|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
Gisteren voor het eerst in RAW geschoten.. Nu alleen nog even de echte voordelen en het gemakkelijker bewerken ervan onderzoeken... |
|
quote: Plukkie al? But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
hehe, liever niet ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Gemakkelijker zou ik het niet willen noemen. Eerder meer mogelijkheden en minder verlies van informatie. Ik schiet tegenwoordig vrijwel alles op RAW + JPG. In dat geval werk ik vrijwel alleen maar met de JPG's, tot ik echt iets wil met een foto dan zoek ik de CRW (Canon RAW) erbij om die optimaal te kunnen bewerken (indien nodig). Voor bewerking raad ik je aan gewoon Photoshop te gebruiken, of Adobe Lightroom. Of, indien je op een Apple werkt, eventueel Aperature. |
|
Of Gimp. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Voordeel: meer 'info' in de foto en er vallen niet zo snel 'gaten' in je histogram als je aan het contrast sleutelt (of je witbalans aanpast of de exposure). Ook zijn er (in photoshop RAW tenminste, waarschijnlijk ook in Lightroom) meer kleurkanalen waar je mee kunt rommelen dan alleen rgb. Je kunt de foto dus makkelijker bewerken zonder dat de kwalitiet net zo hard achteruit gaat als bij een jpg. Maar of het bewerken ook daadwerkelijk makkelijker is moet je zelf maar bepalen Voor het echte photoshopwerk (retouching, compositing, layers) zul je toch de raw-file moeten exporteren als Tiff (of jpg). [Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 06-08-2009 10:39] ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Gimp it is sowieso |
|
quote: Waarschijnlijk omdat de witbalans dan op daglicht staat? Het oranje klopt wat dat betreft met de kleur van het 'westerlicht' en de lantaarns/lampen zijn misschien wat groenig tov daglicht. Anders even na laten kijken? ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
All american day met SQY en de drummert Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
Jij had sjans met de drummer? |
|
quote:Zeker, zijn drumsticks gingen er goed in bij em Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
deze kwam ik tegen in de vakantie, vond hem wel erg geinig, helaas kon ik er niet beter bij komen, maar met wat fantasie kan je er veel zelf bij verzinnen (het heeft ook wel iets van de voivod hoezen op de 1 of andere manier) |
|
Veel megapixels ftw. Toch best grappig hoeveel materiaal je in 1 opname kunt vinden. Een voorbeeldje van de Zwarte Cross. Het origineel: Maar er springt links iemand: Maar ook rechts En zelfs die kan nog verder uitgesneden worden: |
|
quote: vet! K probeerde ook zo'n sfeer te zoeken maar k heb het er niet mooi op gekregen. Trouwens was het daarzo 20 hectare van dat soort vervallen industriele sfeer. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Bruut! Waar is dat ergens? Ik vind persoonlijk zwart-wit sfeervoller bij zoiets: [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 12-08-2009 23:28] |
|
leuke locatie voor hdr fotografie |
|
quote: Ik denk eerder aan Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Scheveningen, gisterenavond. (Onbewerkt) |
|
Toch een mooi stukje kust ja. Ongeveer 20km zuidelijker en 4 maanden eerder: [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 14-08-2009 11:51] Je moeder. |
|
quote: Nice. Ik was nog nooit in Scheveningen geweest trouwens, in mijn 28-jarige leven. Lol. Wel vroeger naar Zandvoort en vaak in Castricum aan zee aangezien ik daar een jaartje gewoond hebt. Wist niet dat Scheveningen zo'n toeristiek gebeuren was haha.. maar goed, mijn voorkeur gaat toch uit naar de stille stranden.. |
|
quote: Lekker rustig op zo'n grote bank clubsandwich eten dat kan alleen in Scheveningen. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
quote: hoek van holland? en geen schepen te zien ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: oud semi-vervallen kassencomplex in Koszalin (Polen) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Tering, wat gaaf |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |