|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Dom. Hierdoor zullen misdaad en georganiseerde hennepteeld alleen nog maar meer verweven raken. Hoe illegaler hoe interessanter voor de misdaad. Krijg je mobiele plantages ofzo, net als die methlabs in de V.S. waar ze ook dit soort bestrijdingsmethoden hanteren. Ik zeg legaliseren, alles, ook hard-drugs. Verdwijnt de winst vanzelf door marktwerking. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Hmm, simpel, ja, maar hoe zit het met in het buitenland gereden kilometers? Ik blijf erbij dat het nog simpeler kan, eerst het kwartje van Kok van de accijns af, en daarna de accijns weer met hetzelfde bedrag verhogen. Klaar! [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 09-04-2010 10:25] Boeiender |
|
quote: +1 Uiteraard gefaseerd. En harddruqz eerst gedogen zoals nu bij wiet, en dan vooral veel onderzoek doen zodat mensen duidelijker bekent kunnen raken met de effecten zodat het niet gevaarlijker wordt als een alcoholletje nu. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: En wat schiet je daar per saldo mee op? Dat het ipv kwartje van kok gewoon accijns heet? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Precies. Waarom zou je meer heffing willen? Om de files op te lossen wordt verteld, maar dat is dikke onzin, je lost er geen files mee op. Dus is de enige reden die ik kan bedenken meer geld verdienen aan de noodzaak om mobiel te zijn van de werkende bevolking. En dat kwartje, sja, dat zou een tijdelijke maatregel zijn. Boeiender |
|
De auto zal altijd wel een melkkoe van de staat blijven. Werd er een tijd terug niet ergens een bericht/artikel gepost dat slechts een fractie van de door de autogebruikers opgehoeste accijnzen daadwerkelijk ten gunste van deze groep wordt gebruikt? Denk dan aan oa verbetering van de wegen. Vraag is dan wat is er met het andere deel gebeurt? Het zou niet fair zijn om dat te gebruiken voor kostenposten van de staat, wat dat dan ook moge zijn, waar de niet-autogebruikers ook voordeel bij hebben. Die horen mijn inziens dan aan dergelijke dingen ook financieel hun steentje bij te dragen. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 09-04-2010 12:46] |
|
Ja, goed dat je het zegt. En hoe zit het met de tabaksaccijnzen en de aardgaswinst gaat toch ook niet terug naar het noorden? |
|
quote:Dat van die melkkoe ben ik wel met je eens. Maar waar staat dat de opbrengst van accijnzen door weggebruikers ook aan de wegen besteed moeten worden? De b.t.w. op voeding en drank wordt toch ook niet alleen maar gebruikt om nieuwe voeding en drank te faciliteren? Bovendien lijkt het alleen maar aanleggen van wegen me ook niet bepaald een structurele oplossing. Ons wegennet is vooral overbelast doordat teveel mensen overal de auto voor pakken. Met wat extra asfalt los je dat echt niet op. Ook niet met andere symptoombestrijding als kilometerrijden of duurdere benzine trouwens. Het probleem zit hem er, denk ik, vooral in dat geen politicus echt maatregelen durft te nemen, bang als ze zijn de gunsten van de kiezer te verliezen. Dus doen ze maar van alles een beetje, stapsgewijs, zolang er geen verkiezingen aankomen. Maar ik denk dat er echt wel radicale maatregelen mogen worden genomen, zoals b.v. autovrije dagen, ingrijpen in woon-werkverkeer, het goedkoop maken en verbeteren van openbaar vervoer, het stimuleren van fietsen etc. etc. En er moet een mentaliteitsverandering komen. Veel mensen die ik ken pakken de auto omdat het ze een soort schijnvrijheid oplevert. Je kan b.v. zelf de vertrektijden bepalen, zelf sturen etc. Maar als je negen van de tien keer in de file staat, vastzit door omleidingen dan heb je daar m.i. ook niet zoveel meer in te bepalen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Geen idee of dat ergens staat. Maar ik zie ook niet in waarom een bepaalde groep mensen binnen een samenleving zich een ongeluk aan accijnzen moet betalen die ook ten gunste van de andere groepen wordt gebruikt. Nu zul je met het verweer komen dat dat ook voor de accijnzen van oa drank geldt, maar je weet zelf ook wel dat de accijnzen op brandstof, BPM en zelfs de wegenbelasting exorbitant zijn en totaal niet vergelijkbaar zijn met alleen de BTW zoals op drank en alle andere (on)roerende goederen. Onkosten die de staat maakt ten gunste van alle inwoners van het land moeten mijn inziens worden opgehoest door al die inwoners en niet door een selectieve groep die makkelijk is uit te melken, in dit geval de automobilisten. Dat er een mentaliteitsprobleem heerst zal ik zeker niet ontkennen. Er zijn er zat die bij wijze van spreke als ze naar de buren gaan al in de auto springen. Maar dat is mag ik hopen maar een selecte goep. Een mogelijke oplossing om de drukte op de weg te reduceren zou kunnen zijn om thuiswerk te promoten, maar dat werkt ook niet voor alle functies. Op mijn werk hebben ze dit jaar de flexibele werktijden versoepelt. Of het effectief zal zijn valt nog te bezien. |
|
quote: Nou ja, dat is een algemeen principe van belasting heffen. Dat je betaalt aan dingen die niet direct voor jou zijn. En in dit geval wordt autorijden schijnbaar gezien als iets wat bestraft moet worden, net als drank inderdaad, dat is ook juist dé reden dat het niet direct terugkomt bij degenen die het betalen. Je gaat toch een crimineel ook geen boete opleggen om daarmee zijn huis te schilderen? quote: Wat zeg je nou? Eerst wel accijnzen op drank en daarna alleen BTW op drank? quote: Dat doet de staat ook, iedereen belasten. Dat een bepaalde groep niet -onterecht- uitgemolken dient te worden staat daar totaal los van. quote: Dat mag je hopen, maar dat is niet zo. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Zolang de gehele gemeenschap daar dan aan meebetaalt is dat geen probleem. Wat ik hier duidelijk probeer te maken is dat het niet fair is om een selecte groep een soort van extra donatie te laten doen door die extra accijnzen die los staan van de gebruikelijke BTW. quote:Je leest het verkeerd. quote: Als de ene groep door extra accijnzen meer moet betalen dan de rest staat dat er wat mij betreft niet los van. Verschil van mening dan. quote: Helaas niet nee. |
|
quote: oh ik ook. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kijk, autorijden belast wel het milieu en de gezondheid van anderen op meerdere manieren. Daar mag je best een bepaald bedrag voor over hebben. Te gek dat automobilisten zich zo druk maken over wat het allemaal kost, terwijl het negen van de tien keer gewoon om een eigen keuze gaat. Niemand zegt dat je de auto moet gebruiken. Anders wordt het als je voor je werk verplicht een auto moet gebruiken, zoals b.v. mijn vrouw die op meerdere locaties moet zijn in regio's die met het openbaar vervoer gewoon nauwelijks of met ontzettend veel vertraging te bereiken zijn. Maar dan zou het redelijk zijn om de werkgever meer voor de kilometers te laten betalen. Of om die de werkregio's te laten herindelen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Communicatie komt van twee kanten. Ik begrijp het in ieder geval niet, en dat gaf ik duidelijk aan en vroeg zelfs wat je dan wel bedoelt. Bedankt dat je dan uitleg geeft. quote: Natuurlijk staat dat wel los van elkaar. Er moeten dingen voor het collectief gedaan worden dus worden er belastingen geheven op allerlei zaken (niet alleen via BTW en op de auto, vergeet dat niet!). Bepaalde belastingen worden geheven om bepaalde dingen te betalen, dat moet dan ook wel daadwerkelijk gebeuren. Daarnaast is er een idee dat bepaalde zaken bestraft/ontmoedigd moeten worden, daarvoor worden accijnzen geheven zoals op benzine en alcohol. Dit betekent dus dat bij bepaalde gedragingen extra gelapt moet worden en dat dat geld expliciet NIET direct ten goede komt aan de mensen die de accijnzen betalen. Dit gedeelte staat dus heel erg los van het idee dat belastingen eerlijk moeten zijn. Ik ben het wel met je eens dat de overheid erg goed moet afwegen hoeveel accijns nog terecht is en mogelijk is het nu teveel. Het is zo dat allerlei mensen meer/minder belasting betalen omdat ze bepaalde dingen wel/niet doen. Als je dat absoluut oneerlijk vindt moet je pleiten voor één belastingschaal en geen subsidies of soortgelijke dingen (ook geen hypotheekrenteaftrek dus). Nu neem je het alleen voor de autorijders op (even puur naar belasting gekeken) terwijl je geen idee hebt welke groepen er wel/niet bevoordeeld/benadeeld worden op allerlei manieren. Erg selectieve verontwaardiging. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: helaas zie ik dit niet gebeuren Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Geen dank, graag gedaan. Maar nee, wat jij suggereert bedoelde ik niet. Voor zover ik weet zit op drank naast BTW ook accijns. Correct me if I'm wrong. quote:Dat bestraffen cq ontmoedigen dat klopt ook wel. Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat ik het daar niet mee eens ben alleen heb ik sterk de indruk dat de regering er misbruik van maakt onder het mom van "We komen nog wat geld tekort, laten we de accijnzen op het autorijden maar weer wat verhogen met als excuus het oplossen van het fileprobleem." Hierbij buiten beschouwing latende of het nou bijvoorbeeld via brandstofaccijns, wegenbelasting oid is. |
|
quote:En jij vindt jezelf nu niet kort door de bocht? Wat dat er iets extra's er voor over hebben zie mijn vorige post. Ik hoef de auto in jouw ogen dan misschien niet te gebruiken, maar als ik met het openbaar vervoer naar mijn werk moet duurt de reis minstens een uur. En dan bedoel ik alleen het in de bus zitten. Daarna moet ik dan nog zo'n 15 minuten wandelen. Dat is de heenweg. Als ik terug wil mis ik doordat ik weer die 15 minuten moet lopen op 5 minuten mijn bus. Gevolg ongeveer een uur wachten voordat de volgende bus gaat en daarop zit ik weer een uur in de bus. Als ik met de auto ga ben ik in ca 20 minuten op mijn werk en aan het eind van de werkdag in 20 minuten weer thuis. OV is leuk als je in de stad woont en van wijk A naar wijk B wilt, maar op het platteland van plaats A naar plaats B is echt geen pretje. Je mag vaak al blij zijn als er uberhaupt nog (buurt)bussen rijden. |
|
quote: Klopt helemaal quote: Dan zijn we het stiekem wel eens Zelf vind ik het wel erg moeilijk om te zeggen of autorijders te veel of te weinig gepakt worden. Heel onoverzichtelijk wat nu eigenlijk de impact is van autogebruik. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Kun je niet gaan carpoolen, dan wordt het al snel goedkoper. Het valt mij op dat in de spits toch zeker 80% (ruwe schatting ) alleen in de auto zit. |
|
quote: Nee, de enige collega die bij mij in de buurt woont is maar af en toe op de zaak. Overigens in mijn woon/werk traject heb ik alleen maar file als er een ongeluk gebeurt is. Of als de voorste bij een rotonde gaat staan wachten op voorbijtrekkende lucht. |
|
|
|
Kan die kleding nu dan wegens de gezondheid verboden worden? |
|
quote:Okee, en hoe gaat deze kleine zelfstandige rij instructeur deze nieuwe uitdaging aanpakken? Of, wat zou er geregeld kunnen worden voor mensen in mijn branche? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote:Stond een paar uur geleden al in het moslim-topic. Opletten sjaak. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |