IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-05-2010 10:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 mei 2010 10:27 schreef kwelgeest het volgende:
een paar redelijke tikken




quote:
Op 7 mei 2010 10:34 schreef kwelgeest het volgende:
een beetje weerbaarheid



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2010 10:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 mei 2010 10:35 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ja, maar die voorbeelden zijn alleen nuttig als ze in een perspectief kunnen worden geplaatst. Anders zijn ze irrelevant .
Dat valt dus wel mee. Als het aantoonbaar is, wat het dus is, dat het tonen van weerbaarheid in NL kan leiden tot strafrechtelijke veroordeling dan neem je mensen hun mogelijkheid tot zelfverdediging af en kom je tot situaties dat een 47-jarige buschaffeur zich niet kan/durft te verdedigen tegen een 15-jareige snotneus.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2010 10:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 mei 2010 10:41 schreef Onweerwolf het volgende:




Ja, en? Ik vind een paar tikken in zo'n situatie onder gematigde weerbaarheid vallen. Van mij mag een ieder een belager in een dergelijke situatie ook gewoon kapot slaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-05-2010 10:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 mei 2010 10:43 schreef kwelgeest het volgende:
Dat valt dus wel mee. Als het aantoonbaar is, wat het dus is, dat het tonen van weerbaarheid in NL kan leiden tot strafrechtelijke veroordeling dan neem je mensen hun mogelijkheid tot zelfverdediging af


Wat een onzin zeg. :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-05-2010 10:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 7 mei 2010 10:45 schreef kwelgeest het volgende:
Van mij mag een ieder een belager in een dergelijke situatie ook gewoon kapot slaan.


'Opeens bewoog 'ie niet meer, zeker ongelukkig neergekomen'

Iets met taxi's.



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-05-2010 10:49 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 mei 2010 10:45 schreef kwelgeest het volgende:
Ja, en? Ik vind een paar tikken in zo'n situatie onder gematigde weerbaarheid vallen. Van mij mag een ieder een belager in een dergelijke situatie ook gewoon kapot slaan.


Het gedeelte 'ik vind' is hier het probleem. Wat jij vindt is namelijk irrelevant.

Het gaat erom wat een rechter in een dergelijk geval zal vinden en het feit dat een slachtoffer wel eens dader wordt omdat hij een belager kapot slaat wil nog niet zeggen dat een 47-jarige buschauffeur die een 13-jarige belager tegen de grond drukt of in een houdgreep neemt uit zelfbescherming, ook bang moet zijn dat hij dader wordt.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-05-2010 10:50 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 7 mei 2010 10:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Het gedeelte 'ik vind' is hier het probleem. Wat jij vindt is namelijk irrelevant.

Ein-de-lijk!
Kusje voor de wolf.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-05-2010 10:51 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mogen agenten ook lekker inrammen op ingerekende verdachten?

'Don't tase me bro!'


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2010 10:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 mei 2010 10:48 schreef Gemene Lepel het volgende:
'Opeens bewoog 'ie niet meer, zeker ongelukkig neergekomen'

Iets met taxi's.


Hehe. Ik snap wat je bedoelt, gelukkig kennen wij nog wel noodweerexces. Maar als jij iemand belaagt/aanvalt moet je niet achteraf gaan janken dat je een paar klappen hebt gehad. Iets met eigen verantwoordelijkheid enzo.
Het kan gewoon zo zijn dat iemand verkeerd terechtkomt. Als diegene de aanstichter van het handgemeen was hoor je mij er niet over.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-05-2010 10:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 mei 2010 10:43 schreef kwelgeest het volgende:
Dat valt dus wel mee. Als het aantoonbaar is, wat het dus is, dat het tonen van weerbaarheid in NL kan leiden tot strafrechtelijke veroordeling dan neem je mensen hun mogelijkheid tot zelfverdediging af en kom je tot situaties dat een 47-jarige buschaffeur zich niet kan/durft te verdedigen tegen een 15-jareige snotneus.

Ik denk dat lui zich niet durven te verdedigen omdat er zoveel spookverhalen zijn over dat je automatisch dader wordt als je je verdedigt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2010 11:06 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 mei 2010 10:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Het gedeelte 'ik vind' is hier het probleem. Wat jij vindt is namelijk irrelevant.

Het gaat erom wat een rechter in een dergelijk geval zal vinden en het feit dat een slachtoffer wel eens dader wordt omdat hij een belager kapot slaat wil nog niet zeggen dat een 47-jarige buschauffeur die een 13-jarige belager tegen de grond drukt of in een houdgreep neemt uit zelfbescherming, ook bang moet zijn dat hij dader wordt.


Wat ik vind is helemaal niet irrelevant. Dit is namelijk een forumdiscussie en die draaien op de meningen van leken.

"De man had volgens de politie veel moeite om de jongen te kalmeren. NS-personeel kwam te hulp en wist het slachtoffer te ontzetten. "
Blijkbaar was die chauffeur, om welke reden dan ook, niet in staat tot een dergelijke handeling. En ook als je iemand slechts in een houdgreep tegen de grond drukt kan er iets misgaan. En rechters zijn ook mensen. Maken geen (niet altijd) 100% rationele afwegingen. Kunnen fouten maken, situsties verkeerd inschatten.
Dat in combinatie met de mogelijkheid dat door het verkeerd neerkomen van de aanvaller en het dan omdraaien van de rollen kan ertoe leiden dat mensen huiverig zijn zichzelf, anderen en/of hun bezittingen te verdedigen.

@Zelthor: Zou kunnen, maar dat betekent niet dat de mogelijkheid er niet is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-05-2010 12:04 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 mei 2010 11:06 schreef kwelgeest het volgende:
Wat ik vind is helemaal niet irrelevant. Dit is namelijk een forumdiscussie en die draaien op de meningen van leken.

"De man had volgens de politie veel moeite om de jongen te kalmeren. NS-personeel kwam te hulp en wist het slachtoffer te ontzetten. "
Blijkbaar was die chauffeur, om welke reden dan ook, niet in staat tot een dergelijke handeling. En ook als je iemand slechts in een houdgreep tegen de grond drukt kan er iets misgaan. En rechters zijn ook mensen. Maken geen (niet altijd) 100% rationele afwegingen. Kunnen fouten maken, situsties verkeerd inschatten.
Dat in combinatie met de mogelijkheid dat door het verkeerd neerkomen van de aanvaller en het dan omdraaien van de rollen kan ertoe leiden dat mensen huiverig zijn zichzelf, anderen en/of hun bezittingen te verdedigen.

@Zelthor: Zou kunnen, maar dat betekent niet dat de mogelijkheid er niet is.


Je stelt nu eigenlijk twee dingen die verder niet zoveel met elkaar te maken hebben.

1) Je denkt dat het huidige klimaat met betrekking tot weerbaarheid bij een fysieke aanval lijdt tot passiviteit. Maar je noemt hiervoor argumenten die uitzonderingen behelzen (rechters maken fouten, de aanvaller kan verkeerd terechtkomen). Wat dat betreft moet je misschien Zelthor's quote nog eens lezen: "Het meervoud van anekdote is niet data".

2) Je andere stelling is dat iemand kapot slaan best onder verweer zou mogen worden gezien en geen schuld op zou moeten leveren danwel een strafuitsluitingsgrond zou moeten zijn. Wat dat betreft zou ik zeggen: ga lekker lobbyen in Den Haag en kijk of je genoeg andere eigenrichting-fappers kunt vinden. Lijkt me niet erg realistisch maar wie weet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-05-2010 20:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Ontsnapte tbs'er eist geld terug

Een tbs'er die vorig jaar ontsnapte uit de Van Mesdagkliniek in Groningen, wil zijn spaargeld en paspoort terug van de kliniek. Hij zegt de 2850 euro nodig te hebben om een nieuw bestaan op te bouwen. Zijn advocaat Niek Heidanus heeft dit bevestigd.

De man ging er eind vorig jaar vandoor tijdens zijn begeleid verlof en vluchtte naar Turkije. Vanuit dit land eist hij spaargeld en paspoort op van de Van Mesdagkliniek. Hij zat sinds 2005 vast vanwege een gewapende overval. Volgens zijn advocaat is het niet strafbaar om te ontsnappen en heeft zijn cliënt recht op zijn bezittingen.

Als de Van Mesdagkliniek niet over de brug komt, dan wordt een juridische procedure ingezet, aldus Heidanus.

Tegen de man is een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd. "Maar mijn cliënt heeft de Turkse nationaliteit. Turkije levert nooit onderdanen uit naar andere landen, dus op grond van dat arrestatiebevel zal hij zeker niet worden uitgeleverd''.

(SN)

:')


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-05-2010 21:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Tsja, die man heeft gewoon recht op zijn geld.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-05-2010 22:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 mei 2010 21:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Tsja, die man heeft gewoon recht op zijn geld.


De Mesdag kliniek heeft dan ook laten weten dat hij het kan ophalen bij de poort van de kliniek.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-05-2010 22:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Pcies, gewoon ff langskomen, id-kaart mee om te bewijzen dat je het zelf bent et le voila.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-05-2010 23:54 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Walla, ja.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-05-2010 12:14 by Mark Profiel van Mark

Nieuwe Darwin-award kandidaat!

Politieman met jeukende neus schiet zichzelf dood

MOSKOU - Een 23-jarige politieman heeft zichzelf doodgeschoten toen zijn dienstwapen tijdens het krabben van zijn neus ineens afging. Dat meldt de krant Moskovsky Komsomolets.

Het drama gebeurde in het cellencomplex van het gerechtsgebouw. De wachtende officier probeerde de sergeant te bellen, maar zijn oproep bleef onbeantwoord. Zijn overste trok naar het kantoor van de man, maar dat bleek op slot. Toen hij de deur had opengebroken zag hij zijn collega onder z'n bureau liggen, badend in het bloed.

Nader onderzoek sloot moord uit. De man krabde vaker zijn neus met zijn pistool. Dit gedrag is hem nu fataal geworden.




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2010 12:22 by Schaep Profiel van Schaep

Hahahaha.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-05-2010 14:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 mei 2010 12:14 schreef Mark het volgende:
Nieuwe Darwin-award kandidaat!

Politieman met jeukende neus schiet zichzelf dood

MOSKOU - Een 23-jarige politieman heeft zichzelf doodgeschoten toen zijn dienstwapen tijdens het krabben van zijn neus ineens afging. Dat meldt de krant Moskovsky Komsomolets.

Het drama gebeurde in het cellencomplex van het gerechtsgebouw. De wachtende officier probeerde de sergeant te bellen, maar zijn oproep bleef onbeantwoord. Zijn overste trok naar het kantoor van de man, maar dat bleek op slot. Toen hij de deur had opengebroken zag hij zijn collega onder z'n bureau liggen, badend in het bloed.

Nader onderzoek sloot moord uit. De man krabde vaker zijn neus met zijn pistool. Dit gedrag is hem nu fataal geworden.



Zeker fan van Priest.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-05-2010 19:44 by Mark Profiel van Mark

Twitteraars opgepast! Paul Chambers, een Engelsman die door sneeuwval niet kon vliegen vanaf Robin Hood Airport (Doncaster), twitterde in januari uit frustratie een amusant bedoeld bericht voor vrienden: "You've got a week and a bit to get your shit together, otherwise I'm blowing the airport sky high!!"

Helaas voor hem lazen andere mensen het bericht ook en die gaven het door aan de politie, die hem arresteerden in lijn met de Terrorism Act. Vandaag was de uitspraak vn de rechter: £1000 en een levenslang vliegverbod vanaf Robin Hood ariport. En blijkbaar is hij ook zijn baan kwijtgeraakt doordat hij een strafblad heeft.

Oppassen wat we hier zeggen dus, Big Brother is watching you!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-05-2010 19:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 mei 2010 19:44 schreef Mark het volgende:
Twitteraars opgepast! Paul Chambers, een Engelsman die door sneeuwval niet kon vliegen vanaf Robin Hood Airport (Doncaster), twitterde in januari uit frustratie een amusant bedoeld bericht voor vrienden: "You've got a week and a bit to get your shit together, otherwise I'm blowing the airport sky high!!"

Helaas voor hem lazen andere mensen het bericht ook en die gaven het door aan de politie, die hem arresteerden in lijn met de Terrorism Act. Vandaag was de uitspraak vn de rechter: £1000 en een levenslang vliegverbod vanaf Robin Hood ariport. En blijkbaar is hij ook zijn baan kwijtgeraakt doordat hij een strafblad heeft.

Oppassen wat we hier zeggen dus, Big Brother is watching you!


Dat slaat echt nergens op.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2010 20:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Belachelijk, ja.

Fijn, zo op onze regeringen vertrouwen die wel even de terroristen buiten de deur houden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 10-05-2010 20:18 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 10 mei 2010 20:13 schreef ZelThoR het volgende:
Fijn, zo op onze regeringen die vertrouwen terroristen en burgers opgesloten houden


Fixed


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2010 20:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Nu even de grammatica nog fixen van je fix


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen