IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 8:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Een marge van 20% is niet genoeg voor een tussenhandelaar? :')

Boeven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 11:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Te veel herten op de Veluwe


Op de Veluwe zijn te veel edelherten. In plaats van de gewenste 1660 dieren grazen er dit voorjaar zeker 2150. Dat aantal loopt in de zomer op naar meer dan 2600 stuks. Dat stelde de Wildbeheereenheid Veluwe woensdag.

De faunabeheerders zijn bezig met tellingen. Nu al blijkt dat het aantal edelherten sinds 2000 stijgt. Het door de provincie Gelderland vastgestelde afschot wordt steeds niet gehaald.

"We blijven steeds steken op driekwart van het afschot. Door het toerisme op de Veluwe en oefeningen van Defensie op militaire terreinen kunnen we niet altijd jagen", zegt Gerrit Jan Spek van de Wildbeheereenheid. De herten veroorzaken gevaarlijke toestanden op wegen en brengen schade toe aan gewassen. Als de tellingen zijn voltooid, wordt een nieuw gewenst afschot vastgesteld.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-04-2010 11:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Gek dat je die "wildbeheereenheden" nooit hoort over strontvliegen of muggen ofzo. maarja, die kunnen ze natuurlijk niet afknallen...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 11:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat kan wel maar ik denk dat de loodprijs dan wel een stukje omhoog zal gaan dan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2010 12:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gewoon laten lopen die beesten, dan komen de wolven sneller en lost de situatie zich weer op ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-04-2010 12:15 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 April 2010 12:07 schreef Jenje het volgende:
Gewoon laten lopen die beesten, dan komen de wolven sneller en lost de situatie zich weer op ..
ben het 100% met je eesn maar ik vrees wel voor de hysterie en sensatie nieuws berichten wanneer de eerste wolf per ongeluk een poot over de nederlandse grens zet

Ik herinnen me nog de krantekop "de meerval rukt op" in het utrechts nieuwsblad (toen ik daar studeerde). Dat artikel stond vol met "feiten" zoals dat die vis misschien zelfs wel een baby op zou kunnen eten (hoe die die dan zou vangen werd niet vermeld overigens)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-04-2010 12:16]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 12:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ jenje: jah want die wolven checken het nieuws en de statistieken op internet en boeken een reisje met NS hispeed.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-04-2010 12:18]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 12:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 April 2010 12:15 schreef attila_de_hun het volgende:
ben het 100% met je eesn maar ik vrees wel voor de hysterie en sensatie nieuws berichten wanneer de eerste wolf per ongeluk een poot over de nederlandse grens zet

Ik herinnen me nog de krantekop "de meerval rukt op" in het utrechts nieuwsblad (toen ik daar studeerde). Dat artikel stond vol met "feiten" zoals dat die vis misschien zelfs wel een baby op zou kunnen eten (hoe die die dan zou vangen werd niet vermeld overigens)


Haha ohja

Ik denk trouwens dat de wolf gewoon terug over de grens geflitst wordt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-04-2010 12:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 April 2010 12:18 schreef ElitE het volgende:
@ jenje: jah want die wolven checken het nieuws en de statistieken op internet en boeken een reisje met NS hispeed.

nou, die beesten migreren natuurlijk wel. Als ik het goed heb zitten ze al redelijk dicht bij de grens. En aangezien je in Duitsland zeer veel reeen ziet kunnen ze "makkelijk" Nederland bereiken. En dan kunnen ze natuurlijk eens een verkening wagen en komen ze dat paradijs tegen waar ze ene hert na de andere tegenkomen (plus wat oude oma's)
realistisch is het wel in ieder geval.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 12:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 April 2010 12:30 schreef attila_de_hun het volgende:
nou, die beesten migreren natuurlijk wel. Als ik het goed heb zitten ze al redelijk dicht bij de grens. En aangezien je in Duitsland zeer veel reeen ziet kunnen ze "makkelijk" Nederland bereiken. En dan kunnen ze natuurlijk eens een verkening wagen en komen ze dat paradijs tegen waar ze ene hert na de andere tegenkomen (plus wat oude oma's)
realistisch is het wel in ieder geval.


Klopt nog maar 200 a 180 km vanaf de grens, Ik denk dat als we niets bijzonders veranderen aan het natuurbeleid dat hij er wel komt. En dat lijkt me ook wel tof, al ben ik bang dat hij wel snel weggeflitst* zal worden.

Maar jenje zegt dat als er genoeg zijn dat de wolf vanzelf komt, maar een wolf weet niet dat er 200 a 300 km verderop een grote onbejaagde hertenpopulatie rondloopt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-04-2010 12:39 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 April 2010 12:15 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat artikel stond vol met "feiten" zoals dat die vis misschien zelfs wel een baby op zou kunnen eten


Ik zie dat voor me.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-04-2010 13:36 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 7 April 2010 11:37 schreef ElitE het volgende:
Te veel herten op de Veluwe

Werd er op de Veluwe 's winters ook niet bijgevoerd? Als ze daar nou eerst eens mee zouden stoppen. Dan hou je al minder herten over.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 13:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ja ik geloof door jagers, om meer te kunnen schieten. Bij elkaar is het een beetje een teringzooitje geworden door allerlei verschillende belangengroepen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 07-04-2010 20:00 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
WENEN/INNSBRUCK - Een familie in het Oostenrijkse Tirol heeft de gestorven moeder van het gezin twee keer teruggekregen van een anatomisch instituut.

De nabestaanden ontvingen kort na elkaar twee kisten met daarin de stoffelijke resten van de vrouw.
De moeder had haar lichaam ter beschikking gesteld aan de wetenschap. Het instituut in Innsbruck verrichtte enkele jaren onderzoek en gaf de overblijfselen in een verzegelde kist terug. Maar wel twee keer.

De familie ontving in december de eerste kist, die direct werd gecremeerd. De as kwam in het familiegraf. In maart kreeg het gezin echter een nieuwe brief met het verzoek de overblijfselen van de moeder op te halen. De familie nam het zekere voor het onzekere en liet ook deze kist bezorgen.
Het instituut wil door een intern onderzoek opheldering verschaffen, meldden Oostenrijkse media woensdag.

© ANP


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 20:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe, ze waren nog wat vergeten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-04-2010 12:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

en wat vinde de Noord-ZM-ers hiervan??
Noorderlingen willen één provincie

Meer dan de helft van de inwoners van Drenthe, Groningen en Friesland is voor het samenvoegen van de drie noordelijke provincies. Dat blijkt uit een enquête van Maurice de Hond in opdracht van VNO-NCW Noord. Van de ondervraagden is 53 procent voor samenvoeging en 36 procent tegen.

Uit de peiling zou verder blijken dat de bevolking beseft dat de culturele verschillen binnen de grote provincie zullen blijven bestaan. Twee op de drie mensen denken dat iedere regio zijn eigen cultuur houdt.

Volgens ondernemersorganisatie VNO-NCW Noord is één krachtige provincie beter in staat de regio te versterken, nieuwe bedrijvigheid aan te trekken en meer invloed uit te oefenen in Europa. Bestuurders kunnen zich volgens directeur Lambert Zwiers niet meer verstoppen achter het feit dat de bevolking er niets voor voelt.

VNO-NCW Noord pleitte al eerder voor samenvoeging van de noordelijke provincies, maar het idee werd nog niet omarmd. Die nieuwe provincie zou verder moeten gaan onder de naam Friesland. De hoofdstad zou Groningen moeten worden.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-04-2010 12:49 by XXL Profiel van XXL

Is alles boven Zwolle afsteken en weg laten drijven ook een optie?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-04-2010 12:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hmm ... waar baseren zij zich op ..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-04-2010 12:54 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 8 April 2010 12:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat blijkt uit een enquête van Maurice de Hond in opdracht van VNO-NCW Noord. Van de ondervraagden is 53 procent voor samenvoeging en 36 procent tegen.




Doe dan toch ook eens mee aan die onderzoekjes van de Hond.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 08-04-2010 14:13 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik vraag me af of er mensen uit de Friese Wouden zijn geïnterviewd.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-04-2010 14:16 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Stad Groningen als hoofdstad van provincie Friesland.

ha-ha-ha a-dri-aan

Klinkt net zo haalbaar als R'dam, D'haag en A'dam samenvoegen in de stad Randstad ofzo. Met één burgemeester. Aboutaleb lijkt me er wel een goeie voor.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 08-04-2010 14:16]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-04-2010 14:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat is er niet haalbaar aan dan? Alsof de paarden het niet aankunnen om de berichten van assen meppel in delftzijl te krijgen in 1 dag.

Provincies zijn volgens mij veel minder belangrijk dan het gemeentelijke bestuur. En de taken zijn zo dat het minder uitmaakt. Al is het natuurlijk nog wel slim om bepaalde dingen in 3en op te delen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 08-04-2010 14:47 by Paljas Profiel van Paljas

Dat zou inderdaad niet verkeerd zijn; samen sta je sterk.

Waar het hier vooral om gaat is: geld!
Het meeste aardgas (bijna al het aardgas) komt uit het noorden. Terwijl de verdiensten vooral in de randstad geinvesteerd worden.

En los daarvan, wat betekend een provincie nou precies nog? Het republiek der Zeven Verenigde Nederlanden is al lang niet meer. En echt grote verschillen zijn in de lokale politiek ternauwernood te vinden.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 14:55 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik zie ook geen bezwaar en persoonlijk maakt het me echt niet uit of ik nou in de provincie Groningen of Friesland woon.

Als het noorden hierdoor economisch sterker en zelfstandiger wordt ben ik er helemaal voor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-04-2010 15:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun


het is maar datje het weet he....

Geloof in aliens minst in Nederland

Nederlanders geloven het minst dat er als mensen vermomde aliens op aarde rondlopen. Slechts acht procent van de Nederlanders kan zich vinden in dit sci-fi-verhaal, blijkt uit mondiaal onderzoek van persbureau Reuters onder 23.000 mensen. Ook Belgen en Zweden vrezen buitenaardse infiltranten niet.

In India en China gelooft maar liefst veertig procent van de ondervraagden dat zich buitenaardse wezens onder de mensen bevinden. Meer mannen dan vrouwen (22 tegenover 17 procent) geloven in aliens op aarde. Een verschil in het aantal gelovers naar inkomen is er niet.

Verreweg de meeste ondervraagden geloven niets van het verhaal. Volgens de onderzoekers is er mogelijk een verband tussen de bevolkingsdichtheid van een land en het aandeel van mensen dat gelooft in marsmannetjes in vermomming. "Misschien is het wel zo simpel dat als er weinig mensen in de buurt wonen, dat je de buren beter kent", zegt een onderzoeker.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen