|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Klopt helemaal, op Discovery hadden ze er een aantal jaren geleden een serie over. Veel van de brokstukken zijn uit de rivier gevist, en er is van dezelfde steengroeve betrokken als vroegâh. Boeiender |
|
quote: Ligt eraan, wil je met losse lenzen gaan werken en ben je bereid wat meer spul mee te nemen? Ik was dat niet, dus ik heb nu een Panasonic Lumix FZ38 (naar volle tevredenheid). |
|
quote: Ja, daar ben ik bereid toe, ja. Het gaat mij vooral om de kwaliteit van de foto's, en daar heb ik best wel wat voor over. Maakt de Lumix ook op hoge ISO standen nog ruisloze foto's? |
|
quote: Tsja.. even heel kort een reactie met slechts een paar feiten als antwoorden op je vragen: 1. Optische zoom: op zo'n lumix zit standaard een zoomlens met zeer veel zoom. Dat is namelijk een van de paradepaardjes van SLR-achtige camera's, veeeeel zoom en megapixels. Vaak ook een erg goede lens trouwens. Bij een echte spiegelreflex zit meestal een kitlensje met nauwelijks zoom, en kun je vervolgens extra kopen wat je wilt. Dan verschillen de prijzen, een goedkope zoomlens heb je al voor een paar honderd euro, een dure kan duizenden euro's kosten. NB: De hoeveelheid zoom die zo'n lumix heeft is nauwelijks te evenaren met een spiegelreflex zonder dat je op zijn minst nog een of twee keer de prijs van zo'n body kwijt bent. 2. Ruis: de sensoren zijn een stuk beter geworden, maar feit blijft dat compactcamera's relatief veel ruis geven, en nooit opkunnen tegen de SLR's met veel betere sensoren en minder ruis bij hoge iso waarden. Wil je veel bij low-light fotograferen en vind je het niet erg om te sjouwen met gear, dan is spiegelreflex een must. |
|
September.. als het droog is altijd garant voor mooi licht. Vorige week wat na-mijn-werk-net-voor-het-donker panorama's geschoten in Zuilen en Overvecht (Utrecht). |
|
On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Vandaag toch maar de Panasonic gekocht. Mooi en erg compleet apparaat. |
|
quote: Compleet zijn ze zeker ja.. Die Lumix hoort wel een beetje bij het beste wat er op compactgebied te krijgen is (even de 4/3rds, Olympus Pen camera's en Leica's e.d. niet meegerekend). Goede lens ook, Leica als het goed is. |
|
erg mooie foto;'s weer Valorian! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
quote: Haha die schoorsteen Erg mooie plaatjes! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
@irritante klootzak / elite / zillah: thanx .. Wil toch weer meer met fotografie gaan doen. Vanaf komende donderdag begin ik met een cursus portretfotografie, een tak waarin ik nog relatief weinig ervaring heb. Dan leer ik ook meteen om te gaan met externe flitsers en studiomogelijkheden. |
|
Hoi, ik doe een beetje van maar ook Oh en de cirkeltjes, geen fisheye-gedoe ofzo, ik denk dat dat door een nieuwere lens op een analoge camera te zetten komt. Heb er anders ook geen verklaring voor.. [Dit bericht is gewijzigd door pneumothorax op 04-11-2010 18:22] |
|
Is je analoge toestel soms een camera obscura? dan kun je gewoon het rondje wat groter knippen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ziet er inderdaad uit als een lens die er niet op hoort, wellicht een lens die speciaal voor APS-C camera's gemaakt is (EF-S (Canon), DX (Nikon), etc), die zijn eigenlijk niet geschikt voor full-frame sensoren en wellicht dus ook niet voor de analoge camera's. Je moet er zelfs een beetje mee oppassen, bij Canon is het zelfs zo dat de voor APS-C ontworpen lenzen een achterzijde hebben die net iets verder uitsteekt, als je die op een FF camera zet (digitaal) kan bij sommige modellen de spiegel er tegenaan klappen! Hoe dat bij analoge camera's zit weet ik dan weer niet. |
|
De lens is inderdaad 'te krap' of 'te smal' waardoor de film ook de rand (en binnenkant) van de lens 'ziet'. Maar dat kan best wel iets toevoegen aan het beeld. De spiegel waarschuwing is iets om rekening mee te houden: zou zonde zijn. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Oh oké, maar hoe merk je dat dan? Het is een Nikon F5, maar ik maak al foto's met die lens sinds September. |
|
quote: Ik denk als je geen echte errors krijgt (digitaal) of rare geluiden hoort het wel goed zit, allen zit je dus met die rare rand. Elke camerafabrikant maakt tegewoordig twee type lenzen - één speciaal voor Cropcamera's (APS-C sensor), die kunnen eigenlijk ook alleen daarop. Zet je die op een FF camera (full frame sensor) dan werkt het soms wel, soms niet, hangt van merk en type af. Er zijn bijv ook zoomlenzen die je dan wel kunt gebruiken in het ingezoomde deel, omdat je dan eigenlijk die rand 'wegzoomd' om het maar zo te zeggen. - andere type is voor alle camera's, dus zowel voor FF als voor Cropcamera's geschikt. Deze lenzen zijn dus ook erg handig als je een digitale camera met cropsensor hebt maar overweegt om in de toekomst naar FF te gaan, dan hoef je ze immers niet te verkopen oid. Sowieso kun je op je oude Nikon waarschijnlijk ook alle oude lenzen met dezelfde bajonet-achtige sluiting plaatsen, dus ook van voor de komst van de digitale SLR. |
|
Lange sluitertijd + busreis vanuit parijs Die laatste is van de Moerdijkbrug. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Heb besloten om mijn 4 weken Maleisie/Indonesie in series te verwerken. Bijgaand een stukje Urban Maleisie om mee te beginnen: Meer zien? http://www.flickr.com/photos/85mm/5446409548/in/set-72157625926014563/#/photos/85mm/5446409548/in/set-72157625926014563/lightbox/ |
|
Mooie foto's maar dat kadertje moet je gewoon weglaten Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Bedankt voor de feedback. Ben er nog niet helemaal uit wat kadertje betreft, meestal zet ik er niets omheen. Maar wil wel ergens iets kunnen vermelden, copyright en een bijschriftje, en wil het niet over de foto heen zetten, dan worden de mogelijkheden toch al beperkter. Vond dit nog wel fraai. Heb jij ergens voorbeelden van naar jouws inziens mooie manieren waarop een credit in/onder een foto verwerkt is zonder dat deze afbreuk doet aan het beeld? Gaat overigens niet zozeer om de copyright, als iemand een foto wil rippen kan dat toch wel, zelfs als ik de credits er groot middenop zet zoals je soms ziet... |
|
Shit Vince goed bezig! Echt mooie plaatjes!! |
|
quote: nee kadertje moet weg wel mooie fotoos Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Misschien alleen een randje onderaan? Maar weer prachtfoto's Vin, we moeten binnenkort maar eens afspreken zodat ik de rest ook kan zien. Boeiender |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |