IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 11:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 11:28 schreef Silence het volgende:
Goed, die edit had ik net zo goed als nieuwe post kunnen plaatsen.


Inderdaad.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 11:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 11:28 schreef MMayo het volgende:
Ergens vind ik het apart dat er zoveel mensen een stempeltje zoeken. Kan een mens niet gewoon een beetje gek of apart zijn zonder stempeltje? Wat als je nou gewoon een iets anders denkend en werkend mens bent? Ben je dan psychisch niet in orde? En wil je als mens zijnde wel een kuddedier zijn, als in hetzelfde denken/doen en reageren op situaties? Maakt dat het leven dan niet ontzettend saai en eentonig en wordt men daardoor niet ongelukkig? Of zoekt men juist die voorspelbaarheid, de herhaling en structuur in het leven?


Globaal mee eens, al moet er wel bij gezegd worden dat om te functioneren in deze maatschappij dingen van je verlangt worden waaraan je zal moeten proberen te voldoen.


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2010 11:32 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2010 11:31 schreef MR. N het volgende:
Globaal mee eens, al moet er wel bij gezegd worden dat om te functioneren in deze maatschappij dingen van je verlangt worden waaraan je zal moeten proberen te voldoen.


Klopt, maar valt dat niet deels aan te leren? Niet iedereen kan netjes binnen de kaders huppelen, maar ik vraag me wel eens af waarom het nou zo erg is als men dit niet doet. Overigens niet naar Silence bedoeld hoor, meer als algemene gedachte. Een stempeltje is handig voor de buitenwereld om er meer begrip voor te tonen.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-11-2010 11:33]


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2010 11:32 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 november 2010 11:28 schreef MMayo het volgende:
Ergens vind ik het apart dat er zoveel mensen een stempeltje zoeken. Kan een mens niet gewoon een beetje gek of apart zijn zonder stempeltje? Wat als je nou gewoon een iets anders denkend en werkend mens bent? Ben je dan psychisch niet in orde? En wil je als mens zijnde wel een kuddedier zijn, als in hetzelfde denken/doen en reageren op situaties? Maakt dat het leven dan niet ontzettend saai en eentonig en wordt men daardoor niet ongelukkig? Of zoekt men juist die voorspelbaarheid, de herhaling en structuur in het leven?
Ik denk dat dat laatste best wel de spijker op de kop slaat. Er zijn veel mensen die het prettig vinden zich onder een groep de scharen. Ze kunnen dan zeggen 'ik heb dit'. Het is iets dat voor henzelf op zijn plek valt, maar het is ook makkelijker omdat je zo aan anderen kan uitleggen dat je niet overal even goed in bent. Nu heeft iedereen dat, maar als je een 'stempeltje' hebt om uit te leggen wat het is: wel zo makkelijk.
Edit: En structuur is iets waar mensen naar streven. Tegenwoordig wordt bijna alles onder het autisme spectrum geschaard, en daar vallen toch een groot deel van de structuur behoevende onder.

Nu ik er verder over nadenk weet ik ook niet precies waar ik naar opzoek ben. Ik hoef niet zozeer de stempel ADD, liever niet eigenlijk. Ik denk wel dat ik behoefte heb aan eventuele tips voor sommige dingen waar ik tegen aan loop, en het is makkelijker om daar een of andere stoornis de schuld van te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 01-11-2010 11:34]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 11:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 11:32 schreef Silence het volgende:
Ik denk dat dat laatste best wel de spijker op de kop slaat. Er zijn veel mensen die het prettig vinden zich onder een groep de scharen. Ze kunnen dan zeggen 'ik heb dit'. Het is iets dat voor henzelf op zijn plek valt, maar het is ook makkelijker omdat je zo aan anderen kan uitleggen dat je niet overal even goed in bent. Nu heeft iedereen dat, maar als je een 'stempeltje' hebt om uit te leggen wat het is: wel zo makkelijk.

Nu ik er verder over nadenk weet ik ook niet precies waar ik naar opzoek ben. Ik hoef niet zozeer de stempel ADD, liever niet eigenlijk. Ik denk wel dat ik behoefte heb aan eventuele tips voor sommige dingen waar ik tegen aan loop, en het is makkelijker om daar een of andere stoornis de schuld van te geven.


Je bent welkom!


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2010 11:34 by Silence Profiel van Silence



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2010 11:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 november 2010 11:28 schreef MMayo het volgende:
Ergens vind ik het apart dat er zoveel mensen een stempeltje zoeken. Kan een mens niet gewoon een beetje gek of apart zijn zonder stempeltje? Wat als je nou gewoon een iets anders denkend en werkend mens bent? Ben je dan psychisch niet in orde? En wil je als mens zijnde wel een kuddedier zijn, als in hetzelfde denken/doen en reageren op situaties? Maakt dat het leven dan niet ontzettend saai en eentonig en wordt men daardoor niet ongelukkig? Of zoekt men juist die voorspelbaarheid, de herhaling en structuur in het leven?
Hulde.
Met de juiste hulpmiddelen kan je prima met bepaalde karaktertrekken leven, zeker als je je eigen valkuilen een beetje herkent.
En wat structuur en voorspelbaarheid betreft: Je moet de balans vinden die het beste bij je past, is althans mijn ervaring. Op momenten dat ik erg druk word in mijn hoofd en het niet meer overzie, maar ik even een pas op de plaats en probeer ik wat extra structuur in mijn leven aan te brengen, door te gaan plannen en die dingen ook vast te leggen ergens. Maar bij b.v. teveel routine op mijn werk haak ik ook heel snel af en word ik ook ongelukkig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 11:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 11:34 schreef bastianus het volgende:
Hulde.
Met de juiste hulpmiddelen kan je prima met bepaalde karaktertrekken leven, zeker als je je eigen valkuilen een beetje herkent.
En wat structuur en voorspelbaarheid betreft: Je moet de balans vinden die het beste bij je past, is althans mijn ervaring. Op momenten dat ik erg druk word in mijn hoofd en het niet meer overzie, maar ik even een pas op de plaats en probeer ik wat extra structuur in mijn leven aan te brengen, door te gaan plannen en die dingen ook vast te leggen ergens. Maar bij b.v. teveel routine op mijn werk haak ik ook heel snel af en word ik ook ongelukkig.


Hehe, als ik typ "jezelf voorbij rennen" weet jij denk ik wel precies welk gevoel ik bedoel.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2010 11:38 by bastianus Profiel van bastianus

Overigens:
In de zorg werd ik, als apart en verbaal druk figuur, heel vaak in een bepaalde hoek (ADD, ADHD) geplaatst. Maar in het onderwijs val ik als docent helemaal niet zo op, omdat enigzins excentriek gedrag onder die beroepsgroep veel vaker voorkomt. Een andere ADHD-vriend van me is clown voor zijn werk en doet veel theaterproducties, daar is excentriek gedrag ook geaccepteerder. Misschien moet Silence in een andere sector gaan werken of studeren? In de zorg en psychologie worden toch al zoveel stempeltjes geplakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2010 11:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 november 2010 11:37 schreef MR. N het volgende:
Hehe, als ik typ "jezelf voorbij rennen" weet jij denk ik wel precies welk gevoel ik bedoel.
Heel herkenbaar. Typische familiekwaal van ons ook, vraag maar eens aan mien zussie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2010 11:40 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2010 11:32 schreef Silence het volgende:
Nu ik er verder over nadenk weet ik ook niet precies waar ik naar opzoek ben. Ik hoef niet zozeer de stempel ADD, liever niet eigenlijk. Ik denk wel dat ik behoefte heb aan eventuele tips voor sommige dingen waar ik tegen aan loop, en het is makkelijker om daar een of andere stoornis de schuld van te geven.


Eigenlijk herken ik wel wat je zegt hoor, heb er zelf ook problemen mee gehad rond mijn 20ste. Men wilde me stempeltje PDD-nos meegeven, maar uiteindelijk heb ik zelf besloten daar niet in mee te gaan (verdere testen niet gedaan, gesprekken stop gezet etc) en het besluit genomen mezelf met mijn eigenaardigheden te accepteren. Heeft goed uitgewerkt voor mij

Heb jij momenteel ergens hulp bij of blijft het alleen bij testen?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 11:41 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 11:39 schreef bastianus het volgende:
Heel herkenbaar. Typische familiekwaal van ons ook, vraag maar eens aan mien zussie.


Hehe, inderdaad, dat is er ook zo een. Maar ik zie jou eerder dan haar.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2010 11:42 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 november 2010 11:38 schreef bastianus het volgende:
Misschien moet Silence in een andere sector gaan werken of studeren? In de zorg en psychologie worden toch al zoveel stempeltjes geplakt.
Het is wel zo dat je er erg mee in aanmerking komt. Al die stempels. Eigenlijk word je maar een hypochonder van al die kennis. Je herkent jezelf overal wel een beetje in. Maar ergens ben ik ook wel gehecht aan mijn trekjes, de chaos in mijn hoofd. De zeldzame momentjes dat mijn hoofd geordend en rustig is, voel ik me ook helemaal niet prettig. Heel leeg.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2010 11:43 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2010 11:38 schreef bastianus het volgende:
In de zorg en psychologie worden toch al zoveel stempeltjes geplakt.


Helemaal in psychologie en werkveld psychiatrie, je krijgt zoveel dingen te horen dat je het ook aan jezelf kunt gaan koppelen. Beetje zoals met sterrebeelden, ooooh ja.. dit klopt helemaal, bij elk sterrebeeld.


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2010 11:43 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 november 2010 11:40 schreef MMayo het volgende:
Heb jij momenteel ergens hulp bij of blijft het alleen bij testen?
Omringd door hulp, als in, de psychologen zitten overal op school. Testen komen ook van school af, en mijn mentor heeft ook al eens voorzichtig die kant op gewezen, en verschillende namen voor me opgeschreven.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 11:44 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 11:42 schreef Silence het volgende:
Maar ergens ben ik ook wel gehecht aan mijn trekjes, de chaos in mijn hoofd. De zeldzame momentjes dat mijn hoofd geordend en rustig is, voel ik me ook helemaal niet prettig. Heel leeg.


Herkenbaar, maar als je teveel chaos hebt is het ook klote. Ik kan nu ook perfect niets doen, ook wel fijn zo af en toe.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2010 11:44 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 november 2010 11:43 schreef MMayo het volgende:
Helemaal in psychologie en werkveld psychiatrie, je krijgt zoveel dingen te horen dat je het ook aan jezelf kunt gaan koppelen. Beetje zoals met sterrebeelden, ooooh ja.. dit klopt helemaal, bij elk sterrebeeld.
Zoals ik zei, een soort hypochondrie. (Ooooh, heb ik dat ook? Stempeltje, stempeltje!|)


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2010 11:46 by MMayo Profiel van MMayo

Stiekem hou ik wel van mensen met eigenaardigheden, net dat beetje extra wat een persoon een duidelijk individu maakt, net dat kleine beetje wat de ander interessant maakt.

Edit: Eigenlijk hoor ik te zeggen dat elk mens een individu is en als dusdanig gezien zou moeten worden, maar hee.. ik vind de meeste mensen maar saai.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-11-2010 11:49]


rotor
Usericon van rotor
Posted 01-11-2010 11:46 by rotor Profiel van rotor

Ik heb de diagnose al gesteld; een combinatie van EMO en tijd teveel.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-11-2010 11:49 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 november 2010 11:32 schreef MMayo het volgende:
Een stempeltje is handig voor de buitenwereld om er meer begrip voor te tonen.


ja, en ik denk ook dat het een middel is waarmee de omgeving onvoorspelbaar of afwijkend gedrag kan rubriceren.



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2010 11:50 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2010 11:49 schreef Black Jew het volgende:
ja, en ik denk ook dat het een middel is waarmee de omgeving onvoorspelbaar of afwijkend gedrag kan rubriceren.




Eigenlijk is het de buitenwereld die er niet mee om kan gaan en een stempeltje nodig heeft


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-11-2010 11:51 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 november 2010 11:50 schreef MMayo het volgende:
Eigenlijk is het de buitenwereld die er niet mee om kan gaan en een stempeltje nodig heeft



Zo zie ik het tegenwoordig wel vaak.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2010 11:52 by Silence Profiel van Silence

Ja, als we dan toch aan het stempelen zijn.

Is wel een discussie die veel ter sprake komt op de opleiding. Dat stempels te snel gezet worden. Dat een mens niet meer 'gewoon anders' mag zijn.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-11-2010 11:52 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 november 2010 11:27 schreef BVT het volgende:
Waarom moet ik nu een heel traject aflopen?



Omdat wij er voor betalen!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2010 11:53 by MMayo Profiel van MMayo

@Silence: Lijkt mij een terechte discussie inderdaad en een erg interessante ook, wat vind men van je opleiding hiervan dan? Of nouja, nog leuke verhalen?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-11-2010 11:54]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen