt. Alleen weet ik niet hoe het vroeger was dus kan daat slecht over oordelen. Ik weet pas hoe het is sinds ik begonnen ben tijdje geleden. Dus kan moeilijk vergelijken.

Qua ChatGTP, ik weet dat dat in principe niet wordt toegestaan om daar mee recensies te schrijven. Ik weet niet hoe goed dat gecheckt wordt alleen.

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-01-2026 18:10 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

De recensie zal in eerste instanties vast wel zelf geschreven worden, maar daarna misschien wel door ChatGPT getrokken om het wat mooiet te laten klinken. Daar is in Principe niets mis mee, maar Dan is het wel zaak dat er even goed gekeken wordt of het allemaal nog wel klopt Enzo.

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 04-01-2026 18:14 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 4 januari 2026 17:31 schreef JohannesV het volgende:
Ik weet niet hoe goed dat gecheckt wordt alleen.
Blijkbaar niet.

quote:
Op 4 januari 2026 18:10 schreef Deceptikoen het volgende:
De recensie zal in eerste instanties vast wel zelf geschreven worden, maar daarna misschien wel door ChatGPT getrokken om het wat mooiet te laten klinken. Daar is in Principe niets mis mee, maar Dan is het wel zaak dat er even goed gekeken wordt of het allemaal nog wel klopt Enzo.
Ik zie oprecht niet in wat daar niet mis mee is. Het taalmodel heeft de muziek toch helemaal niet gehoord? Dit is toch totale verlakkerij?

[Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 04-01-2026 18:14]

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-01-2026 22:28 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 januari 2026 14:19 schreef JohannesV het volgende:
[quote]Bij deze dus mijn eerste bijdrage op het forum!

quote:
Ik wil wel even happen op de eventuele ragebait van tanteloos.

Niet doen, is het niet waard. Okay, te laat, maar toch. Maar trek het je niet aan. Die knul heeft zelf een keur aan stoornissen en wilde tot voor kort nog uit het leven stappen voordat hij Anton Pieck en 's ochtends vroeg wijn drinken + treinen kijken op TV ontdekte. Absoluut niet de moeite waard om je om maar één opmerking van zo'n gast druk te maken als het gaat om "spectrumkneuzen." De ironie alleen al.

Anyway: vanuit persoonlijk oogpunt is het inderdaad een beetje wat Deceptikoen ook zegt. Een aantal van ons heeft in het verleden een deel uitgemaakt van de redactie, in diverse rollen en voor diverse periodes van tijd. En ik persoonlijk zie de frontpage echt afglijden als het gaat om kwaliteit. Concertverslagen zijn er nog amper en als ze er zijn, zijn het meestal fotoverslagen. Mooi, maar ik wil weten hoe dat concert was en niet alleen plaatjes kijken. Interviews zijn er ook nog maar zelden en als het gaat om op dagelijkse basis nieuws te brengen over 'ons' metalwereldje is de kaars gewoon helemaal uit. En dat vind ik persoonlijk heel jammer om te zien want die balans was altijd stukken beter wat mij betreft. Ja, het online landschap verandert razendsnel, maar ik kom niet naar ZM omdat ze zo'n goedlopende grappige Facebookpagina hebben vol gekke plaatjes en grappig bedoelde memes, of om naar twee gasten te luisteren die een mening hebben over dat Jera on Air zich voltrekt op een weiland (de horror). Ik kom (nee: kwám), ook nadat ik als medewerker gestopt ben, voor mijn dagelijkse portie nieuws, reviews, artikeltjes en tips. En dat stuk is gewoon weg; de frontpage bestaat uit reviews van vooral obscuurdere bands, een lijstje clips per week en misschien hier en daar eens iets anders tussendoor.

Is allemaal heel erg ja maar vroeger was alles beter en "opa vertelt" maar dat is wel een beetje hoe ik het beleef. Qua kritiek probeer ik daar redelijk constructief in te blijven en in iedereen het beste te zien, maar bij dingen zoals dat missers-lijstje van Faasen of de soms oprecht onleesbare artikele van Kris Hadermann kaart ik dat wel aan ja. Want als ZM zichzelf nog steeds als volwaardig e-zine ziet, passen dat soort dingen gewoon niet. Net als eventueel gebruik van AI bij het schrijven van artikelen. En dat alles uiteraard IMHO en zo, óók als alles wat ik daar aanhaal gewoon een bewuste koers is die gevaren wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 04-01-2026 23:23]

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 04-01-2026 23:49 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

alle metal websites zijn achteruit gegaan. Mensen hebben weinig behoefte aan reviews niet alleen omdat ze het makkelijker zelf kunnen checken dan ooit maar ook omdat het niet meer aansluit bij de zeitgeist. En voor dat je tiktok de schuld geeft het zijn echt de ouderen die het laten afweten en nauwelijks nieuwe muziek nog checken.

Tanteloos
Oprui(m)er
Usericon van Tanteloos
Posted 05-01-2026 4:40 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit berichthttp://https://www.youtube.com/watch?v=G7oGx2dImE8

quote:
Op 4 januari 2026 22:28 schreef Ralph het volgende:
Niet doen, is het niet waard. Okay, te laat, maar toch. Maar trek het je niet aan. Die knul heeft zelf een keur aan stoornissen en wilde tot voor kort nog uit het leven stappen voordat hij Anton Pieck en 's ochtends vroeg wijn drinken + treinen kijken op TV ontdekte. Absoluut niet de moeite waard om je om maar één opmerking van zo'n gast druk te maken als het gaat om "spectrumkneuzen." De ironie alleen al.

Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack.

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 05-01-2026 16:37 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2026 18:14 schreef KwelgeestIV het volgende:
Blijkbaar niet.

Ik zie oprecht niet in wat daar niet mis mee is. Het taalmodel heeft de muziek toch helemaal niet gehoord? Dit is toch totale verlakkerij?

Niet echt mee eens. Het taalmodel maakt het smeuiger om te lezen. Wij hebben het voor AR met de bio ook geprobeerd omdat onze eigen schrijfsels behoorlijk kneuterig waren en we er echt zelf geen verbetering in aangebracht kregen. Uiteindelijk hebben we het over een andere boeg gegooid, maar ik snap wel dat het gebruikt wordt

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 05-01-2026 16:56 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Mijn allereerste ChatGPT-vrucht ooit:

"Met Malicious Spears levert het Duitse trio Archaic Thorn een dwingende tweede full-length af die zowel fans van old school death metal als liefhebbers van brute, no-nonsense riffs serieus zal bekoren. Hun nieuwe worp borduurt voort op het fundament van hun debuut Eradication (2020), maar brengt het geluid naar een meer volwassen, organisch en tegelijk punchy niveau.
Metal Revolution
+1

Duistere sfeer, onvervalste brutaliteit

Vanaf opener “Lord Of Tombs” voel je de duisternis die als een zwaar gordijn neerdaalt over de bijna veertig minuten durende rit. De band drukt stevig door met rauwe, vervormde riffs, logge drums en een vocale vindplaats die tussen gegrom en krijs balanceert — klassiek maar met net genoeg karakter om niet cliché aan te voelen.
Metal Temple Magazine

Wat opvalt aan Malicious Spears is de variatie in structuur en tempo binnen het old school kader: snelle blasts worden afgewisseld met zwaarder, midtempo gehak en hypnotiserende passages zoals op “A Blessed Ground Remains”. Hoewel sommige songs richting de zes minuten neigen — wat ze af en toe wat lang laat voelen — houdt het trio de aandacht met subtiele wendingen en dreigende melodieën vast.
voicesfromthedarkside.de

Lyrisch trekt de band door thema’s als okkultisme, dood, oorlog en verval, wat naadloos aansluit bij de agressieve muzikale intensiteit en de handgetekende coverartwork door Sadistik Exekution-vocalist Rok.
vampster.com

Productie en uitvoering

De productie van Malicious Spears verdient erkenning: het geluid klinkt organisch en stevig zonder overmatig gepolijst te zijn, wat de old school vibe versterkt. Ieder instrument krijgt zijn ruimte, al mag de bas van mij af en toe nog wat vetter in de mix.
voicesfromthedarkside.de

De drummer is een absolute krachtpatser en geeft veel dynamiek aan de tracks, terwijl gitaarwerk en leads subtiel genoeg variëren om de stijl fris te houden. De combinatie van brute energie en muziekale kunde maakt dit album geschikt zowel voor de death metal purist als de modernere fan.
voicesfromthedarkside.de

Slotconclusie

Malicious Spears is een volbloed death metal plaat die met zijn brutale aanval, doordachte songstructuren en overtuigende thematiek laat zien dat Archaic Thorn een waardevolle stem heeft in de hedendaagse underground. Het album blinkt niet uit in originaliteit, maar in intensiteit en uitvoeringskwaliteit staan ze fier overeind. Voor liefhebbers van Degial, Repugnant of Necrovore is dit een aanrader — en voor wie de duisternis zoekt: steek je speer diep.
Metal Revolution
+1
"

Dit vind ik opvallend eng overeenkomen met de recensie op de FP (maar eigenlijk beter qua dynamiek en hoe de muziek zou worden beschreven); let ook op die afrondende opmerking over de speer. Maar zoals je ziet gebruikt hij ZM niet als (directe) bron.

Sater
Usericon van Sater
Posted 05-01-2026 17:14 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Wat een verschrikking om te lezen. Oppervlakkig leest het wel aardig, maar compleet zielloos en betekenisloos. En al die vervelende ‘zowel.. als..’ constructies. Ik ben zelf een enthousiast gebruiker van het gedachtestreepje, maar krijg dankzij ChatGPT de nodige schroom dit nog te gebruiken.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 05-01-2026 17:20 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik kreeg laatst op mijn werk een opmerking naar aanleiding van een stuk dat ik had geschreven; aan het gedachtestreepje had iemand de conclusie verbonden dat ik ChatGPT zou hebben gebruikt. Dat vind ik echt erg.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 05-01-2026 18:49 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Een vocale vindplaats. Daar had ik nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd.

Til het op, keer het om en zet het neer. Dan kijk je er heel anders tegenaan.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 05-01-2026 19:43 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Deze ChatGPT creatie lijkt niet een volledige AI productie te zijn maar wat losse quotes van andere websites af, daarom vind ik het best nog goed te lezen eerlijkgezegd.

Ik heb ChatGPT een volledige uit de lucht gegrepen creatie laten maken en dan is het nog nietszeggender:

Opdracht: Maak een review van het album black metal utlras van de band whiskey ritual. Maak daarin een referentie naar aldente spaghetti

Review: Black Metal Ultras – Whiskey Ritual

Met Black Metal Ultras levert Whiskey Ritual een album af dat net zo veel attitude als muziek bevat. Dit is geen traditionele, ijzige black metal in Scandinavische zin, maar een vuige mix van black metal, punk en rock-’n-roll, doordrenkt met een uitgesproken “ultras”-mentaliteit: luid, confronterend en bedoeld om samen te schreeuwen in plaats van alleen te contempleren.

De nummers zijn direct en energiek. Riffs zijn simpel maar effectief, gebouwd om te blijven hangen en om live maximale impact te hebben. De drums jagen alles voort met een rauwe drive, terwijl de vocalen klinken als een woedende aanklacht—meer straat dan mystiek, meer stadion dan bos. Whiskey Ritual kiest hier duidelijk voor stijl en houding boven technische verfijning, en dat werkt verrassend goed.

Wat Black Metal Ultras sterk maakt, is de samenhang. Het album voelt als één statement, één vuist omhoog. De productie is ruw maar helder genoeg om de energie niet te verliezen, en de songs zijn compact en to-the-point. Het is muziek die je niet langzaam ontleedt, maar in één ruk naar binnen werkt—zoals aldente spaghetti: stevig, ongepolijst en met precies genoeg bite om indruk te maken.

Natuurlijk zal deze aanpak niet iedereen aanspreken. Fans van atmosferische, lang uitgesponnen black metal kunnen dit album te rechtlijnig of te punk vinden. Maar wie houdt van vuige energie, eenvoud en een sterke identiteit, krijgt hier precies wat hij zoekt.

Conclusie:
Black Metal Ultras is een compromisloze plaat die laat horen waar Whiskey Ritual voor staat: rauwe energie, groepsgevoel en een no-nonsense benadering van black metal. Geen subtiliteit, wel overtuiging—and sometimes, that’s exactly the point.

Winter is coming

JohannesV
Usericon van JohannesV
Posted 05-01-2026 20:56 by JohannesV Wijzig reactieProfiel van JohannesVQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2026 22:28 schreef Ralph het volgende:

Anyway: vanuit persoonlijk oogpunt is het inderdaad een beetje wat Deceptikoen ook zegt. Een aantal van ons heeft in het verleden een deel uitgemaakt van de redactie, in diverse rollen en voor diverse periodes van tijd. En ik persoonlijk zie de frontpage echt afglijden als het gaat om kwaliteit. Concertverslagen zijn er nog amper en als ze er zijn, zijn het meestal fotoverslagen. Mooi, maar ik wil weten hoe dat concert was en niet alleen plaatjes kijken. Interviews zijn er ook nog maar zelden en als het gaat om op dagelijkse basis nieuws te brengen over 'ons' metalwereldje is de kaars gewoon helemaal uit. En dat vind ik persoonlijk heel jammer om te zien want die balans was altijd stukken beter wat mij betreft. Ja, het online landschap verandert razendsnel, maar ik kom niet naar ZM omdat ze zo'n goedlopende grappige Facebookpagina hebben vol gekke plaatjes en grappig bedoelde memes, of om naar twee gasten te luisteren die een mening hebben over dat Jera on Air zich voltrekt op een weiland (de horror). Ik kom (nee: kwám), ook nadat ik als medewerker gestopt ben, voor mijn dagelijkse portie nieuws, reviews, artikeltjes en tips. En dat stuk is gewoon weg; de frontpage bestaat uit reviews van vooral obscuurdere bands, een lijstje clips per week en misschien hier en daar eens iets anders tussendoor.

Is allemaal heel erg ja maar vroeger was alles beter en "opa vertelt" maar dat is wel een beetje hoe ik het beleef. Qua kritiek probeer ik daar redelijk constructief in te blijven en in iedereen het beste te zien, maar bij dingen zoals dat missers-lijstje van Faasen of de soms oprecht onleesbare artikele van Kris Hadermann kaart ik dat wel aan ja. Want als ZM zichzelf nog steeds als volwaardig e-zine ziet, passen dat soort dingen gewoon niet. Net als eventueel gebruik van AI bij het schrijven van artikelen. En dat alles uiteraard IMHO en zo, óók als alles wat ik daar aanhaal gewoon een bewuste koers is die gevaren wordt.

Ik vind het echt jammer om te horen dat het niveau in jouw ogen zo af is gegleden. Hoewel ik zie wat je bedoelt. Ik heb geprobeerd nieuwsitems bij te houden maar er gaat best veel tijd in zitten. En persoonlijk had ik na verloop van tijd niet het idee dat het over het algemeen erg werd gewaardeerd. Dan is denk de cost-benefit balans (gevoelsmatig) snel verdwenen. Wellicht zou het helpen wanneer de nieuwsitems ook direct op Facebook komen? Dan kan er wat meer gesprek/ discussie loskomen? Ik zal dat anders eens voorstellen.

En of het vroeger beter was, ik ben (ook) een ouwe lul en zie echt wel wat je bedoelt en soms was het vroeger ook gewoon beter. In het geval van ZM kan ik daar niet echt over oordelen. Ik zou wel benieuwd zijn of meerdere ook dat gevoel hebben dat het niveau daalt. Wat ik wel zie bijvoorbeeld, is de hoeveelheid likes onder verschillende Facebook posts minder worden. Is dat ook zo, of is het gewoon minder aantrekkelijk geworden?

Qua reviews geef ik je ook gewoon gelijk. Joris is ongeveer voor 75% verantwoordelijk voor alle reviews en hij pikt voornamelijk de obscure black uit. Dus het is logisch dat je dat opmerkt. De hoeveelheid mensen die willen en/of kunnen recenseren wordt ook niet echt meer. We zouden best meer recensenten kunnen gebruiken die ook andere stijlen vertegenwoordigd.

Qua koers weet ik niet echt wat we voorstaan als ZM zijnde. Ik ben niet betrokken bij hoofdredactiezaken dus ook ik wordt af en toe verrast zoals de webshop bijvoorbeeld :-)

In ieder geval fijn voor je uitgebreide reactie en ik hoop dat we wat met de feedback kunnen doen. Ik ga er in ieder geval over nadenken want we verdienen gewoon een goede ZM!

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-01-2026 22:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 januari 2026 20:56 schreef JohannesV het volgende:
Ik vind het echt jammer om te horen dat het niveau in jouw ogen zo af is gegleden. Hoewel ik zie wat je bedoelt. Ik heb geprobeerd nieuwsitems bij te houden maar er gaat best veel tijd in zitten. En persoonlijk had ik na verloop van tijd niet het idee dat het over het algemeen erg werd gewaardeerd. Dan is denk de cost-benefit balans (gevoelsmatig) snel verdwenen. Wellicht zou het helpen wanneer de nieuwsitems ook direct op Facebook komen? Dan kan er wat meer gesprek/ discussie loskomen? Ik zal dat anders eens voorstellen.

Mij ging het om de frontpage zelf, niet om alles wat daarbuiten gebeurt. Qua inhoud wat het vroeger meer gemêleerd. Paar nieuwtjes, paar recensies, vaak ook nog wel een interview of live review per week. Nu is het eigenlijk: vier obscure black reviews - artikeltje met een rijtje clips - fotoverslag - Osmium en weer door met de reviews. Kan allemaal heel goed een keuze zijn om het zo te doen en misschien ben ik ook wel gewoon het publiek niet meer.

quote:
En of het vroeger beter was, ik ben (ook) een ouwe lul en zie echt wel wat je bedoelt en soms was het vroeger ook gewoon beter. In het geval van ZM kan ik daar niet echt over oordelen. Ik zou wel benieuwd zijn of meerdere ook dat gevoel hebben dat het niveau daalt. Wat ik wel zie bijvoorbeeld, is de hoeveelheid likes onder verschillende Facebook posts minder worden. Is dat ook zo, of is het gewoon minder aantrekkelijk geworden?

Geen idee. In het begin heb ik uit interesse eens op die Facebookpagina gekeken en dat vond ik erbarmelijk qua niveau, vol flauwe plaatjes en memes en verder eigenlijk niets.

quote:
Qua reviews geef ik je ook gewoon gelijk. Joris is ongeveer voor 75% verantwoordelijk voor alle reviews en hij pikt voornamelijk de obscure black uit. Dus het is logisch dat je dat opmerkt. De hoeveelheid mensen die willen en/of kunnen recenseren wordt ook niet echt meer. We zouden best meer recensenten kunnen gebruiken die ook andere stijlen vertegenwoordigd.

Dat verklaart inderdaad wel veel dan. Als je niet de mensen hebt om meerdere hokjes te coveren, houdt het snel op. En in dat opzicht ben je ook gewoon overgeleverd aan de goden en wat er aan vrijwilligers beschikbaar is en/of zich aanmeld. Is ook altijd wel een issue geweest voor zover ik me kan herinneren.

Qua koers weet ik niet echt wat we voorstaan als ZM zijnde. Ik ben niet betrokken bij hoofdredactiezaken dus ook ik wordt af en toe verrast zoals de webshop bijvoorbeeld :-)

quote:
In ieder geval fijn voor je uitgebreide reactie en ik hoop dat we wat met de feedback kunnen doen. Ik ga er in ieder geval over nadenken want we verdienen gewoon een goede ZM!

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com