IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Daan Access
Woest
Usericon van Daan Access
Posted 20-08-2009 16:22 by Daan Access Profiel van Daan Accesshttp://www.myspace.com/daniel_dijkstra

lucky bastard


How about a nice cup of shut the fuck up!


trol
Usericon van trol
Posted 21-08-2009 17:18 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Vandaag toch maar geen japanse, maar een HEERLIJKE Glendronach 15yr Revival op de kop getikt.
Godsamme wat lekker. Denk dat ik toch echt meer een sherryhead ben dan van de turf..
Verdomd goede aankoop. LANGE nadronk, lekker zoete karamel/chocolade smaak op de achtergrond.
Ik haat nieuwe hobby's..


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 22-09-2009 8:59 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Mijn collectie uitgebreid met een Laphroaig 10 yr. en een Port Charlotte PC8 - Ar Duthchas (8 yrs, 60,5%) en overweeg momenteel om de Octomore 2nd edition aan te gaan schaffen...

Oh en ik hoorde van een Gall&Gall medewerker dat er in oktober een flink aantal malt whiskies in de aanbieding gaan bij hun (o.a. Coal Ila, Talisker, Oban, Glenlivet (12, 15, Nadurra)). Even afwachten of dat werkelijk zo is, maar klonk interessant.

En de Port Charlotte heb ik gisterenavond na afloop van een Bruichladdich masterclass aangeschaft. De whiskies die ik daar heb geproeft:
Bruichladdich Rocks
Bruichladdich Organic 2003
Bruichladdich 2001
Bruichladdich PX Sherry
Bruichladdich Peat
Bruichladdich Infinity 3rd edition
Bruichladdich Port Charlotte PC8


Op je knie en pijp voor genade!


valfar
Usericon van valfar
Posted 22-10-2009 22:22 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 22 september 2009 8:59 schreef JuronymouS het volgende:
Mijn collectie uitgebreid met een Laphroaig 10 yr. en een Port Charlotte PC8 - Ar Duthchas (8 yrs, 60,5%) en overweeg momenteel om de Octomore 2nd edition aan te gaan schaffen...

Oh en ik hoorde van een Gall&Gall medewerker dat er in oktober een flink aantal malt whiskies in de aanbieding gaan bij hun (o.a. Coal Ila, Talisker, Oban, Glenlivet (12, 15, Nadurra)). Even afwachten of dat werkelijk zo is, maar klonk interessant.

En de Port Charlotte heb ik gisterenavond na afloop van een Bruichladdich masterclass aangeschaft. De whiskies die ik daar heb geproeft:
Bruichladdich Rocks
Bruichladdich Organic 2003
Bruichladdich 2001
Bruichladdich PX Sherry
Bruichladdich Peat
Bruichladdich Infinity 3rd edition
Bruichladdich Port Charlotte PC8


Nog meer gehoord over die uitverkoop bij de gall en gall? Ik ben namelijk bijna toe aan een nieuwe fles.

Zijn er mensen hier die wel eens Whiskey van 100+ ppm (peated parts per million) hebben gedronken? De laatste tijd is er een beetje een strijd ontstaan tussen de brouwerijen wie de whiskey met het meeste ppm kan maken. En in de nieuwe whiskey bible komt de nieuwe Ardbeg Supernova als beste uit de bus, deze heeft 100 ppm. Ik ben hier dus erg benieuwd naar geworden, maar de flessen zijn nogal prijzig (rond de 80 euro), dus niet dat ik straks zo'n fles koop en het me helemaal niet bevalt.
Misschien dat ik ook gewoon voor de Ardbeg 10 yr ga. Maandag een proef pakket gehaald met de 10 yr en de Blasda. De 10 yr was even wennen, hij is namelijk heel anders dan andere rokerige whiskeys, maar uiteindelijk toch erg lekker. Lekker prijsje ook, 38 euro. Deze is ongeveer 50 ppm.

En nog een tip: Port Askaig Cask Strength. Voor de fans van rokerige whiskeys. Vreemd genoeg verliest deze whiskey alleen maar power en smaak als hij ouder wordt, de relatief jonge cask strength is dus een aanrader!



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-10-2009 22:28 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 22 september 2009 8:59 schreef JuronymouS het volgende:
Oh en ik hoorde van een Gall&Gall medewerker dat er in oktober een flink aantal malt whiskies in de aanbieding gaan bij hun (o.a. Coal Ila, Talisker, Oban, Glenlivet (12, 15, Nadurra)). Even afwachten of dat werkelijk zo is, maar klonk interessant.


Een Oban is goed te drinken.

Eens ff kijken of er op de G&G site wat meer te vinden is...


 


valfar
Usericon van valfar
Posted 22-10-2009 22:30 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 22 oktober 2009 22:28 schreef Forever After het volgende:
Een Oban is goed te drinken.

Eens ff kijken of er op de G&G site wat meer te vinden is...


Al gevonden! Tot 8 nov zijn de classic malts met korting. Talisker 10 yr nu voor 32 euro, netjes! Hierna zullen ze wel de whiskeys van 2010 krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 22-10-2009 22:31]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-10-2009 22:30 by M. Profiel van M.

Als je er toch bent, die kleine drankzaak in de stationstraverse op Utrecht Centraal moet over 2 maanden weg (ivm stationsvernieuwing en beleid van Corio & NS). De eigenares baalt natuurlijk enorm. Het is wel een geinig zaakje, wel veel alcoholisten haha. Maar ze hebben een leuke selectie whisky's. Ik heb er vandaag de Laphroaig Quarter Cask op de kop getikt (afgeprijsd van 57,50 voor 38,50 -- nice!) en er zijn meer leuke aanbiedingen, o.a. Macallan Fine Oak, een Balvenie en nog meer.

Nog een maand of twee dus.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 23-10-2009 10:58 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 22 oktober 2009 22:30 schreef M. het volgende:
Ik heb er vandaag de Laphroaig Quarter Cask op de kop getikt (afgeprijsd van 57,50 voor 38,50 -- nice!).

Nice indeed, goede deal. Hebben ze nog meer van die op voorraad?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2009 11:01 by M. Profiel van M.

Ik weet niet of ik de laatste heb weggekaapt, maar er zijn nog genoeg andere mooie aanbiedingen .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 23-10-2009 12:38 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

quote:
Op 22 oktober 2009 22:22 schreef valfar het volgende:
Zijn er mensen hier die wel eens Whiskey van 100+ ppm (peated parts per million) hebben gedronken? De laatste tijd is er een beetje een strijd ontstaan tussen de brouwerijen wie de whiskey met het meeste ppm kan maken. En in de nieuwe whiskey bible komt de nieuwe Ardbeg Supernova als beste uit de bus, deze heeft 100 ppm. Ik ben hier dus erg benieuwd naar geworden, maar de flessen zijn nogal prijzig (rond de 80 euro), dus niet dat ik straks zo'n fles koop en het me helemaal niet bevalt.
Misschien dat ik ook gewoon voor de Ardbeg 10 yr ga. Maandag een proef pakket gehaald met de 10 yr en de Blasda. De 10 yr was even wennen, hij is namelijk heel anders dan andere rokerige whiskeys, maar uiteindelijk toch erg lekker. Lekker prijsje ook, 38 euro. Deze is ongeveer 50 ppm.

En nog een tip: Port Askaig Cask Strength. Voor de fans van rokerige whiskeys. Vreemd genoeg verliest deze whiskey alleen maar power en smaak als hij ouder wordt, de relatief jonge cask strength is dus een aanrader!


Ik heb de Supernova thuis staan (nog dicht), maar wel twee maal geproeft op een festival. Ik vond hem erg goed, wel een klap in je gezicht bij de eerste slok. Overigens is Octomore (van de Bruichladdich destillery) koploper qua ppm, de tweede editie zit op 130 of 140 geloof ik. Deze is echter nog duurder dan de Supernova.

Ik zal die Port Askaig eens proberen te proeven.

Zijn er trouwens meer mensen van hier die zaterdagmiddag 14 november in de grote kerk in Leiden te vinden zijn voor het Whisky Festival?


Op je knie en pijp voor genade!


valfar
Usericon van valfar
Posted 23-10-2009 12:48 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 23 oktober 2009 12:38 schreef JuronymouS het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen van hier die zaterdagmiddag 14 november in de grote kerk in Leiden te vinden zijn voor het Whisky Festival?


Als er nog kaarten zijn is het misschien wel de moeite waard! Ik heb nog nooit een whiskey festival meegepakt maar dat staat nog altijd op de planning.



R.
Usericon van R.
Posted 23-10-2009 13:00 by R. Profiel van R.

Ik werk nu in een slijter en krijg een stoom cursus over elk type en elk merk. Natuurlijk erg lekker, zo'n interne cursus


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-10-2009 13:03 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 22 oktober 2009 22:22 schreef valfar het volgende:
een strijd ontstaan tussen de brouwerijen


Whisky brouwen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-10-2009 13:03 by Silence Profiel van Silence

Je moet alles proeven? Ik ga ook bij een slijterij werken


R.
Usericon van R.
Posted 23-10-2009 13:07 by R. Profiel van R.

Ja klopt ja, ze willen dat ik binnen 1 jaar het hele assortiment heb geproefd! Heb nu bijna alle bieren gehad (stuk of 30) en ben nu over op de whisky.


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-10-2009 13:08 by Silence Profiel van Silence

Klinkt niet verkeerd


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-10-2009 13:11 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 23 oktober 2009 13:08 schreef Silence het volgende:
Klinkt niet verkeerd

+1

Totdat je bij de likeuren komt natuurlijk...


 


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 23-10-2009 14:40 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

quote:
Op 23 oktober 2009 12:48 schreef valfar het volgende:
Als er nog kaarten zijn is het misschien wel de moeite waard! Ik heb nog nooit een whiskey festival meegepakt maar dat staat nog altijd op de planning.


Ik geloof dat er alleen nog kaarten voor de Vrijdag zijn. *checkt even*
Ah, alleen Zondagmiddagsessie is nog niet vol.

www.whiskyfestival.nl/


Op je knie en pijp voor genade!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2009 14:50 by Snaack Profiel van Snaack

Tyfus, dan moet ik optreden. Waarom kom ik altijd te laat achter dit soort dingen?


valfar
Usericon van valfar
Posted 23-10-2009 17:29 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 23 oktober 2009 13:03 schreef Chelman het volgende:
Whisky brouwen?


Stoken dan

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 23-10-2009 17:29]



MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 20-11-2009 14:12 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 22 oktober 2009 22:22 schreef valfar het volgende:
Zijn er mensen hier die wel eens Whiskey van 100+ ppm (peated parts per million) hebben gedronken? De laatste tijd is er een beetje een strijd ontstaan tussen de brouwerijen wie de whiskey met het meeste ppm kan maken. En in de nieuwe whiskey bible komt de nieuwe Ardbeg Supernova als beste uit de bus, deze heeft 100 ppm. Ik ben hier dus erg benieuwd naar geworden, maar de flessen zijn nogal prijzig (rond de 80 euro), dus niet dat ik straks zo'n fles koop en het me helemaal niet bevalt.
Misschien dat ik ook gewoon voor de Ardbeg 10 yr ga. Maandag een proef pakket gehaald met de 10 yr en de Blasda. De 10 yr was even wennen, hij is namelijk heel anders dan andere rokerige whiskeys, maar uiteindelijk toch erg lekker. Lekker prijsje ook, 38 euro. Deze is ongeveer 50 ppm.


Tot nu toe heb ik nog nooit een lekkerdere whisky gehad dan die Ardbeg Supernova, dus ik zou 'm je zeker aanraden.
Gisteren de nieuwe Laphroaig Triple Wood gehad, die vind ik lekkerder dan de Ardbeg van 10 jaar, maar hij kan absoluut niet tippen aan de Supernova. Die is dan ook net een paar tientjes duurder, dus het ligt er maar aan wat je uit wil geven.

Ook gisteren nog een Bunnahabhain van 25 jaar geproefd, lekker kruidig maar ik geloof dat er in die prijsklasse whisky’s zijn die me beter bevallen. Eerder deze week nog een Macallan van 12 jaar gehad, smaakte beter dan die van 10 maar toch niet helemaal mijn ding. En een Maker’s Mark, maar dat was een bourbon die ik uiteindelijk maar in de mix heb gegooid.
Naast het eindeloze proeven ook nog maar een flesje Talisker gekocht, in het minder luxe segment vind ik dat toch wel een van de betere.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 20-11-2009 14:17]


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 20-11-2009 15:32 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

En hoe denken we hier over Southern Comfort? Het wordt verkocht als malt whiskey, bij sommige slijterijen valt ie onder de likeuren. Het is iig een erg verraderlijk drankje, zeg maar whiskey die je zo wegtikt als limonade. Voor de afwisseling best eens lekker.



[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 20-11-2009 15:34]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2009 15:34 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2009 15:32 schreef flebbie het volgende:
En hoe denken we hier over Southern Comfort? Het wordt verkocht als malt whiskey, bij sommige slijterijen valt ie onder de likeuren. Het is iig een erg verraderlijk drankje, zeg maar whiskey die je zo wegtikt als limonade. Voor de afwisseling best eens lekker.


Hehe, volgens mij heeft FRNK op Metalcamp 2007 liters van dat spul gezopen.


Boeiender


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 20-11-2009 15:38 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 22 oktober 2009 22:22 schreef valfar het volgende:
Misschien dat ik ook gewoon voor de Ardbeg 10 yr ga. Maandag een proef pakket gehaald met de 10 yr en de Blasda.

En de Blasda? Die vond ik dus werkelijk briljant!

Hier (eindelijk) een Dalwhinnie 15y aan de collectie toegevoegd. Een heerlijke 'herfstige' whisky, die makkelijk ipv een cognac na het diner genuttigd kan worden. Machtige afdronk!

En dat gezeik over die peat en die ppms, man man wat een triestigheid. Net zo sneu als opscheppen over de motorinhoud van je auto.


Dear dirty delightful old drunken old days


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 20-11-2009 15:42 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 20 november 2009 15:32 schreef flebbie het volgende:
En hoe denken we hier over Southern Comfort?

Ik vind 'em niet te zuipen.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen