|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
Wel zorgen voor een rechte horizon dan . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Losse hand idd. quote:Ik heb hem ook op lagere ISO geschoten en dan zie je de nuances totaal niet. Ik vind het kleurverloop zo mooier maar daarvoor moet ik wel mijn sluiter verder opengooien en mijn ISO omhoog. Mijn lens begint helaas maar bij f/4.5 Statiefje lijkt me wel wat ja . Ook ben ik wel benieuwd of dit wat is: http://www.camex.nl/camex/RAPRD/NIKON-AF-D-50MM-1.8/02593023.html?ab_agid=2593 |
|
Daar zat ik dus net naar te kijken ja. Echt briljant die dingen: |
|
quote: Die 50mm 1.8 is inderdaad ubercheap maar wordt nog steeds als een van de 'most bang for you bucks' lens gezien, in ieder geval bij Canon. Ik heb zelf nog een oude versie, van mijn analoge SLR, lens is denk ik minimaal 15 jaar oud en nog prima, bovendien van de 'oude' reeks, Mark I, die was nog van metaal en niet van kunsstof zoals de Mark II van tegenwoordig De 85mm 1.8 is ook briljant overigens, niet 'cheap' maar voor wat je krijgt ook zeker niet heel duur. Volgens mij is de combinatie van een 50mm 1.8 en een 85mm 1.8 (samen nog geen 500 euro) een ideale set voor de beginnende concertfotograaf die nog geen geld heeft om de duizenden euro's voor een 28-70 2.8 en een 70-200 2.8 lenzen te betalen. Scheelt ook met sjouwen trouwens Wat betreft die Gorillapod: heb hem nu al een tijdje, en in de praktijk eigenlijk nog weinig gebruikt haha. Er is overigens ook een budget replica variant te koop op www.dealextreme.com , die is geloof ik zo'n 14 euro ofzo ipv de 50 euro die je er voor neer telt voor het origineel. Of je je kostbare apparatuur wil laten hangen boven |
|
K zag in de NWT een leuk stukje over een fotoval. Zo'n Brise sense & spray met bewegings detector kost iets van 4 euro en met kleine ingreep kun je het indruk mechanisme zo op het knopje van je camera aansluiten. Wel jammer dat de bewegingsdetector na 1 keer voor een half uur uitgeschakeld is, maar ook mooi dat niet in een keer je kaartje vol is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: De 50 mm 1.8 is een perfecte lens voor heel veel! voor minder dan 100 euries heb je dat ding al en supersuper scherp! Het was mn tweede lens die ik kocht en nog steeds geen spijt van. T enige nadeel is dat het een klein lensje is wat heel raar staat en voelt op je body je hebt al een 24-70 2.8 voor onder de 500 euro (geen canon). Ik heb een sigma waar ik ook nog steeds tevreden mee ben en die gebruik ik bijna voor alle concerten. Op mijn verlanglijstje staat nog de 70-200 2.8, al twijfel ik nog wel over t merk. En dat dealextreme ding heb ik dus, wat heel grappig is. eerst kijken of ik em veel ga gebruiken voordat ik een originele ga kopen. Het is zonde om over de 50 euro uit te geven aan iets wat stof ligt te happen. En anders kan ik em altijd nog lenen van Valorian May the Shield of Thor keep fiends away! |
|
Gaaf: http://www.worldpressphoto.org/index.php?option=com_calendar&task=view&catid=95&selectedItem=106&Itemid=154&bandwidth=high#106 Ik ga wel een kijkje nemen |
|
Zo'n Gorillapod heb ik ook een tijdje meegewerkt, maar dat ding bleef NOOIT zo staan als ik wilde. Daarbij zijn de poten niet heel erg lang, waardoor ze niet om te dikke voorwerpen kunnen. Oftewel: bestudeer het testmodel goed alvorens je hem aanschaft Oeh Worldpress Altijd gaaf om een kijkje te nemen en inspiratie op te doen! [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 09-09-2009 11:21] |
|
quote:Samen gaan? |
|
Moeten we maar doen ja |
|
In blijdorp gemaakt Jammer dat ik hem niet wat rechter erop heb proberen te krijgen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Niet voor de poes Niet goed gelukt, maar wel een erg mooie pose "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote:Nou, wanneer gaan we? Ik heb vandaag deze knaap gekocht: http://www.nikon.nl/product/nl_NL/products/broad/403/overview.html |
|
quote: signature |
|
Heeft iemand van jullie wel eens iets met HDR fotografie gedaan? Ik vind het vaak wat overdreven en daardoor wel heel erg nep. Maar als je je een beetje inhoud kan het ook tot erg gave resultaten leiden die nog net kunnen. Een snelle poging, geen echte HDR maar wel een foto die op twee manieren 'ontwikkeld' is. D.w.z. een RAW bestand met een vervolgens onderbelichte lucht en normaal belichte voorgrond. Vervolgens de lagen samengevoegd. Ik vind zelf de combinatie van de extra aangezette contrasten en de sterke groothoek erg goed werken. Vooral door dat laatste wordt de wolkenlucht een stuk fraaier. |
|
soms ziet het er idd een beetje nep uit(heeft ook wel wat) Maar als het niet te overdreven is toegepast is het echt geweldig ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nou vooruit, ik was in Parijs van de zomer... Andrea Foxx: (Ook geen familie, voor het geval daar vragen over komen... ) [Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 09-01-2013 19:59] ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Gezien je nickname lijkt mij dat onwaarschijnlijk. |
|
quote: Ik ben anders ook niet lijkbleek en 2.10m. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
ik had je toch zo ingebeeld. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik ga binnenkort een camera kopen, ik heb zo'n 1200 euro ervoor, dus daar moet wel een mooie ding voor te kopen zijn lijkt me. Alleen heb ik zelf nog niet zoveel verstand van camera's en merken enzo.. iemand hier die me iets kan aanraden? |
|
quote: Valorian kan je hier vast bij helpen. Elke dag dronken is ook een regelmatig leven. |
|
quote:Canon 50D met een Sigma 18-200 f3.5/6.3 lens kom je een aardig eind. Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
Ik zou dan gaan voor een Nikon D90 of D300 met een iets betere lens. Is ook wel afhankelijk van wat je wilt gaan fotograferen natuurlijk.... |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |