IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-07-2013 14:08 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 9 juli 2013 18:34 schreef Bleh? het volgende:
O nou!

Deze uit:






Moet ik mij binnenkort eens doorworstelen. Wel een beetje onhandig om mee op de trein te nemen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 10-07-2013 17:09 by Bleh? Profiel van Bleh?

Dat is niet te doen. Ik had deze voor thuis en een ander voor onderweg.
Doorworstelen zal wel meevallen, er zat er maar eentje tussen dat ik bijna overgeslaan had wegens te lastig. Over het algemeen erg leuke verhaaltjes.

Binnenkort ook aan The New Weird en New Cthulhu: The Recent Weird beginnen.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-07-2013 21:34 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Vandaag Het Parfum uitgelezen. Heel gaaf geschreven, maar de laatste vijftig bladzijden voelen verschrikkelijk afgeraffeld en dat verpest voor mij heel veel van de magie die opgebouwd werd in de eerste 200 pagina's. Erg zonde.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 22:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 juli 2013 21:34 schreef iPim het volgende:
Vandaag Het Parfum uitgelezen. Heel gaaf geschreven, maar de laatste vijftig bladzijden voelen verschrikkelijk afgeraffeld en dat verpest voor mij heel veel van de magie die opgebouwd werd in de eerste 200 pagina's. Erg zonde.
Vind je? Ik heb hem jaren terug gelezen voor de Duitse lijst, erg indrukwekkend toen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-07-2013 22:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 juli 2013 21:34 schreef iPim het volgende:
Vandaag Het Parfum uitgelezen. Heel gaaf geschreven, maar de laatste vijftig bladzijden voelen verschrikkelijk afgeraffeld en dat verpest voor mij heel veel van de magie die opgebouwd werd in de eerste 200 pagina's. Erg zonde.

En de andere vijf pagina's?


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-07-2013 22:54 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 juli 2013 22:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En de andere vijf pagina's?
Mijn versie heeft 245 pagina's.

ಠ_ಠ
<|>
/ω\


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 22:58 by bastianus Profiel van bastianus

De film van dat boek is ook gaaf, trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 10-07-2013 22:58]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-07-2013 22:59 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 juli 2013 22:51 schreef bastianus het volgende:
Vind je? Ik heb hem jaren terug gelezen voor de Duitse lijst, erg indrukwekkend toen.


Het is wat mij betreft ook een erg indrukwekkend verhaal. Zoals ik al zei, spreekt vooral de schrijfstijl me aan. Heel erg descriptief en met veel gevoel voor historiek. De schrijver kan gedachten van de personages (en uiteraard die van Jean-Baptiste Grenouille) mooi schetsen.

Waar het wat mij betreft echter fout gaat is het einde wanneer [spoiler] Grenouille de maagden gaat vermoorden. Tot op dat punt is alles zeer uitvoerig beschreven, maar binnen no-time heeft Grenouille 24 maagden gedood. Binnen no-time heeft hij het laatste meisje te pakken. Binnen no-time is hij opgepakt. Binnen no-time wordt hij vrijgelaten (wanneer hij het goddelijke parfum over zich heen druppelt en iedereen hem zijn misdaden spontaan vergeeft).

Het einde is wellicht nog het meest jammerlijke aan het boek. Daar waar hij zich laat opeten in Parijs door een groep bandieten lees je niets over zijn gevoelens. Waar het hele boek uitvoerig introspectie van Grenouille tentoonspreidt, weet je uiteindelijk niets over hoe hij zijn eigen dood ervaart. Naarmate het boek vordert, worden de uitvoerige geurenbeschrijvingen ook steeds minder talrijk.

Wellicht is het mijn persoonlijke smaak dat ik dit einde van het boek stom vind. Het voelt gewoon alsof de schrijver het boek na 200 bladzijdes geschreven te hebben af wilde raffelen en er zo snel een einde aan maakte. Ik heb het gevoel dat hier veel meer potentie in zat.

quote:
Op 10 juli 2013 22:58 schreef bastianus het volgende:
De film van dat boek is ook gaaf, trouwens.


Helaas had ik de film al gezien (jaren geleden) voordat ik het boek las. Een leuke film, maar ik had hem liever niet gezien nadat ik het boek had gelezen.

quote:
Op 10 juli 2013 22:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En de andere vijf pagina's?


LV-achtige reacties liggen je duidelijk niet.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-07-2013 23:02]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 23:04 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vond het einde juist wel mooi. Al dat moorden gebeurt in een soort roes, dat gaat natuurlijk snel en 'high on adrenaline'. Dus in die zin vind ik het wel in het plaatje passen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 23:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 juli 2013 22:59 schreef iPim het volgende:

LV-achtige reacties liggen je duidelijk niet.
Hulde voor deze vileine opmerking.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-07-2013 23:05 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 juli 2013 23:04 schreef bastianus het volgende:
Ik vond het einde juist wel mooi. Al dat moorden gebeurt in een soort roes, dat gaat natuurlijk snel en 'high on adrenaline'. Dus in die zin vind ik het wel in het plaatje passen.


Dat is het in mijn beleving juist niet. Het boek beschrijft juist hoe gecontroleerd, koelbloedig en gecalculeerd Grenouille de meisjes vermoordt!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 23:10 by bastianus Profiel van bastianus

Dan is jouw beleving vermoedelijk anders dan de mijne indertijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-07-2013 23:13 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 juli 2013 23:10 schreef bastianus het volgende:
Dan is jouw beleving vermoedelijk anders dan de mijne indertijd.


Ik heb het boek in mijn moedertaal gelezen en daar werd heel erg duidelijk hoe berekenend en koelbloedig Grenouille is, daar het expliciet zo beschreven werd.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 23:14 by bastianus Profiel van bastianus

Dat herinner ik me uit de Duitse versie ook nog, inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 23:15 by bastianus Profiel van bastianus

Ik was ook nog erg jong toen ik het boek las, zeventien ofzo. Dus van verhaalopbouw enzo wist ik toen nog weinig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-07-2013 23:16 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 juli 2013 23:15 schreef bastianus het volgende:
Ik was ook nog erg jong toen ik het boek las, zeventien ofzo. Dus van verhaalopbouw enzo wist ik toen nog weinig.


Ach, in dat opzicht ben ik nog net zo onwetend


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 23:17 by bastianus Profiel van bastianus

Ja, maar waarschijnlijk heb je al meer gelezen dan ik toen. En snap je meer van verhaalopbouw dan ik in die tijd. Want dat kwam wel voorbij bij de klassieke talen enzo, maar daar kreeg ik niks van mee.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 10-07-2013 23:18]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-07-2013 23:22 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 juli 2013 23:17 schreef bastianus het volgende:
Ja, maar waarschijnlijk heb je al meer gelezen dan ik toen.


Ik lees echt bizar weinig. Ben veel te druk bezig met naar slechte hardcore te luisteren en tijdens de middelbare school was ik aardig gameverslaafd


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-07-2013 23:33 by Silence Profiel van Silence

Ik heb ook wel weer zin om te lezen. Laatste jaren een beetje leesmoe geweest door de vele studieboeken. Nu in minder dan een week 3 boeken uit gelezen. 'Voor ik ga slapen' is wel een aanrader. Andere twee waren 'weglees' boeken, te voorspelbaar helaas, geen aanraders.

Iemand tips? Genres; thrillers, liefst psychologisch tintje, hoeft niet. Ook wel zin in goede literatuur; filosofisch wederom met psychologisch tintje. Mag ook wel in een compleet genre, overigens.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-07-2013 23:37 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 juli 2013 23:33 schreef Silence het volgende:
Ik heb ook wel weer zin om te lezen. Laatste jaren een beetje leesmoe geweest door de vele studieboeken.


Dat probleem heb ik ook. Tijdens het schooljaar stel ik steeds een lijstje samen van ''boeken die ik in de zomervakantie moet gaan lezen''. Die tijd is nu aangebroken


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-07-2013 23:40 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 juli 2013 23:37 schreef iPim het volgende:
Dat probleem heb ik ook. Tijdens het schooljaar stel ik steeds een lijstje samen van ''boeken die ik in de zomervakantie moet gaan lezen''. Die tijd is nu aangebroken
Daar heb ik ook nog een mooie stapel van. Kan zo bij de dodekathlos gevoegd worden. :')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-07-2013 23:43 by Silence Profiel van Silence

Ik heb zelfs het lijstjes maken opgegeven, had niet verwacht de leesspirit terug te vinden. Vorige zomervakantie misschien één boek gelezen, jammer.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-07-2013 23:50 by bastianus Profiel van bastianus

Ik lees meestal 's avonds in bed. Een stuk of vijf bladzijdes, met mazzel, want meestal vallen de ogen dicht. In de vakantie daarentegen, lees ik minimaal vijf pillen per week.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2013 9:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 juli 2013 23:05 schreef bastianus het volgende:
Hulde voor deze vileine opmerking.

Ach nee joh, te makkelijk maar bovenal off-target. Schattig, misschien, maar hulde? Was meer een bastianus of een DE dan een LV
quote:
Op 10 juli 2013 23:40 schreef Kvelgeest het volgende:
Daar heb ik ook nog een mooie stapel van. Kan zo bij de dodekathlos gevoegd worden. :')

Ook nog zat boeken klaarliggen. Me voorgenomen op vakantie flink te gaan lezen om die stapel weg te werken. Gelukkig heb ik net nóg meer boeken gekocht dus gaat helemaal goed komen :')

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-07-2013 9:34]


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2013 9:37 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2013 9:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Ook nog zat boeken klaarliggen. Me voorgenomen op vakantie flink te gaan lezen om die stapel weg te werken. Gelukkig heb ik net nóg meer boeken gekocht dus gaat helemaal goed komen :')
M'n laatste keer Utrecht voor september toch maar even de slechte ingelopen gezien hun tweedehandsafdeling met regelmaat zeer interessante aanvullingen krijgt; en ja, hoor, zes boeken erbij terwijl ik al teveel heb liggen.

:')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen