IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-10-2011 17:48 by faalhaas Profiel van faalhaas

http://player.omroep.nl/?aflID=13274430

Intrigerende documentaire dit. Gaat over een gast die na een hele reeks geweldsdelicten ter observatie in het Pieter Baan Centrum wordt geplaatst voor onderzoek. De hamvraag is wel of geen TBS.

Ik zal de uitslag niet verklappen. Maar wat ik wel wil zeggen dat het in essentie helemaal niet zo'n beroerde gast lijkt.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-10-2011 17:58 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Had 'ie die delicten voor of na z'n 20e gepleegd?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-10-2011 18:08 by faalhaas Profiel van faalhaas

Zowel voor als na zijn 20e. Wat is precies je punt? Dat ik ook TBS met dwangverpleging opgelegd zou moeten krijgen?


... hoe de hazen lopen ...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 29-10-2011 18:10 by Forever After Profiel van Forever After



Geef je nou zelf de voorzet maar effe?


 


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-10-2011 18:17 by faalhaas Profiel van faalhaas

ja een echte psychopaat is zijn hulpverlener altijd een stapje voor he


... hoe de hazen lopen ...


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-11-2011 19:04 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Black Jew, jij bent geloof ik een beetje hier de schizofrenie expert, ik wil namelijk wat vragen.

Kun jij me een beetje vertellen hoe jij je ziekte ervaar?
Wat zijn de behandelingsopties en welke werken volgens jou het beste?

Een vriend van ons heeft het ook, maar omdat hij ervan overtuigd was dat de FBI hem wilde vergiftigen is hij een aantal jaar geleden gestopt met zijn medicijnen. Ook bij zijn afspraken bij zijn behandelaar komt hij meestal niet opdagen.
Onze vriendengroep ziet hem gewoon afglijden en we maken ons al een tijdje zorgen want het wordt steeds erger.
Hij is tot het obsessieve af bezig met conspiracy theories, volgens hem zit zijn moeder bij de maffia en moet ze dood, de FBI zit nog steeds achter hem aan en nog veel meer dingen waardoor je merkt dat het niet goed met hem gaat.
Van het weekend is er iets compleet uit de hand gelopen door hem en iedereen is het er over eens dat hij hulp nodig heeft. Maar hij wil dus niet. Wel blowt hij en drinkt hij veel als hij zich klote voelt, en dat verslechterd de boel alleen maar.

Volgens mijn vriend was hij vroeger toen hij nog zijn medicijnen in nam en naar zijn behandelaar ging veel stabieler. In die tijd blowde hij ook eigenlijk niet en dronk enkel zeer sporadisch. Maar ja, je kan iemand moeilijk een trechter in zn bakkes douwen en die pillen naar binnen forceren.
Dus ik ben nu opzoek naar zoveel mogelijk betrouwbare informatie, want dit gaat gewoon een keer nog erger uit de hand lopen dan afgelopen weekend en dat was al niet bepaald best.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 14-11-2011 19:38 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 14 november 2011 19:04 schreef Mottighaerd het volgende:
Black Jew, jij bent geloof ik een beetje hier de schizofrenie expert, ik wil namelijk wat vragen.

Kun jij me een beetje vertellen hoe jij je ziekte ervaar?
Wat zijn de behandelingsopties en welke werken volgens jou het beste?

Een vriend van ons heeft het ook, maar omdat hij ervan overtuigd was dat de FBI hem wilde vergiftigen is hij een aantal jaar geleden gestopt met zijn medicijnen. Ook bij zijn afspraken bij zijn behandelaar komt hij meestal niet opdagen.
Onze vriendengroep ziet hem gewoon afglijden en we maken ons al een tijdje zorgen want het wordt steeds erger.
Hij is tot het obsessieve af bezig met conspiracy theories, volgens hem zit zijn moeder bij de maffia en moet ze dood, de FBI zit nog steeds achter hem aan en nog veel meer dingen waardoor je merkt dat het niet goed met hem gaat.
Van het weekend is er iets compleet uit de hand gelopen door hem en iedereen is het er over eens dat hij hulp nodig heeft. Maar hij wil dus niet. Wel blowt hij en drinkt hij veel als hij zich klote voelt, en dat verslechterd de boel alleen maar.

Volgens mijn vriend was hij vroeger toen hij nog zijn medicijnen in nam en naar zijn behandelaar ging veel stabieler. In die tijd blowde hij ook eigenlijk niet en dronk enkel zeer sporadisch. Maar ja, je kan iemand moeilijk een trechter in zn bakkes douwen en die pillen naar binnen forceren.
Dus ik ben nu opzoek naar zoveel mogelijk betrouwbare informatie, want dit gaat gewoon een keer nog erger uit de hand lopen dan afgelopen weekend en dat was al niet bepaald best.



Het is altijd treurig om te zien als een van je naasten afglijd in een psychoze. Ik kan onmogelijk kijken in de harten van de mensen die er bij betrokken zijn.

Ik zie veel herkenning en heb met veel mensen de mogelijkheid gehad om te praten POST psychoze. DWZ na de stortvloed van informatie en desoriëntatie.

Ik denk dat je de persoon in qwestie beter begrijpt als je bedenkt dat het blowen en drinken, waar ik zelf nogsteeds een handje van heb, een meganisme is van coping. Ok het klinkt als een cliche maar hij kan op dit moment de realiteit niet aan.

Dit is een beetje een moeilijk punt MAAR ik denk dat jij hem de ruimte moet geven. Het per direct stoppen van middelen gebruik zal hem niet helpen omdat hij het gebruikt om om te gaan met dingen die wij als buitenstaander niet kunnen en ook niet zouden moeten begrijpen.

Wat je kan doen is er voor hem zijn en vragen wat de kern is van z'n voor ons onduidelijke angst.

Ik heb vrienden die nu een leefbaar bestaan hebben maar nog altijd angst kennen voor bijv. de illuminatie. Bij mij is de parallel de medicijn industrie. Dat is mijn satan. Dus ik ook heb een duivel en of satan.Wat ik jou hier probeer te vertellen is: de spil of de as omwaar het kwaad, want dat is er vaak in een psychose, het kwaad, waar het om draait. Probeer dat te tackelen. Ik weet het is moeilijk maar probeer tot de kern te gaan.

Mensen met een psychose kennen allerlei drogredenering om toch het kwaad bevestigd te zien, MAAR het is aan jullie om hem hier door te slepen en te laten zien dat er, en het is zo simpel, niets aan de hand is.

Probeer het op te breken in kleine stukken en van uit daar te werken naar een relativerend eind regel. Een soort alles overkoepelende regel die rust geeft.


MISSCHIEN kinkt het gemakkelijk of zelfs betweterig maar het opdelen en in stukken hakken van de bedreiging kan bijdragen aan een verplichtende visie.
'

Ik heb het vaak gezien, jullie kunnen het ook. Je moet alleen de tijd nemen.

Dingen kunnen vaag overkomen maar soms is een klein ding een juist grote verandreing.

Langste post ooit: hoe ik mijn psychose ervaar?? Ik heb als ik echt ziek ben om elke hoek een vijand die mij 14/7 iets wil doen. Dus wat dat betreft heb ik nooit rust. Ook al ben ik niet psychotisch nu, het ligt altijd op de loer. Absence of war does not mean peace

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 15-11-2011 10:36]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-11-2011 20:15 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Hey man, thanks voor je uitgebreide post. Heel veel dingen die je zegt zijn zeer herkenbaar en sommige punten hadden we zelf ook al bedacht.
Voor de rest ga ik nu even zeer hard nadenken, dus je hoort nog van me.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-11-2011 21:29 by bastianus Profiel van bastianus

Motje, als je je echt zorgen maakt i.v.m. levensbedreigende situaties voor hemzelf of de omgeving (dit is namelijk de indicatie waarop verplicht hulp kan worden ondernomen) dan zou ik dit aangeven bij de dichtstbijzijnde GGZ. Dan nog bestaat de kans dat er niks gebeurt, zorg onder dwang wordt echt niet gauw gegeven in ons land. Maar dan hoef jij jezelf in elk geval niet te verwijten dat je niet gewaarschuwd hebt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 14-11-2011 22:50 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ook dat plus tien


Daarnaast heb ik zin om een stuk uit de muur te meppen maar dat terzijde. same ol' same ol'


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 15-11-2011 10:02 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 14 november 2011 21:29 schreef bastianus het volgende:
Motje, als je je echt zorgen maakt i.v.m. levensbedreigende situaties voor hemzelf of de omgeving (dit is namelijk de indicatie waarop verplicht hulp kan worden ondernomen) dan zou ik dit aangeven bij de dichtstbijzijnde GGZ. Dan nog bestaat de kans dat er niks gebeurt, zorg onder dwang wordt echt niet gauw gegeven in ons land. Maar dan hoef jij jezelf in elk geval niet te verwijten dat je niet gewaarschuwd hebt.


Thanks.
Ik geloof dat een vriendin van me ook zoiets aan het uitzoeken is. Een bedreiging voor zichzelf is hij niet echt, maar de kans dat hij een keer iemand anders wat aan doet acht ik een stuk groter, al helemaal sinds afgelopen weekend. Ik zal haar deze informatie even doorsturen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 15-11-2011 10:35 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 14 november 2011 19:38 schreef Black Jew het volgende:
Het is altijd treurig om te zien als een van je naasten afglijd in een psychoze. Ik kan onmogelijk kijken in de harten van de mensen die er bij betrokken zijn.

Ik zie veel herkenning en heb met veel mensen de mogelijkheid gehad om te praten POST psychoze. DWZ na de stortvloed van informatie en desoriëntatie.

Ik denk dat je de persoon in qwestie beter begrijpt als je bedenkt dat het blowen en drinken, waar ik zelf nogsteeds een handje van heb, en waarschijnlijk nooit van af kom omdat ik ANDERS OOK GEK WORD, een meganisme is van coping. Ok het klinkt als een cliche maar hij kan op dit moment de realiteit niet aan.

Dit is een beetje een moeilijk punt MAAR ik denk dat jij hem de ruimte moet geven. Het per direct stoppen van middelen gebruik zal hem niet helpen omdat hij het gebruikt om om te gaan met dingen die wij als buitenstaander niet kunnen en ook niet zouden moeten begrijpen.

Wat je kan doen is er voor hem zijn en vragen wat de kern is van z'n voor ons onduidelijke angst.

Ik heb vrienden die nu een leefbaar bestaan hebben maar nog altijd angst kennen voor bijv. de illuminatie. Bij mij is de parallel de medicijn industrie. Dat is mijn satan. Dus ik ook heb een duivel en of satan.Wat ik jou hier probeer te vertellen is: de spil of de as omwaar het kwaad, want dat is er vaak in een psychose, het kwaad, waar het om draait. Probeer dat te tackelen. Ik weet het is moeilijk maar probeer tot de kern te gaan.

Mensen met een psychose kennen allerlei drogredenering om toch het kwaad bevestigd te zien, MAAR het is aan jullie om hem hier door te slepen en te laten zien dat er, en het is zo simpel, niets aan de hand is.

Probeer het op te breken in kleine stukken en van uit daar te werken naar een relativerend eind regel. Een soort alles overkoepelende regel die rust geeft.

MISSCHIEN kinkt het gemakkelijk of zelfs betweterig maar het opdelen en in stukken hakken van de bedreiging kan bijdragen aan een verplichtende visie.
'
Ik heb het vaak gezien, jullie kunnen het ook. Je moet alleen de tijd nemen.

ALs er iets niet duidelijk is, als je blieft reageer dan ben ik er. Dingen kunnen vaag overkomen maar soms is een klein ding een juist grote verandreing.

Langste post ooit: hoe ik mijn psychose ervaar?? Ik heb als ik echt ziek ben om elke hoek een vijand die mij 14/7 iets wil doen. Dus wat dat betreft heb ik nooit rust. Ook al ben ik niet psychotisch nu, het ligt altijd op de loer. Absence of war does not mean peace


Dat blowen en drinken voor hem een manier is om om te gaan met alles hadden wij ook al bedacht. Hij heeft al een aantal stoppogingen gedaan, maar wat jij ook al zegt, dan wordt hij ook gek op den duur. En dat hij de realiteit niet aan kan, wel dat is wel duidelijk voor ons.

We proberen al heel lang om hem de tijd en de ruimte te geven die hij nodig heeft. Maar daar beginnen nu problemen mee te komen aangezien hij de laatste tijd keihard over de grenzen van verschillende mensen die hem steunen heen aan het gaan is. Dat hij op die manier zijn vrienden enorm kwetst en ook begint af te stoten ziet hij niet. (verdraaid alles wat er gebeurd is dus hij is in zijn beleving constant het slachtoffer ipv de aanstichter) Wij zijn ook maar mensen, en er is maar zoveel wat je kan hebben. Een vriend van ons kent hem al 26 jaar en die begint ook aan het eind van zijn Latijn te raken zo ondertussen. Heel lastig en ook wel sneu allemaal.

Wat je zegt over de Illuminatie, dat heeft hij dus ook. En de FBI en de Bilderberg groep en hackers en demonen en nog een hele riedel.

Het opdelen en in stukken hakken van zijn angst kunnen we nog proberen. Ik hoop dat hij erover wil praten maar ik vrees van niet. "het is aan jullie om hem hier door te slepen en te laten zien dat er, en het is zo simpel, niets aan de hand is" Check, ook gedaan en man man man wat wordt hij kwaad als je dat probeer, maar goed dat is misschien een kwestie van aanpak en verwoording.

Wat je zegt over 24/7 je bedreigd voelen snap ik wel, dat zie ik ook weer in hem terug. We waren er al rekening mee aan het houden dat het bergafwaarts zou gaan ook gezien de slechte zomer en nu de winter weer voor de deur (daar is hij enorm gevoelig voor) maar ik denk ook, hij WEET dat hij ziek is, verschuild zich er ook vaak genoeg achter, maar dat betekend niet dat je alles maar kan maken zonder dat het consequenties heeft.

Al met al verdomd complex allemaal, tjonge. Bedankt voor het meedenken in ieder geval, daar heb ik veel aan.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 17-11-2011 19:35 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Therapie: succesful!

Ik ben aan het werk ondanks het advies van UWV om vrijwilligerswerk + uitkering te doen. Ik hou het goed vol en doe m'n werk goed. Ik betaal netjes de helft van alle vaste lasten, ben sociaal op het werk, kan weer van de weekends genieten, ben geen manipulatieve claimende vriendin meer want heb het nu te druk om me te bemoeien met m'n vriend z'n shit, het gaat stukken beter tussen ons dankzij dat, ik heb weer een leven.

Ik ben tevree.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-11-2011 21:00 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

@ Mottighaerd het is gewoon een stel krabben in een emmer.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-11-2011 21:02 by faalhaas Profiel van faalhaas

Mooi! Besef wel dat borderline nooit helemaal overgaat hè. Het enige dat je kunt doen is er mee leren omgaan zodat het voor jou en je omgeving dragelijker wordt. Maar zo te zien gaat je dat nu goed af


... hoe de hazen lopen ...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-11-2011 21:12 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

beetje polsje snijden is nooit iemand minder van geworden.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-11-2011 21:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 november 2011 21:12 schreef Black Jew het volgende:
beetje polsje snijden is nooit iemand minder van geworden.


Nouja zodra je hand eraf ligt ben je toch wel een paar honderd gram minder.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-11-2011 22:00 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 17 november 2011 21:55 schreef ElitE het volgende:
Nouja zodra je hand eraf ligt ben je toch wel een paar honderd gram minder.



daar was laatst een meisje broos.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-11-2011 19:14 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 17 november 2011 19:35 schreef VodeVilicious het volgende:
Therapie: succesful!

Ik ben aan het werk ondanks het advies van UWV om vrijwilligerswerk + uitkering te doen. Ik hou het goed vol en doe m'n werk goed. Ik betaal netjes de helft van alle vaste lasten, ben sociaal op het werk, kan weer van de weekends genieten, ben geen manipulatieve claimende vriendin meer want heb het nu te druk om me te bemoeien met m'n vriend z'n shit, het gaat stukken beter tussen ons dankzij dat, ik heb weer een leven.

Ik ben tevree.


Wat fijn Vode!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Daops
Usericon van Daops
Posted 22-11-2011 10:09 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 17 november 2011 22:00 schreef Black Jew het volgende:
daar was laatst een meisje broos.
Ik lees hem nu pas

@Vode: dat klinkt mooi, goed bezig


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 28-11-2011 1:16 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Ik zit er serieus aan te denken om te minderen met de Zyprexa, in overleg met de behandelaar natuurlijk.
Ik werk nu 3 x 3 uur per week en ben kapot als ik thuis kom. Een deel is wennen aan activiteit, maar een groot deel is ook gewoon de Zyprexa...
Drie uur werken en dan 6 uur slapen is niet flex yo.

Ik ben nogal een vergeetachtige pik, en vergeet met enige regelmaat pillen bij te bestellen en/of op te halen. Zoals dit weekend. Nu 2 dagen geen Zyprexa en het enige wat ik merk zijn wat whacky lichamelijke sensaties, maar in mijn hoofd is alles totaal ok.
Weet iemand hoe Zyprexa precies werkt? Met therapeutische waarde in het bloed?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-11-2011 17:42 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 28 november 2011 1:16 schreef G.I.R.L. het volgende:Met therapeutische waarde in het bloed?


Dat denk ik niet feitelijk omdat de huishouding per mens verschild. Wat is therapeutisch een einddoel of een streven?

Ik liep met 30 mg vrolijk rond terwijl anderen de klok rond slapen, waar praat je over.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-11-2011 17:44 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

plus ik zou het roken van weed ook in jou bepaling meenemen. Risico ja/nee.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-11-2011 17:32 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

en weet je het al??


SPANNING JA SPANNING


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-11-2011 17:39 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

beter ga je die baan bij de bakker niet verneuken, anders krijg je het hele forum over je heen. Dat moet jij niet willen.


SWAG belasting centen pas op, bel job ff.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen