|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Puur trekken ze het niet zekers? :') Vandaag wordt aan de bescheiden collectie toegevoegd: |
|
Voor mij Highland Park. Ja hoor... |
|
Ik heb hier ook nog steeds een halve fles Glenfiddich staan. Afgelopen kerst gekocht. Laten we het erop houden dat ik niet echt een whiskey (of hoe het ook schrijft) ben. Geef mij maar een biertje |
|
Als je Glenfiddich al niks vind kun je de rest gerust laten staan ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Schotland heeft mijn whiskylust en interesse behoorlijk vergroot! We hebben zelfs spullen achter moeten laten omdat anders de whisky niet in de tas paste. |
|
quote: Als je wel van whisky houdt kun je de Glenfiddich maar beter laten staan (die van 12 jaar die je overal krijgt dan he, de 18Y/O is goed te doen) quote: Wat is er mee terug gekomen dan? Nog distilleerderijen bezocht? De man van de whisky shop op Heathrow vertelde me dat ze komende week de Ardbeg Uigeadail, Corryvreckan en Blasda binnen krijgen. Elk rond de 40 pond, dus dat wordt sjouwen komende donderdag [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 27-08-2010 17:01] |
|
Ik heb toevallig op het vliegveld van Edinburgh de Rich Oak van Glenfiddich geproefd, die vond ik dan wel weer lekker. De 18 ken ik nog niet. Silence en ik hebben ook een rondleiding gehad in de distillery van Oban; erg leuk! Niet te grootschalig, informatief, meerdere dingen proeven, je krijgt een mooi Oban glas dat je mag houden en wat ruikt het daar binnen heerlijk Verder waren prijzen in de winkel goed te doen, dus hebben wij beide een mooie fles gekocht Silence Die heb ik daar op locatie voor het eerst geproefd en dat beviel me goed! Fruitig maar ook een aardige bite en blijft lekker lang hangen. Ik zelf Een whiskey die ik al heel lang wilde hebben, daar te koop voor een "zacht" prijsje dus de keuze was snel gemaakt [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 27-08-2010 17:11] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
In Zwolle zit nu een nieuwe kroeg, met de oude eigenaar van het voormalige Bluescafé achter de bar. Het heet De Abdij, zit tegenover bioscoop de kroon. Waarom ik dit in dit topic post? Omdat het onderschrift van de kroeg Bier en Whiskey luidt.... Erg veel lekker speciaalbier én erg veel whiskey soorten. Oh, en ook nog muziek op een volume waarop je met elkaar kan praten. Boeiender |
|
quote: Staat hier ook in de kast, erg lekker, maar ook wel een lieve whiskey, hij is geen krachtpatser. [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 27-08-2010 17:11] Boeiender |
|
Die Oban 14y is een lekkere whisky. Staat hier ook nog een bodempje. |
|
Neu, maar zo'n whiskey moet het daar ook niet van hebben gelukkig. Daar hebben we Islay's voor (en Talisker) ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Vind deze nog steeds een favoriet: De Bruichladdich Peat. Lekker lomp. [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 27-08-2010 17:25] Boeiender |
|
quote: Ach, op z'n tijd neem ik soms een paar slokjes |
|
Op Edinburgh Airport kon je gratis whisky proeven, dus ik voegde me bij een groepje mannen en proefde de Macallan, erg saai en karakterloos, niet mijn soort whisky. Vervolgens vroegen ze welke ik dan wél lekker vond. Ik wees de Bowmore Darkest aan, en zei dat ik vooral de Islay's als ook Talisker kon waarderen, de gezichten van de mannen (waarvan de meeste voor de Glenfiddich gingen), goud waard. [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 27-08-2010 17:39] |
|
Was het een beetje genieten tussen de regen door? |
|
We hebben maar 2 dagen regen gehad. |
|
Oh, da's dan minder dan hier. |
|
Whisky uit urine van oma Londen - Een Engelse kunstenaar heeft de urine van zijn oma gebruikt om whisky te produceren. Volgende maand kan iedereen een slokje nemen. Haar urine is zeer suikerrijk, aangezien ze diabetespatiënte is. Ook andere suikerpatiënten hebben een bijdrage geleverd. Kunststudent James Gilpin, die zelf ook lijdt aan suikerziekte, heeft de urine gekookt. De suiker die overbleef, voegde hij bij graan, mout en water. Zo ontstond de unieke 'Gilpin Family Whisky'. "Een erg lekker drankje," aldus Gipin in Engelse media. De naam van de vrijwilliger die zijn urine heeft afgestaan, staat op de fles. De bijzondere whisky zal niet op de markt komen. Wie de drank toch wil proeven, moet komende maand naar de tentoonstelling 100% Materials in Londen. Gilpin ziet zijn stunt vooral als een kunstproject om aandacht te vragen voor diabetes. http://www.telegraaf.nl/buitenland/7491667/__Whisky_uit_urine_van_oma__.html?sn=binnenland,buitenland The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Die shop heeft veel ja, maar het aanbod valt in het niet bij Van Zuylen. De prijzen ook. Doe er je voordeel mee http://vooreenmooiglas.nl/index.php?page=whiskys&naam=Ardbeg De Blasda zou ik persoonlijk laten staan. Heb hem recent in huis gehad en vond het een redelijke deceptie. Ardbegs vind ik juist zo lekker omdat ze fors rokerig, doch gebalanceerd zijn. Bij de Blasda hebben ze het rokerige er juist helemaal uitgehaald. Het resultaat is een erg lichte whisky zonder body en afdronk. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-08-2010 3:34] |
|
Vanavond, aangezien ik toch geen fuck te doen heb, films te over heb en gewoon om weer eens lekker klassiek straal bezopen wil worden op de ''goede'' manier: neoplasma malignum |
|
ff een vraagje van een leek: Mijn buurman is jarig en die drinkt graag whisk(e)y. Nu had ie een fles Glenfiddich 12 jaar oud. Maar die is wel erg duur als kado'tje want hij wil eigenlijk geld voor z'n verjaardag, en wil hem dus ook nog wat geld geven. Fles drank is omdat Mel regelmatig zijn drank opdrinkt Wat is een lekkere soortgelijke whisk{e)y voor onder de 20 euro? [Dit bericht is gewijzigd door Helnorsk op 30-08-2010 16:21] |
|
quote: Onder de 20? Moeilijk... Misschien staat hier iets tussen? http://vooreenmooiglas.nl/index.php?page=whiskys&naam=Famous+Grouse Boeiender |
|
quote: Klopt, is me al vaker opgevallen (op whiskyfinder.eu bv...) dat de Ardbegs daar erg voordelig zijn. Moet vrijdag toch naar Den Haag voor een visum, dus had me al voorgenomen om dan een flesje Supernova te gaan halen. Maar die drie die ik noemde zijn taxfree nog steeds iets goedkoper dan bij Van Zuylen hoor. |
|
quote: Op de site van Van Zuylen kun je ook filteren op prijsklasses. Laat 0-20 er nou ook bij zitten. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |