IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Kijk moeder, Christopher Lambert!' [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-07-2009 10:22 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Daar zie ik ook wel naar uit ja, die versie van 1984. Big Fish is overigens alweer wat ouder, maar ook erg sterk. Daarnaast is ie ook wat lichter. De laatste paar films vind ik qua stijl en kleurenpalet net teveel op elkaar lijken en daar ben ik nu dan ook wel een beetje op uitgekeken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-07-2009 10:25 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 28 juli 2009 10:09 schreef Ralph het volgende:
Hij blijft mij iets teveel hangen in de door hemzelf opgezette kaders, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat kun je ook zien als een stukje visie van een ware kunstenaar. Filmmakers met een eigen stijl en visie kun je met een lampje zoeken tegenwoordig...


Dear dirty delightful old drunken old days


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-07-2009 10:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 juli 2009 7:56 schreef Ralph het volgende:
Ik verwacht er niets van in de zin dat ik er eigenlijk vanuit ga dat het niets is. Zo beter?

Ik snap het echt niet; dat betekent toch júist dat je verwacht dat het slecht is?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-07-2009 10:27 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 juli 2009 10:25 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat kun je ook zien als een stukje visie van een ware kunstenaar. Filmmakers met een eigen stijl en visie kun je met een lampje zoeken tegenwoordig...

Hoewel bovenstaande klopt, moet het uiteindelijke resultaat er dan nog wel naar zijn om het een kunstwerkt te kunnen (willen?) noemen. Voor Ralph is dat blijkbaar niet zo.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-07-2009 10:39 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 28 juli 2009 10:27 schreef ZelThoR het volgende:
Hoewel bovenstaande klopt, moet het uiteindelijke resultaat er dan nog wel naar zijn om het een kunstwerkt te kunnen (willen?) noemen. Voor Ralph is dat blijkbaar niet zo.


Het zijn absoluut kunstwerkjes als je het mij vraagt, en ik geniet nog steeds van iedere film die Burton maakt. Alleen lijken voor mij zijn laatste paar films qua stijl en sfeer net iets teveel op elkaar. Zo onderhand weet ik van Burton wat ik ervan moet verwachten. Dat maakt het niet minder goed, maar eens een keer daar iets van afwijken zou ik ook leuk vinden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-07-2009 11:03 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Gisteren het laatste deel van de Trois Coleurs trilogie bekeken:



Daarvoor uiteraard al Bleu en Blanc.


Erg mooie films, vooral Bleu en Rouge, Blanc vond ik iets minder sterk.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-07-2009 11:04 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 juli 2009 10:39 schreef Ralph het volgende:
Alleen lijken voor mij zijn laatste paar films qua stijl en sfeer net iets teveel op elkaar.


Die films die ik noemde zijn juist de laatste paar films. Ik kan toch niet echt zeggen dat ik Corpse Bride (animatie) genre-matig nou zo veel vind lijken op Sweeney Todd (musical), Big Fish (drama/fantasy) of Charley and the Chocolate Factory (kinderfilm/boek adaptatie). Dat de sfeer in de films gelijksoortig is ben ik met je eens, maar dat is juist de Burton invloed. Ik zou er meer moeite mee hebben als hij tegen zijn persoonlijke interesse-sfeer in geforceerd een actiethriller a la Die Hard zou gaan maken, dat past simpelweg ook niet bij zijn stijl.

Het is maar zeer weinig regisseurs gegeven om met succes een breed scala aan genres te kunnen bedienen en toch een eigen stempel op die films te kunnen drukken, zonder het geforceerd te maken. Dan denk ik aan bijv. Coen Brothers of Kubrick. De meeste (goede) regisseurs zoeken toch een bepaalde niche en/of stijlaspecten. Burton (en bijv ook Gilliam) vind ik persoonlijk juist erg breed qua genre-keuze, ook al hebben al zijn films een duidelijke Tim Burton-vibe. Ik bedoel: Ed Wood, Planet of the Apes, Beetlejuice, Big Fish, Batman. Hoezo geen variatie?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-07-2009 11:18 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 28 juli 2009 11:04 schreef Mark het volgende:
Die films die ik noemde zijn juist de laatste paar films. Ik kan toch niet echt zeggen dat ik Corpse Bride (animatie) genre-matig nou zo veel vind lijken op Sweeney Todd (musical), Big Fish (drama/fantasy) of Charley and the Chocolate Factory (kinderfilm/boek adaptatie). Dat de sfeer in de films gelijksoortig is ben ik met je eens, maar dat is juist de Burton invloed. Ik zou er meer moeite mee hebben als hij tegen zijn persoonlijke interesse-sfeer in geforceerd een actiethriller a la Die Hard zou gaan maken, dat past simpelweg ook niet bij zijn stijl.

Het is maar zeer weinig regisseurs gegeven om met succes een breed scala aan genres te kunnen bedienen en toch een eigen stempel op die films te kunnen drukken, zonder het geforceerd te maken. Dan denk ik aan bijv. Coen Brothers of Kubrick. De meeste (goede) regisseurs zoeken toch een bepaalde niche en/of stijlaspecten. Burton (en bijv ook Gilliam) vind ik persoonlijk juist erg breed qua genre-keuze, ook al hebben al zijn films een duidelijke Tim Burton-vibe. Ik bedoel: Ed Wood, Planet of the Apes, Beetlejuice, Big Fish, Batman. Hoezo geen variatie?


Het ligt ook gewoon aan mij hoor, ik heb weer iets raars.

Het is een beetje hetzelfde wat ik heb met een band als Iron Maiden. Ik trek het allemaal heel erg goed, maar zo'n zijstap a la A Matter of Life and Death, die voor Maiden-begrippen heel erg afwijkend was, trek ik dan des te beter, juist omdat ie zo anders is.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2009 11:38 by spectre Profiel van spectre



Doet denken aan een simpele comedy met een good guy en een bad guy en een gelukkig einde, maar niks is minder waar!
Erg goed, en vette soundtrack.



Tja, veel van verwacht maar ik vond het een vodje en een saaie film


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-07-2009 11:47 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Die Deniro film was inderdaad rete saai. Totdat ik deze pic zag was ik eigenlijk ook vergeten dat ik die film had gezien.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 28-07-2009 12:11 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl



Niet de beste film die ik ooit gezien heb. Het einde vond ik ronduit slap (veel te veel sentimentele violen), en ik ben geen fan van Nicolas Cage. Maar de film had z'n meer onderhoudende momenten. Mooie ongelukken vooral.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-07-2009 12:22 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 28 juli 2009 11:47 schreef ghoulliette het volgende:
Die Deniro film was inderdaad rete saai. Totdat ik deze pic zag was ik eigenlijk ook vergeten dat ik die film had gezien.


Tsja.. De Niro is niet meer wat 'ie geweest is. Sinds eind jaren negentig heeft hij mijns inziens geen echte indruk meer gemaakt.

De films die De Niro de laatste 10 jaar gemaakt heeft zijn best aardig als regenachtige-zondag-vulling maar komen wat acteerprestaties by far niet meer in de buurt van Heat, The Deer Hunter, Taxi Driver, Raging Bull, etc..

Toch jammer. Voor veteranen Al Pacino en Jack Nicholson geldt wat dat betreft wel ongeveer hetzelfde. Enige uitzondering die ik daarop kan bedenken is de briljante rol van Nicholson in The Departed (een jaar of 2, 3 geleden) en een nog aardige rol van dezelfde acteur in About Schmidt (alweer wat ouder).


invictis
Usericon van invictis
Posted 28-07-2009 12:22 by invictis Profiel van invictis

-The Wrestler; mooie *levensfilm*, was erg onder de indruk van de acteurs.


-Terry Pratchet's Colour of Magic; Hilarisch en top as always


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-07-2009 12:23 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 juli 2009 12:22 schreef invictis het volgende:
-The Wrestler; mooie *levensfilm*, was erg onder de indruk van de acteurs.


-Terry Pratchet's Colour of Magic; Hilarisch en top as always


Kan ik het alleen maar mee eens zijn.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-07-2009 12:49 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 juli 2009 12:22 schreef invictis het volgende:
-Terry Pratchet's Colour of Magic; Hilarisch en top as always


As always? Voor zover ik weet zijn er toch pas 2 boekverfilmingen (colour of Magic en Hogfather), de animatiefilms (Wyrd Sisters en Soul Music) daargelaten?

Wel allebei prima films, uiteraard


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-07-2009 12:51 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 28 juli 2009 11:18 schreef Ralph het volgende:
Het ligt ook gewoon aan mij hoor, ik heb weer iets raars.


Dat Tim Burton een genie is, daar zijn we het toch wel allemaal over eens, niet?


Dear dirty delightful old drunken old days


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-07-2009 13:05 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 28 juli 2009 12:51 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat Tim Burton een genie is, daar zijn we het toch wel allemaal over eens, niet?


Absoluut.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 28-07-2009 22:51 by Lalena Profiel van Lalena

Harry Potter And The Half-Blood Prince.
Nou vind ik Harry Potter niet zo veel aan, maar het was best een leuke film. Ik las in reviews dat het de beste film ooit zou worden qua productie en effecten enzo, maar dat is wel erg overdreven hoor. Lord Of The Rings is voor mij nog steeds de beste

[Dit bericht is gewijzigd door Lalena op 28-07-2009 22:51]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-07-2009 22:55 by Mark Profiel van Mark

Halfblood Prince was zeker niet slecht, maar ik moet zeggen dat ik niet helemaal snap hoe ze nu bepaalde toch redelijk cruciale plotlijnen gaan oplossen. Zonder al te vel weg te geven van de film, die Potter had toch in elk geval alvast het huis en de inboedel van de Blacks geerfd moeten hebben voordat de hele santekraam losbarstte. Dat wordt nog flink improviseren voor de laatste twee films.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 29-07-2009 0:05 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 28 juli 2009 12:51 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat Tim Burton een genie is, daar zijn we het toch wel allemaal over eens, niet?


En dus op naar het volgende project alweer:

"Its been previously touched upon, but now its confirmed - Tim Burton's first project after his upcoming "Alice in Wonderland" 3D project will be the long gestating "Dark Shadows" film says Digital Spy.

Based on the cult '60s supernatural TV show, the spooky soap-opera featured gothic horror staples like vampires, ghosts and zombies. Johnny Depp is attached to play Barnabas Collins, the vampire patriarch of the series.

"That’s something that [Depp and I] both love and are excited about. When I’m done with [Wonderland] I’ll definitely focus on that" says Burton."

Is iemand hier bekend met die serie?


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2009 0:32 by spectre Profiel van spectre

Zijn Depp en Burton getrouwd of wat?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-07-2009 0:34 by Silence Profiel van Silence

Prima combinatie, die twee!


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 29-07-2009 0:46 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Wow! Dit ziet er erg tof uit! Districtt 9, geproduceerd door Peter Jackson. Een film voor science fiction/horror liefhebbers. De film heeft dertig miljoen gekost en daarvan is niks aan bekende acteurs of andere onnodige zaken gespendeerd... It's All On Screen!

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=VjihaK7HfGs


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 01-08-2009 1:51 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Gisteren naar Murder in the First gekeken. Werkelijk geweldige vertolking van Kevin Bacon


Faustian Spirit of the Earth


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 02-08-2009 0:58 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Net nog even de film "Tunnel Rats" van mijn held Uwe Boll gekeken. Oorlogfilms maken gaat hem blijkbaar ook niet zo goed af. Boll probeert een serieuze film te maken hier... dat is niet echt gelukt. Er zitten weer teveel onbedoeld grappige scenes in om het geheel serieus te kunnen nemen. A waste of time....


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen