|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Wat vinden mensen hier de lekkerste Ardberg in een prijsklasse tussen de 30 en 50 euro? Ik ben nog niet bekend met de whiskey's van Ardberg, maar door alle reacties hier op dat merk en de karakters er van ben ik zeer benieuwd geraakt. Wat zijn de ervaringen trouwens met Van Zuylen en dergelijke? Als ik daar wat koop word het verzonden. Betrouwbaar? [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 28-12-2009 15:02] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Indien je nog niet bekend bent met Ardbeg, zou ik je persoonlijk het liefst een reguliere 10 jaar oude Ardbeg voorschotelen. Dat lijkt me het best om eens te proberen. Mocht dat te zwaar uitvallen, kun je de Blasda nog proberen. Heb nog geen persoonlijke ervaringen met van Zuylen, maar ziet er allemaal netjes uit op de webstek en neem aan dat er gewoon verzonden wordt en dat het goed aankomt, anders heeft zoiets geen bestaansrecht. Heb zelf van het weekend een bestelling bij whiskysite.nl gedaan en kreeg net een mail dat de bestelling onderweg is. Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: Ok, bedankt! Ik zat zelf ook al te kijken naar die van 10 jaar; goede reacties en deze is op dit moment bij veel winkels ook nog eens in de aanbieding. Ik laat het wel horen, hehe. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Mm als jij die nou koopt, dan trakteer ik mezelf (of ons, hoe je het lezen wilt) op zo'n Green Label. Soms moet dat kunnen. |
|
Kent iemand een whiskey die op Laphroaig 10 jaar lijkt, maar in een wat gunstigere prijsklasse zit?? |
|
Ik vrees van niet... |
|
beetje jammer |
|
quote: Hm, veel andere islays hebben ook een lekkere siltige & rokerige smaak.. gewoon vragen in de betere slijterij |
|
Andere Islay single malts zijn zeker het proberen waard, maar veel goedkoper zal het niet worden. Ik ben iig nog nooit een blend tegengekomen die er ook maar een beetje bij in de buurt komt. |
|
Ardbeg, ik ben fan! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Dat merk heb ik 2 weken geleden ook ontdekt. Heerlijk! Here kitty kitty kitty! |
|
Nieuwe aanwinst: The Macallan 15y fine oak Goddomme, WAT een whisky! Dit is een koninklijke speyside! Ik herinner me mijn bezoek aan de destilleerderij nog, nu meer dan 10 jaar terug. Nu heb ik dan mijn eerste fles. Er wordt hier maar flink geluld over rook en turf, dat is allemaal leuk en aardig, maar de machtigste smaak van whisky, die bijkans is uitgestorven, is nog altijd SHERRY! Deze whisky is gelagerd op sherry- en bourbonvaten. Een prachtig delicaat aroma van sherry, eikehout en vanille sijpelt je neus binnen. Dit wordt doorgezet met een heerlijke evenwichtige body en een werkelijk fenomenale zich ontwikkelende afdronk naar iets droger. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Net een Bruichladdich geschenkverpakking opgehaald voor een vriend zijn feestje. De stone zit er oa in. Ik ben benieuwd! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Dure hobby schaffelaar |
|
quote: En gekocht ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Sláinte |
|
quote: Van Zuylen is prima geregeld! Laatst daar zo'n set met 6 verschillende ardbegs gekocht. Toen ik de doos kreeg dacht ik dat ze zes hele flessen hadden gestuurd, zo groot was die, maar hij zat helemaal vol met piepschuim en meer van dat soort crap om dat kleine doosje te beschermen. Misschien ook een tip voor jou om die eens te bestellen, ook al zijn de hele flessen van die whiskey's wel wat duurder. |
|
Nieuwe aanwinst: 48% Leeftijd: Niet vermeld maar ik gok een jaar of 10. quote: Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Hoe vind je 'm dan? Ik heb hem ook en vind hem erg lekker. Duidelijke turfsmaak, maar minder medicinaal dan andere Laphroaigs. Behoorlijk toegankelijk zelfs, voor mij een pluspunt want ik houd niet zo van turfmonsters. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Afgelopen twee weken de volgende aanwinsten aan mijn collectie toegevoegd: Glendronach 15 yrs Revival (super whisky!) Kilchoman Autumn Release 2009 Kilchoman Inaugural Release Talisker 10 yrs Smokehead Finlaggan (weet uit mijn hoofd niet meer zeker of het The Old Reserve was). En voor een oom een fles Ileach gekocht en mogen proeven, was ook erg lekker. Voor diegene die vroeg naar een goedkoper alternatief voor een Laphroiag, die zijn er niet veel. Een gewone Laphroiag is al te krijgen voor 3 tientjes. Wil je wat anders (en ietsjes goedkoper proberen), probeer dan Smokehead, Finlaggan of Ileach eens. Allemaal smakelijke Islays whiskies voor een goede prijs. Op je knie en pijp voor genade! |
|
Ik ben ook wel gek van Laphroiag, hoe jonger hoe beter vreemd genoeg. Ooit een special bottling gehad van 8y oud, de lentebloemetjes kwamen me tegemoet! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Gisteren gelezen dat Finlaggan en Ileach hetzelfde zijn en beide zouden van de Lagavulin destilleerderij komen. Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: Dan zou ik zeker Kilchoman eens proberen! Die hebben vorig jaar twee 3 jaar oude whiskies op de markt gebracht en die smaken nu al geweldig! Daar kunnen ze bij Frysk Hynder nog wat van leren. Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote:Niet echt de prijsklasse die jij noemt maar de Ardbeg Airigh Nam Beist 1990 is toch wel de lekkerste whisky die ik ken. Een zeeer diepe en volle smaak. Verder goed vergelijkbaar met de reguliere Ardbeg; Rook en turf, licht tikje zilt, maar niet die 'drop'/anijstonen in de afdronk. En de smaak is veel intenser en blijft veel langer hangen. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |