IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-06-2011 23:28 by Nimbus Profiel van Nimbus

Die smoked chees evan Wemyss, of die van The Ultimate?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2011 17:47 by Nimbus Profiel van Nimbus

Net bij een wijn- en drankenhandel bij mijn vader in de buurt geweest, best leuk whisky assortiment, vooral een uitgebreide selectie Bruichladdich. Maar vooral een aantal interessante van onafhankelijke bottelarijen. Maar ik heb me in kunnen houden en alleen een fles cognac gehaald.

Het plan speelt hier nog steeds om een proeverij te organiseren voor wat vrienden, dat moet ook nog eens vorm aannemen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-06-2011 20:05 by spectre Profiel van spectre

Die Highland Bird is best nog wel lekker hoor. Geen karakter maar zeker geen bocht


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2011 9:54 by spectre Profiel van spectre



Proefavond!

Volgorde die we aangehouden hebben:

McClelland's
The Yamazaki 10yo
George Dickel
Bruichladdich Peat
Caol Ila 12yo



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-07-2011 11:17 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Die Yamazaki gaat vhier vrij hard altijd. Eens een nieuwe halen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2011 11:20 by spectre Profiel van spectre

Ja erg lekker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-07-2011 11:21 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Erg gemakkelijk ook, beetje zoet. Ik schenk'm vaak in voor het vrouwelijk geslacht.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2011 11:35 by spectre Profiel van spectre

Kan ik me voorstellen.

Mijn eerste kennismaking met alle soorten trouwens. De McClelland's is vrij karakterloos maar wel een opstapje naar Islays als je dat nog nooit hebt gehad, spotgoedkoop natuurlijk.

Mijn inbreng waren de Bruichladdich en de Caol Ila, lekkere turfrakkers. De George Dickel kan ik mensen ook aanraden.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-07-2011 11:36 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 juli 2011 11:35 schreef spectre het volgende:
Kan ik me voorstellen.

Mijn eerste kennismaking met alle soorten trouwens. De McClelland's is vrij karakterloos maar wel een opstapje naar Islays als je dat nog nooit hebt gehad, spotgoedkoop natuurlijk.

Mijn inbreng waren de Bruichladdich en de Caol Ila, lekkere turfrakkers. De George Dickel kan ik mensen ook aanraden.
Ik ben met ze bekend. Die Coal Ila is mijn favoriete 'reguliere' whisky. Die Bruichladdich had een maat van mij een keer mee naar zo'n thuisproeverijtje. Erg vol en krachtig als ik het mij goed herinner.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-07-2011 12:15 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 18 juli 2011 11:21 schreef Kvelgeest het volgende:
Erg gemakkelijk ook, beetje zoet. Ik schenk'm vaak in voor het vrouwelijk geslacht.
Alsof die niet van een sterkere whisky kunnen houden!


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2011 12:22 by spectre Profiel van spectre

Nou veel sterker issie niet, de smaak is gewoon wat vriendelijker denk ik.

Alhoewel ik zelf persoonlijk een flinke Islay veel makkelijker vind wegdrinken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-07-2011 12:23 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 juli 2011 12:15 schreef Silence het volgende:
Alsof die niet van een sterkere whisky kunnen houden!
Nee, snappen ze niet.

Iets met 'door de bank genomen'.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-07-2011 18:11 by Silence Profiel van Silence

Ik ben absoluut een Islay fan, die 'zachtere' en 'zoetere' whisky's vind ik vaak een stuk saaier. Die zou ik uit mezelf niet pakken, een rokerige whisky met een lichte fruitsmaak dan weer wel.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 18-07-2011 23:15 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Talisker Distillers Edition?

Die Yamazaki kan ik niet echt waarderen, net lijm.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-08-2011 17:53 by Nimbus Profiel van Nimbus

Aantal weken terug nog een duchtige fles gekocht, een Coal Ila van Old Masters. Die dingt mee naar de beste die ik ooit gehad heb, Cask Strength maar niet heel alcoholisch, erg warm en zout, daarna een zeer prettige drop-achtige afdronk. Met Kvelgeest nog geproefd, maar die Duncan Taylor Laphroaig waar hij mee kwam aanzetten mag er ook wezen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-09-2011 15:05 by spectre Profiel van spectre

Ik ga zodadelijk naar Vorden, 100 soorten proeven!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 09-09-2011 15:20 by intothevoid Profiel van intothevoid

Nice!

Maat van me heeft een fles Ardbeg Alligator staan, oef. Vaten zijn van binnen uitgebrand (hence 'alligator', zou op schubben lijken). Rook! Roet! Barbecue! Veel lomper kom je ze niet tegen.


You have time. You are doing fine.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-09-2011 18:05 by Nimbus Profiel van Nimbus



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-09-2011 12:45 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

+1


Boeiender


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2011 13:01 by spectre Profiel van spectre

Godver, de volgende keer pak ik het anders aan.. ik was veels te gretig en heb iets teveel geproefd hehe.

Wel goed georganiseerd en ik heb waarachtig wat lekkere Speysides geproefd. Van de Islays was er niets wat ik al kende, beetje karig. Ik heb nog wel de extra geturfde en de Cask Strenght van Connemara gehad, erg goed.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 12-09-2011 23:08 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 9 september 2011 15:20 schreef intothevoid het volgende:
Nice!

Maat van me heeft een fles Ardbeg Alligator staan, oef. Vaten zijn van binnen uitgebrand (hence 'alligator', zou op schubben lijken). Rook! Roet! Barbecue! Veel lomper kom je ze niet tegen.

Hmmm die ken ik nog niet, moet ik eens proberen.


kingjelle
Usericon van kingjelle
Posted 12-09-2011 23:23 by kingjelle Profiel van kingjelle

Ik heb nu de Jack Daniels single barrel thuis staan, erg fijn.



Silence
Usericon van Silence
Posted 13-09-2011 8:04 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 12 september 2011 23:08 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Hmmm die ken ik nog niet, moet ik eens proberen.
+1!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-09-2011 20:24 by Forever After Profiel van Forever After

Cornwall lanceert exclusieve single malt whisky
Laatste update: 24 september 2011 18:43

AMSTERDAM – Voor het eerst in driehonderd jaar wordt in het Engelse Cornwall weer whisky gemaakt.

Twee drankproducten in hebben hun krachten gebundeld en brengen samen Hicks & Haeley Cornish Single Malt op de markt.

De zeven jaar oude whisky, die Bierbrouwer St. Austell Brewery en ciderproducent Healey’s Cyder Farm afgelopen donderdag op de markt brachten, is vernoemd naar de oprichters van beide bedrijven, David Healy en Walter Hicks.

Jim Murray, whisky-kenner en schrijver van de Whisky Bible noemt de whisky "één van de beste van het afgelopen decennium".

David Healey zegt: "In Cornwall nemen we de tijd om goede producten te maken. Het heeft drie eeuwen geduurd om de eerste premium whisky te maken en zeven jaar om hem te laten rijpen, maar het was het waard."


Exclusief

Er is slechts 1.200 liter van de whisky geproduceerd, waarmee het een zeer exclusief product is. Een fles van een halve liter kost 172 euro en is alleen te koop bij de twee producten.

De eerste fles, gesigneerd door de producenten, wordt geveild via ebay. De opbrengst gaat naar een goed doel in Cornwall. De veiling eindigt aanstaande maandag om 16.30 uur.

© NU.nl/Hans Blommaert


Voor de kapitaalkrachtige liefhebber.


 


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 24-09-2011 22:38 by Dentz Profiel van Dentz

Wat is vergelijkbaar met een Laphroaig qua smaak?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen