IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2012 22:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Deze tak is in handen van Moslims ,tevens zijn er mensen werkzaam in deze sektor die steeds weer de woorden kanjer naar voren brengen.
Ik ga het u uitleggen .
Kirk Franklin en u2 zingen over een meisje uit Osdorp Denise Jaspers ,miss doei doei genaamd die problemen heeft gehad bij de firma vd laan en ik ook met miss kanjer ,ik gaf nog aan tegen miss kanjer ,heb je nu je zin wat je gedaan hebt voor mijn prive leven ,dit zelfde zei ik ook tegen Simon vd Leek .
Er zijn mensen die in deze sektor werken die aangeven dat miss kanjer wel moet kunnen ,deze mensen zijn ook in functie van een kerk .wat ze nu doen in de kerk is een simulatie spelletje te maken en de originele mensen na te bootsen .Ga er niet van uit dat Esther Zwemmer die het meisje uit Osdorp nadoet mijn liefje is ,ga er ook niet van uit dat het meisje miss kanjer die Rianne van Tienen na doet het lievertje is van mijn ,des te dommer , want heb je nu je zin.In een andere kerk de,Meerkerk zijn ze aan het simuleren met het meisje lekkerhoor dit is Debbie van de plas...

bron


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-11-2012 16:59 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 15 oktober 2012 20:37 schreef Sjaakie het volgende:
@ nimbus, hoe ervaar je die cgt? Ze willen dat ik dat ook ga proberen, maar ik vind het te zweverig. Ben nu bezig met schema therpie, maar daar heb ik ook niet echt het idee bij dat het iets voor mij is, te veel gelul.




Paar weken verder en ik kan er nog steeds weinig mee. Ook weinig consistentie. De een week hierover, de volgende week daarover. Ga gewoon verder waar je gebleven was.
Sowieso vind ik het een lastig onderwerp en kan er verder weinig mee, op veel vragen weet ik gewoon geen antwoord en valt het gesprek lange tijd stil. Elke keer draait het ook uit over praten over praten over problemen, nodeloos vermoeiend.

Gisteren was mijn ambulant woonbegeleider ook mee, wederom zo'n moedeloos gesprek. Je moet alles anders zien en je moet steeds anders denken, misschien wil ik dat wel helemaal niet. Die mensen kunnen er ook niet bij dat sommige zaken in het leven nu eenmaal negatief zijn, niet alles is rooskleurig. Realiteitszin. Ik kan niet alles zomaar van me afzetten. Pak problemen bij de oorzaak aan en ga niet aan de resultaten zitten rotzooien.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 01-11-2012 17:17 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 1 november 2012 16:59 schreef Nimbus het volgende:
Pak problemen bij de oorzaak aan
Klinkt toch eigenlijk heel erg logisch? Toch doet men het bij mij nog steeds niet, ook niet na aangeven.

Er is bij mij ooit vastgesteld dat ik een "geheim" had. Later bleek dit een traumatische ervaring die ik zó goed had verdrongen dat ik het compleet vergeten was. Zelfs als men in de richting hintte herinnerde ik het me niet. Dit was een te groot geheim, dit liet men zitten.
Is er enkele maanden later via een film kijken uitgekomen.

Anyway, de afgelopen paar dagen vastgezeten op een politiebureau. Men lijkt nu toch eindelijk de ernst in te zien.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-11-2012 17:20 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ah, das minder. Ze begonnen zich bij mij nu ook zorgen te maken om zogenoemd delictgevaar.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 01-11-2012 17:24 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Ach het was maar 2 dagen in totaal. Twee weken separeercel is vele malen erger.

Vooral de pilav met kip in zoetzure saus was erg goed te doen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-11-2012 17:31 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 1 november 2012 17:17 schreef G.I.R.L. het volgende:
Klinkt toch eigenlijk heel erg logisch? Toch doet men het bij mij nog steeds niet, ook niet na aangeven.

Er is bij mij ooit vastgesteld dat ik een "geheim" had. Later bleek dit een traumatische ervaring die ik zó goed had verdrongen dat ik het compleet vergeten was. Zelfs als men in de richting hintte herinnerde ik het me niet. Dit was een te groot geheim, dit liet men zitten.
Is er enkele maanden later via een film kijken uitgekomen.

Anyway, de afgelopen paar dagen vastgezeten op een politiebureau. Men lijkt nu toch eindelijk de ernst in te zien.


Daar had de psycholoog het gisteren ook over, dat ik zaken eventueel verdrongen had of er juist nog teveel mee bezig was. Ik kan niet zomaar alles vergeten, zeker als het keer op keer weer gebeurd. Nu ook weer ivm de studie.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 01-11-2012 17:35 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 1 november 2012 17:31 schreef Nimbus het volgende:
Daar had de psycholoog het gisteren ook over, dat ik zaken eventueel verdrongen had of er juist nog teveel mee bezig was. Ik kan niet zomaar alles vergeten, zeker als het keer op keer weer gebeurd. Nu ook weer ivm de studie.
Aanpakken, en blijven aankaarten. Als het richting zeuren gaat gewoon opnokken bij die behandelaar.

Ik ga na 10 jaar nog 1 poging wagen met het centrum hier, en als dat gewoon gaat zoals het altijd is gegaan is het schluss. Dan wordt het een particuliere psychiater. Blijf niet aankloten. Was wel de bedoeling óóit verder te komen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2012 17:46 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 november 2012 16:59 schreef Nimbus het volgende:
Pak problemen bij de oorzaak aan en ga niet aan de resultaten zitten rotzooien.


Volgens mij is dit ontzettend mis in de psychiatrie (en ook psychologische sector). Er wordt veel te veel aan 'symptoombestrijding' gedaan. Iemand is agressief/depressief/watdanook? Diagnose + pilletje: klaaaar. In plaats van is te kijken waarom iemand agressief/depressief/watdanook is. Op mijn opleiding ook overduideijk: alle 'klinisch psychologen' zijn symptoom behandelaars. Vandaar nu ook gekozen voor de nauropsychologie. Die tak is het veel gebruikelijker om verder te kijken dan de eerst aangegeven klacht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 01-11-2012 17:50 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 1 november 2012 17:46 schreef Silence het volgende:
Volgens mij is dit ontzettend mis in de psychiatrie (en ook psychologische sector). Er wordt veel te veel aan 'symptoombestrijding' gedaan. Iemand is agressief/depressief/watdanook? Diagnose + pilletje: klaaaar. In plaats van is te kijken waarom iemand agressief/depressief/watdanook is. Op mijn opleiding ook overduideijk: alle 'klinisch psychologen' zijn symptoom behandelaars.
+1000.
Maar ik ben dan para genoeg om op rare conclusies uit te komen. Door de oorzak te laten zitten verzekert men zichzelf van werk, ook in de toekomst.
quote:
Vandaar nu ook gekozen voor de nauropsychologie. Die tak is het veel gebruikelijker om verder te kijken dan de eerst aangegeven klacht.

Wat is het precies?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2012 17:55 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 november 2012 17:50 schreef G.I.R.L. het volgende:
+1000.
Maar ik ben dan para genoeg om op rare conclusies uit te komen. Door de oorzak te laten zitten verzekert men zichzelf van werk, ook in de toekomst.


Dat denk ik stiekem ook. Sommige van mijn leraren uiten dit soort geluiden ook in de collegezalen.

quote:
Op 1 november 2012 17:50 schreef G.I.R.L. het volgende:
Wat is het precies?
Een grove typefout. Neuropsychologie, oftewel hersenen en gedrag.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 01-11-2012 17:58 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 1 november 2012 17:55 schreef Silence het volgende:
Dat denk ik stiekem ook. Sommige van mijn leraren uiten dit soort geluiden ook in de collegezalen.

Een grove typefout. Neuropsychologie, oftewel hersenen en gedrag.
Ah! Zelf ook ooit op een neuropsychologische afdeling gezeten. Jammergenoegd liep die behandeling niet af door oorzaken van buitenaf. Erg jammer eigenlijk. Misschien was destijds al de juiste diagnose gesteld daar. Sindsdien is het een variant op bipolaire depressie en "een" persoonlijkheidsstoornis.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-11-2012 18:15 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 1 november 2012 17:46 schreef Silence het volgende:
Volgens mij is dit ontzettend mis in de psychiatrie (en ook psychologische sector). Er wordt veel te veel aan 'symptoombestrijding' gedaan. Iemand is agressief/depressief/watdanook? Diagnose + pilletje: klaaaar. In plaats van is te kijken waarom iemand agressief/depressief/watdanook is.
Ik krijg helemaal nooit een diagnose. Hoe lang moet zoiets duren?


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-11-2012 18:19 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 november 2012 17:58 schreef G.I.R.L. het volgende:
Ah! Zelf ook ooit op een neuropsychologische afdeling gezeten. Jammergenoegd liep die behandeling niet af door oorzaken van buitenaf. Erg jammer eigenlijk. Misschien was destijds al de juiste diagnose gesteld daar. Sindsdien is het een variant op bipolaire depressie en "een" persoonlijkheidsstoornis.

Dat is jammer. Daarna nooit meer terug kunnen gaan naar een dergelijk afdeling? Lijkt me verschrikkelijk kut om zolang te dwalen en steeds maar weer een ander naampje te krijgen.


@Bokkiej: geen flauw idee. Verschilt per instelling en psycholoog/psychiater. Een naampje krijg je alleen als je genoeg vinkjes op de lijst hebt, als je er een of twee te kort komt heb je de stempel wel maar wordt hij alleen niet genoemd. Ook niet altijd zo. Elke plek heeft zijn eigen werkwijze.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2012 18:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 november 2012 18:15 schreef bokkie666 het volgende:
Ik krijg helemaal nooit een diagnose. Hoe lang moet zoiets duren?
Ligt eraan met welke farmaceutisch bedrijf je behandelaar een sponsorovereenkomst heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 01-11-2012 18:34 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Bas is dat trollen of ben je nu serieus? Ik heb volgens mij eerder gepost dat ik bij mezelf vragen stelde over alle merk x prullaria op het kantoor van de psychiater.

quote:
Op 1 november 2012 18:15 schreef bokkie666 het volgende:
Ik krijg helemaal nooit een diagnose. Hoe lang moet zoiets duren?
Huur bij de bieb eens een DSM IV. Of de beknopte handleiding.
Is wel gevaarlijk, je scoort op alle vlakken meestal wel een aantal punten, maar zoals Silence zegt, niet genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 01-11-2012 18:35]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2012 20:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 november 2012 18:34 schreef G.I.R.L. het volgende:
Bas is dat trollen of ben je nu serieus? Ik heb volgens mij eerder gepost dat ik bij mezelf vragen stelde over alle merk x prullaria op het kantoor van de psychiater.


Sarcastische opmerking na een jaar of tien in de zorg gewerkt te hebben met nogal wat psychiatrische patiënten/cliënten. Laat ik het voorzichtig uitdrukken: Ik heb het idee dat psychiaters en andere behandelaars er nogal eens voor kiezen om medicatie boven goede begeleiding te laten prevaleren. En dat heel veel mensen op de werkvloer deze aanpak ook wel lekker makkelijk vinden.
Ik heb verschillende mensen naar de kloten zien gaan omdat begeleiders moeite hadden met hun gedrag en dit niet konden handelen. Gedrag van cliënten werd dan met medicatie onderdrukt. Waardoor de persoon in kwestie dan minder destructief was voor de omgeving, maar b.v. in een zware depressie raakte omdat de sederende medicatie zorgde dat de destructie zich naar binnen keerde.
Gelukkig zie je binnen sommige organisaties nu een kentering komen. Bij mijn vrouw op het werk b.v. zijn ze gestopt met 'beheersen' van moeilijk gedrag, en proberen ze meer de oorzaak te vinden en de begeleiding te intensiveren en hierop aan te passen. Er vinden nog wel escalaties plaats, maar er wordt hier niet te paniekerig op gereageerd. Personeel is enorm goed geschoold en staat heel sterk in de schoenen daardoor, zowel fysiek als psychisch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2012 15:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 november 2012 18:34 schreef G.I.R.L. het volgende:

Huur bij de bieb eens een DSM IV. Of de beknopte handleiding.
Is wel gevaarlijk, je scoort op alle vlakken meestal wel een aantal punten, maar zoals Silence zegt, niet genoeg.


Hehe dan wil ik van de week toch wel even wat ritalin gaan afhalen bij de apotheek



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2012 15:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 november 2012 20:12 schreef bastianus het volgende:
Sarcastische opmerking na een jaar of tien in de zorg gewerkt te hebben met nogal wat psychiatrische patiënten/cliënten. Laat ik het voorzichtig uitdrukken: Ik heb het idee dat psychiaters en andere behandelaars er nogal eens voor kiezen om medicatie boven goede begeleiding te laten prevaleren. En dat heel veel mensen op de werkvloer deze aanpak ook wel lekker makkelijk vinden.
Ik heb verschillende mensen naar de kloten zien gaan omdat begeleiders moeite hadden met hun gedrag en dit niet konden handelen. Gedrag van cliënten werd dan met medicatie onderdrukt. Waardoor de persoon in kwestie dan minder destructief was voor de omgeving, maar b.v. in een zware depressie raakte omdat de sederende medicatie zorgde dat de destructie zich naar binnen keerde.
Gelukkig zie je binnen sommige organisaties nu een kentering komen. Bij mijn vrouw op het werk b.v. zijn ze gestopt met 'beheersen' van moeilijk gedrag, en proberen ze meer de oorzaak te vinden en de begeleiding te intensiveren en hierop aan te passen. Er vinden nog wel escalaties plaats, maar er wordt hier niet te paniekerig op gereageerd. Personeel is enorm goed geschoold en staat heel sterk in de schoenen daardoor, zowel fysiek als psychisch.


Het grote probleem is natuurlijk dat een pilletje stukken goedkoper en makkelijker is, waar aan de andere kant begeleiding het probleem echt kan oplossen.

Is op haar afdeling dan meer begeleiding per individu of is de andere werkwijze gewoon veel duurzamer met hetzelfde personeel?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2012 16:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 november 2012 15:21 schreef ElitE het volgende:
Is op haar afdeling dan meer begeleiding per individu of is de andere werkwijze gewoon veel duurzamer met hetzelfde personeel?
De andere werkwijze is duurzamer met hetzelfde personeel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2012 17:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah mooi om te zien, er is nog hoop
En zit er nog een verschil in genezing of is het een afdeling voor uitgerangeerden?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2012 17:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 november 2012 17:35 schreef ElitE het volgende:
Ah mooi om te zien, er is nog hoop
En zit er nog een verschil in genezing of is het een afdeling voor uitgerangeerden?
Genezing niet, het is een groep jongvolwassenen met diep autisme, en ook vaak hechtingsstoornissen en andere ellende. Wat je wel ziet, is dat de kwaliteit van leven voor veel cliënten een stuk hoger wordt. En dat sommigen van een gesloten setting richting begeleid wonen gaan bijvoorbeeld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 06-11-2012 8:57 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Gisteren dus wat wiet gerookt. In combinatie met 15MG Olanzapine ben ik dan eigenlijk gewoon een dag kwijt. Ik heb van 15:00 tot 18:00 geslapen, en van 21:00 tot 06:00.

Olanzapine is een anti-psychoticum, en het blijft maar terug komen. Toch leef ik nog steeds met de gedachte dat ik nooit psychotisch ben. Ook als ik mensen vraag of ze me ooit psychotisch gezien hebben krijg ik als antwoord "nee".

Waarom blijft men me dat medicijn dan voorschrijven? Als ik die vraag bij de behandelaren neerleg krijg ik vaagheid.
Het is nou niet bepaald een licht medicijn. Toch schrijft men het me voor, zelfs zonder face to face contact [telefonisch].


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 06-11-2012 9:18 by Ktulu Profiel van Ktulu

Olanzapine is Zyprexa right? Redelijk heftige shit.

Wiet voor iemand die gevoelig is aan psychose is natuurlijk wel een heel slecht idee.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 06-11-2012 9:25 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 6 november 2012 9:18 schreef Ktulu het volgende:
Olanzapine is Zyprexa right? Redelijk heftige shit.

Wiet voor iemand die gevoelig is aan psychose is natuurlijk wel een heel slecht idee.
Yeah het is Zyprexa zonder de naam Zyprexa. Scheelt nogal extreem in prijs.

Aangezien ik al 10 jaar wiet rook, en ik nooit een psychose heb gehad óf van iemand later te horen kreeg dat ik in een psychose zat, trek ik de logische conclusie dat ik niet gevoelig ben voor psychoses.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2012 9:29 by bastianus Profiel van bastianus

Antipsychotica blokkeren ook de aanmaak van serotonine in je lichaam. Ik weet niet of je ooit in de problemen bent geraakt doordat je onmundig geil was ofzo, maar dergelijke gevoelens worden er ook mee afgeremd. Dus het kan ook bedoeld zijn om je op bepaalde vlakken rustiger te houden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen