|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Bij de laatste whisky-beurs in Groningen vielen mij juist de jonge Islay's op. Zo had ik een special bottling van een 8 jaar oude laphroaigh en de Ardbeg Blasda. Ze bezitten nog een soort jeugdige bloemengeur, met een mooi beperkte turfsmaak. Vooral die Blasda wil ik wel in m'n kast hebben. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Dit is tot nu toe m'n favoriet, ben nog op zoek naar een flesje. De meest rokerige whisky die er is, met meer dan 100 turfdeeltjes per miljoen. Met andere woorden, als je de fles open maakt ruik je de open haard. Heerlijk. |
|
quote: Heb je toevallig ook de Whisky geprobeerd die van het water van de Ben Nevis berg naast Fort William gemaakt wordt? Ik ben donders benieuwd naar die whisky, heb er ook flink spijt van dat ik niet even een fleschje heb meegenomen. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: Die hebben ze hier, voor een goede prijs. http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys Edit: http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&naam=Ardbeg&id=1653 [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-08-2009 17:22] |
|
quote: Crap, zie dat de Lagavulin 25 jaar zo'n 335 euro kost. Was laatst bij een vriend die 'm had staan (gekregen van een oom voor z'n verjaardag) en heb er toen een aantal glazen van gehad. Heerlijk spul overigens. Maar ja 335 euro is niks vergeleken bij een fles van 8.000 pond die ik twee weken geleden bij Harrod's achter slot en grendel zag staan (weet de naam niet meer maar had als vintage 1938 op het etiket staan) Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Die is ook erg lekker ja. Op je knie en pijp voor genade! |
|
Mijn huidige collectie, jammer genoeg zijn een paar flessen bijna leeg: - Ardberg 10 yr - Ardberg Supernova - Arran 12 yr - Auchentoshan 12 yr - Bowmore 12 yr - Bushmills 10 yr - Connemara Peated - Crown Royal - Dewar Rattray Cask Collection Bowmore 9 yr - Frysk Hynder - Glen Garioch 8 yr - Glen Morven 16 yr - Glenfiddich 12 yr - Glenfiddich Caoran Reserve 12 yr - Glengoyne 10 yr - Glenmorangie Original - Lagavulin 16 yr - McClelland’s Islay - Monkey Shoulder - Scapa 16 yr - Signatory Vintage The Un-Chillfiltered Collection Glen Ord Vintage 1998 - Smokehead - The Glenlivet 12 yr - The Glenlivet 18 yr - The Glenlivet Nadurra 16 yr - The Glenrothes 1991 - The Macallan Fine Oak 10 yr - The Singleton Of Dufftown 12 yr - The Yamazaki Single Malt 10 yr Op je knie en pijp voor genade! |
|
Mooie collectie JuronymouS! Hoe is die Yamazaki, het aanschaffen waard? Lijkt me toch vreemd... een Japanse Whisky (Trouwens 1 van de redenen dat je niet meer mag fotograferen in Schotse fistilleerderijen, omdat ze claimen dat de Jappanners d.v.m. gemaakte foto's het distilleer proces hebben gecopieerd. Van welk vat heb je de Frysk Hynder? How about a nice cup of shut the fuck up! |
|
quote: De Yamazaki is een vrij gemakkelijke whisky. Vind hem wel lekker om mee te beginnen. Zal hem vanavond nog eens proeven en dan gelijk kijken van welk vat die Frysk Hynder is, want dat weet ik zo niet. De Yamazaki heb ik trouwens als aanbieding bij de Gall&Gall aangeschaft en ik vond het wel de moeite waard. Heb een tijdje vrij veel gekocht bij Gall&Gall (whisky van de maand bijvoorbeeld), maar van Zuylen is een stuk goedkoper over het algemeen. En voor de liefhebbers, de website van de whisky slijterij in Den Bosch met circa 1400 soorten whisky: http://www.whiskykoning.nl/ Op je knie en pijp voor genade! |
|
Lekker klotetopic weer, ik krijg ook zin om me wat meer in whisky te verdiepen, binnenkort maar weer es die whiskyschuur met een bezoekje vereren... spelfout weggehaald... |
|
quote: Thanks, inderdaad geen slechte prijs. |
|
Als je je wilt verdiepen varanus, raad ik je aan eerst naar een whisky-beurs te gaan! Dan kun je op je gemak wat rondlopen en proeven (niet beginnen met die supernova die hierboven genoemd wordt ) en leren waar je voorkeur ligt. Voor je het weet heb je voor een paar honderd euro in de kast staan wat je niet echt lekker vindt. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ga ik eens doen spelfout weggehaald... |
|
quote: Die moet je inderdaad tot 't laatste bewaren, anders proef je de rest nauwelijks meer. |
|
quote: Dat geldt eigenlijk voor alle peated/geturfde whisky. Eerst zonder proeven en daarna pas met en dan alleen nog maar met drinken. Tot je er bij neervalt! Op je knie en pijp voor genade! |
|
Inderdaad. Eerst wat proeven en snuffelen tot je er één hebt die je lekker vindt. Een beetje net als bij vrouwen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Distilling Date: 16-3-'04 Cask Type: Red Wine Cask Number: 57 Bottling Date: 27-4-'07 Bottle Number: 791 Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: De Mitra (slijterij) geeft elk jaar door het hele land een aantal proeverijen, of eigenlijk meer festivals onder de noemer Whisky Experience. Ik zie alleen dat het noorden van het land al aan bod is geweest. Voor meer informatie en alle locaties en data, zie: http://www.mitra.nl/actie_wx_home.php Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: Ik vroeg naar de cask omdat dit eigenlijk wel uniek is bij Frysk Hynder, iedere botteling heeft zijn eigen karakter omdat er verschillende soorten vaten gebruikt worden (cherry, cognac en wijn) gelijk lijkt mij dit ook weer een nadeel.... welke moet je kiezen :-p onder het motto, maak het NOG wat ingewikkelder voor de whiskey liefhebber die al uit duizenden soorten wereldwijd kan drinken, he he. How about a nice cup of shut the fuck up! |
|
Vond Frysk Hynder nog verrassend lekker btw! haha "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
achja what the fuck, als frys kan ik niet achterblijven... positieve reacties, ik ben getriggerd. morgen maar ff een fles scoren. woest een topic die aanspoort tot alcoholisme [Dit bericht is gewijzigd door Daan Access op 19-08-2009 23:33] How about a nice cup of shut the fuck up! |
|
quote: Oeh, dat wist ik nog niet. Heb toen deze gekocht omdat er maar 1 fles stond bij de slijter waar ik hem vandaan heb. Maar is inderdaad wel een nadeel om zo veel verschillen onder 1 naam uit te brengen. Zelf ben ik erg benieuwd naar Amrut uit India, die schijnt tegenwoordig ook erg lekker te zijn. Eens kijken of ik die van het weekend bij de Heerenkamer kan scoren. Op je knie en pijp voor genade! |
|
Frysk Hynder, prijs kwaliteit zuigt bigtime. 40 Euri voor een 3 jaar oude whiskey... damm wel mooi fleske trouwes heb ook weer e's een blend aangeschaft: monkey shoulder gemaakt van 3 speyside malts (o.a. Balvenie) die met z'n drieen zijn gerijpt op bourbon vaten. How about a nice cup of shut the fuck up! |
|
Holy crap man, is die shit zo duur? Ik kreeg er 1 van me pa.. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |