IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar Wim ontplofte kolencentrales bekijkt [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-08-2011 21:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 augustus 2011 21:44 schreef bastianus het volgende:
Uiteindelijk draait het allemaal om neuken natuurlijk.

Pff simplistische kijk hoor. Alsof de andere plezieren des levens niet belangrijk zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-08-2011 22:12 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Lekker steengrillen op een paaseilandbeeld.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-08-2011 22:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 augustus 2011 21:54 schreef ElitE het volgende:
Pff simplistische kijk hoor. Alsof de andere plezieren des levens niet belangrijk zijn.
O ja, een glaasje karnemelk fietst er ook altijd wel in.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-08-2011 22:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat bedoel ik!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-08-2011 22:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ XXL:

Short-selling verboden in vier landen

Frankrijk, België, Italië en Spanje hebben short-selling, waarmee handelaren geld kunnen verdienen aan koersdalingen, tijdelijk verboden. Het verbod, dat geldt voor aandelen in banken en andere financiële bedrijven, moet helpen de beurzen tot rust te laten komen.

Short-selling is het speculeren op koersdalingen met geleende aandelen, door deze te verkopen en te proberen ze tegen een lagere prijs terug te kopen. Vooral de val van het aandeel van de Franse bank Société Générale deze week, lijkt de aanzet tot het verbod te zijn geweest. Op de beursvloer is bezorgdheid over Europese en dan met name Franse banken, omdat die relatief veel schuldpapier bezitten van landen met een grote schuldenberg, zoals Griekenland, Portugal en Ierland.

Handelaren zijn ervan beschuldigd opzettelijk geruchten en foutieve informatie de wereld in te hebben geholpen om een koersdaling in gang te zetten, en daar vervolgens aan te verdienen. Deze week werd bijvoorbeeld de AAA-kredietwaardigheid van Frankrijk in twijfel getrokken, waarop het aandeel van Société Générale kelderde.

Er is om verschillende redenen kritiek op het verbod. De belangrijkste is dat het averechts kan werken. Het gaat immers om een poging de koers kunstmatig op peil te houden, en dat kan beleggers het idee geven dat de financiële gezondheid van banken wellicht niet zo stevig is als de overheid hen wil doen geloven. Bovendien kan er in andere landen nog steeds op de bewuste aandelen short worden gegaan.

Griekenland verbood short-selling al eerder. Het verbod in de overige landen zal vermoedelijk circa twee weken van kracht zijn. De Nederlandse beursautoriteit heeft geen plannen voor een dergelijk verbod.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2011 22:22 by XXL Profiel van XXL

Nou heb ik niet veel verstand van dat hele beleggings gebeuren maar wat betreft dat short-selling:

Ik blijf het raar vinden dat het mogelijk is iets te verkopen wat niet daadwerkelijk in je bezit is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-08-2011 22:22 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

En ook dat heeft gewoon met seks te maken.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2011 9:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Socioloog Timmer: 'Politie schiet echt niet vaker'


ANP
Het aantal onderzochte schietincidenten waarbij de politie betrokken was, is in 2010 van 14 in 2006 toegenomen tot 25 in 2010. Althans, dat stelt het Openbaar Ministerie. "Een tendentieuze kop", zegt Jaap Timmer.

Hij is als socioloog verbonden aan de Vrije Universiteit en doet sinds 1993 onderzoek naar geweldgebruik van en tegen de politie in Nederland. "Dat bericht lijkt mij op stemmingmakerij. 2006 was namelijk een historisch laagtepunt wat betreft politiegeweld. De jaren daarvoor had je weer cijfers die vergelijkbaar waren met de laatste jaren. Er zijn kortom nog helemaal geen conclusies te trekken uit de stijging van de afgelopen jaren."

Timmer is beter op de hoogte van de statistieken dan de Rijksrecherche zelf. "Onlangs vroeg het OM nog of ik cijfers voor ze had."

Stabiel
Sinds 1978 zijn de cijfers redelijk stabiel. Timmer: "Het gemiddelde aantal doden door politiekogels ligt op drie per jaar. Het gemiddeld aantal gewonden door politiekogels in die periode is vijftien. Als we naar de cijfers van de afgelopen 33 jaar kijken, past de stijging van de laatste jaren in schommelingen die altijd voorkomen. In sommige jaren zijn er meer schietincidenten, in sommige minder."

Verbetering
Vanaf eind jaren '90 ziet Timmer wel verbetering. "Door betere opleiding zijn agenten zich meer bewust van hun bevoegdheden. 'Schieten ter aanhouding' is er zo een. Agenten beseffen dat zij in een gewelddadige situatie zelf de regie moeten houden en bevoegd zijn geweld te gebruiken. Als een agent wacht tot de situatie zo uit de hand is gelopen dat er wel geschoten moet worden, is de kans op dodelijk letsel veel groter."

Noodweer
Bij noodweer moet je alleen maar zorgen dat je raak schiet, richten is bijzaak. Bij het schieten ter aanhouding is van volledige escalatie geen sprake en is de agent in staat een verdachte gericht uit te schakelen.

Timmer ziet deze bewustwording bij agenten terug in de cijfers. "De verhouding tussen het aantal gewonden en het aantal doden loopt op een positieve manier uit elkaar. Minder doden ten opzichte van het aantal gewonden dus."


Ha fijn, eindelijk nuancering. Ik had zelf al zo'n vermoeden. Bovendien zijn de cijfers van dit jaar nog niet eens bekend, al zijn er in de media al heel veel suggesties over een stijging gedaan. Wishful thinking?
Het valt me sowieso op dat kranten en journaals steeds meer een gevoel van onveiligheid proberen te creëren of dingen proberen op te blazen. Zoals in Helmond, toen ik daar ruim tien jaar geleden woonde, vlakbij de Heistraat waar nu die zogenaamde rellen zijn, waren er al autochtone even grote asocialen met even grote verhalen die met een knokploeg Marokkanen wilden aanpakken. Lijkt me typisch iets wat bij zo'n asostad vol bluffers past. Alleen vroeger haalde zoiets de media niet, en kwamen er ook geen politici op af om het nog groter te maken dan het lijkt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-08-2011 11:34 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

De pest is dat de Henk & Ingrid's van ons land de media klakkeloos geloven en het gevoel van onveiligheid krijgen terwijl het in 99,99% een niet reëel gevoel is...


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-08-2011 11:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

klop! ik maak mijn eigen onveiligheidsgevoel wel

ik weiger de media daar een monopolie voor te geven

ik ben niet bang van jonge Marokkanen

ik ben bang van de apocalypse


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2011 13:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 augustus 2011 11:41 schreef Hypnos het volgende:
klop! ik maak mijn eigen onveiligheidsgevoel wel

ik weiger de media daar een monopolie voor te geven

ik ben niet bang van jonge Marokkanen

ik ben bang van de apocalypse
Ook niet. Ik ben eigenlijk alleen nog maar bang voor mezelf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-08-2011 13:16 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

+1


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 14-08-2011 10:26 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 augustus 2011 9:10 schreef bastianus het volgende:
Ha fijn, eindelijk nuancering. Ik had zelf al zo'n vermoeden. Bovendien zijn de cijfers van dit jaar nog niet eens bekend, al zijn er in de media al heel veel suggesties over een stijging gedaan. Wishful thinking?
Het valt me sowieso op dat kranten en journaals steeds meer een gevoel van onveiligheid proberen te creëren of dingen proberen op te blazen. Zoals in Helmond, toen ik daar ruim tien jaar geleden woonde, vlakbij de Heistraat waar nu die zogenaamde rellen zijn, waren er al autochtone even grote asocialen met even grote verhalen die met een knokploeg Marokkanen wilden aanpakken. Lijkt me typisch iets wat bij zo'n asostad vol bluffers past. Alleen vroeger haalde zoiets de media niet, en kwamen er ook geen politici op af om het nog groter te maken dan het lijkt.
Onzinnige aanname, nergens op gebaseerd behalve de wens 'de media' weer eens te bashen. Een reden dat kleinere incidenten gemakkelijker opgepikt worden is de digitalisering; sociale media, mobiel internet etc.
quote:
Op 13 augustus 2011 11:34 schreef MR. N het volgende:
De pest is dat de Henk & Ingrid's van ons land de media klakkeloos geloven en het gevoel van onveiligheid krijgen terwijl het in 99,99% een niet reëel gevoel is...
En dit natuurlijk gewoon waar. Want, gefantaseerd in de rode onderbuik, dus waar. Weg met ons is moreel zo superieur, dat behoeft geen onderbouwing.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 14-08-2011 10:28 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 augustus 2011 21:13 schreef bastianus het volgende:
Uit Europa bedoel je? Is het daar niet een beetje te laat voor?
Jup. Och, wanneer Europa te duur wordt, finaciële problemen voor Frankrijk, kan Merkel dat thuis echt niet meer verkopen. Europa staat of valt bij Frans-Duitse wederzijdse solidariteit.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-08-2011 7:15 by nark Profiel van nark

'Geef jongens en meisjes apart les'
14 aug. 2011, 23:11
Scholen moeten experimenteren met gescheiden lessen voor jongens en meisjes. Die oproep doet voorzitter Wim Kuiper van de Besturenraad, een vereniging die de belangen van het christelijk onderwijs in Nederland behartigt, maandag in dagblad Trouw.

Volgens Kuiper is zo'n scheiding een probaat middel tegen de achterstand van jongens in het onderwijs. „We vinden het volkomen logisch dat leerlingen van dezelfde leeftijd bij elkaar in de klas zitten, maar leerlingen van hetzelfde geslacht bij elkaar plaatsen is taboe,” zegt Kuiper. „Terwijl het goed zou zijn om dat voor bepaalde lessen te proberen.”

Volgens de voorzitter van de Besturenraad blijkt uit onderzoek dat er verschillen zijn in de ontwikkeling van de hersenen van jongens en meisjes, vooral in de leeftijd tussen 12 en 16 jaar. „In de puberteit lopen jongens gemiddeld twee jaar achter op meisjes in hun hersenontwikkeling, daar moet je in het onderwijs rekening mee houden door aangepaste lessen”, stelt hij.

Zo zou een taalles volgens Kuiper gescheiden kunnen worden gegeven. „Meisjes zijn meestal beter in taal. Als jongens zich in dat vak alsmaar met meisjes vergelijken, kan dat heel ontmoedigend voor ze zijn.” Bij wiskunde geldt het omgekeerde, omdat het ruimtelijk inzicht bij jongens zich vaak sneller ontwikkelt dan bij meisjes.

Uit onderzoek is gebleken dat jongens vaker blijven zitten, minder vaak een diploma halen en gemakkelijker hun studie afbreken dan meisjes. „Voor dit probleem mogen we de ogen niet sluiten”, aldus Kuiper. Volgens de voorzitter is het niet de bedoeling „de tijd terug te draaien. Integendeel, het idee is gebaseerd op de nieuwste inzichten in de neuropsychologie. Vanuit didactisch oogpunt is het interessant te onderzoeken wat er gebeurt als je jongens en meisjes uit elkaar haalt.”

Jongens hebben volgens de voorzitter „meer behoefte aan structuur. Ze zijn meestal meer gebaat bij een klassieke vorm van kennisoverdracht omdat ze minder goed zelfstandig kunnen werken.” Meisjes hebben doorgaans een actievere werkhouding en kunnen goed samenwerken, aldus de voorzitter van de Besturenraad.

Kuiper waarschuwt overigens met klem dat hij niet wil generaliseren „en jongens en meisjes niet volledig wil scheiden. Alleen in bepaalde lessen en voor een beperkt aantal uur.”

Woordvoerder Harm van Gerven van de PO-Raad „Wij zijn heel erg voorstander van onderwijs op maat. Er moet goed worden gekeken naar de leerling en wat hij of zij nodig heeft: dáár moet het leertraject op worden afgestemd. Het gaat om het individu: je kan geen algemene verdeling in jongens of meisjes maken, zoals de Besturenraad voorstelt. Het gebeurt in Nederland al in heel veel gevallen dat leerlingen onderwijs op maat krijgen, maar het kan altijd beter. De afgelopen jaren is er enorm bezuinigd op het onderwijs, wat dit proces niet bevordert. De groepen worden steeds groter. Als de overheid zich hard wil maken voor beter onderwijs, moet er worden geïnvesteerd in het terugdraaien van die slechte ontwikkeling.”


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-08-2011 9:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 augustus 2011 10:26 schreef Kvelgeest het volgende:
Onzinnige aanname, nergens op gebaseerd behalve de wens 'de media' weer eens te bashen. Een reden dat kleinere incidenten gemakkelijker opgepikt worden is de digitalisering; sociale media, mobiel internet etc.
Heeft er ook mee te maken. Maar de 'human interest'-factor en andere journalistieke methodes, alsmede het anders presenteren van cijfers en statistieken, sensationeler vooral, hebben er m.i. ook mee te maken. En wat mij opvalt is dat de doorgaans nuchtere bronnen als het NPS-journaal of de Azijnbode ook steeds meer hun nieuws op een dergelijke wijze brengem.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2011 13:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 augustus 2011 9:10 schreef bastianus het volgende:
Ha fijn, eindelijk nuancering. Ik had zelf al zo'n vermoeden. Bovendien zijn de cijfers van dit jaar nog niet eens bekend, al zijn er in de media al heel veel suggesties over een stijging gedaan. Wishful thinking?
Het valt me sowieso op dat kranten en journaals steeds meer een gevoel van onveiligheid proberen te creëren of dingen proberen op te blazen. Zoals in Helmond, toen ik daar ruim tien jaar geleden woonde, vlakbij de Heistraat waar nu die zogenaamde rellen zijn, waren er al autochtone even grote asocialen met even grote verhalen die met een knokploeg Marokkanen wilden aanpakken. Lijkt me typisch iets wat bij zo'n asostad vol bluffers past. Alleen vroeger haalde zoiets de media niet, en kwamen er ook geen politici op af om het nog groter te maken dan het lijkt.


Vond het ook al vreemd er werden op het nieuws 2009 2010 en dan wat het nu in 2011 was. van 2 jaar kun je geen trend waarnemen, zelfs 10 jaren is dan eigenlijk wat weinig.

En inderdaad vroeger werd er net zo goed volop gevochten. Vroeger was dat tussen 2 dorpen of 2 wijken. (hier veel Den Haag tegen Westlanders) Nu zijn het alleen allochtonen en Marrokanen. Veel mensen houden nu eenmaal van een potje vechten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2011 13:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 augustus 2011 9:35 schreef bastianus het volgende:
Heeft er ook mee te maken. Maar de 'human interest'-factor en andere journalistieke methodes, alsmede het anders presenteren van cijfers en statistieken, sensationeler vooral, hebben er m.i. ook mee te maken. En wat mij opvalt is dat de doorgaans nuchtere bronnen als het NPS-journaal of de Azijnbode ook steeds meer hun nieuws op een dergelijke wijze brengem.


Komt ook door de manier van media tegenwoordig. Er is heel veel informatie en het gaat snel. Mensen hebben maar aandacht voor een klein kopje en dat moet alles bevatten.

Losgeslagen ADHD cultuur, iedereen aan de speed en rustig aan doen jongens, morgen weer een dag!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-08-2011 14:26 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

McDonaldisering lijkt me een goed woord.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2011 14:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe kunstmatig en niet te vreten maar het staat wel altijd voor je klaar?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-08-2011 16:58 by M. Profiel van M.

Spaarloon gaat eruit.

Beetje sneaky wel.

http://www.accountancynieuws.nl/actueel/fiscaliteit/nieuwe-inleg-spaarloon-niet-meer-mogelijk.102040.lynkx

Jammer, vond het altijd zeer relaxed.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 15-08-2011 17:27 by Forever After Profiel van Forever After

oud nieuws.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-08-2011 17:58 by XXL Profiel van XXL

quote:

De beperking van het spaarloon is nodig om de verlaging van de overdrachtsbelasting te kunnen betalen.


Ondanks dat ik zelf een eigen huis heb vind ik het van de zotte dat die spaarders moeten buigen voor huizen bezit.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-08-2011 18:06 by M. Profiel van M.

quote:
Op 15 augustus 2011 17:58 schreef XXL het volgende:
Ondanks dat ik zelf een eigen huis heb vind ik het van de zotte dat die spaarders moeten buigen voor huizen bezit.



Naadje inderdaad. Vooral omdat ik zelf mooi wel (tot twee keer toe nota bene) 6% overdrachtsbelasting heb gedokt.

Ach ja. Verdien je geld en stem je links, moet je dokken. Stem je rechts... nog steeds dokken!!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 15-08-2011 18:07 by Forever After Profiel van Forever After

Kun je het niet beter 6% verhuisboete noemen?


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen