|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Te veel herten op de Veluwe Op de Veluwe zijn te veel edelherten. In plaats van de gewenste 1660 dieren grazen er dit voorjaar zeker 2150. Dat aantal loopt in de zomer op naar meer dan 2600 stuks. Dat stelde de Wildbeheereenheid Veluwe woensdag. De faunabeheerders zijn bezig met tellingen. Nu al blijkt dat het aantal edelherten sinds 2000 stijgt. Het door de provincie Gelderland vastgestelde afschot wordt steeds niet gehaald. "We blijven steeds steken op driekwart van het afschot. Door het toerisme op de Veluwe en oefeningen van Defensie op militaire terreinen kunnen we niet altijd jagen", zegt Gerrit Jan Spek van de Wildbeheereenheid. De herten veroorzaken gevaarlijke toestanden op wegen en brengen schade toe aan gewassen. Als de tellingen zijn voltooid, wordt een nieuw gewenst afschot vastgesteld. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Gek dat je die "wildbeheereenheden" nooit hoort over strontvliegen of muggen ofzo. maarja, die kunnen ze natuurlijk niet afknallen... |
|
dat kan wel maar ik denk dat de loodprijs dan wel een stukje omhoog zal gaan dan. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Gewoon laten lopen die beesten, dan komen de wolven sneller en lost de situatie zich weer op .. |
|
quote:ben het 100% met je eesn maar ik vrees wel voor de hysterie en sensatie nieuws berichten wanneer de eerste wolf per ongeluk een poot over de nederlandse grens zet Ik herinnen me nog de krantekop "de meerval rukt op" in het utrechts nieuwsblad (toen ik daar studeerde). Dat artikel stond vol met "feiten" zoals dat die vis misschien zelfs wel een baby op zou kunnen eten (hoe die die dan zou vangen werd niet vermeld overigens) [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-04-2010 12:16] |
|
@ jenje: jah want die wolven checken het nieuws en de statistieken op internet en boeken een reisje met NS hispeed. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-04-2010 12:18] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Haha ohja Ik denk trouwens dat de wolf gewoon terug over de grens geflitst wordt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: nou, die beesten migreren natuurlijk wel. Als ik het goed heb zitten ze al redelijk dicht bij de grens. En aangezien je in Duitsland zeer veel reeen ziet kunnen ze "makkelijk" Nederland bereiken. En dan kunnen ze natuurlijk eens een verkening wagen en komen ze dat paradijs tegen waar ze ene hert na de andere tegenkomen (plus wat oude oma's) realistisch is het wel in ieder geval. |
|
quote: Klopt nog maar 200 a 180 km vanaf de grens, Ik denk dat als we niets bijzonders veranderen aan het natuurbeleid dat hij er wel komt. En dat lijkt me ook wel tof, al ben ik bang dat hij wel snel weggeflitst* zal worden. Maar jenje zegt dat als er genoeg zijn dat de wolf vanzelf komt, maar een wolf weet niet dat er 200 a 300 km verderop een grote onbejaagde hertenpopulatie rondloopt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik zie dat voor me. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Werd er op de Veluwe 's winters ook niet bijgevoerd? Als ze daar nou eerst eens mee zouden stoppen. Dan hou je al minder herten over. |
|
ja ik geloof door jagers, om meer te kunnen schieten. Bij elkaar is het een beetje een teringzooitje geworden door allerlei verschillende belangengroepen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
hehe, ze waren nog wat vergeten ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
en wat vinde de Noord-ZM-ers hiervan?? Noorderlingen willen één provincie Meer dan de helft van de inwoners van Drenthe, Groningen en Friesland is voor het samenvoegen van de drie noordelijke provincies. Dat blijkt uit een enquête van Maurice de Hond in opdracht van VNO-NCW Noord. Van de ondervraagden is 53 procent voor samenvoeging en 36 procent tegen. Uit de peiling zou verder blijken dat de bevolking beseft dat de culturele verschillen binnen de grote provincie zullen blijven bestaan. Twee op de drie mensen denken dat iedere regio zijn eigen cultuur houdt. Volgens ondernemersorganisatie VNO-NCW Noord is één krachtige provincie beter in staat de regio te versterken, nieuwe bedrijvigheid aan te trekken en meer invloed uit te oefenen in Europa. Bestuurders kunnen zich volgens directeur Lambert Zwiers niet meer verstoppen achter het feit dat de bevolking er niets voor voelt. VNO-NCW Noord pleitte al eerder voor samenvoeging van de noordelijke provincies, maar het idee werd nog niet omarmd. Die nieuwe provincie zou verder moeten gaan onder de naam Friesland. De hoofdstad zou Groningen moeten worden. |
|
Is alles boven Zwolle afsteken en weg laten drijven ook een optie? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Hmm ... waar baseren zij zich op .. |
|
quote: Doe dan toch ook eens mee aan die onderzoekjes van de Hond. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik vraag me af of er mensen uit de Friese Wouden zijn geïnterviewd. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
Stad Groningen als hoofdstad van provincie Friesland. ha-ha-ha a-dri-aan Klinkt net zo haalbaar als R'dam, D'haag en A'dam samenvoegen in de stad Randstad ofzo. Met één burgemeester. Aboutaleb lijkt me er wel een goeie voor. [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 08-04-2010 14:16] What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Wat is er niet haalbaar aan dan? Alsof de paarden het niet aankunnen om de berichten van assen meppel in delftzijl te krijgen in 1 dag. Provincies zijn volgens mij veel minder belangrijk dan het gemeentelijke bestuur. En de taken zijn zo dat het minder uitmaakt. Al is het natuurlijk nog wel slim om bepaalde dingen in 3en op te delen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dat zou inderdaad niet verkeerd zijn; samen sta je sterk. Waar het hier vooral om gaat is: geld! Het meeste aardgas (bijna al het aardgas) komt uit het noorden. Terwijl de verdiensten vooral in de randstad geinvesteerd worden. En los daarvan, wat betekend een provincie nou precies nog? Het republiek der Zeven Verenigde Nederlanden is al lang niet meer. En echt grote verschillen zijn in de lokale politiek ternauwernood te vinden. |
|
Ik zie ook geen bezwaar en persoonlijk maakt het me echt niet uit of ik nou in de provincie Groningen of Friesland woon. Als het noorden hierdoor economisch sterker en zelfstandiger wordt ben ik er helemaal voor. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
het is maar datje het weet he.... Geloof in aliens minst in Nederland Nederlanders geloven het minst dat er als mensen vermomde aliens op aarde rondlopen. Slechts acht procent van de Nederlanders kan zich vinden in dit sci-fi-verhaal, blijkt uit mondiaal onderzoek van persbureau Reuters onder 23.000 mensen. Ook Belgen en Zweden vrezen buitenaardse infiltranten niet. In India en China gelooft maar liefst veertig procent van de ondervraagden dat zich buitenaardse wezens onder de mensen bevinden. Meer mannen dan vrouwen (22 tegenover 17 procent) geloven in aliens op aarde. Een verschil in het aantal gelovers naar inkomen is er niet. Verreweg de meeste ondervraagden geloven niets van het verhaal. Volgens de onderzoekers is er mogelijk een verband tussen de bevolkingsdichtheid van een land en het aandeel van mensen dat gelooft in marsmannetjes in vermomming. "Misschien is het wel zo simpel dat als er weinig mensen in de buurt wonen, dat je de buren beter kent", zegt een onderzoeker. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |