IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 06-05-2010 11:39 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Piloten Turkish hadden doorstart moeten maken

DEN HAAG - De piloten van het Turkish Airlines-toestel dat op 25 februari vorig jaar neerstortte bij de Polderbaan, hadden een doorstart moeten maken. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in haar onderzoek dat donderdag is gepresenteerd.

Volgens de raad was het vliegtuig nog „niet volledig gereed” om te kunnen landen. De raad stelt dat de procedures van Turkish Airlines dit ook voorschrijven. „Volgens de procedures van Turkish Airlines moet een nadering gestabiliseerd zijn op 1000 voet als onder instrumentencondities wordt gevlogen.” Als dat niet het geval is, moet de nadering worden afgebroken en een doorstart worden gemaakt.

Doordat de snelheid steeds verder afnam, kwam de neus van het toestel steeds hoger. De bemanning constateerde dit pas toen een waarschuwingssignaal werd gegeven. „De herstelprocedure voor deze situatie werd vervolgens niet goed uitgevoerd”, aldus de raad.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2010 11:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 mei 2010 11:38 schreef XXL het volgende:
Probleem is dat wanneer de chauffeur de jongen naar behoren aanpakt hij in dit land gelijk de dader is en een proces aan zijn broek heeft hangen.


Is wel een probleem maar eigenlijk moet je vantevoren al genoeg macht en zekerheid kunnen uitstralen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2010 11:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 mei 2010 11:39 schreef Psychonaut het volgende:
Piloten Turkish hadden doorstart moeten maken

DEN HAAG - De piloten van het Turkish Airlines-toestel dat op 25 februari vorig jaar neerstortte bij de Polderbaan, hadden een doorstart moeten maken. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in haar onderzoek dat donderdag is gepresenteerd.

Volgens de raad was het vliegtuig nog „niet volledig gereed” om te kunnen landen. De raad stelt dat de procedures van Turkish Airlines dit ook voorschrijven. „Volgens de procedures van Turkish Airlines moet een nadering gestabiliseerd zijn op 1000 voet als onder instrumentencondities wordt gevlogen.” Als dat niet het geval is, moet de nadering worden afgebroken en een doorstart worden gemaakt.

Doordat de snelheid steeds verder afnam, kwam de neus van het toestel steeds hoger. De bemanning constateerde dit pas toen een waarschuwingssignaal werd gegeven. „De herstelprocedure voor deze situatie werd vervolgens niet goed uitgevoerd”, aldus de raad.


Allemaal leuk en aardig die uitleg van de strikte procedures maar ik vraag me af hoeveel van de normale vluchten echt altijd volgens die strikte procedures vliegen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-05-2010 11:44 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 6 mei 2010 11:38 schreef XXL het volgende:
Probleem is dat wanneer de chauffeur de jongen naar behoren aanpakt hij in dit land gelijk de dader is en een proces aan zijn broek heeft hangen.
Dat is zeker een belangrijke reden. Er wordt niet eens meer altijd gekeken naar wie er begon, maar wie de het zwakste is, en die wordt in het gelijk gesteld.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-05-2010 11:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 mei 2010 11:38 schreef XXL het volgende:
Probleem is dat wanneer de chauffeur de jongen naar behoren aanpakt hij in dit land gelijk de dader is en een proces aan zijn broek heeft hangen.

quote:
Op 6 mei 2010 11:44 schreef Silence het volgende:
Dat is zeker een belangrijke reden. Er wordt niet eens meer altijd gekeken naar wie er begon, maar wie de het zwakste is, en die wordt in het gelijk gesteld.

Cijfers?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-05-2010 11:55 by Silence Profiel van Silence

Waarom moet je daar nu weer cijfers van hebben? Is toch net zoiets als dat wanneer een auto een fietser aanrijdt, de auto in principe altijd de schuldige is?

En anders wil ik er graag aan toevoegen dat ik het idee heb dat het zo gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 06-05-2010 11:57]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2010 11:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 mei 2010 11:51 schreef ZelThoR het volgende:
Cijfers?


moeilijk in cijfers uit te drukken

Of wil je erna nog 5 gevechten organiserem om te kijken wie de zwaktste is.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 06-05-2010 11:59]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-05-2010 12:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 6 mei 2010 11:51 schreef ZelThoR het volgende:
Cijfers?
0


5


7


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-05-2010 12:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 mei 2010 11:55 schreef Silence het volgende:
Waarom moet je daar nu weer cijfers van hebben? Is toch net zoiets als dat wanneer een auto een fietser aanrijdt, de auto in principe altijd de schuldige is?

Ja, maar dat is volgens mij ook echt zo vastgelegd. Wat jij beschrijft niet.
quote:
En anders wil ik er graag aan toevoegen dat ik het idee heb dat het zo gaat.

Dat is heel fijn Het gebeurt ook weleens, ik vraag me alleen af hoe vaak. Incidenten voelen altijd zo lekker allesbepalend, maar zijn het niet

"Het meervoud van anekdote is niet data."


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-05-2010 12:28 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 6 mei 2010 11:55 schreef Silence het volgende:
Waarom moet je daar nu weer cijfers van hebben? Is toch net zoiets als dat wanneer een auto een fietser aanrijdt, de auto in principe altijd de schuldige is?


Wat een scheve vergelijking.

quote:
En anders wil ik er graag aan toevoegen dat ik het idee heb dat het zo gaat.


Als iemand fysiek aangevallen wordt mag hij zichzelf heus wel verdedigen hoor ook als het om een 13-jarige jongen gaat. Het feit dat die jongen minderjarig is is pas iets wat gaat spelen als er twijfel is over de vraag of de tegenreactie van de chauffeur wel proportioneel was. Iemand tegen de grond duwen of in een houdgreep nemen is geenszins buiten proportioneel.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-05-2010 13:40 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 mei 2010 11:39 schreef Psychonaut het volgende:
Piloten Turkish hadden doorstart moeten maken

DEN HAAG - De piloten van het Turkish Airlines-toestel dat op 25 februari vorig jaar neerstortte bij de Polderbaan, hadden een doorstart moeten maken. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in haar onderzoek dat donderdag is gepresenteerd.

Volgens de raad was het vliegtuig nog „niet volledig gereed” om te kunnen landen. De raad stelt dat de procedures van Turkish Airlines dit ook voorschrijven. „Volgens de procedures van Turkish Airlines moet een nadering gestabiliseerd zijn op 1000 voet als onder instrumentencondities wordt gevlogen.” Als dat niet het geval is, moet de nadering worden afgebroken en een doorstart worden gemaakt.

Doordat de snelheid steeds verder afnam, kwam de neus van het toestel steeds hoger. De bemanning constateerde dit pas toen een waarschuwingssignaal werd gegeven. „De herstelprocedure voor deze situatie werd vervolgens niet goed uitgevoerd”, aldus de raad.
Nee hoor, het lag aan de hoogtemeter! Die was defect! Die piloten konden er niets aan doen![/Thieu]



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-05-2010 13:41 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Het lag aan hun etnische achtergrond [/Greycloak]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-05-2010 13:42 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2010 14:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het lag aan hun ondergrond[/Captain Obvious]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-05-2010 16:01 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 mei 2010 12:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat een scheve vergelijking.



Als iemand fysiek aangevallen wordt mag hij zichzelf heus wel verdedigen hoor ook als het om een 13-jarige jongen gaat. Het feit dat die jongen minderjarig is is pas iets wat gaat spelen als er twijfel is over de vraag of de tegenreactie van de chauffeur wel proportioneel was. Iemand tegen de grond duwen of in een houdgreep nemen is geenszins buiten proportioneel.


Juustem.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2010 22:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

[upd] Paniek op Wall Street

De beurskoersen op Wall Street storten donderdagavond in elkaar. Verschillende beursindexen zoals de Dow Jones en de S&P 500 staan momenteel op forse verliezen van ruim 8 procent.

Update 20:55
De achtbaan op Wall Street lijkt zich enigszins te herstellen van de zwaarste verliezen. Verschillende financiële sites zoals Google Finance blijken door de paniek moeilijk bereikbaar.

Update 22:07
Donderdag heeft Wall Street na een zeer volatiele dag de verliezen kunnen beperken. De Dow Jones zakte intraday met 1000 punten, om vervolgens 650 punten te herstellen. De index sloot de avond 3,2 procent lager. Technologie-index Nasdaq zakte het meeste met 3,4 procent.

"Er hangt op dit moment een griezelig gevoel in de lucht dat doet herinneren aan het moment dat Lehman ten onder ging", aldus Andrew Brenner van Guggenheim Securities.

De grote vraag onder economen is op dit moment of de landen die deels het Griekse reddingsplan van 110 miljard euro financieren, zoals Spanje en Portugal, uiteindelijk zelf ook in de problemen komen en ook financiele hulp nodig zullen hebben om het hoofd boven water te kunnen houden.

De VIX-index (volatiliteitsindex) steeg meer dan 50 procent, wat duidt onder flinke paniek onder beleggers.

Dow Jones donderdag intraday: -1000 punten, +650 punten


Japanse Yen
Beleggers zochten donderdag vooral veiligheid, zo steeg de goudprijs weer boven de 1200 dollar per ounce (31,1 gram), zakte de Amerikaanse dollar, het Britse pond en de euro ten opzichte van de veilig geachte Japanse yen met ruim 5 procent, daalde de euro bijna door de 1,25 dollargrens en werden staatsobligaties van 'veilige' landen een stuk populairder.


Wereldvaluta donderdag fors onderuit versus 'veilige' Japanse yen (JPY)

Update 22:39
De financiële nieuwssite CNBC meldt dat een deel van de paniek donderdag op Wall Street is veroorzaakt door een handelsfout. Een aantal bronnen melden dat een beurshandelaar bij het invoeren van een order de 'b' voor billion (miljard) ingevoerd had, in plaats van de 'm' van million, wat de bedoeling was. Het ging om het aandeel Procter & Gamble, dat werelwijd bekend is om consumentenproducten zoals Gillete, Duracell en Pringles.




Eest paniek door een scheeuwende vent nu paniek door een typfaut.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-05-2010 22:48 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 6 mei 2010 12:25 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, maar dat is volgens mij ook echt zo vastgelegd. Wat jij beschrijft niet.




Check.

http://www.verzekeraars.nl/UserFiles/File/download/sptotaal.pdf

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 06-05-2010 22:51]


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2010 10:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 6 mei 2010 11:51 schreef ZelThoR het volgende:
Cijfers?
Irrelevant. Als een jochie van vijtien mij slaat en als reactie daarop geef ik hem een paar redelijke tikken ben ik de sjaak.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-05-2010 10:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 mei 2010 10:27 schreef kwelgeest het volgende:
Irrelevant. Als een jochie van vijtien mij slaat en als reactie daarop geef ik hem een paar redelijke tikken ben ik de sjaak.

Irrelevant :')


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-05-2010 10:29 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 mei 2010 22:48 schreef karnivoor het volgende:
Check.

http://www.verzekeraars.nl/UserFiles/File/download/sptotaal.pdf

Check


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-05-2010 10:30 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 7 mei 2010 10:27 schreef kwelgeest het volgende:
Irrelevant. Als een jochie van vijtien mij slaat en als reactie daarop geef ik hem een paar redelijke tikken ben ik de sjaak.


Haha, geniaal hoe je het afdoet als irrelevant en het argument opnieuw begint door dezelfde houding aan te nemen die Zelthor naar cijfers doet vragen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2010 10:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 mei 2010 10:30 schreef Gemene Lepel het volgende:
Haha, geniaal hoe je het afdoet als irrelevant en het argument opnieuw begint door dezelfde houding aan te nemen die Zelthor naar cijfers doet vragen.
Je snapt het blijkbaar niet.
Ik betwijfel ten zeerste of iets dergelijks in cijfers bijgehouden wordt als het al in cijfers uit te drukken is. Daar tegenover staat dat er wel voorbeelden aan te halen zijn dat het slachtoffer tot dader gebombardeerd wordt omdat hij/zij een beetje weerbaarheid toont.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-05-2010 10:35 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ja, maar die voorbeelden zijn alleen nuttig als ze in een perspectief kunnen worden geplaatst. Anders zijn ze irrelevant .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-05-2010 10:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Voorbeelden, ja, dat betwist ik geenszins. Maar ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-05-2010 10:39 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Iedereen weet wel dat de media zorgvuldig haar voorbeelden kiest. Linkse kliek.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen