|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Goede keus. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Klinkt goed die Dalwhinnie. Ik heb gisteren een Longmorn 16 y.o. gehaald. Dat schijnt ook een zeer lekkere malt te zijn. Ik heb nu staan: Laphroaig Quarter Cask Auchentoshan 10 y.o. Scapa 15 y.o. Glenlivet 12 y.o. (bodempje nog) Highland Park 18 y.o. (<-- aanrader!!) En die Longmorn. Het begint wat te worden Ik denk dat ik die laatste eens met de Kerst ga proberen. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik heb een Drumguish Single Malt gekocht voor een whiskyvriend van me, hopelijk is het geen bocht en kan het hier goedkeuring krijgen. Ik heb werkelijk weinig benul (van whiskey) Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Erg jonge whisky zo te zien. Vast interessant om te proeven, maar zal nog best "fel" qua smaak zijn omdat hij zo jong is. Drupje water erbij is dus geen overbodige luxe. |
|
Tof, ik weet nog net dat blends niet door de beugel kunnen zeg maar Ik lust wel graag whiskey maar heb me nog nooit echt verdiept in de materie Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Heel goed, de meeste blends zijn cola-materiaal namelijk |
|
Mwah, het is al weer ff geleden dat ik het op heb, maar van wat ik me er van herinner is een Chivas Regal zo ook wel te zuipen. |
|
quote: Gewoon op je eigen smaak afgaan eh? Wat je lekker vindt, vind je lekker. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Ja, die heb ik ook, fantastische whisky! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Sinds vanmiddag nieuw in de vitrinekast: Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Over 't algemeen zijn blends inderdaad alleen geschikt om te mixen, maar met een Blue Label zou ik dat maar niet proberen De Green Label is overigens erg goed te doen, die heb ik nu net naast m'n scherm staan. |
|
quote: Vandaag gekocht, toch een van de betere in die prijsklasse. |
|
quote: Die Port Askaig die hier ergens boven staat, is niet duur trouwens. Dus die bestel ik ook nog wel een keer binnenkort. Zelfs de 25 jaar oude is nog geen 100 euro. De 15 jaar oude Dalwhinnie is bij whiskysite.nl maar 28 euro trouwens. Sowieso een leuke site, waar ik bovenstaande 3 flessen heb besteld. Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: De Cask Strength van Askaig al eens geprobeerd? Ik heb ze bij de slijterij laatst alle drie mogen ruiken, en ondanks dat die Cask Strength de goedkoopste is, ruikt hij wel het sterkste/lekkerste en was deze ook de absolute aanrader volgens de slijter! Bij deze Whiskey verdwijnt veel (rook)smaak zodra hij op leeftijd is, is mij verteld. |
|
Zo, alweer een flinke fles home-made absinth staan. Ditmaal met een fles Ouzo erin om de bittere smaak een beetje te compenseren. Al met al is het goedje ongeveer 58 a 60 % alc. neoplasma malignum |
|
quote: Die stond ook bij mijn huisslijter maar die adviseerde mij de 17 jaar oude. Aangezien hij zelf groot liefhebber is heb ik dat maar voor waar aangenomen. Die cask komt hier vast ook nog wel in huis. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Die Gold Label is ook een prima whiskey, ik vind alle Walkers wel goed te drinken, eigenlijk. Black & Red zeker binnen die prijsklasse. |
|
Geef mij maar een single malt. |
|
Ook daar zit een wereld van verschil in. Beetje het zelfde als zeggen: doe mij maar bier. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Doe mij maar bier. Bareuh... |
|
Ja! HEb wel eens een keer whisky geprobeerd maar dat smaakte me totaal niet, doe mij maar een lekkere tripel. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Een goeie blend (bv. The Black Grouse) is echt wel een stuk beter dan een aantal single malts, zeker als je naar de prijs krijgt! |
|
Het is nu wel zo, nu je eenmaal een paar fatsoenlijke single malts in de kast hebt staan, en je bestelt een whiskey in een ordinaire kroeg dan is het ook niet te zuipen. Against God and Government |
|
quote: Kwestie van naar de goede kroeg gaan! Maar dan betaal je wel minimaal 5 euro voor een glaasje single malt. Op je knie en pijp voor genade! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |