|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Als dit wel doorgaat gaan er minder mensen studeren. Niemand heeft zin om aan het begin van je loopbaan met een schuld van 30K te zitten. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Nog meer orthodontisten hebben we niet nodig, stelletje oplichters! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Daarom zou het wel zo fair zijn om de toelatingen voor studies grondig te veranderen (alleen mensen die het "echte" werk ook aankunnen, en motivatie hebben), mensen die binnen gestelde termijnen afstuderen kortingen te geven, en studiehoppen tegen te gaan (mensen beter voorlichten, beter testen en dergelijke). Boeiender |
|
quote: Geen student meer Ik weet het niet zo goed. In principe keur ik elke verslechtering af, omdat telkens meer gezegd wordt dat Nederland een kennisland is en dat we daar op directe en indirecte wijze veel geld mee verdienen en op de lange termijn zullen blijven verdienen. Tegelijkertijd wordt er decennialang alleen maar gemorreld aan de dingen die ons een kennisland maken, dat strookt gewoon niet met elkaar. Ik ben er wel voor dat er meer aan controle gedaan wordt. Als iemand lang over zijn studie doet en dat is aan hem toe te schrijven mag daar best ingegrepen worden. Hier moet dan wel tegenover staan dat universiteiten en hogescholen beter hun best gaan doen om studenten op de juiste plek te krijgen en ze beter begeleiden. Dit houdt ook in dat ze meer macht moeten hebben om studenten gedwongen van de opleiding te gooien / te verplaatsen. Maar ja, omdat universiteiten en hogescholen ook met lagere budgetten te maken hebben hebben ze hier juist geen zin in, want ze krijgen meer geld naar gelang het aantal studenten. Geen prikkel om mensen goed en snel op te leiden, alleen een prikkel om mensen binnen te halen en houden. Daar moet dus ook wat aan veranderen. Het beste zou denk ik zijn als universiteiten voor 2,5 jaar vergoeding voor een student krijgen uitgesmeerd over 5 jaar (aangenomen dat het een 5-jarige opleiding is) en de andere 2,5 jaar geld als diegene daadwerkelijk afstudeert. En er moet beter gekeken worden naar welke opleidingen meer/minder geld verdienen. Mega-WO-opleidingen zoals psychologie waarvan een groot deel uiteindelijk op HBO-niveau baantjes vindt is natuurlijk te gek voor woorden. Er zijn teveel WO-psychologen, dus zou het zo moeten zijn dat universiteiten alleen voor de eerste 100 (bvb. ) psychologie-studenten geld krijgen. Moet je zien hoe snel ze ervoor zorgen dat die klassen kleiner worden Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
@ mr N: Weet niet of het werkt, de mensen die aan een opleiding beginnen zon jong en weten vaak toch niet goed wat ze willen, of veranderen makkelijk in keuze. Voorlichting kan daar wel wat bij helpen maar t zit toch wat meer in het beestje zelf. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-05-2010 14:33] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Je krijgt maar 4 jaar stufi, er valt niet zoveel te hoppen. Bovendien is dit een investering in de toekomst, Nederland is een kenniseconomie en geen maak economie. Troep maken doen ze wel in Hongarije. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Klopt. Zolang die met 3 halve dagen werk in de week nog steeds bakken met geld binnen harken kan dat wel een stuk minder Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
En zinloze beugeltjes bij mensen gaan aanraden als ze weer zin hebben in een vakantie. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ja, dat die keuze jong gemaakt moet worden is wel lastig, dat klopt. Maar het helpt denk ik ook niet dat scholen afgerekend worden op het aantal leerlingen en dergelijke, dan maakt het de school geen reet uit of iemand op zijn plek zit op een opleiding lijkt me. Beter testen aan de bron denk ik, veel dieper checken wat iemand kan / wil. Ik weet niet hoe het nu is, maar vroegâh moest je maar zien wat je ging doen, hooguit 1 gesprekje erover die erg oppervlakkig was. Boeiender |
|
Achossie: quote: Gewoon vraag en aanbod, wat is daar mis mee? [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 12-05-2010 14:42] Boeiender |
|
nouja het is misschien wat vrijer als je makkelijker kan bijbouwen. 78 euro voor een kamer is niet veel [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-05-2010 14:46] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: |
|
quote: Goffr, deze post was mij ontglipt. Maar helder en duidelijk, en ik ben het er mee eens. ( LB ) [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 12-05-2010 14:51] Boeiender |
|
Héftige shit, hiernaast. (mbt Afriqiyah) Lui die opbellen om te vragen of hun ouders nog leven enzo. Daar wordt ook niet op/voor getraind. Restecph voor mijn collega's. Bruce Banner |
|
quote: Hoop dat die mensen er niet mee blijven zitten. Sterkte daar. Boeiender |
|
Daar kaart je iets belangrijks aan, Thieu. Geen idee hoe de chefs er mee omgaan, en wat ze voor onze lui kunnen betekenen. (En ook niet hoe hard zoiets aankomt. Lijkt me in ieder geval geen pretje, zacht uitgedrukt.) Toch maar even in de gaten houden. Bruce Banner |
|
quote: Meer kan je ook niet doen nou, al zou je waarschijnlijk wel willen. Boeiender |
|
quote:Mag toch aannemen dat daar protocollen of ondersteuning voor is. Hebben wij hier voor bijvoorbeeld uitbraken van dierziektes en dreiging tot zelfmoord. Daar dit geval (die planecrash) vele malen erger is, zal daar toch wel een draaiboek voor zijn. |
|
Momenteel wordt er zo veel mogelijk aan de luchthaven (Düsseldorf, omdat de meeste passagiers verder naar DUS zouden vliegen) omgeleid. De lui daar zijn er wel op getraind om met dergelijke dingen om te kunnen gaan. Ik heb het gevoel dat er hier 'dra e.e.a. gaat wijzigen, wat dit probleem aangaat. Bruce Banner |
|
Overheden hebben al snel dat soort (soms wat overbodige?) richtlijnen. Maar voor dreiging tot zelfmoord? van een boer die opbelt, een collega die het niet meer ziet zitten? koeien die dreigen zelf naar het slachthuis te lopen? [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-05-2010 15:58] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ja, het is altijd heel leuk om een boer aan de lijn te krijgen die zichzelf om wil brengen en dat op niet te misstane manier uitdraagt. |
|
Man in levensgevaar na eten slak Een 21-jarige Australiër vecht in het ziekenhuis voor zijn leven na het eten van een slak. De man uit Sydney heeft door de slak een zeldzame ziekte opgelopen. Enige tijd geleden speelde de Aussie een blufspelletje met vrienden die beweerden dat hij geen levende slak zou durven eten. De man toonde zijn lef, maar had dit beter niet kunnen doen. De slak bleek te zijn besmet met een rattenlongworm. Deze parasiet kan worden overgedragen door slakken of het eten van ongewassen rauwe groenten of fruit. De worm zorgt voor dodelijke zwellingen van hersens en het ruggenmerg. Het slachtoffer is in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis. Volgens de arts zijn gevallen als deze zeer opmerkelijk, omdat de worm normaal vanzelf uit het lichaam verdwijnt zonder schade aan te richten. Hehe ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik hoop dat het op z'n minst wel gesmaakt heeft. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 13-05-2010 13:19] |
|
iig heeft hij zijn spelletje gewonnen. Da's ook wat waard. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |