IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2010 8:43 by spectre Profiel van spectre

Ardbeg heeft prachtige proefpakketjes te koop onder de 20 eppen, dat zou een optie zijn.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2010 8:46 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-09-2010 8:51 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ik wil nogmaals deze aanraden: www.wijnwhiskyschuur.nl

Zaak is voor mij 5 minuutjes rijden, al paar keer met een bezoekje vereerd. Je weet niet wat je ziet als je daar binnenkomt, meer dan 1000 soorten whisky op voorraad...


spelfout weggehaald...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2010 10:05 by Snaack Profiel van Snaack

Thnx voor de tip Gurbe, ziet er goed uit! Scherpe prijzen ook!


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-09-2010 10:11 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 september 2010 6:36 schreef Silence het volgende:
Wat vind je van Ardbeg of Coal Ila?


Ik ben niet zo heel bekend met deze twee, een Ardbeg wel eens bij een vriend van mij gehad, en die was erg lekker. Ik probeer iedere maand een goede fles whiskey te kopen, maar omdat ik nog studeer zit ik regelmatig in een financiële crisis, maar ik zal de eerst volgende keer eens rond kijken naar een lekkere Ardbeg of een Coal Ila, die laatste zegt me vrij weinig eigenlijk, is het wat?


Against God and Government


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2010 10:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 september 2010 10:11 schreef Rotzak het volgende:
Ik ben niet zo heel bekend met deze twee, een Ardbeg wel eens bij een vriend van mij gehad, en die was erg lekker. Ik probeer iedere maand een goede fles whiskey te kopen, maar omdat ik nog studeer zit ik regelmatig in een financiële crisis, maar ik zal de eerst volgende keer eens rond kijken naar een lekkere Ardbeg of een Coal Ila, die laatste zegt me vrij weinig eigenlijk, is het wat?


Jij houdt van rookbommen toch? Dan ga je Caol Ila erg lekker vinden. Ik kan je deze van harte aanbevelen:

Caol Ila cask strength

Mooi prijsje ook.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-09-2010 10:27 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 september 2010 10:23 schreef Snaack het volgende:
Jij houdt van rookbommen toch? Dan ga je Caol Ila erg lekker vinden. Ik kan je deze van harte aanbevelen:

Caol Ila cask strength

Mooi prijsje ook.


Haha, ik hou inderdaad van rookbommen, alhoewel ik ook andere whisky's uit andere streken graag probeer, zo drink ik ook graag een Aberlour bijvoorbeeld. Maar ik zal diegene die je poste eens proberen


Against God and Government


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2010 10:33 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 september 2010 10:27 schreef Rotzak het volgende:
Haha, ik hou inderdaad van rookbommen, alhoewel ik ook andere whisky's uit andere streken graag probeer, zo drink ik ook graag een Aberlour bijvoorbeeld. Maar ik zal diegene die je poste eens proberen


Moet je doen. Ik heb hem onlangs in huis gehad en was er erg van onder de indruk. Misschien wel de lekkerste whisky in die prijsklasse die ik ooit heb gehad.


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 03-09-2010 10:34 by Helnorsk Profiel van Helnorsk

quote:
Op 3 september 2010 8:43 schreef spectre het volgende:
Ardbeg heeft prachtige proefpakketjes te koop onder de 20 eppen, dat zou een optie zijn.


Hee dat ziet er wel leuk uit!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 03-09-2010 10:38 by intothevoid Profiel van intothevoid

Veel whisky's hebben dergelijke proefpakketjes, ook eens iemand voor anderhalf tientje drie flesjes Connemara (standaard, 16 jaar oud en cask strength) + glas cadeau gedaan. Leuke verpakking, prima cadeau.


You have time. You are doing fine.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-09-2010 12:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 september 2010 10:11 schreef Rotzak het volgende:
Ik ben niet zo heel bekend met deze twee, een Ardbeg wel eens bij een vriend van mij gehad, en die was erg lekker. Ik probeer iedere maand een goede fles whiskey te kopen, maar omdat ik nog studeer zit ik regelmatig in een financiële crisis, maar ik zal de eerst volgende keer eens rond kijken naar een lekkere Ardbeg of een Coal Ila, die laatste zegt me vrij weinig eigenlijk, is het wat?
Coal Ila is op zich mijn favo. 'standaard' whisky.
Rook, turf, vleugje zilt met een zoetige ondertoon.
Ardbeg vind ik ook erg lekker. Iets vollere boddy, iets meer tierelantijntjes, maar desalniettemin een behoorlijke rook/turfbom. Beetje anijs/drop in de afdronk.

Mensen die van Ardbeg houden moeten trouwens ook eens Smokehead proberen (heb ik volgens mij al eens gepost, maar toch). Ziet er wat 'hip' uit, maar is een behoorlijk krachtig turfmonster van de Ardbeg-distilleerderij. Behoorlijk rijk smaakpallet; net als Coal Ila een wat zoetigere onderlaag, maar de turfdeeltjes slaan je om de oren.
De 'reguliere' is trouwens zeer vriendelijk geprijsd. Eurotje of 33.


[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 03-09-2010 12:16]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-09-2010 12:17 by M. Profiel van M.

quote:
Op 3 september 2010 8:43 schreef spectre het volgende:
Ardbeg heeft prachtige proefpakketjes te koop onder de 20 eppen, dat zou een optie zijn.
Ziet er sjiek uit, ook een mooi kado.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2010 12:19 by spectre Profiel van spectre

exact


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2010 12:20 by Snaack Profiel van Snaack

Doe je een liefhebber iig veel meer plezier mee dan met een fles "bocht"


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 03-09-2010 14:07 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Gisteren op Heathrow geweest en vandaag bij Van Zuylen in Den Haag. Toch iets meer aangeschaft dan eigenlijk de bedoeling was:

Ardbeg 10 Y/O
Ardbeg Blasda
Ardbeg Uigeadail
Ardbeg Corryvreckan
Ardbeg Supernova
Chieftain’s Ardbeg 1998 11 Y/O
Dalmore Gran Reserva
Glenlivet Nádurra 16 Y/O
Talisker 10 Y/O

Mag ondertussen duidelijk zijn wat m'n favoriete merk is lijkt me

Wat de Smokehead betreft: ik heb hem ook meteen na de eerste slok aangeschaft, maar hij gaat toch wel redelijk snel vervelen omdat het eigenlijk vrijwel alleen maar rook is wat je proeft. De andere Ardbegs hebben toch een wat diepere smaak, wat ook wel de hoofdreden zal zijn waarom ze de Smokehead als een apart merk op de markt hebben gezet.


Silence
Usericon van Silence
Posted 03-09-2010 18:04 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 3 september 2010 14:07 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Toch iets meer aangeschaft dan eigenlijk de bedoeling was:


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 03-09-2010 18:46 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 2 september 2010 20:42 schreef M. het volgende:
O o o is het weer niet goed. Ziet M. dat weer eens helemaal verkeerd. Heeft ie z'n smaakpapillen weer eens met vakantie gestuurd. Moet het weer per sé een fles van drie tera-euro zijn voordat meneer het te drinken vindt. Zit hij er weer TO-TAAL naast. Gaat hij weer eens veel te kort door de bocht. Snapt hij weer eens niet het verschil tussen feit en mening.

Sjonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge gast. BOEIEND. Met je "uitleggen". Als ik over Jameson praat praat ik over bocht. En wat jij daarvan vindt interesseert mij helemaal geen REET. Ik hoop dat ik hiermee aan je verwachtingen/smaak voldoe. Proost!




...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-09-2010 19:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Jameson is toch ook empirisch aantoonbaar bocht?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-09-2010 19:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2010 20:56 schreef Forever After het volgende:
Ongeacht wat jij er van vindt smaakt ie er mij niet slechter om hoor.

Dat ligt aan jou. Jouw, beperkte, referentiekader. Serieus.
Een ieder die wel's verder is gekomen dan een Grouse zal dat beamen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-09-2010 19:36 by Forever After Profiel van Forever After

Geen idee hoe Grouse smaakt.

Maar denk vooral dat ik doe alsof ik zeg dat Jameson de ultieme whisky is. :')





 


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-09-2010 19:42 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Beetje perspectief mensen! Zolang de smaak van de whisky in verhouding is met zijn prijs, is het een goede whisky.


Dear dirty delightful old drunken old days


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-09-2010 19:53 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 september 2010 19:12 schreef kwelgeest het volgende:
Jameson is toch ook empirisch aantoonbaar bocht?


Op smaak gebracht met wat koffie is hij eigenlijk prima te doen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-09-2010 19:57 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 september 2010 19:53 schreef XXL het volgende:
Op smaak gebracht met wat koffie is hij eigenlijk prima te doen.
Daar houd ik dus echt niet van. Whisk(e)y in mijn koffie. Een lekkere whidky naast een strakke bak espresso na een goed maal, ja. Maar doorelkaarheen, nee.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 07-09-2010 14:42 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

O Irish Coffee is erg goed te doen hoor, maar daar zou ik geen lekkere single malt aan verspillen.

Inmiddels ook nog Longrow Gaja Barolo aan de collectie toegevoegd. Een relatief jonge whisky (7 jaar) die 1.5 op een rode wijn vat gerijpt is. Beetje vreemd, maar wel lekker. Nu heb ik van elke Schotse regio op z'n minst een fles, dus nu is het voorlopig wel genoeg geweest.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2010 14:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 september 2010 14:07 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Gisteren op Heathrow geweest en vandaag bij Van Zuylen in Den Haag. Toch iets meer aangeschaft dan eigenlijk de bedoeling was:



Hahaha, gij heerscher! :whisky:


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen