IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 12-02-2011 11:50 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Heb je de beschikking over een bad Hypnos? Zo heet mogelijk.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 11:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 februari 2011 11:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat voor impulsen vind je nog in het bos, dan?

Maar ja, misschien is het juist goed. Confronteren, erdoor heen gaan, het breekpunt opzoeken, enzovoorts.

I must not fear.
Fear is the mind-killer.
Fear is the little-death that brings total obliteration.
I will face my fear.
I will permit it to pass over me and through me.
And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
Where the fear has gone there will be nothing.
Only I will remain.






impulsen, gewoon, werk, auto, verleden, gedachten, glas, sokken, eten, navels, boekjes, meester, hoofdhaar, ... alles!


probleem is de fear die er niet is,

ik word alleen gek van al die gedachten, ze stoppen niet en ik kan ze niet controleren,
nog goed dat het geen negatieve gedachten zijn

gewoon argh, alsof je niet kunt stoppen met niezen of hikken

de enige angst is dat het misschien niet stoppen zal


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 11:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 februari 2011 11:50 schreef G.I.R.L. het volgende:
Heb je de beschikking over een bad Hypnos? Zo heet mogelijk.


douche al gehad idd,maar de temperatuur bleef niet constant en dat werkt op mn zenuwen jgdjsdgfjkdqsdf

straks maar es onder mensen proberen komen


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2011 11:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2011 11:52 schreef Hypnos het volgende:
impulsen, gewoon, werk, auto, verleden, gedachten, glas, sokken, eten, navels, boekjes, meester, hoofdhaar, ... alles!


probleem is de fear die er niet is,

ik word alleen gek van al die gedachten, ze stoppen niet en ik kan ze niet controleren,
nog goed dat het geen negatieve gedachten zijn

gewoon argh, alsof je niet kunt stoppen met niezen of hikken

de enige angst is dat het misschien niet stoppen zal

Ah, OK, vooral impulsen van binnen dus. Wat voor gedachten zijn het dan wel, als het geen negatieve zijn?

Ik zou je er maar eens vol mee confronteren. Kom maar tot het punt dat je echt gek van wordt. Zie in waarom je zo zou malen over die dingen. Is het het waard, schiet je er iets mee op? Dan afbreken

Ik weet niet, ik vind het lastig uitleggen. Maar eerder kon ik over bepaalde dingen ook enorm doormalen, dat is door dat soort confrontaties wel minder geworden.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 12:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 februari 2011 11:57 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ah, OK, vooral impulsen van binnen dus. Wat voor gedachten zijn het dan wel, als het geen negatieve zijn?

Ik zou je er maar eens vol mee confronteren. Kom maar tot het punt dat je echt gek van wordt. Zie in waarom je zo zou malen over die dingen. Is het het waard, schiet je er iets mee op? Dan afbreken

Ik weet niet, ik vind het lastig uitleggen. Maar eerder kon ik over bepaalde dingen ook enorm doormalen, dat is door dat soort confrontaties wel minder geworden.



door malen, ja, dat is het, maar dan vrij kort,

en echt over alles, gewoon denken. Waarom was dat glas vuil op tafel vanmorgen, ik heb gestreepte kousen aan, ik drink de laatste tijd niet veel fruitsap, wanneer kan iemand opslag vragen, zou ik de planten al buiten zette,n ik houd best wel van planten, het is niet zo koud vandaag, soms als het waait dan wil ik een andere jas a&andoen, ik heb net getankt en daar was niemand met een zwarte auto , ik heb zin in suiker, zou ik niet beter slapen, hoeveel heb ik dinsdag geslapen, ...

en alles ongeveer met de snelheid chronologisch dan, waarin ik het typ... argh

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 12-02-2011 12:03]


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-02-2011 12:02 by Silence Profiel van Silence

Zijn het buien, is het altijd met soms pieken?

Hier ook een eindeloze denker/piekeraar. Soms negatief, soms positief. Soms zijn die gedachten zo overweldigend dat nergens anders concentratie voor is. Maar gelukkig kom ik daar meestal net zo snel weer uit als dat het op kwam zetten. Ergens ben ik wel gehecht aan de vele gedachten, het zou stil zijn zonder.

Bij jou lijkt het veel langer te duren. Sterkte in ieder geval.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 12:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dankjewel


ik begrijp piekeren en zo, dat heeft een reden en een oorzaak, je wil een antwoord of je zit met onopgeloste stress


ik niet , ik krijg alleen stress van de nutteloosheid en het niet kunnen focussen

het lijkt wel een drang om te moeten nadenken en flikkerend piekeren. misschien omdat ik net niet veel stress meer heb? bestaat zoiets? een drang naar piekeren en actie omdat je anders in een soort gedachtenstroboscoop - vortex terecht komt?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2011 12:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2011 12:04 schreef Hypnos het volgende:
dankjewel


ik begrijp piekeren en zo, dat heeft een reden en een oorzaak, je wil een antwoord of je zit met onopgeloste stress


ik niet , ik krijg alleen stress van de nutteloosheid en het niet kunnen focussen

het lijkt wel een drang om te moeten nadenken en flikkerend piekeren. misschien omdat ik net niet veel stress meer heb? bestaat zoiets? een drang naar piekeren en actie omdat je anders in een soort gedachtenstroboscoop - vortex terecht komt?

(Onderbewust) bang voor de confrontatie met je echte zelf en angsten? Dat je daarom of vlucht in stress (=extern, neem ik aan) of bij gebrek daaraan vlucht in nutteloze gedachten?

Misschien eens opschrijven wat je allemaal voorbij flikkert? Schrijf het eruit, orden het, enz.


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-02-2011 12:08 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

En schaf een daglichtlamp aan Hyppie.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-02-2011 12:09 by Silence Profiel van Silence

Ik meen hier wel eens iets over gelezen te hebben, ik weet niet meer in welk boek. Ik ga zo eens zoeken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 12:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

thanx allen

misschien is het een weerstand tegen stabiliteit en routine. een afkick van adrenaline en een gewenning aan mijn ingebouwde uitlaatkleppen...

alleen is dat onderzoeken van dergelijke hypotheses moeilijk en meestal snel weer achterhaald door herval wegens het overtreden van de grenzen van het dagdagelijkse in thrillseeking en het integreren van stepstones die afwijken van de nu bereikte routine.... off zo

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 12-02-2011 12:10]


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-02-2011 12:11 by Silence Profiel van Silence

Je hoofd mist het piekeren? Je bent gewend geraakt aan het nadenken over problemen e.d. en nu deze er niet meer zijn is het leeg en onrustig? Dan maar denken over dagelijkse dingen, het hoe en waarom, maar de onrust blijft.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-02-2011 12:13 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat was Hypnos daar allemaal zegt komt mij wel bekend voor. Alleen gaat het piekeren hier over het algemeen hand in hand met minderwaardigheids gedachten en laag zelfvertrouwen.

Gewoon...om het nog even wat gezelliger te maken in m'n hoofd.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 12:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 februari 2011 12:11 schreef Silence het volgende:
Je hoofd mist het piekeren? Je bent gewend geraakt aan het nadenken over problemen e.d. en nu deze er niet meer zijn is het leeg en onrustig? Dan maar denken over dagelijkse dingen, het hoe en waarom, maar de onrust blijft.




ik mis de thrill van grensbenaderend gedrag en stress. Ouder worden en vervallen in iets.. rust?!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 12:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 februari 2011 12:13 schreef XnegativeX het volgende:
Dat was Hypnos daar allemaal zegt komt mij wel bekend voor. Alleen gaat het piekeren hier over het algemeen hand in hand met minderwaardigheids gedachten en laag zelfvertrouwen.

Gewoon...om het nog even wat gezelliger te maken in m'n hoofd.


zou ook wel kunnen ,

in een ver verleden... ) was dat ook een oorzaak van veel overdekkingsmiddelen en het niet willen aanvaarden van het tegendeel

ik ga mezelf eens gaan verwennen middels lekkerijen dan maar...
later!


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2011 12:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2011 12:14 schreef Hypnos het volgende:
ik mis de thrill van grensbenaderend gedrag en stress. Ouder worden en vervallen in iets.. rust?!

Niks mis mee, hoor:

Peace is not an absence of war, it is a virtue, a state of mind, a disposition for benevolence, confidence, justice.
- Baruch Spinoza

Wat heb je in hemelsnaam aan grensbenaderend gedrag en stress? Tijdelijke kicks, et cetera. Voor de korte termijn wel lekker, en iets wat je ook zeker kunt(/moet?) blijven doen, maar het kan niet de basis van je bestaan zijn.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2011 12:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dat laatste is treffend idd,
het is niet alles, maar wel veel...


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2011 12:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2011 12:21 schreef Hypnos het volgende:
dat laatste is treffend idd,
het is niet alles, maar wel veel...

Je máákt er veel van, het is per definitie vluchtig (/nog vluchtiger dan alle andere dingen, die ook per definitie tijdelijk zijn). Het zijn (een deel van) de pieken (en dalen), niet de constante lijn van zijn en geluk.

Wat maakt je echt van dag tot dag gelukkig? Of wat kan dat, in ieder geval? Waar ben je zo tevreden/blij mee dat je geen kick ervan nodig hebt om het geluk te voelen?

En als je het helemaal goed wil doen wordt je lekker hardcore boeddhist en maakt het allemaal niet meer uit voor je staat van geluk


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2011 12:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ligt er natuurlijk ook aan op welke vlakken, op sommige vlakken wil je geouwehoer terwijl andere vlakken liever altijd rustig moeten blijven.

Geouwehoer en diepe kuilen relativeren wel erg.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2011 12:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 februari 2011 12:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

En als je het helemaal goed wil doen wordt je lekker hardcore boeddhist en maakt het allemaal niet meer uit voor je staat van geluk


Hehe wel grappig die boedisten, eigenlijk zijn het de ultieme hedonisten, geluk halen uit zo min mogelijk. En ze willen wel streven naar vrede en blabla. Maar eigenlijk zijn ze gewoon gericht op hun eigen leven en interesseerd niets ze.

Een bevolking met alleen boedhisten is gelukkig maar sterft wel uit


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2011 12:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2011 12:27 schreef ElitE het volgende:
Ligt er natuurlijk ook aan op welke vlakken, op sommige vlakken wil je geouwehoer terwijl andere vlakken liever altijd rustig moeten blijven.

Geouwehoer en diepe kuilen relativeren wel erg.

Klopt ook, maar als het geouwehoer even wegvalt moet dat niet raken aan je geluk. Dat geouwehoer moet je ook kunnen relativeren


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2011 12:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja als de rebel in je even nergens tegen aan kan schoppen is dat soms frustrerend maar inderdaad dat moet je gewoon los kunnen laten. Rebel zijn enkel om het rebelse is niet alles. Je kan altijd nog naar Egypte.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2011 12:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2011 12:29 schreef ElitE het volgende:
Hehe wel grappig die boedisten, eigenlijk zijn het de ultieme hedonisten, geluk halen uit zo min mogelijk. En ze willen wel streven naar vrede en blabla. Maar eigenlijk zijn ze gewoon gericht op hun eigen leven en interesseerd niets ze.

Een bevolking met alleen boedhisten is gelukkig maar sterft wel uit

Nee nee nee, geen hedonisten, maar leuk geprobeerd Hedonisten streven naar genot, en zoveel mogelijk daarvan, om daarmee geluk te vinden. En het genot schrijven ze puur toe aan het individu, het is voor iedereen anders. En daarbij valt het geluk weg als het genot wegvalt. Boeddhisten streven naar geluk wat uit niets komt, en dan het allerhoogste transcendente geluk. Dat geluk ligt dus ver buiten het individu.

En aangezien het boeddhisme nog steeds bestaat valt het denk ik wel mee met uitsterven Uiteindelijk lukt het ze toch niet, en blijft het 'slechts' een nobel streven wat op zichzelf juist voor rust en geluk kan zorgen.


I wish I was a butterfly


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 12-02-2011 12:35 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

Zoek eens mensen op met problemen, dat geeft afleiding, dwingt je naar iets te luisteren en er kunnen veel herkenbare dingen van hun kant komen die je dan bij jezelf eens onder loep kunt nemen. Ik ben omringd door ze, abnormaal eigenlijk, heb ze niet bewust uitgekozen. Maar het is wel fijn, niet voor hun dan, ze hebben immers allemaal problemen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2011 12:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 februari 2011 12:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee nee nee, geen hedonisten, maar leuk geprobeerd Hedonisten streven naar genot, en zoveel mogelijk daarvan, om daarmee geluk te vinden. En het genot schrijven ze puur toe aan het individu, het is voor iedereen anders. En daarbij valt het geluk weg als het genot wegvalt. Boeddhisten streven naar geluk wat uit niets komt, en dan het allerhoogste transcendente geluk. Dat geluk ligt dus ver buiten het individu.

En aangezien het boeddhisme nog steeds bestaat valt het denk ik wel mee met uitsterven Uiteindelijk lukt het ze toch niet, en blijft het 'slechts' een nobel streven wat op zichzelf juist voor rust en geluk kan zorgen.


Hmm nouja nee je hebt gelijk, hedonisten streven naar geluk via genot, en boeddhisten zijn gewoon heel lui en proberen die stap van genot gewoon over te slaan


Ik weet eigenlijk niet hoe het met boeddhisten buiten de kloosters zit, maar de monniken laten geen kinders na en bouwen weinig op. Alhoewel een minimalistisch leven vrij handig kan zijn ecologisch gezien is het waarschijnlijk niet zo handig in een klimaat met grote seizoensverschillen.


Dat ik boeddisten vergeleek met hedonisten komt een beetje door die meditatie, meditatie heeft enorme overeenkomsten met tripmiddelen. Maarja een trip valt ook niet te omschrijven als puur genot.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-02-2011 12:44]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen