|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ligt het aan mij of staan die flessen op volgorde van kwaliteit. Links laagste score en rechts de hoogste. Voor mijn gevoel zou die volgorde aardig kunnen kloppen. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 11-12-2011 8:18] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ja idd, ik zat ook al zo te kijken. Famous Grouse en een Glenlivet? Subtiel kamerolifantje |
|
Wat is er mis met Glenlivet? Zeer degelijke standaardwhisky. Ze staan iig niet op volgorde of die Yamazaki (toch?) moet niet op z'n plek staan. Die Talisker is overigens erg lekker. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Een beetje een middenmoter dus. Prima te drinken maar geen uitblinker. Naar mijn smaak staat hij dan ergens in het midden prima op zijn plek. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Een Glenlivet is geen Glenfiddich. Glenlivet is duidelijk een stuk beter; alleen qua smaakpalet wat 'gewoon'. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Volgens jouw smaak scoort die dus wat beter. Prima, je goed recht. Net als er mensen zijn die Heineken een zeer goed biertje vinden. Of mensen die vinden dat er maar één wijn geschikt is om mee te koken: quote: Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Vinden en denken te vinden zijn twee dingen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Ze staan volgens mij vooral van licht naar rokerig. Maar zelf vind ik ook de Famous Grouse en Yamazaki het minst, en de Talisker Distillers Edition en Laphroaig Quarter Cask de lekkerste van wat ik ervan ken. Hoewel die laatste waarschijnlijk de goedkoopste single marlt is die ertussen staat. Overigens ben ik het grondig met Kvelgeest eens: Als je een Glenfiddich en een Glenlivet van 12 jaar proeft, is die Glenlivet echt veel meer de moeite waard. Ik heb zelf twee Glenlivets thuis staan (de 15 Y/O French Oak en de 16 Y/O Nadurrà) en dat zijn, hoewel een stuk zachter dan mijn gewoonlijke keuzes, echt wel fijne whisky's. quote: Ter aanvulling op mijn eerdere reactie: Als ik een 'SM-shot' van de Uigeadail neem, kom ik ook wat anijs tegen. Daar ben ik minder fan van en bij de Corryvreckan is me dat nooit opgevallen. [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 12-12-2011 13:38] |
|
quote: Wat meer details? En ten opzichte van cask strength? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik vond hem zoeter, meer peat en meer hout. Wel overduidelijk Laphroaig (zeker in de neus). Ikzelf vond er een overduidelijke bourbon smaak aanzitten voor in de mond, maar mijn proefpartner was er niet zo zeker van. Heerlijk ding! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Sinds ik me op een whisky forum heb aangemeld ben ik iets té goed op de hoogte van wat er allemaal waar in de aanbieding is, niet echt goed voor me. Er stonden gisteren dan ook twee flinke 'kerstpakketten' thuis op me te wachten: Aberlour 15 Y/O Cuvée Marie D'Écosse Aberlour A'Bunadh batch 34 Aberlour A'Bunadh batch 35 Dalmore 15 Y/O Glenlivet 15 Y/O French Oak Reserve Laphroaig Triple Wood Longrow 100 Proof Springbank 10 Y/O Springbank 15 Y/O Springbank Claret Wood Springbank 1997 Talisker 25 Y/O Talisker 57 North (1 l) Talisker 57 North (700 ml) |
|
Gisteren Laphroaig 18 jaar opengetrokken. Pfoe, wat een smaakbom. Begint sterk en pittig, maar naarmate mijn glas vorderde kwam steeds meer die zoete (caramellige) ondertoon naar boven. Lekker! |
|
|
|
Wat foto's online gevonden van de finale van de Whiskykenner van het Jaar verkiezing: Ik ben degene met die harp op z'n rug. |
|
Ik drink ook héél graag whiskey. Al behoorlijk wat geproefd; al blijft Four Roses mijn absolute favoriet! Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Dat is geen whisky, dat is een bourbon |
|
quote:En bourbon is geen whisky? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Four Roses mag dan wat minder bekend zijn; het is een zéér delicate whiskey. Wel typisch voor fijproevers. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Volgens mij is het toch een van de bekendere bourbons hoor, zeker wat mixen betreft (Four Roses & Cola krijg je zelfs gewoon in blikjes in de supermarkt). Ik heb eigenlijk nog nooit een bourbon geproefd die ik echt lekker vond, maar misschien moet ik me er eens wat meer in verdiepen. quote: Nee, het is een whiskey [/mezelferuitredmodus] [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 20-12-2011 14:47] |
|
Voor een Bourbon best te doen ja, maar ik drink liever een single malt. Best bekend ook volgens mij [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 20-12-2011 14:45] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Minder bekend? Wat versta jij dan onder bekend? Ik vind het zelf niks, die Four Roses. Maar ben sowieso niet zo'n bourbon fan. |
|
Ik denk eigenlijk dat het gewoon een redelijk random opmerking was om de boel een beetje te stangen. |
|
quote: Dan heb jij nog nooit een glas échte Mansion House gehad, jongeman. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
De slijterij heeft weer veel te mooi spul staan, binnenkort weer een keuze maken. Schrok trouwens wel van de prijsverhoging van de Ardbeg Supernova van rond de 90 naar 145. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |