IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europees Voetbal [PSV wint de Europa League en Ajax is GAY] Vorige pagina | Volgende pagina
ProgressiveFan
Usericon van ProgressiveFan
Posted 24-08-2011 9:31 by ProgressiveFan Profiel van ProgressiveFan

Mooi hoor!
Dat wil dus zeggen dat we minstens twee jaar op rij een ploeg in de poules van de Champions League krijgen, aangezien onze kampioen (RSCA!) dit jaar rechtstreeks verzekerd is van de poules...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2011 11:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

RSCA graag naar de CL, 6 matchen vol humor verzekerd. graag tegen Ajax, Velencia en maakt niet uit wie. Wat heb ik me ziek gelachen met die 0/18


signature


ProgressiveFan
Usericon van ProgressiveFan
Posted 24-08-2011 12:09 by ProgressiveFan Profiel van ProgressiveFan

Wel, dan willen we beiden hetzelfde, de poules, al is het maar voor de bijhorende financiële jackpot!
Wat daar nog bij komt, op sportief vlak moeten we nog maar zien, zorgen voor volgend jaar, nu eerst Bursaspor opeten!

Voor welke club supporter jij eigenlijk Hypnos, of ben je enkel anti-supporter?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2011 12:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik was Brugge fan , maar vooral in de jaren 93-98. Daarna vooral anti-Anderlecht.

slechte ervaringen met hun supporters die de bowlingbaan vernield hebben aan het zwembad in Brugge waar ik regelmatig ging.


sinds 2000 ben ik fervent anti-Anderlecht geworden. Vooral omwille van de gebeurtenissen, de "dikkenekkerij", de ego's, het leven boven zijn stand en de financiële voorsprong tov de rest.

maakt eigenlijk niet zoveel uit wie wint, zolang het Anderlecht niet is.


oja, mijn ex-"schoonvader" (niet getrouwd maar kom) is een heel erg grote Anderlecht fan, dat telt ook mee.


voor de rest ook erg Anti-Real, niet echt een Man U fan ook

ik heb het wel voor Chelsea, Barça, ST-Etienne, Chievo, Palermo, Twente & AZ. Bremen ook en Malaga

en voor de rest geen fan van Brazilië, wel van Nederland

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-08-2011 12:22]


signature


ProgressiveFan
Usericon van ProgressiveFan
Posted 24-08-2011 12:36 by ProgressiveFan Profiel van ProgressiveFan

Tja, zulke ervaringen met hooligans zijn natuurlijk niet goed te praten, van welke ploeg dan ook!

Het leven boven de stand en de dikkenekkerij lijkt me ook al wel erger geweest, misschien omdat onze hegemonie niet meer is wat ze ooit was...
Ik ben enkele jaren geleden fan geworden van Anderlecht omdat ze simpelweg het beste voetbal brachten, en sindsdien ben ik hen blijven steunen, ook tijdens mindere momenten.
Mijn keuze voor Anderlecht kan er ook wel iets met te maken hebben dat ik hou van voetbal op de radio en zeker van de commentaar van Peter Vandenbempt, die gewoon vaak matchen van Anderlecht becommentarieerde.

In onze afkeer voor Real en onze voorkeur voor Nederland komen we dan wel weer overeen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2011 12:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Anderlecht in België is zo een beetje Ajax in Nederland. De media heeft het er gewoon voor omdat ze zo in het buitenland ook wat kunnen mee-betekenen.

en ze hebben zeker puike spelers gehad, Anderlecht (Mornar en Koller), maar ik zie Anderlecht nog steeds als de ploeg met een Jestrovic, Wasyl, epilepticus-Bous Bous, Gilles de Bilde, ...

en dan hun transferpolitiek , de omkopingen, de leugens, het arrogante gedrag over wedstrijden verplaatsen, de vele voordelen met scheidsrechters, ...
Dan heb ik nog liever Standard en zijn agressieve voetbal

het is zeker niet dat ik niet tegen een grote "overmacht" of zo kan, ik ben altijd Schumacher fan geweest bvb


nuja, op Europees vlak stelt het niets (meer) voor, dus het is eigenlijk allemaal in de marge


signature


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 24-08-2011 12:50 by CTTS Profiel van CTTShttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 24 augustus 2011 12:36 schreef ProgressiveFan het volgende:

Het leven boven de stand en de dikkenekkerij lijkt me ook al wel erger geweest, misschien omdat onze hegemonie niet meer is wat ze ooit was...



Is dat zo? Verbaasde me er best wel over dat Anderlecht jongens als Mbokani, Jovanovic en Vargas binnenhaalde, die verdienden bakken met geld (vooral Mbokani en Jovanovic) bij oa. Monaco en Liverpool. Vraag me af of die dan zoveel minder zijn gaan verdienen nu.




Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 12:55 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 augustus 2011 12:36 schreef ProgressiveFan het volgende:
Ik ben enkele jaren geleden fan geworden van Anderlecht omdat ze simpelweg het beste voetbal brachten


Ah, successupporters, het blijft een apart fenomeen. Neem aan ook Ajax-fan dus? Ik kan er weinig mee, ik snap nooit dat mensen een club steunen die niet uit de eigen regio komt. Heeft weinig met clubliefde te maken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgressiveFan
Usericon van ProgressiveFan
Posted 24-08-2011 12:55 by ProgressiveFan Profiel van ProgressiveFan

quote:
Op 24 augustus 2011 12:50 schreef CTTS het volgende:
Is dat zo? Verbaasde me er best wel over dat Anderlecht jongens als Mbokani, Jovanovic en Vargas binnenhaalde, die verdienden bakken met geld (vooral Mbokani en Jovanovic) bij oa. Monaco en Liverpool. Vraag me af of die dan zoveel minder zijn gaan verdienen nu.



Tja, Jovanovic heeft iets moeten toegeven, geloof ik, maar inderdaad, hij en Mbokani zullen nog wel wat binnenrijven. Maar anderzijds, dat vind ik niet onlogisch of erg. Als Anderlecht de financiële middelen heeft om deze jongens te betalen zie ik niet echt in waarom niet. Spelers van dit kaliber zijn over het algemeen zo duur, en om zich op sportief niveau te verbeteren of te handhaven waren versterkingen als dit nodig!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2011 12:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

is gewoon jammer dat het financieel in België zo extreem ongelijk is

Anderlecht heeft al meer dan 15 jaar het dubbele budget van de tweede ploeg en dat blijft proportioneel alleen maar groeien. Ja, dan is het bijna evident dat ze kampioen worden




Ploeg 2006/07 2007/08

Anderlecht 29 mlj 40 mlj
Club Brugge 15 20

Racing Genk 15,5 17,6

Standard 16 16



signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 13:01 by Mark Profiel van Mark

Is in veel kleinere competities helaas zou. Zelfde fenomeen zie je in Nederland en in Schotland. Geld koopt op lagere niveau's wel degelijk kampioenschappen. Sportief gezien is het wel doodzonde.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2011 13:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

is dat in Nederland ook zo?

dacht dat Ajax, PSV (en Twente nu ook) nu ongeveer gelijkwaardig zijn


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 13:05 by Mark Profiel van Mark

Ja, maar dat zijn er ook maar 3 van de 18. Vistas komt er nu met hun Oost-Europese suikeroom ook bij aansluiten, maar het gat daarachter is groot. De meeste clubs draaien op een begroting van 10-15 miljoen euro, en dat loopt langzaam terug. De TV inkomsten zijn dit jaar zelfs een stuk lager dan die in Belgie, en dat is voor veel clubs ook een belangrijke post.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2011 13:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

crap :s

ik dacht dat AZ ook steeds dichter sloop bvb

toch leuk als er 5-6 zijn.

In Frankrijk bvb, daar is het extreem spannend


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 13:30 by Mark Profiel van Mark

Az heeft een enorme klap gehad na de hele DSB affaire met ex-voorzitter Scheringa, die zitten nu weer op het niveau van oa Groningen en Heerenveen. De rest van de clubs zit financieel krap tot penibel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgressiveFan
Usericon van ProgressiveFan
Posted 24-08-2011 13:32 by ProgressiveFan Profiel van ProgressiveFan

quote:
Op 24 augustus 2011 12:55 schreef Mark het volgende:
Ah, successupporters, het blijft een apart fenomeen. Neem aan ook Ajax-fan dus? Ik kan er weinig mee, ik snap nooit dat mensen een club steunen die niet uit de eigen regio komt. Heeft weinig met clubliefde te maken.


Goh, ik ben van Mortsel, en dat mag dan wel vlakbij Antwerpen liggen, ik voel geen enkele affiniteit met Beerschot of Antwerp, en andere clubs met enige betekenis zijn er in buurt niet meteen te vinden, dus was ik wel verplicht me op andere criteria te baseren.
En inderdaad kon men mij toen een successupporter noemen, ik denk dat ik dat label intussen wel overstegen ben, het is niet dat ik de club weer laat vallen bij het minste wat fout gaat...

Trouwens, dat andere Belgische clubs een budget hebben dat zoveel lager ligt betreur ik ook, voor meer en beter verdeeld kapitaal zou natuurlijk enkel voordelig zijn voor het algemene niveau van de competitie.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgressiveFan op 24-08-2011 13:35]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 13:34 by Mark Profiel van Mark

Affiniteit met Beerschot is sowieso onmogelijk, meest beestachtige en smerige supporters die er rondlopen in he tbetaald voetbal.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 24-08-2011 13:34 by CTTS Profiel van CTTShttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 24 augustus 2011 12:55 schreef ProgressiveFan het volgende:
Tja, Jovanovic heeft iets moeten toegeven, geloof ik, maar inderdaad, hij en Mbokani zullen nog wel wat binnenrijven. Maar anderzijds, dat vind ik niet onlogisch of erg. Als Anderlecht de financiële middelen heeft om deze jongens te betalen zie ik niet echt in waarom niet. Spelers van dit kaliber zijn over het algemeen zo duur, en om zich op sportief niveau te verbeteren of te handhaven waren versterkingen als dit nodig!


Vraag me af of Anderlecht hiermee niet een beetje meedoet aan de tegenwoordige trend van de belachelijke salarissen die ze eigenlijk niet kunnen betalen, je zag het in Nederland (in mindere mate) bij Ajax maar vooral bij Feyenoord de vorige jaren en in Spanje tegenwoordig (waar clubs in totaal 50 miljoen betalingsachterstand hebben) daar leek het niet op te kunnen qua salaris en nu betalen ze daar behoorlijk de prijs voor.

Ik ken de financiële situatie in Belgie niet zo maar weet wel dat de topclubs in Nederlands (Ajax met ongeveer 65 miljoen, PSV met ongeveer 60 miljoen en Twente met ongeveer 40 miljoen begroting) die salarissen niet kunnen betalen en over het algemeen een hogere begroting hebben dan de clubs in Belgie.

Als ze het op de een of andere manier wel kunnen betalen is dat prima maar het verbaasd me een beetje.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2011 13:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Anderlecht ongeveer 50 miljoen Euro
Brugge ongeveer 22
Standard bijna ook 20
Genk 17 (nu 15 miljoen extra dankzij CL)
Gent ongeveer 17


de rest staat extreem ver achterop, gemiddeld aan 7



signature


ProgressiveFan
Usericon van ProgressiveFan
Posted 24-08-2011 13:58 by ProgressiveFan Profiel van ProgressiveFan

Meen me wel te herinneren dat de nieuwe investeerder van Zulte het budget wou verdrievoudigen binnen dit en een aantal jaren, dus hopelijk komen die er binnenkort ook nog bij...
Waar heb je die cijfers trouwens gevonden Hypnos?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 22:00 by Mark Profiel van Mark

Twente wordt volledig onder de voet gelopen door Benfica. Een wonder dat het nog 'maar' 1-0 is. Over en uit voor de Tukkers in de CL, dat wordt Europa League dit jaar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 24-08-2011 22:08 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 24 augustus 2011 22:00 schreef Mark het volgende:
Twente wordt volledig onder de voet gelopen door Benfica. Een wonder dat het nog 'maar' 1-0 is. Over en uit voor de Tukkers in de CL, dat wordt Europa League dit jaar.

ondertussen al 3-0
2 doelpunten van Witsel


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 22:10 by Mark Profiel van Mark

Ja, gaat hard nu. Totale oorwassing. Geeft wederom aan hoe ver het Nederlandse clubvoetbal gedaald is op internationaal niveau. Het is redelijk bedroevend eigenlijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 24-08-2011 22:14 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

dit Benfica zie ik wel redelijk ver komen in de CL, maar het verschil is inderdaad groot


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2011 22:20 by Mark Profiel van Mark

Nummer twee van Portugal tegen de nummer 2 van Nederland. Zegt genoeg, eigenlijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen