IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar Wim ontplofte kolencentrales bekijkt [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-07-2011 16:26 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 juli 2011 1:11 schreef De Tegenpartij het volgende:
"Het leidt tot gezondheidsklachten en criminaliteit, daar moet je gewoon een eind aan maken."




Jep, in andere landen waar het verboden is leidt wiet natuurlijk niet tot criminaliteit en gezondheidsklachten. Typisch bekrompen CDA verhaal, gaat gelukkig nog steeds bar slecht met hun zetelaantal in de peilingen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-07-2011 16:30 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 17 juli 2011 16:26 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jep, in andere landen waar het verboden is leidt wiet natuurlijk niet tot criminaliteit en gezondheidsklachten. Typisch bekrompen CDA verhaal, gaat gelukkig nog steeds bar slecht met hun zetelaantal in de peilingen.
Een tevreden roker is geen onrust stoker.

Ik zie in mijn omgeving he-le-maal niet dat wietgebruik leidt tot criminaliteit. Ok beetje boerenstreek hier, maar evengoed, grensstreek dus erg druk bezochte shops.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-07-2011 16:34 by XXL Profiel van XXL

Komen ze ook nog op de proppen met een soortgelijk verhaal als het om alcohol gaat?

Of wordt dat lastig ivm de miswijn die wordt gedronken tijdens de Eucharistie viering?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-07-2011 16:38 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 juli 2011 16:30 schreef G.I.R.L. het volgende:
Een tevreden roker is geen onrust stoker.

Ik zie in mijn omgeving he-le-maal niet dat wietgebruik leidt tot criminaliteit. Ok beetje boerenstreek hier, maar evengoed, grensstreek dus erg druk bezochte shops.


Gaat meer op het niveau van telen en verkopen denk ik (niet zozeer het gebruik); daar zit wel degelijk (georganiseerde) criminaliteit in, maar juist omdat het telen gecriminaliseerd is (in tegenstelling tot verkoop in coffeeshops en gebruik). Huidige criminaliteit is dan eerder een gevolg van teveel verboden ipv te weinig.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 18-07-2011 10:03 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 17 juli 2011 16:38 schreef Gemene Lepel het volgende:
Gaat meer op het niveau van telen en verkopen denk ik (niet zozeer het gebruik); daar zit wel degelijk (georganiseerde) criminaliteit in, maar juist omdat het telen gecriminaliseerd is (in tegenstelling tot verkoop in coffeeshops en gebruik). Huidige criminaliteit is dan eerder een gevolg van teveel verboden ipv te weinig.


Het grote probleem zit hem - inderdaad - eigenlijk in het vage gedoogbeleid.

Via de voordeur is de verkoop van soft-drugs OK (zijnde gedoogd). De achterdeur echter niet. Coffeeshops komen dus via allerlei vage kanalen aan hun wiet/hash/whatever.

Het telen van wiet is dan ook verboden. Vreemd en zeer inconsequent beleid. Maargoed, in hoeverre kun je van een beleid spreken -> "gedoogbeleid".

De wietpas lost dan ook 0,0 van het grootste probleem op. Aan de voordeur vallen de doden niet en hebben we het eerder over problemen op school dan over echte criminaliteit.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-07-2011 10:32 by nark Profiel van nark

Gedoog regering, we mogen eigenlijk niet regeren maar doen het stiekem toch


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2011 10:32 by spectre Profiel van spectre

quote:
Wij vinden drugs gewoon troep. Het leidt tot gezondheidsklachten en criminaliteit, daar moet je gewoon een eind aan maken."



He tof, dat vind ik van religies


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 18-07-2011 10:39 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 18 juli 2011 10:32 schreef nark het volgende:
Gedoog regering, we mogen eigenlijk niet regeren maar doen het stiekem toch


Tijd voor je dagelijkse prik, knul.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-07-2011 11:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 juli 2011 16:26 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jep, in andere landen waar het verboden is leidt wiet natuurlijk niet tot criminaliteit en gezondheidsklachten. Typisch bekrompen CDA verhaal, gaat gelukkig nog steeds bar slecht met hun zetelaantal in de peilingen.


Ik begrijp verder niet goed dat ze alcohol ongemoeid laten terwijl ze bij softdrugs zowat op tilt slaan.

XXL was mij reeds voor

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-07-2011 11:46]


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-07-2011 11:48 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 18 juli 2011 11:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik begrijp verder niet goed dat ze alcohol ongemoeid laten terwijl ze bij softdrugs zowat op tilt slaan.

XXL was mij reeds voor
+57382103.

Edit: Ik heb zelf meerdere familieleden en kennisen die wiet of alcohol in problematische hoeveelheden consumeren. Maar daar waar wietgebruik tot passiviteit en paranoina, daar leitd alcoholgebruik tot echtscheiden, zware depressies, geweld en nog een x aantal andere kwalijke zaken.

Ik heb zelf ook beide middelen tegelijkertijd gebruikt, en ervoor in rehab gezeten. Van het blowewn had ik niet zoveel last, maar dat bier... Trillen, zweten, gewoon lichamelijk flinkt verneukt.

Ik blow nu 2 gram per week en haal incidenteel een sixpack bier. Just saying.

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 18-07-2011 11:55]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 18-07-2011 11:52 by Schuurman Profiel van Schuurman

Hmm, verschil = dat alcohol diep in de samenleving geworteld is. En bijkomend feit is dat de accijnzen de overheid bepaald geen windeieren legt.

Een een niet te vermijden wat-de-boer-niet-kent sausje.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-07-2011 0:12 by Mark Profiel van Mark

Dit hele phonehacking schandaal begint nu echt bizarre proporties aan te nemen Rupert Murdock onder vuur, Metropolitan Police zwaar in crisis, David Cameron in verlegenheid, FBI onderzoek, zelfmoord, benieuwd waar dit gaat stoppen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 19-07-2011 1:01 by KHPLF Profiel van KHPLF



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-07-2011 1:09 by bokaj Profiel van bokaj

Hoezo FBI onderzoek?


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-07-2011 15:27 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Rusland kwalificeert bier als alcohol

MOSKOU - Bier is vanaf 1 januari 2013 volgens de Russische wet geen levensmiddel meer, maar een alcoholische drank.

Daardoor kunnen eisen worden gesteld aan de verkoop. Dat heeft het Kremlin woensdag bekendgemaakt.
Bier wordt nu nog op allerlei plaatsen verkocht, maar zal vanaf 2013 alleen nog te koop zijn in winkels met een speciale vergunning.
De gemiddelde alcoholconsumptie in Rusland behoort tot de hoogste ter wereld.



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 22-07-2011 17:26 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/2814128/2011/07/22/Zware-explosie-centrum-Oslo-premier-gewond.dhtml

De Noorse politie heeft bevestigd dat er meerdere doden zijn gevallen en dat er sprake is van een aanslag op het ministerie van Olie. Het zou om een zware autobom gaan. Bij de aanslag zou premier Jens Stoltenberg gewond zijn geraakt, maar inmiddels wel in veiligheid zijn gebracht.


Premier Jens Stoltenberg. © AFP

© AFP
Het is nog onduidelijk hoeveel doden er in totaal zijn gevallen en hoeveel mensen er gewond zijn geraakt door onder andere rondvliegend glas. Bij de explosie gingen vrijwel alle ruiten van het Noorse zeventien verdiepingen tellende gouvernement aan diggelen.

Oorzaak
De politie heeft de omgeving direct afgezet en gaf aan niet te weten of er nog meer bommen zijn. Volgens onbevestigde berichten zouden er zich nog twee bommen in het gebied bevinden.

Bloed
'Ik zie mensen met bloed op hun gezicht en handen, vertelde een verslaggever van de Noorse krant Aftenposten. Op Twitter circuleren heftige foto's met daarop dode mensen.

Mensen renden in paniek weg. 'Er is chaos hier', stelde een andere getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo, vast. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.

Brand
In het ministerie van Olie is brand uitgebroken.

De explosie vond rond half vier plaats en was in bijna heel Oslo te horen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-07-2011 17:55 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 23-07-2011 8:37 by nark Profiel van nark

80 doden op dat eilandje in Oslo........


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 23-07-2011 8:43 by ofhellsfire Profiel van ofhellsfire



the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-07-2011 9:45 by M. Profiel van M.



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 23-07-2011 10:13 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Minstens 80. Bizar. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-07-2011 10:57 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 23 juli 2011 8:43 schreef ofhellsfire het volgende:

en twitter wijst naar Varg dus 't AD neemt dat maar even over...
http://www.ad.nl/ad/nl/6967/Aanslagen-Noorwegen/article/detail/2814663/2011/07/22/Noorse-politie-zoekt-daders-in-eigen-land.dhtml

quote:
Varg Vikernes
Gezien de kans dat het hier de actie van een eenling betreft, wordt op Twitter als voorbeeld de naam van Varg Vikernes genoemd. Varg, geboren als Kristian maar ook bekend onder zijn bijnaam Count Grishnackh, was leider van het roemruchte Noorse black metalproject Burzum. Vikernes die als antisemiet extreem rechtse ideologieën aanhing, keerde zich fel tegen het christendom.

In augustus 1993 stak Vikernes zijn aartsvijand, en gitarist van de satanische band Mayhem, Oystein Aarseth dood. En passant stak hij ook nog drie kerken en een kapel in brand. In 1994 werd Vikernes, wegens moord en brandstichting, veroordeeld tot een celstraf van 21 jaar.

Zelf pleitte hij dat de dood van Aarseth een geval van zelfverdediging betrof. Hij ontkende betrokken te zijn geweest bij de branden. Vikernes is in 2009, na 16 jaar gevangenisstraf, op vrije voeten gesteld. Saillant detail: Op de Facebook-pagina van Varg Vikernes verscheen 23 uur geleden een bericht met de kernachtige inhoud: War.

Fucking briljant.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-07-2011 11:42 by Forever After Profiel van Forever After

Dat had ik nou nooit achter Varg gezocht.



 


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 24-07-2011 13:15 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

de volgende:

Doden en gewonden bij schietpartijen VS

GRAND PRAIRIE/KENT - Bij een schietpartij op een rolschaatsbaan in het Amerikaanse stadje Grand Prairie in de staat Texas zijn zaterdag (lokale tijd) zeker zes doden gevallen.

Drie mensen raakten gewond. Dat meldden Amerikaanse media.

Op de rolschaatsbaan Forum Roller World was een besloten verjaardagsfeestje aan de gang, toen iemand het vuur opende na een ruzie.

Vermoedelijke was de schutter een familielid van de jarige. De schutter is zelf ook onder de doden. Vermoedelijk heeft de dader zichzelf om het leven gebracht.

Kort voor de schietpartij in Grand Prairie raakten bij een schietpartij op een autoshow in het Amerikaanse stadje Kent, nabij Seattle in de staat Washington, tien mensen gewond. De autoshow werd gehouden op een parkeerplaats voor een winkelcentrum.

Op die parkeerplaats zouden enkele mensen, vermoedelijke bendeleden, het met elkaar aan de stok hebben gekregen, waarna één van hen een pistool trok. De politie vermoedt echter dat er door meerdere mensen is geschoten. De gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht of zijn daar zelf heengereden. Geen van hen is in levensgevaar. De gewonden variëren in de leeftijd van 14 tot 32 jaar.


Bruce Banner


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-07-2011 11:55 by Forever After Profiel van Forever After

'Ontevreden Ziggoklanten moeten overstappen'
Laatste update: 26 juli 2011 11:44 info .

AMSTERDAM – De Consumentenbond adviseert mensen die ontevreden zijn met de wijzigingen in het analoge pakket van Ziggo over te stappen.

“Veel Ziggoklanten klagen bij de Consumentenbond over zenders die uit hun analoge tv-pakket verdwijnen. De Consumentenbond vindt dat Ziggo zich de klachten van haar klanten moet aantrekken", aldus een verklaring op de site.

Onlangs is ophef ontstaan over het terugschroeven van het aantal analoge tv-zenders bij Ziggo. Dit aantal gaat terug van dertig naar 25 en bij de selectie van deze zenders zou in veel gevallen niet naar de programmaraden geluisterd zijn.


Commissariaat

Een aantal programmaraden is naar het Commissariaat voor de Media gestapt. Ziggo stelt zwaarwegende tegenargumenten te hebben en verdedigt het terugdringen van de analoge tv-zenders met het feit dat steeds meer mensen digitale tv kijken.

Wettelijk is Ziggo verplicht 15 analoge zenders aan te bieden.


Meerdere televisies

De Consumentenbond stelt nu dat Ziggo betere voorlichting en oplossingen zou moeten bieden voor consumenten die meerdere televisies gebruiken. Nu is het vaak zo dat mensen een digitaal tv-abonnement hebben in de huiskamer en analoge tv in de slaapkamer.

KPN maakte onlangs bekend twee ontvangers te gaan leveren bij een digitaal tv-abonnement zodat ook op een tweede toestel digitale tv gekeken kan worden.


Alternatieven

Volgens de Consumentenbond is het soms onduidelijk hoe mensen van analoog naar digitaal kunnen gaan bij Ziggo en op welke manier dat het beste kan. Deze mensen kunnen echter geen analoge tv ontvangen bij een andere aanbieder omdat UPC en Ziggo de markt verdeeld hebben. UPC is dus niet beschikbaar waar Ziggo dat wel is.

“Maar er zijn allerlei alternatieve voor analoge televisie. Naast digitale televisie van Ziggo zijn dat IPTV (bijvoorbeeld internetactieve televisie van KPN), Digitenne en sateliettelevisie.”

© NU.nl/Colin van Hoek

-------

Makkelijk lullen van de Consumentenbond.

Niet alle genoemde alternatieven zijn overal beschikbaar. Digitenne hoor ik regelmatig van dat de kwaliteit nog niet om over naar huis te schrijven is. En voor de financiele investering die nodig is voor het overstappen naar sommige van de genoemde alternatieven kun je ook een nieuwe tv met CI+ cam aanschaffen (als je geen losse decoder wilt).

De enige 'gedupeerde' is dus degene met meerdere tv's in huis. En dan ook alleen nog als die perse naar een van de 5 verdwenen zenders wilt kijken vanuit z'n/d'r nest.


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen