IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2010 14:16 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2010 14:12 schreef ZelThoR het volgende:
Dat gezamenlijk inkomen vind ik ook erg laag, ja

Maar, als iedereen kiest voor de studies waar je het meeste geld mee kunt verdienen gaat Nederland sowieso naar de klote Vandaar het terechte voorbeeld van de verplegers en leraren.


Hehe, dat is dan ook wel weer zo. En mensen kunnen ook beter werk gaan doen dat ze leuk vinden ipv het meeste verdient (als er al een keuze is), anders hou je het echt niet lang vol.

Maar wat vind jij als studerende medelander van het idee?


Boeiender


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 12-05-2010 14:22 by Dentz Profiel van Dentz

Als dit wel doorgaat gaan er minder mensen studeren. Niemand heeft zin om aan het begin van je loopbaan met een schuld van 30K te zitten.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2010 14:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 mei 2010 14:12 schreef ZelThoR het volgende:
Dat gezamenlijk inkomen vind ik ook erg laag, ja

Maar, als iedereen kiest voor de studies waar je het meeste geld mee kunt verdienen gaat Nederland sowieso naar de klote Vandaar het terechte voorbeeld van de verplegers en leraren.


Nog meer orthodontisten hebben we niet nodig, stelletje oplichters!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2010 14:27 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2010 14:22 schreef Dentz het volgende:
Als dit wel doorgaat gaan er minder mensen studeren. Niemand heeft zin om aan het begin van je loopbaan met een schuld van 30K te zitten.


Daarom zou het wel zo fair zijn om de toelatingen voor studies grondig te veranderen (alleen mensen die het "echte" werk ook aankunnen, en motivatie hebben), mensen die binnen gestelde termijnen afstuderen kortingen te geven, en studiehoppen tegen te gaan (mensen beter voorlichten, beter testen en dergelijke).


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-05-2010 14:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 mei 2010 14:16 schreef MR. N het volgende:
Hehe, dat is dan ook wel weer zo. En mensen kunnen ook beter werk gaan doen dat ze leuk vinden ipv het meeste verdient (als er al een keuze is), anders hou je het echt niet lang vol.

Maar wat vind jij als studerende medelander van het idee?

Geen student meer

Ik weet het niet zo goed. In principe keur ik elke verslechtering af, omdat telkens meer gezegd wordt dat Nederland een kennisland is en dat we daar op directe en indirecte wijze veel geld mee verdienen en op de lange termijn zullen blijven verdienen. Tegelijkertijd wordt er decennialang alleen maar gemorreld aan de dingen die ons een kennisland maken, dat strookt gewoon niet met elkaar.

Ik ben er wel voor dat er meer aan controle gedaan wordt. Als iemand lang over zijn studie doet en dat is aan hem toe te schrijven mag daar best ingegrepen worden. Hier moet dan wel tegenover staan dat universiteiten en hogescholen beter hun best gaan doen om studenten op de juiste plek te krijgen en ze beter begeleiden. Dit houdt ook in dat ze meer macht moeten hebben om studenten gedwongen van de opleiding te gooien / te verplaatsen. Maar ja, omdat universiteiten en hogescholen ook met lagere budgetten te maken hebben hebben ze hier juist geen zin in, want ze krijgen meer geld naar gelang het aantal studenten. Geen prikkel om mensen goed en snel op te leiden, alleen een prikkel om mensen binnen te halen en houden. Daar moet dus ook wat aan veranderen. Het beste zou denk ik zijn als universiteiten voor 2,5 jaar vergoeding voor een student krijgen uitgesmeerd over 5 jaar (aangenomen dat het een 5-jarige opleiding is) en de andere 2,5 jaar geld als diegene daadwerkelijk afstudeert.

En er moet beter gekeken worden naar welke opleidingen meer/minder geld verdienen. Mega-WO-opleidingen zoals psychologie waarvan een groot deel uiteindelijk op HBO-niveau baantjes vindt is natuurlijk te gek voor woorden. Er zijn teveel WO-psychologen, dus zou het zo moeten zijn dat universiteiten alleen voor de eerste 100 (bvb. ) psychologie-studenten geld krijgen. Moet je zien hoe snel ze ervoor zorgen dat die klassen kleiner worden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2010 14:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ mr N: Weet niet of het werkt, de mensen die aan een opleiding beginnen zon jong en weten vaak toch niet goed wat ze willen, of veranderen makkelijk in keuze. Voorlichting kan daar wel wat bij helpen maar t zit toch wat meer in het beestje zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-05-2010 14:33]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 12-05-2010 14:30 by Dentz Profiel van Dentz

Je krijgt maar 4 jaar stufi, er valt niet zoveel te hoppen.
Bovendien is dit een investering in de toekomst, Nederland is een kenniseconomie en geen maak economie. Troep maken doen ze wel in Hongarije.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-05-2010 14:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 mei 2010 14:23 schreef ElitE het volgende:
Nog meer orthodontisten hebben we niet nodig, stelletje oplichters!

Klopt. Zolang die met 3 halve dagen werk in de week nog steeds bakken met geld binnen harken kan dat wel een stuk minder


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2010 14:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

En zinloze beugeltjes bij mensen gaan aanraden als ze weer zin hebben in een vakantie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2010 14:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2010 14:30 schreef ElitE het volgende:
@ mr N: Weet niet of het werkt, de mensen die aan een opleiding beginnen zon jong en weten vaak toch niet goed wat ze willen, of veranderen makkelijk in keuze. Voorlichting kan daar wel wat bij helpen maar t zit toch wat meer in het beestje zelf.

Ja, dat die keuze jong gemaakt moet worden is wel lastig, dat klopt.

Maar het helpt denk ik ook niet dat scholen afgerekend worden op het aantal leerlingen en dergelijke, dan maakt het de school geen reet uit of iemand op zijn plek zit op een opleiding lijkt me.

Beter testen aan de bron denk ik, veel dieper checken wat iemand kan / wil.

Ik weet niet hoe het nu is, maar vroegâh moest je maar zien wat je ging doen, hooguit 1 gesprekje erover die erg oppervlakkig was.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2010 14:42 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Achossie:
quote:
Studenten worden uitgebuit

De Brug Nijmegen
12 mei 2010

NIJMEGEN - Al jaren voert Studentenvakbond AKKU actie voor voldoende betaalbare en kwalitatief hoogwaardige woonruimte voor studenten. Deze situatie is nog lang niet bereikt. Dit blijkt uit de resultaten van het Check je Kameronderzoek van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) onder 2.475 Nijmeegse studenten. Maar liefst 75% van de Nijmeegse studenten betaalt te veel huur voor hun kamer. Het gaat hier om een gemiddeld bedrag van ruim € 78 per maand.

“Wij zijn geschokt door deze cijfers. Kamernood met als gevolg uitbuiting van studenten is een enorm probleem dat direct de onverdeelde aandacht moet krijgen van gemeente, onderwijsinstellingen en de studentenhuisvester in Nijmegen.”, aldus Jonas Sweep, voorzitter Studentenvakbond AKKU. In de gemeente Nijmegen zijn op dit moment, op initiatief van AKKU, huurteams actief. Afgelopen jaar hebben zij 113 huurders geholpen om te hoge huren aan te pakken. Maar dit is slechts het topje van de ijsberg. Het werkelijke probleem treft veel meer mensen. “Huurteams komen weliswaar voor in het coalitieakkoord van de gemeente maar er moet direct meer gebeuren om deze misstanden aan te pakken. In geouwehoer kun je niet wonen!”, vervolgt een boze Sweep, refererend aan Jan Schaefer.

De LSVb pleitte vandaag bij de presentatie van het rapport voor het instellen van huurteams in álle grote steden. Huurteams helpen studenten wanneer zij teveel huur betalen of een ander geschil met hun huisbaas hebben. Bovendien pleit de LSVb voor huurtoeslag voor onzelfstandige woonruimte.

Om meer aandacht te vragen voor de misstanden op de studentenwoningmarkt heeft de LSVb op het Plein in Den Haag een heuse studentenkamer nagebouwd. Aan de hand van deze reconstructie werden de aanwezige politici aan de tand gevoeld over hun kennis van studentenhuisvesting. Tot slot kregen de aanwezige politici elk een exemplaar van het Check je Kamerrapport overhandigd, zodat zij kennis konden nemen van de schokkende cijfers.



Gewoon vraag en aanbod, wat is daar mis mee?

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 12-05-2010 14:42]


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2010 14:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja het is misschien wat vrijer als je makkelijker kan bijbouwen.

78 euro voor een kamer is niet veel

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-05-2010 14:46]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-05-2010 14:47 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 12 mei 2010 13:47 schreef Black Jew het volgende:
DAAR MAG JE NIET MEE SPOTTEN MONGOOL!!






MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2010 14:50 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2010 14:30 schreef ZelThoR het volgende:
Geen student meer

Ik weet het niet zo goed. In principe keur ik elke verslechtering af, omdat telkens meer gezegd wordt dat Nederland een kennisland is en dat we daar op directe en indirecte wijze veel geld mee verdienen en op de lange termijn zullen blijven verdienen. Tegelijkertijd wordt er decennialang alleen maar gemorreld aan de dingen die ons een kennisland maken, dat strookt gewoon niet met elkaar.

Ik ben er wel voor dat er meer aan controle gedaan wordt. Als iemand lang over zijn studie doet en dat is aan hem toe te schrijven mag daar best ingegrepen worden. Hier moet dan wel tegenover staan dat universiteiten en hogescholen beter hun best gaan doen om studenten op de juiste plek te krijgen en ze beter begeleiden. Dit houdt ook in dat ze meer macht moeten hebben om studenten gedwongen van de opleiding te gooien / te verplaatsen. Maar ja, omdat universiteiten en hogescholen ook met lagere budgetten te maken hebben hebben ze hier juist geen zin in, want ze krijgen meer geld naar gelang het aantal studenten. Geen prikkel om mensen goed en snel op te leiden, alleen een prikkel om mensen binnen te halen en houden. Daar moet dus ook wat aan veranderen. Het beste zou denk ik zijn als universiteiten voor 2,5 jaar vergoeding voor een student krijgen uitgesmeerd over 5 jaar (aangenomen dat het een 5-jarige opleiding is) en de andere 2,5 jaar geld als diegene daadwerkelijk afstudeert.

En er moet beter gekeken worden naar welke opleidingen meer/minder geld verdienen. Mega-WO-opleidingen zoals psychologie waarvan een groot deel uiteindelijk op HBO-niveau baantjes vindt is natuurlijk te gek voor woorden. Er zijn teveel WO-psychologen, dus zou het zo moeten zijn dat universiteiten alleen voor de eerste 100 (bvb. ) psychologie-studenten geld krijgen. Moet je zien hoe snel ze ervoor zorgen dat die klassen kleiner worden


Goffr, deze post was mij ontglipt.

Maar helder en duidelijk, en ik ben het er mee eens. ( LB )

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 12-05-2010 14:51]


Boeiender


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 12-05-2010 14:52 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Héftige shit, hiernaast. (mbt Afriqiyah) Lui die opbellen om te vragen of hun ouders nog leven enzo.

Daar wordt ook niet op/voor getraind. Restecph voor mijn collega's.


Bruce Banner


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2010 15:00 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2010 14:52 schreef Lainedil het volgende:
Héftige shit, hiernaast. (mbt Afriqiyah) Lui die opbellen om te vragen of hun ouders nog leven enzo.

Daar wordt ook niet op/voor getraind. Restecph voor mijn collega's.


Hoop dat die mensen er niet mee blijven zitten. Sterkte daar.


Boeiender


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 12-05-2010 15:03 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Daar kaart je iets belangrijks aan, Thieu. Geen idee hoe de chefs er mee omgaan, en wat ze voor onze lui kunnen betekenen. (En ook niet hoe hard zoiets aankomt. Lijkt me in ieder geval geen pretje, zacht uitgedrukt.)

Toch maar even in de gaten houden.


Bruce Banner


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2010 15:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2010 15:03 schreef Lainedil het volgende:
Daar kaart je iets belangrijks aan, Thieu. Geen idee hoe de chefs er mee omgaan, en wat ze voor onze lui kunnen betekenen. (En ook niet hoe hard zoiets aankomt. Lijkt me in ieder geval geen pretje, zacht uitgedrukt.)

Toch maar even in de gaten houden.


Meer kan je ook niet doen nou, al zou je waarschijnlijk wel willen.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2010 15:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 mei 2010 15:03 schreef Lainedil het volgende:
Daar kaart je iets belangrijks aan, Thieu. Geen idee hoe de chefs er mee omgaan, en wat ze voor onze lui kunnen betekenen. (En ook niet hoe hard zoiets aankomt. Lijkt me in ieder geval geen pretje, zacht uitgedrukt.)

Toch maar even in de gaten houden.
Mag toch aannemen dat daar protocollen of ondersteuning voor is. Hebben wij hier voor bijvoorbeeld uitbraken van dierziektes en dreiging tot zelfmoord. Daar dit geval (die planecrash) vele malen erger is, zal daar toch wel een draaiboek voor zijn.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 12-05-2010 15:55 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Momenteel wordt er zo veel mogelijk aan de luchthaven (Düsseldorf, omdat de meeste passagiers verder naar DUS zouden vliegen) omgeleid. De lui daar zijn er wel op getraind om met dergelijke dingen om te kunnen gaan.

Ik heb het gevoel dat er hier 'dra e.e.a. gaat wijzigen, wat dit probleem aangaat.



Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2010 15:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Overheden hebben al snel dat soort (soms wat overbodige?) richtlijnen. Maar voor dreiging tot zelfmoord? van een boer die opbelt, een collega die het niet meer ziet zitten? koeien die dreigen zelf naar het slachthuis te lopen?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-05-2010 15:58]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2010 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, het is altijd heel leuk om een boer aan de lijn te krijgen die zichzelf om wil brengen en dat op niet te misstane manier uitdraagt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-05-2010 13:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Man in levensgevaar na eten slak

Een 21-jarige Australiër vecht in het ziekenhuis voor zijn leven na het eten van een slak. De man uit Sydney heeft door de slak een zeldzame ziekte opgelopen.

Enige tijd geleden speelde de Aussie een blufspelletje met vrienden die beweerden dat hij geen levende slak zou durven eten. De man toonde zijn lef, maar had dit beter niet kunnen doen. De slak bleek te zijn besmet met een rattenlongworm.

Deze parasiet kan worden overgedragen door slakken of het eten van ongewassen rauwe groenten of fruit. De worm zorgt voor dodelijke zwellingen van hersens en het ruggenmerg.

Het slachtoffer is in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis. Volgens de arts zijn gevallen als deze zeer opmerkelijk, omdat de worm normaal vanzelf uit het lichaam verdwijnt zonder schade aan te richten.

Hehe


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-05-2010 13:17 by MMayo Profiel van MMayo

Ik hoop dat het op z'n minst wel gesmaakt heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 13-05-2010 13:19]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-05-2010 13:19 by XXL Profiel van XXL

iig heeft hij zijn spelletje gewonnen.
Da's ook wat waard.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen