IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-10-2010 16:35 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 27 oktober 2010 16:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Klopt, maar je hebt ook mensen die het juist niet trekken als in de lente iedereen vrolijk en geil door de straten begint te dartelen.

Maar lichttherapie is niet voor niks iets dat aardig in opkomst is en waar ik al flink wat mensen positief over heb horen spreken.


Ja, mijn studieadviseur bracht het ter sprake, ook al vind je de herfst mooi, je kunt nog wel depressief worden van minder licht. Je kunt laten testen of je er last van hebt. En dan zo'n lamp halen.
Maar voorlopig heb ik wel genoeg hulp(verlening).


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 27-10-2010 17:03 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 27 oktober 2010 16:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Volgens mij is het er wel eens bewezen via onderzoek dat de wisseling der seizoenen een factor kan zijn die van invloed is op iemands mentale toestand.


Nou, op de mijne zeker, ik vind werkelijk waar niks leuk of mooi aan de herfst. Het kent bij mij bovendien een fysieke component, ik ben namelijk ook best vatbaar voor verkoudheidjes, en ja, dat is toch stukken hinderlijker als het buiten regent, koud is, het hard waait en je de hele dag tegen grauwe, grijze kutzooi aan zit te kijken, hehe.

Ik zie er zelf de grap nog wel van in, dat dan weer wel, maar deze zooi is niks voor mij. Als het aan mij ligt is het het hele jaar door zonnig en een graad of 28, 30, dat werkt voor mij stukken beter.

Het is overigens ook alleen maar de herfst waar ik echt een hekel aan heb, de winter trek ik best goed, vooral als er sprake is van sneeuw of intense, maar wel 'droge' kou.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2010 17:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 oktober 2010 16:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Klopt, maar je hebt ook mensen die het juist niet trekken als in de lente iedereen vrolijk en geil door de straten begint te dartelen.

Maar lichttherapie is niet voor niks iets dat aardig in opkomst is en waar ik al flink wat mensen positief over heb horen spreken.
De lente, de bloeitijd van krokus en tulp.
En een jammerend lid vanachter mijn gulp.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 17:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 oktober 2010 16:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Klopt, maar je hebt ook mensen die het juist niet trekken als in de lente iedereen vrolijk en geil door de straten begint te dartelen.

Maar lichttherapie is niet voor niks iets dat aardig in opkomst is en waar ik al flink wat mensen positief over heb horen spreken.


Heeft niet zoveel te doen met het vrolijk ronddartelen van anderen hoor, zou wel erg slecht zijn dan.


Tijdens herfst en lente veranderd het aantal uren licht behoorlijk, dat verstoort je ritme. En in de herfst wordt je toch meer gedwongen in huis te gaan zitten en minder vaak erop uit te gaan. Iets wat erg van invloed kan zijn op depressie. Maar depressie krijgen door het seizoen zou wel erg slecht zijn.

Voor de rest ben ik het met NWF eens, liefst hele jaar door 28 graden met een zonnetje. De herfst laat je natuurlijk meer genieten van dat zonnetje, maar daar is 3 dagen herfst wel genoeg voor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2010 17:17 by bastianus Profiel van bastianus

Ben trouwens gek op de herfst. Lekker boswandelingen maken, al die mooie kleuren, paddestoelen zoeken en shit, en daarna thuus lekker melancholieke muziekjes luisteren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 17:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik ga de herfstkleuren wel steeds meer waarderen, maar als kleurenblinde is dat toch minder spectaculair heb ik het idee. Van de week kwam ik er pas achter dat de bomen in een straat waar ik altijd doorrijd fel oranje waren.

En dat melancholieke heeft ook wel wat, veel muziek komt beter tot zn recht nu, maar ik vind het behoorlijk kut in een huis zonder CV ik wordt beetje gedwongen in 1 kamer te zitten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-10-2010 17:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 oktober 2010 17:15 schreef ElitE het volgende:
Heeft niet zoveel te doen met het vrolijk ronddartelen van anderen hoor, zou wel erg slecht zijn dan.


Mensen die depressief zijn en vervolgens hele volksstammen happy zien worden? Reken maar dat dat invloed kan hebben.


quote:
Tijdens herfst en lente veranderd het aantal uren licht behoorlijk, dat verstoort je ritme. En in de herfst wordt je toch meer gedwongen in huis te gaan zitten en minder vaak erop uit te gaan. Iets wat erg van invloed kan zijn op depressie. Maar depressie krijgen door het seizoen zou wel erg slecht zijn.


Daarom zei ik ook "van invloed zijn" en niet veroorzaken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-10-2010 17:43 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 27 oktober 2010 17:03 schreef Sonic Titan het volgende:
vooral als er sprake is van sneeuw of intense, maar wel 'droge' kou.


Dat is inderdaad erg fijn, -12 maar dan met zon.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-10-2010 17:46 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 27 oktober 2010 15:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Nog handiger is om als je dat doet en er toch mee bezig bent ook de tijd te nemen om te kijken of je een oorzaak kunt vinden voor de huidige negatieve gevoelens. Die oorzaak verhelpen is een tweede en kan soms erg moeilijk zijn maar het vaststellen is een belangrijke eerste stap.


Wat de huidige negatieve bui bij mij heeft ontstoken (als in ontsteken van een explosief, niet het afweersysteem verschijnsel) is voor mij duidelijk: de mindere factor die speelt is iets tijdelijks, de grotere factor heeft te maken met iets wat mijn hele leven regelmatig voorkomt en wat waarschijnlijk met stoornissen te maken heeft (en wat nog steeds niet onderzocht is ).

De laatste tijd heb ik steeds vaker het idee dat mijn grootste probleem is dat ik besta: ik heb geen zin het zelf te beëindigen (omdat ik daarmee anderen raak die meer om mij geven dan ik zelf doe), ook al heb ik weinig hoop op de toekomst.


Edit: overigens niet seizoensgebonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 27-10-2010 17:47]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 17:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 oktober 2010 17:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Mensen die depressief zijn en vervolgens hele volksstammen happy zien worden? Reken maar dat dat invloed kan hebben.


jah dat wel, maar ik denk dat het verstoren van iemand zn ritme doorgaans een grotere invloed is.

Meeste zelfmoorden zijn overigens wel in de lente.

quote:
Daarom zei ik ook "van invloed zijn" en niet veroorzaken.


Jij zei het ook niet, maar soms vatten andere mensen het wel zo op.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 27-10-2010 17:49]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 17:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 oktober 2010 17:46 schreef Yirroth het volgende:
Wat de huidige negatieve bui bij mij heeft ontstoken (als in ontsteken van een explosief, niet het afweersysteem verschijnsel) is voor mij duidelijk: de mindere factor die speelt is iets tijdelijks, de grotere factor heeft te maken met iets wat mijn hele leven regelmatig voorkomt en wat waarschijnlijk met stoornissen te maken heeft (en wat nog steeds niet onderzocht is ).

De laatste tijd heb ik steeds vaker het idee dat mijn grootste probleem is dat ik besta: ik heb geen zin het zelf te beëindigen (omdat ik daarmee anderen raak die meer om mij geven dan ik zelf doe), ook al heb ik weinig hoop op de toekomst.


Edit: overigens niet seizoensgebonden.


Pff wat een kutreden, leven doe je toch voor jezelf, en niet indirect voor anderen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 27-10-2010 17:57 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 27 oktober 2010 17:46 schreef Yirroth het volgende:
De laatste tijd heb ik steeds vaker het idee dat mijn grootste probleem is dat ik besta: ik heb geen zin het zelf te beëindigen (omdat ik daarmee anderen raak die meer om mij geven dan ik zelf doe), ook al heb ik weinig hoop op de toekomst.


Ik zal je wel missen hoor


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-10-2010 17:57 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 27 oktober 2010 17:52 schreef ElitE het volgende:
Pff wat een kutreden, leven doe je toch voor jezelf, en niet indirect voor anderen.


Afhankelijk van de interpretatie:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXIX/Artikel294/geldigheidsdatum_27-10-2010



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 18:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik raad je aan om zelfmoord te plegen in of boven een bad met gootsteenontstopper


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-10-2010 18:02 by Yirroth Profiel van Yirroth



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 18:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Waarom huil je, ik probeer je te helpen met een belangrijke wens wens van je.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-10-2010 18:24 by Yirroth Profiel van Yirroth

Mocht ik op het punt komen dat ik zelfmoord als de enige reële optie zie dan zul je dat wel in het nieuws terugzien als het uitgevoerd wordt. Dat past beter bij mijn denkbeelden over de maatschappij en mensheid dan alleen mijzelf uit de genen-poel weg te werken.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-10-2010 18:33 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 oktober 2010 17:46 schreef Yirroth het volgende:
Wat de huidige negatieve bui bij mij heeft ontstoken (als in ontsteken van een explosief, niet het afweersysteem verschijnsel) is voor mij duidelijk: de mindere factor die speelt is iets tijdelijks, de grotere factor heeft te maken met iets wat mijn hele leven regelmatig voorkomt en wat waarschijnlijk met stoornissen te maken heeft (en wat nog steeds niet onderzocht is ).

De laatste tijd heb ik steeds vaker het idee dat mijn grootste probleem is dat ik besta: ik heb geen zin het zelf te beëindigen (omdat ik daarmee anderen raak die meer om mij geven dan ik zelf doe), ook al heb ik weinig hoop op de toekomst.


Edit: overigens niet seizoensgebonden.


Ik raad je aan om die tijdelijke factor eerst 'aan te pakken' voor zover dat mogelijk is. In mijn ervaring is het leren omgaan met depressiviteit beter te verwezenlijken wanneer je het stap voor stap doet omdat er dan sprake is van een degelijke ontwikkeling. Bij een terugval heb je dan ook een beter vangnet gecreëerd omdat je niet op alle terreinen tegelijk terugvalt. Realiseer je ook dat 'leren omgaan met' net zo'n positief resultaat kan hebben als het volledig wegnemen van een oorzaak. Dat laatste is vaak ook niet of niet geheel mogelijk. Bovendien is 'leren omgaan met' een stuk beter voor je zelfbeeld.

Weinig hoop hebben op de toekomst is een gedachte waar je niets aan hebt, hoewel begrijpelijk en voor mij persoonlijk herkenbaar. Veel handiger is om uit te gaan van iets dat wel positief is. Als is het maar iets kleins als 'ik heb wel hoop voor een leuk weekend'. Als je die positieve gedachte kapitaliseert en gaat zorgen dat je eventuele obstakels uit de weg ruimt die er voor zouden kunnen zorgen dat het weekend niet leuk zou kunnen zijn ben je op de goede weg. Dan kijk je na dat weekend weer wat een volgende stap zou kunnen zijn.

Natuurlijk is het lastig om de gedachte 'geen hoop voor de toekomst' uit te bannen maar het is wel mogelijk om er minder energie aan te besteden dan je nu doet. Mensen zijn in staat om te voelen wat ze willen voelen in plaats van zich neer te leggen bij gevoelens die ze eigenlijk niet trekken. Helaas is het verdomde lastig voor sommigen om dat voor elkaar te krijgen, maar je kunt het wel leren. Bewust gaan nadenken over je eigen gedrag kan daar enorm bij helpen. Op den duur kun je namelijk triggers signaleren waarvan je weet dat ze negatieve gevolgen kunnen hebben. Als je daar bewust mee bezig bent kun je er ook iets mee doen. Bijvoorbeeld de triggers proberen te voorkomen of als dat niet mogelijk is jezelf een manier aanleren hoe je daar het beste mee om kunt gaan en als dat ook niet lukt weet je in ieder geval dat ze er aan komen en kun je proberen om je er zoveel mogelijk tegen te wapenen.

Professionele hulp kan hier trouwens uitstekend bij van pas komen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-10-2010 15:24 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Vandaag testresult-dag. Naast insufficiëntie en overgevoeligheid scoor ik hoog genoeg om met het labeltje borderline-persoonlijkheidsstoornis naar huis te lopen. Gelukkig kent de psychologe d'r werk goed genoeg en gaat ze eerst wat trainingen en therapie met me doen en daarna kijken of het echt borderline is of de klachten die ik atm heb die verholpen kunnen worden


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-10-2010 16:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 oktober 2010 15:24 schreef VodeVilicious het volgende:
Vandaag testresult-dag. Naast insufficiëntie en overgevoeligheid scoor ik hoog genoeg om met het labeltje borderline-persoonlijkheidsstoornis naar huis te lopen. Gelukkig kent de psychologe d'r werk goed genoeg en gaat ze eerst wat trainingen en therapie met me doen en daarna kijken of het echt borderline is of de klachten die ik atm heb die verholpen kunnen worden
Sterkte! Ik hoop op het laatste voor je, borderline is echt een kutstoornis.
Aan de andere kant, voordat je aan alle borderlinekenmerken voldoet is er echt wel heel wat aan de hand. M.i. zou je dan allang tegen veel meer dingen aangelopen zijn. En borderline is een zo'n breed spectrum aan stoornissen, dat je ook al heel gauw een paar kenmerken hebt. Iemand met een sterk of uitgesproken karakter heeft al gauw een paar borderline-kenmerken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 29-10-2010 16:07 by herrie Profiel van herrie

borderline is helemaal geen kutstoornis... 1 van de weinige "persoonlijkheidsstoornissen" waar tegenwoordig hele zinvolle threapiëen voor bestaan (o.a. DGT). Borderline heeft in de volksmond/beleving wel een negatieve naam...

volksmond = kut!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-10-2010 16:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 oktober 2010 18:24 schreef Yirroth het volgende:
Mocht ik op het punt komen dat ik zelfmoord als de enige reële optie zie dan zul je dat wel in het nieuws terugzien als het uitgevoerd wordt. Dat past beter bij mijn denkbeelden over de maatschappij en mensheid dan alleen mijzelf uit de genen-poel weg te werken.


Je denkt in ieder geval nog aan anderen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-10-2010 16:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 oktober 2010 16:07 schreef herrie het volgende:
borderline is helemaal geen kutstoornis... 1 van de weinige "persoonlijkheidsstoornissen" waar tegenwoordig hele zinvolle threapiëen voor bestaan (o.a. DGT). Borderline heeft in de volksmond/beleving wel een negatieve naam...

volksmond = kut!
Sommige kutten zijn ook een soort volksmond.. Afijn.
Bij borderline denk je wel vaak aan automutilerende, zwaar opvallende lelijk opgemaakte vrouwen die geregeld door het lint gaan. Maar dat zijn de heel extreme gevallen, en die hebben het best wel kut denk ik. Maar de mensen met kenmerken zijn vaak relaxte figuren inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-10-2010 16:10 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ja, precies. Daarom eerst alle klachten behandelen en dan verder kijken of het echt borderline is of niet. Ik ben wel blij met d'r dat ze het op deze manier aanpakt.

Nou moet ik zeggen dat was ze mij heeft uitgelegd qua borderline wat betrekking heeft op mij gewoon heel erg klopt. Maar we zijn er allebei van overtuigd dat de kans groter is dat deze dingen door mijn situatie en klachten komen in plaats van dat ze diep in mijn persoonlijkheid geworteld zitten.

Ik ben erg tevreden met eerst die trainingen en therapie gaan doen, ik ben ook vrij zeker ervan dat daarna alles wel beter zal gaan zodra we alles op een rijtje hebben.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


herrie
Usericon van herrie
Posted 29-10-2010 16:13 by herrie Profiel van herrie

borderline wordt ook vaak verward met add (bij vrouwen).

@ bastianus: hele dikke punt! klopt! echter denk ik ook aan strakke meiden (21 +) die zich de eerste avond gelijk door jou en je vriendengroep laten gangbangen (zonder condoom natuurlijk).

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 29-10-2010 16:14]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen