![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Gezeur dat als zo oud is als de media zelf. Cijfers oid die jouw beweringen onderbouwen? Volgens mij is dit nmlk echt niets anders dan gezeik omdat 'de media' in jouw optiek stom zijn. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
In Duitsland heeft de politie een gruwelijke ontdekking gedaan in een woud bij Holdorf in de deelstaat Niedersachsen. Agenten troffen er drie lijken aan van tienermeisjes. Die hadden een luguber zelfmoordpact uitgevoerd: de jonge vrouwen van 16, 18 en 19 jaar hadden gelijktijdig in een tent een einde gemaakt aan hun leven met een brandende barbecuegrill. De drie lijken lagen onder een soort tentzeil dat met isoleertape en een deken hermetisch was afgesloten. Ze zijn wellicht gestikt door de rook van . De oudste van de drie was een vermiste psychiatrische patiënte. Wellicht heeft ze haar vriendinnen mee de dood ingesleurd. Een verpleegster van de instelling waar ze verbleef, had dit weekend al een afscheidsbrief gevonden en de politie verwittigd. Dat meldt Bild. De drie jonge slachtoffers komen alledrie uit andere deelstaten. De 19-jarige jonge vrouw komt uit Jena in Thüringen, de 18-jarige uit Immenstadt in Beieren en het jongste slachtoffer (16) komt uit Emsland, de streek waar het drama zich afspeelde. Zoekactie Het 19-jarige slachtoffer was een psychiatrische patiënte die in een instelling verbleef. Dit weekend werd ze als vermist opgegeven. Aan de hand van haar gsm had de politie haar kunnen lokaliseren in het Emsland. Er werd een grote zoekactie opgestart, waarbij ook een helikopter werd ingezet, maar die bleef tot gisteren vruchteloos. Pas gisteravond deed de politie de gruwelijke ontdekking: in een afgelegen deel van een woud in de buurt van Holdorf vonden ze een tent met daarin drie lijken. Die waren afgedekt met een een deken dat met tape was vastgemaakt. Gestikt Verder ontdekten de agenten ook drie meeneembarbecues die voor bijvoorbeeld een picknick kunnen gebruikt worden en opgebrande houtskool. Wellicht stikten de drie jonge vrouwen door de rook van de meeneemgrills. De juiste doodsoorzaak moet nog vastgesteld worden. Drie afscheidsbrieven Er werden ook drie afsscheidsbrieven gevonden. Een verpleegster van de instelling waar het 19-jarige slachtoffer verbleef, vond dit weekend al een afscheidsbrief en alarmeerde meteen de politie. De twee andere afscheidsbrieven werden pas na het drama ontdekt. De politie heeft de gsm's en de computers van de slachtoffers in beslag genomen. Wellicht sloten ze via Facebook dit erg lugubere zelfmoordpact. (kh) signature ![]() |
|
Dagelijkse kost in some asian country's. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. ![]() |
|
quote:Ok, even een onderzoekje dan. Stukje 1: quote: Stukje 2: quote:Stukje 1 komt uit het Volkskrantarchief van tien jaar geleden, stukje 2 komt uit de Volkskrant van vandaag. Het zijn allebei stukjes uit het nieuwsgedeelte, en dus niet uit het opiniegedeelte. Even een illustratie van de verschillen tussen beide stukjes: -In het eerste stukje wordt alleen een beschrijving gegeven van wat er heeft plaatsgevonden, met daar wat nieuwsachtergronden bij (wie zijn de betrokken rellers en wat is hun etnische of politieke achtergrond). Het tweede stukje begint meteen met een populistische oneliner: 'Bankiers en politici hebben met hun inhalige gedrag bijgedragen aan de recente onlusten in de Engelse steden.' Zo, de toon is gezet. Waar de woorden van minister Blunkett in het eerste artikel nog tussen aanhalingstekens staan, en zodoende onder het kopje 'mening' kunnen worden geschaard, zijn die leestekens op veel plekken weggelaten in het tweede stuk als er een mening wordt geciteerd. Een 'koppensneller' (iemand die alleen koppen en eerste zinnen van artikelen leest), kan nu al in een vooroordeel bevestigd zijn. -Waar het eerste stukje alleen in chronologische volgorde aangeeft hoe de rellen ontstaan zijn, wie op wie reageerde en hoe de politie hiermee om gegaan is, is het tweede stukje alleen maar bezig om te doen alsof 'de schuld' ergens ligt. Volgens de oppositie dus bij het verwaarlozen van armoede, volgens Cameron bij de obsessie voor zorg veiligheid. Waar de taak van de krant tien jaar geleden nog blijkbaar informeren over het nieuws was, wordt er nu ineens voldaan aan de behoefte om ingewikkelde en genuanceerde problematiek simplistischer voor te stellen. -Beide stukjes zijn door hun taalgebruik redelijk gekleurd, dat was tien jaar geleden blijkbaar ook al zo. Voorbeelden uit het eerste stuk: 'dieptepunt', 'zomer van het racistisch geweld', 'slagveld'. Voorbeelden uit het tweede stuk: 'inhalige gedrag', 'nihilistische gedrag', 'gebroken samenleving'. Het tweede stukje heeft echter nog een extra dimensie op dit vlak. Zo zit er een slinkse verwijzing in naar de vader van Miliband die 'marxistisch socioloog' wordt genoemd, en noemt men Cameron 'de Conservatief' (met hoofdletter nota bene!). Dus i.p.v. het nuanceren of duiden van de meningen worden de tegenstellingen door wat overbodige, niet ter zake doende, maar wel kenmerkende toevoegingen versterkt en benadrukt. Samenvattend: Beide stukjes komen van de internetpagina van de Volkskrant. De verstreken tijd tussen het eerste en het tweede stukje bedraagt slechts tien jaar. Ik heb ze zelf 'at random' opgezocht in de zoekpagina van de Volkskrant met als zoekwoord 'rellen'. In het eerste stuk heeft de eerste zin nog betrekking op de inhoud van het gehele artikel, het tweede begint meteen met een mening, die nog niet eens tussen aanhalingstekens is gezet ook. Het eerste stuk doet, enigszins gekleurd door het gebruik van bepaalde bijvoeglijke naamwoorden, toch voornamelijk verslag van nieuwsfeiten. Terwijl het tweede stuk het meteen in een bepaalde gekleurde, politieke context plaatst. De lijn van gekleurde berichtgeving is dus wel degelijk doorgetrokken naar een nog extremere, populistischer context, waarin gepoogd wordt om van ingewikkelder problematiek een simpeler schuldvraagstuk te maken. Tot slot wordt er in het tweede stuk minder genuanceerd, door tegenstellingen te vergroten met niet ter zake doende maar wel politiek gekleurde achtergronden. Conclusie: Zelfs in een redelijk gevestigd en tegenwoordig meer neutraal bekend staand medium als de Volkskrant zijn de nieuwsgaring en opinievorming meer door elkaar gaan lopen. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-08-2011 16:33] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Christelijke politie wil verbod op The Darkness 2 16 aug. 2011, 10:09 De voorzitters van het Internationale Christelijke Politie Genootschap willen een verbod op de videogame The Darkness 2 van uitgever 2K Games. In een brief aan game-ontwikkelaars en politici spreken zij hun bezorgdheid uit over geweld in de media en met name in 2K’s horrorschietspel. In The Darkness 2 speelt een maffiabaas met demonische krachten de hoofdrol. Onder andere voorzitters van de Zwitserse en Duitse christelijke politieagentschappen ondertekenden de brief, waarin ze hun zorg uitten over de invloed van het spel op jonge kinderen. De groep is voornamelijk bang dat kinderen, door het spelen van de game, een “onredelijke haat” ontwikkelen voor politieagenten. Door het verbieden van de game hoopt de organisatie geweld tegen politieagenten te voorkomen. De brief sluit af met de benadrukkende woorden “Dwaal niet: God laat niet met Zich spotten, want wat de mens zaait, zal hij ook oogsten” uit Galaten 6: 7. 2K Games, de ontwikkelaar van The Darkness 2, heeft in een officiële reactie laten weten dat er geen politieagenten in de game voorkomen. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... ![]() |
|
lol die lui moeten bodycount gaan luisteren. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
quote: ![]() En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
quote: Weet niet of dit ook zo duidelijk is met andere stukjes nieuws maar ik wil wel geloven dat het laatste tijd meer is. Het eerste leest duidelijk en informatief. Het tweede is echt irritante stemmingmakerij met een veel onduidelijkere structuur. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Erg wetenschappelijk is het niet natuurlijk, kan ook een toevalstreffer zijn meteen. Maar in mijn lessen doe ik ook vaak dit soort onderzoeken met leerlingen, en negen van de tien keer stuiten we op soortgelijke ontwikkelingen. Verder zie je ook steeds meer stijl- en spelfouten in kranten, zelfs in het NRC, constateerde ik afgelopen jaar in mijn lessen. De 'serieuzere' journalistiek gaat volgens mij echt achteruit, zowel qua zorgvuldigheid in structuur en spelling als in objectiviteit. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Neergeschoten Ajax-supporter overleden Laatste update: 17 augustus 2011 17:43 AMSTERDAM – De prominente Ajax-supporter die vorige week vrijdag aan de Borgloonstraat in de Amsterdamse wijk Slotervaart is neergeschoten, is aan zijn verwondingen bezweken. Dat bevestigt een bron dichtbij de familie woensdag aan de Telegraaf. Het slachtoffer, Sven Westendorp, is eigenaar van het ticketbureau Ticket Unlimited en het kledingmerk AFCA, dat onder supporters van Ajax grote populariteit geniet. Hij zou vorige week voor zijn woonhuis zijn opgewacht door minimaal één dader, die er met een donkerkleurige motor of scooter vandoor is gegaan. Het slachtoffer zou onder meer kogels in zijn nek hebben gekregen. Hij lag sindsdien in kritieke toestand in het ziekenhuis. Westendorp is 41 jaar geworden. De politie is nog op zoek naar de dader. Kijk aan, da's een goeie stap in de strijd tegen die te dure tickets voor evenementen. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Ik weet van niks. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Hopen dat het geen Feyenoorder is. Wil je muilperen? ![]() |
|
IN HAARLEM!@#$%^& ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Is nep. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: Ja, is Keje al uit de EUSTA? Vast niet. Oplichter. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. ![]() |
|
quote:Nope, werd gisteren door de weermevrouw op het journaal uitgelegd. Warme lucht stijgt, maar botst op nog warmere hoger gelegen lucht, met zo'n wolk als resultaat. Niks raars dus. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." ![]() |
|
Oh, dacht dat het een fotoshop was. Nou ja. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: Nee gewoon natuurverschijnsel ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Nouja wel raar maar geen (atoom)bom die verzwegen is in het nieuws. ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Je zegt zelf net dat het gewoon is! quote: ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Verstandige taal. Jammer dat de verkeerde persoon het erover heeft. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-08-2011 17:29] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Nieuws al gehoord over Pukkelpop? Het heeft er gepukkeld. 2 mensen dood. ![]() |
|
3. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. ![]() |
|
quote: Wow! *rilt* Heftig, dat pukkelpop, zeg. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |