IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 24-03-2010 10:25 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 24 March 2010 10:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Aan de andere kant is Charlois natuurlijk gewoon Charleroi maar dan verkeerd gespeld.

(serieus, weet een van de professors op ZM de geschiedenis achter deze naam? hebben zich daar ooit Walen gevestigd??)


Charleroi heette oorspronkelijk Charnoy. De Spanjaarden maakten van dit dorpje een belangrijke vesting en hernoemden het in 1666 tot Charleroi, naar koning Karel II. Dit komt tot uitdrukking in de Latijnse term Caroloregium en het Franse bijvoeglijk naamwoord dat bij de stad hoort, carolorégien. Dit is ook de naam die aan de inwoners van de stad wordt gegeven, soms afgekort tot Carolo's. De zogezegde Nederlandse benaming "Karelskoning" is een neologisme, uitgevonden en geïntroduceerd door een Belgisch radioprogramma. In de praktijk wordt deze naam niet gebruikt.


De eerste (primitieve) bewoning in Charlois gaat terug tot voor het jaar 1200. In 1458 wordt het gebied "De Reijerwaard" waar Charlois in ligt door Filips van Bourgondië aan zijn zoon Karel de Stoute geschonken. Op 14 april 1462 geeft Karel de Stoute weer het bestuur in handen van Matteys de Buyser, IJsbrand Uyt ten Hage, Arend van der Woude en Anthony Michelsz. van Eversdijck en geeft hen toestemming de grond te bedijken. In dezelfde acte bepaalt hij dat de ingedijkte grond “voortaen heten sal ’t land van Charollais". Deze naam is waarschijnlijk afkomstig van de graafschap Charolais in Frankrijk dat ook in het bezit van Karel de Stoute was.

[Dit bericht is gewijzigd door Tenderstrike op 24-03-2010 10:25]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-03-2010 10:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

he, bedankt!! ik heb het altijd met de Waalse stad gerelateerd want ik meen me te herinneren dat ik ooit eens gelezen heb dat in ieder geval in Amsterdam zich ooit veel belgen hebben gevestigd en dat zal voor r'dam en de andere grote steden niet veel anders zijn. Verkeerd van mij dus en weer wat bijgeleerd. bedankt in ieder geval.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-03-2010 10:29]


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 24-03-2010 10:31 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

Charlois en Charleroi zijn wél beiden vernoemd naar een Karel, dus er zit wel iets van overeenkomst in.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-03-2010 10:41 by XXL Profiel van XXL

Rechter:lesbienne mag naar 'prom'
Update: woensdag 24 mrt 2010, 05:21

Een school in de VS heeft de rechten van een lesbische leerling geschonden door haar te verbieden samen met haar vriendin naar het examenfeest ('prom') te gaan. Dat heeft een rechter in de staat Mississippi bepaald.

Het schoolbestuur vindt dat meisjes alleen in een jurk en met een jongen naar het eindexamenfeest mogen. Omdat de lesbische leerling erop stond samen met haar vriendin en in een smoking te komen, werd het feest afgelast " in het belang van de opvoeding, de veiligheid en het welzijn" van andere scholieren.

Ouders hebben besloten zelf een prom te houden, waarop iedereen welkom is.



:')

Wat een achterlijk kutland is dat toch ook.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-03-2010 10:42 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Dat was op het fakking nieuws als ik het me goed herinner.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-03-2010 11:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 March 2010 10:04 schreef Staalman het volgende:
Dat schrijf je totaal anders..
Maar van mij mag Rotterdam wel naar Belgenland verkassen verder.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


nee dank u


signature


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-03-2010 7:24 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Incident met naaktscanner op Heathrow
Een beveiliger van luchthaven Heathrow heeft een foto gemaakt van een vrouwelijke collega toen ze in een naaktscanner stond.
INCIDENT MET NAAKTSCANNER OP HEATHROW

De 29-jarige vrouw (klik voor foto) liep per ongeluk door het scanapparaat. Toen ze er weer uit liep, zei haar 25-jarige mannelijke collega: 'I love those gigantic tits'. De vrouw zegt door het incident 'getraumatiseerd' te zijn en voorlopig niet meer aan het werk te kunnen.

Ontslag
De beveiliger heeft vanwege zijn gedrag een waarschuwing van de politie gekregen. Volgens de Britse tabloid The Sun wacht hem ontslag.

Mislukte aanslag
Voor zover bekend is dit het eerste geval van misbruik van een bodyscanner. De apparaten werden op Heathrow neergezet na de mislukte aanslag op een vlucht van Amsterdam naar Detroit eind vorig jaar. Mensenrechtenactivisten zijn kritisch over de scanners die de passagiers doorlichten en moeten helpen verborgen wapens op te sporen.

Europese Commissie
Europarlementariër Judith Sargentini van GroenLinks heeft na het incident een nieuwe oproep gedaan aan de Europese Commissie: ze vindt dat de naaktscanners op Heathrow direct moeten worden weggehaald.


© RTL Nieuws.nl






Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 25-03-2010 10:17 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
'Mogelijk nieuwe mensensoort ontdekt'

AMSTERDAM – Wetenschappers hebben in Rusland een gefossiliseerd vingerbotje ontdekt dat mogelijk toebehoorde aan een oermens van een nog onbekende soort.

De onderzoekers van het Max Planck Instituut in Leipzig troffen het fossiel aan in een grot in Siberië en slaagden er recentelijk in om mitochrondiaal DNA uit het bot te onttrekken.

Een test wees uit dat meer dan 400 letters van het DNA van het vingerbotje verschillen met dat van de mens. Maar het genetisch materiaal komt ook niet overeen met dat van Neanderthalers.

De oermens van wie het vingerbotje was, leefde ongeveer 30.000 tot 50.000 jaar geleden. Volgens de wetenschappers gaat het waarschijnlijk om een nog onbekende mensensoort die waarschijnlijk veel eerder uit Afrika migreerde dan andere voorouders van de moderne mens.

X-vrouw

De resultaten van het experiment zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Nature.

“Dit overtreft al onze verwachtingen”, verklaart hoofdonderzoeker Svante Pääbo op Nature.com. “Ik kon het bijna niet geloven. Het klinkt nog steeds te mooi om waar te zijn.

De nog onbekende oermens heeft voorlopig de naam ‘X-vrouw’ gekregen, omdat mitochondriaal DNA wordt doorgegeven door vrouwen. Maar het is niet bekend of het om een man of vrouw ging. “Niemand weet precies hoe ze er heeft uitgezien”, aldus Pääbo.

Floresmens

Lange tijd gingen wetenschappers er van uit dat Neanderthalers en moderne mensen de enige mensachtigen waren die tijdens het Laat Pleicosteen op aarde rondliepen. In 2003 werden op het eiland Flores echter ook resten van de Floresmens ontdekt.

De nieuwe overblijselen wijzen op de aanwezigheid van nog een soort. “Het beeld zal waarschijnlijk steeds complexer worden”, aldus Pääbo.

Gaaf! Binnenkort even het artikel opzoeken.
Dit stukje is natuurlijk nogal vaag als het om de belangrijke details gaat. Zoals de voorouders van de moderne mens; Welke worden hiermee bedoelt? Homo Erectus, H. Heidelbergensis H. Ergaster, H. Fleresiensis, H. Habilis of H. Sapiens?
Hmm waartoe behoorden de fossielen in Dawenkou(China) en Dmnisi(Georgië) ook alweer? In ieder geval beiden gedateerd op 1,8 miljoen jaar.

Grappig om te zien dat de houdbaarheid van de 'out of afrika 1 en 2'-theorie begint in te storten. Enige reden dat er zoveel in Afrika is gevonden is omdat daar een grote kloof in de aarde zit, waar je dus gemakkelijk skeletmateriaal tegenkomt.

[edit]Lees net dat het in een grot in het Altai-gebergte van Siberië is gevonden, laat dat nou net vlakbij mijn opgraving in Mongolië liggen. Dat wordt in m'n vrije tijd nog even surveyen.
De opograving waar ik ga werken is overigens bronstijd 300BC-100AD

[Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 25-03-2010 10:24]


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2010 11:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mja tis nog een beetje een rommeltje wat we weten over menselijke evolutie.

Ga je trouwens ook meedoen met de cursus fysische antropologie daar leer je ook veel over menselijke evolutie? Het is van 12 tot 16 juli.

Wel een beetje kut want Dour is ook aan het einde van die week, precies 2 dingen die ik graag wil doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-03-2010 13:43 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Pokken mogelijk opnieuw opgedoken

De pokken zijn misschien toch niet uitgestorven. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) onderzoekt, of de ziekte de kop weer heeft opgestoken in Uganda. De pokken werden in 1979 officieel uitgeroeid verklaard.

Eeuwenlang waren de pokken één van de meest gevreesde infectieziektes. In 1967 startte de WHO een wereldwijd vaccinatieprogramma om de ziekte uit te roeien. Aangenomen werd dat dit met succes was gebeurd want in 1977 werd in Somalië de laatste gewone infectie geregistreerd.

Veel overheden zijn bang dat terroristen pokken als wapen zouden kunnen gebruiken en hebben daarom voorraden vaccins aangelegd. Ook Nederland heeft een voorraad waarmee in 4 dagen tijd elke Nederlander ingeënt kan worden.

(SN)




Mogelijk dus kudo's voor voorraad vaccins aanleggen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-03-2010 13:59 by XXL Profiel van XXL

We gaan weer allemaal dood en als die hype, want dat wordt het vast weer in de media, over is zitten we met nog eens 20.000.000 vaccins in onze maag?

Dat de geneesmiddelen industrie er maar wel bij mag varen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-03-2010 14:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 March 2010 13:59 schreef XXL het volgende:
We gaan weer allemaal dood en als die hype, want dat wordt het vast weer in de media, over is zitten we met nog eens 20.000.000 vaccins in onze maag?

Dat de geneesmiddelen industrie er maar wel bij mag varen.

Deze vaccins waren al ruim voor deze hype ingeslagen, als ik het goed begrijp. In het geval van pokken wéten we ook dat het bijzonder gevaarlijk is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 25-03-2010 15:48 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 25 March 2010 11:42 schreef ElitE het volgende:
Mja tis nog een beetje een rommeltje wat we weten over menselijke evolutie.

Ga je trouwens ook meedoen met de cursus fysische antropologie daar leer je ook veel over menselijke evolutie? Het is van 12 tot 16 juli.

Wel een beetje kut want Dour is ook aan het einde van die week, precies 2 dingen die ik graag wil doen.

Is op zich wel gaaf om te doen en ben dan net terug uit Mongolië, maar ik hoop dan hard aan het werk ben
Zal nog even kijken hoe het programma er uit ziet!


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 25-03-2010 15:55 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 25 March 2010 10:17 schreef Digerdoden het volgende:
Homo Erectus, H. Heidelbergensis H. Ergaster, H. Fleresiensis, H. Habilis of H. Sapiens?


Heb ej over de verschillende "soorten" toevallig ook wat linkjes met info?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2010 16:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wikipedia is er wel aardig uitgebreid over hoor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution


wel een duidelijk plaatje zo, maar hier kloppen dus al een paar dingen niet meer aan.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2010 23:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Campagnes voor gezonder leven werken niet


Voorlichtingscampagnes om mensen over te halen gezonder te leven, leveren nauwelijks iets op. Het aantal probleemdrinkers, drugsmisbruikers en mensen met overgewicht neemt niet af, ondanks voorlichtingscampagnes. Dat schrijft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in het rapport 'Van gezond naar beter'.

Het rapport is vandaag aangeboden aan minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA). Uit het rapport blijkt dat van de Nederlanders nog altijd veertig tot vijftig procent te zwaar is. Meer dan tien procent kampt met ernstig overgewicht.

Meer dan de helft van de Nederlanders voldoet daarbij niet aan de richtlijnen voor gezonde voeding en lichamelijke beweging. Het percentage rokers is wel gedaald, maar slechts licht en is met 27 procent nog steeds hoger dan in de landen rondom Nederland. "De doelstelling van twintig procent rokers in 2010 wordt zeker niet gehaald", stelt het RIVM.

Het instituut vindt daarom dat er een andere aanpak moet komen, waarbij verder moet worden gekeken dan gezond gedrag. Zo moet ook de sociale en fysieke omgeving waarin mensen leven en werken worden meegenomen. Verboden en accijnsverhogingen kunnen helpen, evenals individuele ingrepen in de leefstijl van mensen.

Volgens het RIVM moeten alle betrokken partijen de koppen bij elkaar steken en samen bedenken hoe ze het probleem te lijf gaan. "Dit vergt investeringen, maar het maatschappelijk rendement daarvan is groot."



Gewoon eerlijk blijven voorlichten, heb je in ieder geval niet meer het recht om te zeiken. Niet iedereen wil een eeuwig leven...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-03-2010 9:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 March 2010 23:43 schreef ElitE het volgende:
Campagnes voor gezonder leven werken niet


Voorlichtingscampagnes om mensen over te halen gezonder te leven, leveren nauwelijks iets op. Het aantal probleemdrinkers, drugsmisbruikers en mensen met overgewicht neemt niet af, ondanks voorlichtingscampagnes. Dat schrijft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in het rapport 'Van gezond naar beter'.

Het rapport is vandaag aangeboden aan minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA). Uit het rapport blijkt dat van de Nederlanders nog altijd veertig tot vijftig procent te zwaar is. Meer dan tien procent kampt met ernstig overgewicht.

Meer dan de helft van de Nederlanders voldoet daarbij niet aan de richtlijnen voor gezonde voeding en lichamelijke beweging. Het percentage rokers is wel gedaald, maar slechts licht en is met 27 procent nog steeds hoger dan in de landen rondom Nederland. "De doelstelling van twintig procent rokers in 2010 wordt zeker niet gehaald", stelt het RIVM.

Het instituut vindt daarom dat er een andere aanpak moet komen, waarbij verder moet worden gekeken dan gezond gedrag. Zo moet ook de sociale en fysieke omgeving waarin mensen leven en werken worden meegenomen. Verboden en accijnsverhogingen kunnen helpen, evenals individuele ingrepen in de leefstijl van mensen.

Volgens het RIVM moeten alle betrokken partijen de koppen bij elkaar steken en samen bedenken hoe ze het probleem te lijf gaan. "Dit vergt investeringen, maar het maatschappelijk rendement daarvan is groot."



Gewoon eerlijk blijven voorlichten, heb je in ieder geval niet meer het recht om te zeiken. Niet iedereen wil een eeuwig leven...
Niks mis met voorlichten, wel heel erg met de manier waarop. Continu negatieve boodschappen, waarschuwingen en afschrikkingen van mensen werken voornamelijk averechts, zo heb ik altijd geleerd in cursussen over het motiveren van mensen. Sterker nog, na een keer of drie horen dat roken slecht is voor de gezondheid sluit een roker zich voor die boodschap af.
Sowieso is alles veel te veel gericht op extrinsieke motivatie, b.v. op bepaalde plekken roken verbieden, met een bepaalde leeftijd geen alcohol, meer betalen voor een verzekering bij overgewicht etc. Daarmee motiveer je mensen niet van binnenuit. Dus in een zwak moment zullen ze hun ongezond gedrag zo weer oppakken, zeker bij b.v. stressvolle omstandigheden.
Zelf ben ik pas gestopt met roken toen mijn vrouw zwanger was, voordien lukte het me nooit. Maar vanwege de kinderen had ik het er wel voor over.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 26-03-2010 9:09 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 25 March 2010 16:10 schreef ElitE het volgende:
wikipedia is er wel aardig uitgebreid over hoor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution


wel een duidelijk plaatje zo, maar hier kloppen dus al een paar dingen niet meer aan.




Hmm van die H. Rhodesientes heb ik nooit van gehoord, zal het binnenkort eens opzoeken. Zal wel een andere theoretisch model zijn dan die Wil Roebroeks verkondigd


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-03-2010 9:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 March 2010 9:01 schreef bastianus het volgende:
... Daarmee motiveer je mensen niet van binnenuit. ...
Zelf ben ik pas gestopt met roken toen mijn vrouw zwanger was, voordien lukte het me nooit.



We hebben een oplossing!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 26-03-2010 10:20 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Zwangere joyriders aangehouden

Twee meisjes uit Luik zijn aangehouden vanwege het rijden in een gestolen auto, die niet gekeurd was. De auto was ook niet verzekerd. Opmerkelijk is de leeftijd van de meisjes, ze zijn namelijk slechts twaalf en dertien jaar oud. De twaalfjarige bestuurde de auto.

De meisjes, die beide in verwachting zijn, werden bij de grensovergang Lichtenbusch bij Aken staande gehouden. Het is niet de eerste keer dat ze in aanraking kwamen met de Duitse politie. Het tweetal staat al langer bekend als dievegges. Deze keer reden ze in een auto die ze gestolen hadden in Keulen.

Beide meisjes wonen in een tehuis en staan onder toezicht van jeugdzorg. Door hun criminele verleden hebben hun ouders ze het huis uitgezet.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-03-2010 10:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 March 2010 10:20 schreef Tenderstrike het volgende: Door hun criminele verleden hebben hun ouders ze het huis uitgezet.

Wel apart, dat blagen zo jong al een crimineel verleden hebben. Wat zouden ze gedaan hebben? Roofovervallen op vierjarige leeftijd? Drugshandel toen ze tien waren?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-03-2010 10:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tering, geef die een nekschot ofzo .. komt niks van terecht, ook van die kinderen niet


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-03-2010 10:38 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 26 March 2010 10:36 schreef Jenje het volgende:
Tering, geef die een nekschot ofzo .. komt niks van terecht, ook van die kinderen niet
Cookies verwijderen helpt toch ook altijd?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-03-2010 10:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 March 2010 10:36 schreef Jenje het volgende:
Tering, geef die een nekschot ofzo .. komt niks van terecht, ook van die kinderen niet
Nou. Ik vind dat ze best ondernemend zijn, die kinderen. Op je twaalfde al zwanger, joyriden, andere vergrijpen. Ik denk dat ze het nog ver kunnen schoppen juist.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-03-2010 10:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

je moet hun energie en creativiteit alleen "kanaliseren"


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen