IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar Wim ontplofte kolencentrales bekijkt [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 25-06-2011 14:52 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 22 juni 2011 20:34 schreef bokaj het volgende:
Ron Brandsteder




Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-06-2011 16:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 juni 2011 14:44 schreef ElitE het volgende:
PvdA en D66: regulariseren softdrugs hard nodig


Softdrugs moeten uit de illegaliteit worden gehaald. Dat vinden de Partij van de Arbeid en D66 naar aanleiding van een rapport dat eerder deze week verscheen. Daarin wordt geadviseerd om wiet en hasj met te veel van de werkzame stof THC als harddrug te beschouwen. Eerdere regularisering zou hebben voorkomen dat cannabis zo veel THC bevat, vinden de twee partijen.

Tweede Kamerlid Martijn van Dam (PvdA) erkende zaterdag in het radioprogramma TROS Kamerbreed dat de effecten van softdrugs door het toegenomen THC-gehalte soms heftig zijn. Hij wees er echter op dat er de afgelopen jaren geen stappen zijn genomen om de teelt en verkoop te regulariseren.

Ook Van Dams collega Boris van der Ham (D66) is voor regularisering. In het advies van de commissie om hasj en wiet met te veel THC voortaan tot de harddrugs te rekenen kon hij zich vinden. "Je mag best onderscheid maken tussen hoger en lager dan vijftien procent THC", zei hij in het programma. Gemiddeld bedraagt het THC-percentage in Nederlandse wiet achttien procent.

ChristenUnie-Kamerlid Esmé Wiegman, ook te gast in het programma, ziet geen heil in het regelen van de teelt en verkoop van hasj en wiet. "Het is een illusie dat je daarmee het probleem oplost." Zij ziet in het rapport bevestigd dat er eigenlijk geen onderscheid tussen soft- en harddrugs is. "Die illusie is behoorlijk doorgeprikt."

Het rapport van de commissie-Garretsen deelt deze conclusie overigens niet. De commissie concludeert juist dat het onderscheid tussen soft- en harddrugs kan blijven bestaan, ook als zware cannabis wordt overgeheveld naar de lijst met harddrugs. Door de overheveling zouden coffeeshops alleen maar lichtere soorten kunnen verkopen. Ook zouden de straffen voor de handel in zware soort omhooggaan.

Het kabinet heeft nog niet officieel gereageerd op de bevindingen van de commissie.

Hehe regulariseren...

Maargoed wat een vreemde comissie die Garretsen of wat een vreemde opvatting van het kabinet. Wiet kun je naar eigen smaak toevoegen. en je hijst totdat je je verzadigd voelt. Daarnaast zorgt het verlagen van het gehalte ervoor dat je meer troep erbij moet roken wat het schadelijker maakt.

Ook is het natuurlijk een beetje stom om alleen te kijken naar THC terwijl er zo'n 100+ actieve ingredienten in zitten die elkaar in balans houden.

Zo kan THC psychose opwekken maar zitten er in wiet ook antipsychotica.

Haha, dat regulariseren inderdaad, sjongejongen...

Toevallig laatst een wat genuanceerder verhaal over gelezen: http://www.villamedia.nl/opinie/bericht/journalist-verzaakt-als-het-om-cannabis-gaat/ Ondanks dat deze gast natuurlijk gewoon pro-wiet is, geeft hij toch een beter overzicht van de situatie.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-06-2011 17:28 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

wiet kan een goede demper zijn. maar dan moet je goed opletten.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-06-2011 18:16 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

vandaag ff geen weed. ik haal de scherpe randjes er af met wat drank denk ik.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-06-2011 19:18 by XXL Profiel van XXL

Ik las op een andere nieuwssite, weet ff niet meer welke, dat de commissie-Garretsen ook concludeerde dat alcohol en tabac op de lijst harddrugs zouden moeten komen te staan maar dat dit in praktijk niet haalbaar is.

Uiteraard niet, nee. Economische belangen gaan voor.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-06-2011 19:26 by bastianus Profiel van bastianus

Druggebruik is eigen keus, verslaafd zijn ook. Iets waar overheid uit moet blijven. Gewoon alles legaliseren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-06-2011 19:30 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 25 juni 2011 19:26 schreef bastianus het volgende:
Druggebruik is eigen keus, verslaafd zijn ook.


+1

Hoewel veel mensen het daarmee oneens zullen zijn vrees ik.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-06-2011 19:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 juni 2011 19:30 schreef XXL het volgende:
+1

Hoewel veel mensen het daarmee oneens zullen zijn vrees ik.
Van die jankers die het wijten aan beroerde leefomstandigheden enzo. Ja dat kan, maar de keus om aan de dope te gaan heb je toch echt zelf gemaakt


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 25-06-2011 20:09 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 25 juni 2011 19:26 schreef bastianus het volgende:
Druggebruik is eigen keus, verslaafd zijn ook. Iets waar overheid uit moet blijven. Gewoon alles legaliseren.


Slecht plan. Denk ik. De drempel wordt dan te laag. Wat veel mensen er van weerhoudt om harddrugs te proberen is een bepaald milieu waar je je dan eerst in moet begeven, dat staat veel mensen tegen. Als het bij wijze van spreke allemaal gewoon in de supermarkt zou liggen gaan mensen veel eerder experimenteren, zeker de jeugd.

Aan de andere kant, het is nog nooit ergens geprobeerd, ben wel benieuwd wat het zal opleveren.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-06-2011 20:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 juni 2011 20:09 schreef flebbie het volgende:
Slecht plan. Denk ik. De drempel wordt dan te laag. Wat veel mensen er van weerhoudt om harddrugs te proberen is een bepaald milieu waar je je dan eerst in moet begeven, dat staat veel mensen tegen. Als het bij wijze van spreke allemaal gewoon in de supermarkt zou liggen gaan mensen veel eerder experimenteren, zeker de jeugd.

Aan de andere kant, het is nog nooit ergens geprobeerd, ben wel benieuwd wat het zal opleveren.
Zou het? Qua heroïne enzo wel, da's toch voornamelijk een loosersdrug. Maar cocaïne, MDMA en andere hippe drugs hebben juist wel weer een bepaalde glamour.
Blowen kan overal en heel makkelijk in principe, maar er zijn gemiddeld maar weinig mensen die het doen. Verder is hasj en wiet wel redelijk te overzien volgens mij, weinig mensen die er zwaar verslaafd aan zijn denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 25-06-2011 20:39 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 25 juni 2011 20:13 schreef bastianus het volgende:
Zou het? Qua heroïne enzo wel, da's toch voornamelijk een loosersdrug.



Dat is het zeker. En iedereen voelt zich ook wel eens een enorme loser. Dat je het liefst even helemaal naar de klote gaat en alles vergeet. De meeste mensen kopen dan even een flesje Jack Daniels bij de slijterij om de hoek. Zuipen zich kotsmisselijk en gaan de volgende dag maar weer verder met hun leven. Bij heroine en crack gaat dat wat minder makkelijk en ben je voor hetzelfde geld meteen hartstikke verslaafd.

quote:
Op 25 juni 2011 20:13 schreef bastianus het volgende:
Maar cocaïne, MDMA en andere hippe drugs hebben juist wel weer een bepaalde glamour.



Zeker. Maar veel mensen zitten niet in die "scene" en weten niet hoe ze eraan moeten komen. Die hippe drugs zijn ook zo verraderlijk. Je hebt er steeds meer van nodig om me je lekker te voelen. En ja.. ook dan ben je een loser. Denk gewoon dat veel mensen niet zo sterk meer zullen zijn als het uit de illegaliteit komt en de taboe sfeer er af is.

quote:
Op 25 juni 2011 20:13 schreef bastianus het volgende:
Verder is hasj en wiet wel redelijk te overzien volgens mij, weinig mensen die er zwaar verslaafd aan zijn denk ik.


Weinig weet ik niet, maar sowieso niet meer dan in landen waar hasj/wiet illegaal is nee. Wat dat betreft zou je weer zeggen dat het niet uitmaakt of drugs legaal of illegaal is. Alleen de kwaliteit van de drugs zou er op voorruit gaan als het legaal wordt en dat is altijd mooi meegenomen


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2011 3:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 juni 2011 19:18 schreef XXL het volgende:
Ik las op een andere nieuwssite, weet ff niet meer welke, dat de commissie-Garretsen ook concludeerde dat alcohol en tabac op de lijst harddrugs zouden moeten komen te staan maar dat dit in praktijk niet haalbaar is.

Uiteraard niet, nee. Economische belangen gaan voor.


Het economische belang is eigenlijk niet eens het belangrijkste punt. Veel mensen hechten (onbewust) wel grote waarde aan het gebruik van alcohol. En dat is geen verslaving of lichamelijke afhankelijkheid maar onze geest heeft gewoon die sterke drang naar bewustzijnsveranderende situaties waaronder drugs.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2011 3:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 juni 2011 20:09 schreef flebbie het volgende:
Slecht plan. Denk ik. De drempel wordt dan te laag. Wat veel mensen er van weerhoudt om harddrugs te proberen is een bepaald milieu waar je je dan eerst in moet begeven, dat staat veel mensen tegen. Als het bij wijze van spreke allemaal gewoon in de supermarkt zou liggen gaan mensen veel eerder experimenteren, zeker de jeugd.

Aan de andere kant, het is nog nooit ergens geprobeerd, ben wel benieuwd wat het zal opleveren.


Met een goede opvoeding weet je als kind dat je moet wachten tot je ouder bent net zoals alcohol of sex.

Wat dat betreft zou ik een drugsbewijs(zoals een rijbewijs) niet eens zo verkeerd zijn.

Onderscheid in harddrugs en softdrugs is eigenlijk heel krom. zeker zoals ze nu in wetgeving zijn vastgelegd. Die verschillende kleuren zijn de verschillende klassen waar drugs volgens de wet zijn ingedeeld.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-06-2011 3:47 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 juni 2011 3:39 schreef ElitE het volgende:
Met een goede opvoeding weet je als kind dat je moet wachten tot je ouder bent net zoals alcohol of sex.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 26-06-2011 9:04 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

ja en vloeden van buitenaf hebben daar verder geen enkele invloed op..

dat diagrammetje is wel interessant om eens te zien trouwens, alcohol zou verboden moeten worden, allemaal aan de xtc, is een stuk minder schadelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 26-06-2011 9:06]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-06-2011 9:53 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 26 juni 2011 3:39 schreef ElitE het volgende:
Die verschillende kleuren zijn de verschillende klassen waar drugs volgens de wet zijn ingedeeld.



Even ter info:

Geven die klassen het gezondheidsrisico of het verslavingsrisico weer?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 26-06-2011 9:55 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 26 juni 2011 9:53 schreef XXL het volgende:
Even ter info:

Geven die klassen het gezondheidsrisico of het verslavingsrisico weer?


geen van beide,

gaat om de mate van illegaliteit


klasse A = harddrugs
klasse B = er tussen in
klasse C = softdrugs
no class = legaal


En van links naar rechts, van heroine tot khat, wordt het steeds minder schadelijk/heftig. Maar de vraag is idd op het gebied van (lichamelijke dan wel geestelijke?) gezondheid of van verslavingsgevoeligheid?

[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 26-06-2011 10:04]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-06-2011 10:04 by XXL Profiel van XXL

Wat zou inhouden dat Ketamine gewoon legaal is?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 26-06-2011 10:06 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

denk het? het is officieel een narcosemiddel, valt niet onder harddrugs dan ofzo


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 26-06-2011 10:08 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 26 juni 2011 10:04 schreef XXL het volgende:
Wat zou inhouden dat Ketamine gewoon legaal is?
Zag laatst nog op Animal Planet dat ze er een dier mee verdoofde.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-06-2011 10:11 by XXL Profiel van XXL

Taliban bevestigt eerste vrouwelijke zelfmoordterrorist
Laatste update: 26 juni 2011 09:35

DERA ISMAIL KHAN - Voor het eerst hebben de Taliban in Pakistan het gebruik van een vrouw met een bomvest bevestigd.


De vrouw was een van de twee aanvallers die zaterdag een politiebureau in het noordwesten van Pakistan aanvielen. Bij de aanval in Dera Ismail Khan kwamen tien mensen om.

De twee gooiden granaten het bureau in en schoten in het rond met machinegeweren. Daarna bliezen ze zichzelf op.

De aanvallers waren een vrouw en haar man, liet een woordvoerder van de Taliban weten aan persbureau Associated Press. Het gebruik van een vrouwelijke zelfmoordterrorist zou aantonen hoe erg zij de Pakistaanse veiligheidsdiensten haten.

Er zijn eerder berichten geweest over het gebruik van vrouwen met een bomvest in Pakistan, maar dit is de eerste keer dat de Pakistaanse Taliban bevestigt hier gebruik van te hebben gemaakt.




Kijk aan.
Emancipatie in de moslimwereld.

Eigenlijk gaat het allemaal behoorlijk de goede kant op.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-06-2011 10:11]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 26-06-2011 10:19 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl



Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2011 13:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 juni 2011 3:47 schreef bokaj het volgende:



HEhe kut was gister toch niet zo helder

Maar bij mij werkte het wel zo. Heb gewoon gewacht tot ik er klaar voor was en niemand uit mijn vriendengroep blowde of dronk, was gewoon zelf nieuwsgierig


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-06-2011 22:03 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Jongeren in de Amerikaanse staat Californië kunnen weer gewelddadige videogames kopen. Het Amerikaanse hooggerechtshof heeft een Californische wet verworpen die de verkoop van dergelijke games aan minderjarigen verbood.

De wet is in strijd met de grondwet en met het recht op vrijheid van meningsuiting, zo oordeelde het hof vandaag. Met zeven tegen twee stemmen werd dan ook tegen handhaving van de wet gestemd. Videogames geven, volgens het hof, net als boeken, toneelstukken en films, ideeën en sociale boodschappen door en vallen daardoor onder de regels van vrijheid van meningsuiting.

De autoriteiten in Californië wilden boetes tot wel 1000 dollar (700 euro) kunnen uitdelen aan winkeliers die de gewelddadige games aan minderjarigen verkochten of verhuurden.

Hm. Apart.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-06-2011 22:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 juni 2011 10:04 schreef XXL het volgende:
Wat zou inhouden dat Ketamine gewoon legaal is?


Dit is brits onderzoek uit 2007. Vreemd inderdaad, maar wel goed natuurlijk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen