|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Beter dat je hier kijkt: http://www.forpeatsake.com/ Erg lekker die 16yo Lagavullin, ik heb nog een bodem staan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Betreffende Islays: Als ik wat meer richting een open haard-achtige whisky wil gaan, wat is dan aan te raden? Ik zag de Smokehead Extra Rare een aantal pagina's terug staan, is dat bijvoorbeeld wat? En zo ja, hoe verhoudt die zich tot een standaard Smokehead (die hier gemakkelijker te verkrijgen is)? Of zijn er betere alternatieven? |
|
quote: Da's wel een leuke site ja. |
|
quote: Kwelgeest weet hier wel wat over te melden denk ik. |
|
Ik heb die Extra Rare, weet niet hoe de gewone smaakt eigenlijk. De eerste keer vond ik 'm geweldig, maar uiteindelijk heeft ie toch niet de diepgang van bv. een Ardbeg. Maar met 35 / 40 euro per liter is ie ook wel een stuk goedkoper. Op zich lekker voor een keertje, maar als deze fles leeg is koop ik er geen nieuwe van denk ik. |
|
Gekregen voor mijn verjaardag, zo eens een glaasje proberen Against God and Government |
|
@ Smokehead De naam doet al vermoeden dat het whisky 'maar dan trendy gebracht' is, die naam label etc.. ik zou het daarom al nooit kopen. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Wat een geniale smaak is in het Islay segment en ietsiepietsie duurder, is de Ardbeg 10yo [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-11-2010 21:20] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Die ben ik nu ook weer eens aan het drinken, erg lekker quote: Jaaaaaa [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 29-11-2010 23:21] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Jupz, hij is lekker. Boeiender |
|
quote: Ardbegs zijn sowieso geweldig, maar ik geloof niet dat die van 10 jaar duurder is dan de Smokehead. |
|
Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Lagavulin 16 is toch vrij zacht voor een Islay, tikje zoet ook, zag ook dat hij gekleurd is met karamel, zou dat bijdragen?: |
|
Nee, kleurstoffen hebben geen overeenkomstige smaak. |
|
quote: Zaaaalig. |
|
Die moet ik nog steeds een keer proberen. Ik heb ondertussen 12 verschillende Ardbegs thuis staan, maar die heb ik nog nooit geproefd. Slecht eigenlijk. |
|
Weet iemand een goed naslagwerk over whisky? |
|
Jim Murray's Whisky Bible, de 2011 versie is ondertussen uit. Of Michael Jackson's Malt Whisky Companion. |
|
Ah, die van Michael Jackson lagen geloof ik bij de slijter, daar eens een blik in werpen. |
|
De Whisky bible is erg tof. |
|
Staat daar wat in over de verschillende soorten en productieprocessen enzo? |
|
Nee, als je dat graag wilt is een ander boek beter. In die bijbel staat zo'n beetje elke denkbare soort whisky + een korte beschrijving en recensie. |
|
quote:Nee. Ik heb de 2010 thuis. Leuk ding, hoor, maar daarvoor moet je toch echt een ander boek hebben. Dit is een naslagwerkje voor whiskies. De reguliere versie van Smokehead (30 a 35 Euro) is trouwens qua prijs/kwaliteitverhouding de beste die ik ken. Volle, complexe smaak, veel lagen. Volle bak turf en rook met in de afdronk zilt en zeewier met een licht zoetige onderlaag. De 18 jaar oude is een stuk heftiger, geconcentreerder; maar haar prijs (70 a 80) vergeleken met de reguliere niet waard. Wel lekker, hoor, maar als'ie leeg is koop ik geen nieuwe, terwijl de reguliere hier altijd in huis staat. De extra rare staat hier ook, maar kan ik mij even niet meer heugen. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Smokehead is trouwens een subdivisie van Ardbeg. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Toch wel, hoorde vaker dat het niet zeker was, waar het nu vandaan komt. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |