IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Roadburn 2011 Vorige pagina | Volgende pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-04-2011 11:59 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2011 11:55 schreef Spirit In Black het volgende:
Winter was geweldig, C.O.C. viel beetje tegen, Sunn O))) nooit mijn ding geweest.
Hooded Menace Jesse Sykes


+1

Verder was de soundtrack die Year of no Light voor de film Vampyre deed erg indrukwekkend!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 16-04-2011 13:43 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Winter was geniaal!

Mamiffer, Jesse Sykes en Grave Miasma ook erg goed. Hooded Menace vond ik niet veel. Sunn 0))) is nooit mijn ding geweest maar wel bizar om ongeveer dat hele gebouw te voelen schudden (of in ieder geval de vloer onder mijn voeten). Helaas Earth niet gezien omdat de rij voor de Midi wel erg lang was.

Oja, en Winter was geniaal!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-04-2011 13:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

The Secret was op het eind ook nog machtig hard. Wat een weekend, ik ga weer helemaal kapot. Vandaag Swans, Shrinebuilder, Ufomammut, Ramesses, Imaad Wasif, Voivod, etc. etc.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 17-04-2011 15:17 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Zo, het zit er weer op. Erg genoten van vooral Black Math Horseman (geweldige drummert!), Rwake en Yakuza.
Vond Imaad Wasif tegenvallen, net als Evoken. Shrinebuilder had echt een bedroevend slecht geluid (ondanks de jaren durende soundcheck) Ufomammut liet even zien hoe het wel moest, helaas maar een half uurtje kunnen zien vanwege de combinatie Yakuza / rij buiten bij de Midi.

Was weer een mooie editie zo.



Jouke
Usericon van Jouke
Posted 17-04-2011 16:37 by Jouke Wijzig reactieProfiel van JoukeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Jouke_D

Omdat ik helaas moet werken morgen kon ik de afterburner niet meepikken, maar wat was dit een geweldig festival

Zonder twijfel het beste festival dat ik heb meegemaakt met eigenlijk alleen maar geweldige bands achter elkaar, de beste sfeer die je maar kunt bedenken en goede faciliteiten (alleen het bier is duur).

Hoogtepunten:
- Year of No Light (volgende keer in de grote zaal zetten!)
- Year of No Light (Vampyr soundtrack, werkelijk geniaal )
- Wardruna (zeer intense show, lekker relaxed vanaf het balkon)
- Winter (godver wat zwaar )
- Ufomammut beste show van Roadburn en hoog op het lijstje van beste optredens ooit. Alles was simpelweg perfect (geluid, show, respons vanuit de zaal) Eve was zeer terecht album van het jaar.
- De camping, zeer relaxed!

Dieptepunten:
- Shrinebuilder, het geluid was verschrikkelijk. Uitgebreide soundcheck en dan de boel nog zo verkloten . Ik heb ook maar 1,5 nummer gezien, dus misschien dat het gedurende de show beter werd. Ik gaf er iig weinig om want we moesten toch naar Ufomammut.
- De kleine zaal & batcave waren soms gewoon te druk (Year of No Light). Sommige bands daardoor moeten missen.


Northward
Usericon van Northward
Posted 17-04-2011 19:17 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Enorm tof weer... hoop hele coole shows gezien weer (van Aluk Todolo tot Earth tot Black Math Horseman). En wat nieuwe ontdekkingen (neem Grave Miasma, wat een bazen), altijd goed.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-04-2011 20:02 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2011 15:59 schreef intothevoid het volgende:
Nee, beslist niet soepel. Als je gepakt wordt: met een oostblok accent in het Engels zeggen dat je het niet wist, anders draaien ze helemaal door. :') Pijpje roken kan nog wel, maar zodra ze rook zien staan ze binnen een paar tellen naast je en krijg je een 'laatste waarschuwing'.

Security lui zijn echt grote teringlijers. Vorig jaar een trap in mijn ribben gehad omdat ik half onderuit op zo'n trap hing tijdens the Armageddon Concerto. Dat heb ik ook van meer mensen gehoord. Die lui stralen echt uit dat ze het publiek verafschuwen, heel arelaxed.
Ik zou er in zo'n geval op klappen of de desbetreffende uitsmijter opwachten met een grindtegel. Indd vervelend, typerend volk weer. Dergelijke lui zouden ze moeten.......


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-04-2011 20:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Blood Ceremony, Menace Ruine, Wolf People en Spindrift, mensen. De rest is margewerk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 18-04-2011 2:30 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Was weer geslaagd.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-04-2011 12:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Sinds gister beetje ziekjes, maar was weer een uiterst vette roadburn. Hoogtepunten: Today is the Day, Wardruna, Imaad Wasif, Yakuza, Year of no Light, Black Mountain, Liturgy, Soilent Green. Helaas moeten missen: Menace Ruine, Quest for Fire, Winterfylleth, Swans...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-04-2011 12:22 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Eens kijken hoelang het duurd voor de eerste roadburn gerelateerde items op ebay aangeboden worden, ik zag die nieuwe Candlemass (don't fear the reaper) al staan voor een dikke 57 dollar hehehe .
Hoe was Candlemass eigenlijk dat had ik wel graag willen zien maar een heel weekend trek ik niet zo en dag tickets waren er niet helaas.


[Dit bericht is gewijzigd door nark op 18-04-2011 12:23]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-04-2011 12:54 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Pfffff thuis. Ik vond Candlemass maar saai, maar als je 50 bent en je moet twee uur en een kwartier spelen moet je misschien ook niet teveel bewegen. Geluid was goed, maar die zanger banjerde over het podium alsof-ie door de V&D liep.

Echt wel veel vette shows gezien trouwens, met als afsluiter Samsara Blues Experiment dat mij op dag 4 om middernacht nog even uit mijn dak liet gaan. Wat een harde editie weer, machtig!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 18-04-2011 14:16 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

Pff helemaal gebroken..

Veel vette shows gezien met als hoogtepunt Ufomammut, wat was dat ongelooflijk hard!



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2011 14:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Episch, wat was Roadburn VET! Stel dwaze bazen in een huisje net buiten Tilburg, beetje fietsen naar 013/Midi elke dag en zo'n beetje alleen maar vette muziek! Onmeunig veel CD's gekocht, gesneuvelde gitaarsnaar geregeld, nachtrust even voor een paar dagen laten zitten, WAAA, VET!

Hoogtepunten qua muziek: Year of No Light, Ghost, Wovenhand (!), Sabbath Assembly, Black Math Horseman, Weedeater (!), Imaad Wasif (!!), Yakuza (!), Swans (!!), Spindrift, Dragontears, Samsara Blues Experiment.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-04-2011 15:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb maar een verslagje bij elkaar getikt, al was het alleen maar om zelf alles op een rijtje te zetten:

Dag 1:
Quest for Fire even in de deuropening gehoord, klonk goed maar de Batcave was veel te vol. Daarom maar door naar Year of no Light, wat mij direct in de Roadburn-buzz bracht. Hard, massief, lange opbouw, goeie climax. Toen de eerste hartenbreker: ik heb Acid King en Zoroaster laten schieten ten gunste van Ghost. Blij dat ik dat gedaan heb, wat een te gekke band met ook nog eens een fantastisch geluid in het Midi Theater. Gaaf!! Daarna meteen door naar Woven Hand op het mainstage. Ik kan zeggen dat David Eugene Edwards met afstand de baas is van Roadburn. Hoe een klein mager ventje een zaal met 1500 mensen even intimideert. Intens, doorleefd, vol overtuiging en overgave gebracht. Intimiderend en ontroerend. Een mens moet eten maar ik was op tijd terug voor het mij onbekende Circle. Woorden schieten tekort voor deze weirdo’s met een kruising tussen een leernicht, een robot en een operazanger op vocals. Meteen door naar Godflesh, erg vet om Streetcleaner opgevoerd te zien worden. De voordracht van Broadrick deed het missen van een drummer vervagen. Door koppijn (gelukkig laatste keer dit festival) ben ik er vroeg in gegaan.

Dag 2:
Even hardlopen doet wonderen tegen een kater. De rest van het festival heb ik lekker kunnen doorpilsen en geen centje pijn meer gehad. Een gezonde geest in een gezond lichaam! Maar eerst moest het restantje kater weggeblazen worden door eerst Aluk Todolo (wat ik wel aardig vond) en Place of Skulls, met Victor “I don’t know shit about nothing” Griffin.
Sabbath Assembly vond ik erg saai (snap de hype rond deze band echt niet) en ik ben natuurlijk weggegaan voor het almachtige Winter. Ik heb genoten van de uitvoering van “Into Darkness”, hun enige. Hoe cult!! DOOM zoals het bedoeld was, grimmig en allesvernietigend. De sporadische versnellingen en grooves maakten het helemaal af. Daarna heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben sushi gaan eten bij Koi. SUNN O))) deed hun ding maar omdat het voor mij de zesde keer zou zijn geweest ben ik naar de Batcave gegaan, eigenlijk alleen maar om op tijd te zijn voor een stel gefrustreerde crust/grindcore Italianen. Eerst nog Grave Miasma uitzitten, wat me gaandeweg toch wel meenam in hun old school death metal op Immolation- en Incantation-leest geschoeid. Maar ja, metal he, inclusief tough guy-death metal maniertjes, ik vond het niet goed bij het festival passen. The Secret blies alles omver, het was in no-time om, vette vette vette band, enorme sound, perfecte afsluiter.

Dag 3:
Fris weer op voor Candlemass die een goede sound hadden maar bepaald niet uitblonken in podiumkunsten. Saaie show, ik heb ze verwisseld voor White Hills die een vette spacerock-set neerzetten in een veel-te-volle Green Room. Daarna naar de mainstage voor Weedeater. Hoe komt het toch dat die Amerikaanse sludgebands zo’n ongelooflijke trailer-trash uitstraling hebben? Ook deze band bestond weer uit zulke onooglijke übertokkies dat het een aard had. Dat soort sludge is niet zo mijn ding, maar ze brachten het wel met verve. In de Green Room ging ik verder met Evoken wat even vakkundig als saai was. Na een obligaat frietje heb ik mezelf de Batcave ingewurmd voor Imaad Wassif die echt een mokervette set afleverde. Daar kreeg ik goede energie van, dus hollen naar het Midi theater voor de laatste minuutjes Dragontears (incl. Gandalf de gastmuzikant). Daarna nam Ufomammut kei- en keihard wraak voor het ietwat “underwhelming” optreden van twee jaar terug. Dit was hun beste set die ik ooit gezien heb, met beste sound. En HARD. Intussen bloedde wel mijn hart voor alles wat ik op de andere podia aan het missen was, maar ook dat is Roadburn.

Dag 4:
4 dagen Roadburn had ik nog nooit gedaan (altijd 3) maar ik was er nog verrassend goed aan toe. Ik heb nog veel bands gezien. Sungrazer helaas niet, de kleine zaal was simpelweg té vol. De Afterburner is relaxed, de 013 is minder vol en iedereen zit er al zó doorheen dat niemand zich nog druk maakt. Spindrift was voor mij een positieve verrassing met hun Ennio Morricone-achtige soundtracks. Ik wilde per sé de hele Dragontears-set zien en alleen al het T-shirt van Lorenzo Woodrose maakte het het waard. Goeie smurf! Goeie set ook, vette psychedelica/spacerock. Ik ben daarna naar het schromelijk overdrijvende Coffins gegaan wat me gek genoeg nog het meest aan Mortician deed denken, alleen dan trager. Dead Meadow vond ik behoorlijk saai en na teveel nummers waarin te weinig gebeurde ben ik gaan eten. Black Mountain vond ik ook tegenvallen. De sound was groots maar de muzikanten zijn bepaald geen podiumbeesten. Het songmateriaal vind ik ook niet al te sterk en er werd gewoon veel te weinig gerockt. Dan deed Black Pyramid het in de kleine zaal beter, maar die was alweer afgeladen en ik had na vier dagen hutje mutje staan geen zin in tientallen mensen op dezelfde vierkante meter als ik. Sourvein kreeg het voor elkaar om alweer vier van die intens lelijke corpulente grafkoppen op het podium bij elkaar te verzamelen maar ook hier spoedde ik me rap naar de kleine zaal, sludge vind ik niet zo boeiend over het algemeen. Dat was een goede beslissing, want als allerlaatste band blies Samsara Blues Experiment me nog even de hemel in.

Ook dit jaar heb ik weer veel te veel moeten missen. Het enige waar ik echt een beetje spijt van heb is het laten schieten van Swans, maar zo gaan die dingen. Stone Axe, Yakuza, Black Math Horseman, Ramesses, Shrinebuilder, Wolf People, ik heb het allemaal moeten laten gaan. En dan heb ik het pas over één festivaldag. Om zoiets een minpunt te noemen gaat veel te ver. Dit festival is een snoepwinkel. Een hele zware, lawaaierige snoepwinkel. Rock on!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2011 15:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik zit op zo'n high nu ook!

Ik wil verdomme Imaad Wasif nog een keer zien! WAAAAAAAAA!


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2011 15:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

IK WIL TERUG!


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 18-04-2011 15:31 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Donderdag:
Quest for Fire: begon ok, eindigde erg sterk.
Acid King: overtuigend, maar had er meer van verwacht.
Wovenhand: erg intens.
Pentagram: feestje, Bobby (op hoge hakken) is echt een koning.
Godflesh: heavy, maar na Christbait trok ik het niet meer zo goed en moest ik wat gaan eten.
Wardruna: geen idee wat ik er ging doen, maar verrassing van de dag. Viel helemaal goed.
Carlton Melton: héél vet, beste optreden van de dag.

Vrijdag:
Keiji Haino: teveel herrie.
Aluk Todolo: wél erg goed.
Circle/Pharaoh Overlord: erg vermakelijk en muzikaal interessant. Gave show, goede entertainers. Nummers met Nighthorse dude waren het tofst.
Winter: klopte gewoon, helemaal goed.
Earth gemist ivm rij.
Menace Ruine: leuk, maar ik had om een of andere reden meer 'een band' verwacht.
Grave Miasma: leuk.
The Secret: volgens mij vond ik het niets, want ik bevond me plotseling bij:
Scorn: geen idee?????????

Zaterdag:
Master Musicians of Bukkake: fucking vet. Rare toeters, borstkastverpletterende drones, veel wierook op het podium, gemaskerde bandleden.
White Hills: vet, maar druk en warm en kutgeluid op het balkon.
Weedeater: heel vet, keel gesloopt.
Pharaoh Overlord: anders dan verwacht, maar erg goed.
Dragontears: far out. FAR FUCKING OUT.
Ufomammut: geniaal, maar helaas moest ik er vandoor.
SWANS: killed it. Goede setlist, mokerhard geluid en Gira is onovertroffen in zijn hysterische uithalen.


Zondag:
Spindrift: verrassend goed.
Dragontears: beduidend minder goed dan zaterdag, maar wederom fantastisch. Verliefd op deze band, meer nog dan op Baby Woodrose.
Dead Meadow: erg stoned, precies goed. Gave visuals ook, meer blote chicks verdomme.
Black Mountain: so so, soms erg sterk, soms slaapverwekkend. Ik stond tussen irritante lui en rot op met je fucking verjaardsliedjes.
Samsara Blues Experiment: de ultieme afsluiter van vier dagen riff heaven.

Al met al weer een fantastisch festival gehad.


You have time. You are doing fine.


groensel
Usericon van groensel
Posted 18-04-2011 16:55 by groensel Wijzig reactieProfiel van groenselQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1075647853

wat was roadburn weer zalig dit jaar

hoogtepunten donderdag

- acid king : heel leuk optreden
- blood ceremony : jammer van geluid in het begin , maar voor de rest zalig ( wat een mooie zangeres )
- cough : vet geluid , jammer genoeg in bat cave waar het weer goe warm was
- wardruna : heel aangename verrassing
- soilent green : vet optreden

vrijdag

- thrap them : kende ik niet . na optreden meteen cd's van aangeschaft
- winter : keek ik echt naar uit , zalig optreden
- summen the crows : zalige groep vet optreden
- sunn o))) : eindelijk eens live gezien , zalig gevoel in men buik , nadien goe na de wc geweest
- grave miasma : damm zalige ontdekking

zaterdag

- candelmass : gewoon goed optreden
- weedeater : zalig , wel tijdens optreden naar buiten gemoeten omdat ik slecht kwam
- ufomammut : de kers op de taart

minpunten

- geluid was goed maar volume mocht bij de meeste groepen luider staan
- year of no light gemist en voivod


aj moe kakken moej kakken


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2011 17:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

YONL is echt wel de moeite live



precies wel veel basgeluiden de gansen tijd qua muziek


signature


groensel
Usericon van groensel
Posted 18-04-2011 17:06 by groensel Wijzig reactieProfiel van groenselQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1075647853

quote:
Op 18 april 2011 17:02 schreef Hypnos het volgende:
YONL is echt wel de moeite live



precies wel veel basgeluiden de gansen tijd qua muziek


gelukkig al eens gezien in voorprogramma van gogoroth
was enorm onder de indruk


aj moe kakken moej kakken


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2011 17:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ook met twee drummers?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-04-2011 17:11 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2011 17:06 schreef groensel het volgende:
gelukkig al eens gezien in voorprogramma van gogoroth
was enorm onder de indruk
Okay, vreemde combi.


groensel
Usericon van groensel
Posted 18-04-2011 17:22 by groensel Wijzig reactieProfiel van groenselQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1075647853

quote:
Op 18 april 2011 17:11 schreef Silence het volgende:
Okay, vreemde combi.


vond ik ook , ze hebben alle andere groepen weg geblazen


aj moe kakken moej kakken


groensel
Usericon van groensel
Posted 18-04-2011 17:23 by groensel Wijzig reactieProfiel van groenselQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1075647853

quote:
Op 18 april 2011 17:10 schreef Hypnos het volgende:
ook met twee drummers?


jap idd , was leuk om te zien


aj moe kakken moej kakken


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen