IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-10-2013 19:49 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 1 oktober 2013 19:09 schreef ElitE het volgende:
Uit berekeningen bleek dat er maar generatie of 100-1000 voor nodig was om de kleinsnavelige soort te laten evolueren tot een vogel met hetzelfde formaat snavel als de grootsnavelige soort. Echter de daaropvolgende jaren waren vrij nat waardoor vogels met de kleinere snavel geselecteerd werden en de trend zich dus omkeerde.



Op zich toch niet eens zo'n verrassing toch, als het gaat om een kleine populatie met een beperkt verspreidingsgebied? Als je ziet dat we binnen een kleine 200-250 jaar via opzettelijk fokken gegaan zijn van de wolf naar alle huidige hondenrassen, dan is een specifiek fenotypische verandering na een paar honderd generaties onderhavig aan een duidelijke selectiedruk op zich niet zo verwonderlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-10-2013 19:50]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-10-2013 20:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 oktober 2013 19:49 schreef Mark het volgende:
Op zich toch niet eens zo'n verrassing toch, als het gaat om een kleine populatie met een beperkt verspreidingsgebied? Als je ziet dat we binnen een kleine 200-250 jaar via opzettelijk fokken gegaan zijn van de wolf naar alle huidige hondenrassen, dan is een specifiek fenotypische verandering na een paar honderd generaties onderhavig aan een duidelijke selectiedruk op zich niet zo verwonderlijk.


Nouja de wolf is al zo'n 40.000 jaar bij de mens maar inderdaad de veranderingen aangebracht over de laatste 200 jaar is echt bizar.

Je hebt mensen die moeite hebben met de grote snelheid waarin evolutie kan plaatsvinden en andere mensen kunnen zich niet voorstellen hoe traag het eigenlijk gebeurt.

Maar over het algemeen zie je in de natuur dat het vaak genoeg miljoenen jaren duurt voordat een soort echt twee aparte soorten is gaan vormen. Zo zit er tussen mensen en chimpansees 6-7 miljoen jaar. Tussen de normale chimpansee en de bonobo zit een jaar of 1 a 2 miljoen. Flink wat tijd voor niet heel veel veranderingen (eigenlijk is dit een slecht voorbeeld omdat mensen de verschillen tussen chimpansees en mensen erg groot vinden).
Paarden zebra's en ezels hebben hun gemeenschappelijke voorouders zo', 5,6 miljoen jaar geleden gehad.

Krokodillen zijn de afgelopen 225 miljoen jaar maar weinig veranderd, dat terwijl in hetzelfde tijdbestek dinosaurussen overgingen in allerlei vormen en daaruit alle vogels zijn ontstaan. De snelheid van evolutie varieert dus nogal.








♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-10-2013 10:09 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

World War Z uit, had op een iets meer onheilspellend einde gerekend, maar toch vlot er door gegaan.
Nu, voor alle zekerheid, maar even The Zombie Survival Guide doornemen, een voorbereid man is er twee waard.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 07-10-2013 10:14 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

iemand nog interesse in het boek "stadioncomplex" (overzicht van alle voetbal"stadions" in NL. tegen elk aannemelijk bod + verzendkosten (6,75).

en herman brusselmans > ex-drummer en nog steeds geen paniek.

[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 07-10-2013 10:15]


I am mine own redeemer...!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-10-2013 13:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 oktober 2013 10:09 schreef PandroidJack het volgende:
World War Z uit, had op een iets meer onheilspellend einde gerekend, maar toch vlot er door gegaan.
Nu, voor alle zekerheid, maar even The Zombie Survival Guide doornemen, een voorbereid man is er twee waard.


Heb de film gezien, maar wat een slap verhaal. Al die zombiefilms lijken op elkaar. en waar nog een beetje kloppend verhaal te maken was zijn ze keihard gefaald.

Had tenminste enkele wetenschappers erbij betrokken als je ook wetenschappers in de film afbeeld.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-10-2013 13:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 oktober 2013 13:34 schreef ElitE het volgende:
Heb de film gezien, maar wat een slap verhaal. Al die zombiefilms lijken op elkaar. en waar nog een beetje kloppend verhaal te maken was zijn ze keihard gefaald.

Had tenminste enkele wetenschappers erbij betrokken als je ook wetenschappers in de film afbeeld.

De film is fundamenteel anders dan het boek


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-10-2013 13:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Opzich te verwachten, de wiki samenvatting van het boek heeft al meer diepgang dan de hele film


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-10-2013 13:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 oktober 2013 13:49 schreef ElitE het volgende:
Opzich te verwachten, de wiki samenvatting van het boek heeft al meer diepgang dan de hele film

Precies Ik vond het boek serieus goed. Tuurlijk, geen 'hoge' literatuur, maar wel een erg sterke verhandeling hoe iets als een zombie-apocalyps zich zou voltrekken. En ik vond het sterk dat het een 'survivor's tale' is. Je weet dat de mensheid het redt. Je weet dat de mensen die aan woord komen het (uiteraard) overleefd hebben. Daarmee verdwijnt het meestal sterk individuele punt van zombie-media (hoe overleven de protagonisten deze situatie?), en verschuift de focus automatisch naar de grotere (wereldwijde) implicaties.


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-10-2013 14:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ja ik vond dat wat onduidelijk in de film maar het was toch hondsdolheid als uitgangspunt? dat is wat mij betreft wel een goed uitgangspunt omdat het de gastheer helemaal loco maakt en ongeneselijk is.

OOk al is er dan geen genezing en loop je door na zware verwondingen je kan zoiets nog niet dood noemen en je zal een keer moeten eten

edit: uiteindelijk is het dan ook rabies die zowel vampieren(vleermuizen zijn een van de belangrijkste dragers van rabies)als weerwolven voornamelijk hebben geinspireerd in oude legenden.

De meeste van dit soort horror is gebaseerd op losgeslagen angsten van vroegah.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-10-2013 14:24]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-10-2013 14:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 oktober 2013 14:18 schreef ElitE het volgende:
Ja ik vond dat wat onduidelijk in de film maar het was toch hondsdolheid als uitgangspunt? dat is wat mij betreft wel een goed uitgangspunt omdat het de gastheer helemaal loco maakt en ongeneselijk is.

OOk al is er dan geen genezing en loop je door na zware verwondingen je kan zoiets nog niet dood noemen en je zal een keer moeten eten

edit: uiteindelijk is het dan ook rabies die zowel vampieren(vleermuizen zijn een van de belangrijkste dragers van rabies)als weerwolven voornamelijk hebben geinspireerd in oude legenden.


Men noemt het in het boek ergens in het begin van de uitbraak "African rabies" omdat het er inderdaad op lijkt.
quote:
De meeste van dit soort horror is gebaseerd op losgeslagen angsten van vroegah.

Yup. En zo duren die angsten lekker voort


I wish I was a butterfly


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-10-2013 16:29 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Als we even de survival guide er bij nemen , gaat het over het virus 'Solanum'(ontdekt door een man met de toch wel zeer Hollands/Belgische klinkende naam Jan Vanderhaven), dat dus het brain volledig overneemt en in een volledig nieuw orgaan muteert.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-10-2013 12:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja nieuw orgaan kun je het niet noemen want het is een centraal punt vanwaaruit alle vrijwillige en onvrijwillige functies van het lichaam aangestuurd wordt. Alleen de instellingen worden wel anders, Maargoed rabies trekt ook in het brein en veranderd daar de dingen zo dat de overdracht van het virus sneller gaat, (wild worden en bijten en kwijlen). En zo doen zoveel hersenparasieten dan. Overigens is dat geen muteren. muteren is veranderen van het DNA op een willekeurige manier.

Edit: Solanum is de geslachtsnaam(eerste gedeelte van latijnsenaam) van zowel aardappels als tomaten. Je hebt Solanum virus 1 en Solanum virus 2 die beide aardappels kunnen aantasten

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-10-2013 12:39]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 08-10-2013 12:51 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Haha, wat een zalige discussie. Vind het nu inderdaad ook wel tof als ze er een beetje een uitleg aan kunnen geven die ergens op slaat. Het hoeft daarom niet echt te kunnen (anders zou ik ook niet meer in vampieren kunnen geloven ;')) maar sommige films zijn wel angstwekkend realistisch.

In dat verband: AG: heb je 28 days later al eens gezien? Dat vind ik een zeer overtuigende film, ik kan me echt voorstellen dat het zo zou lopen als er ooit een zombie-apocalypse zou komen.


Willekeur en dictatuur!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 08-10-2013 13:14 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Liever niet, die 'zombies' zijn me iets te snel.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-10-2013 13:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 oktober 2013 12:51 schreef Hérésie het volgende:
In dat verband: AG: heb je 28 days later al eens gezien? Dat vind ik een zeer overtuigende film, ik kan me echt voorstellen dat het zo zou lopen als er ooit een zombie-apocalypse zou komen.

Erg toffe film, ja. Vervolg vond ik ook tof. Maar daar ligt de focus dus juist op het wel en wee van een beperkte groep overlevers ipv op het globale aspect. Dat wil overigens niets zeggen over het overtuigende/reëele ervan, want dat was volgens mij inderdaad best op peil


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-10-2013 13:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ach eigenlijk leven we al op een planeet met trage zombies


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-10-2013 14:07 by Mark Profiel van Mark

*beleefd applaus*


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-10-2013 15:52 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 8 oktober 2013 12:51 schreef Hérésie het volgende:
In dat verband: AG: heb je 28 days later al eens gezien? Dat vind ik een zeer overtuigende film, ik kan me echt voorstellen dat het zo zou lopen als er ooit een zombie-apocalypse zou komen.


Dat zijn geen zombies, want niet dood. Het zijn geïnfecteerden met het rage-virus en geen doden die weer tot leven zijn gekomen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-10-2013 16:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 oktober 2013 15:52 schreef WMP het volgende:
Dat zijn geen zombies, want niet dood. Het zijn geïnfecteerden met het rage-virus en geen doden die weer tot leven zijn gekomen.


In principe zou een zombie altijd soort van levend moeten zijn. zonder metabolisme geen beweging enzo

Maargoed de definitie van levend en dood is eigenlijk een vrij moeilijk, er is altijd een grijs gebied waar een vaste grens trekken niet mogelijk is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-10-2013 16:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 oktober 2013 16:10 schreef ElitE het volgende:
In principe zou een zombie altijd soort van levend moeten zijn. zonder metabolisme geen beweging enzo

Yup. Wat dat betreft zijn dat soort virus-zombies nog best 'realistisch' Maar goed, blijft altijd wat dubieus in termen van (bio)physica. In mijn herinnering deed World War Z het nog wel aardig, maar juist omdat ze zo erg focussen op wat wij als mensen doen omzeilt het boek dat probleem ook (deels).

Wel leuk iets om over te filosoferen: zou het echt kunnen? Meestal kom ik er met anderen op dat het ergens toch fundamenteel fout zit, maar ja, doet er ook niet toe
quote:
Op 8 oktober 2013 15:52 schreef WMP het volgende:
Dat zijn geen zombies, want niet dood. Het zijn geïnfecteerden met het rage-virus en geen doden die weer tot leven zijn gekomen.

Als we zo gaan doen... Het zijn alleen maar zombies als het doden zijn die tot leven zijn gewekt door een beoefenaar van voodoo die verder de controle over ze houdt

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 08-10-2013 16:28]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-10-2013 16:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 oktober 2013 14:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Men noemt het in het boek ergens in het begin van de uitbraak "African rabies" omdat het er inderdaad op lijkt.

Yup. En zo duren die angsten lekker voort

Hebben we het hier over Word War Z? Ik dacht dat de zombie"plaag" in China begon.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-10-2013 16:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 oktober 2013 13:14 schreef PandroidJack het volgende:
Liever niet, die 'zombies' zijn me iets te snel.


Kijk dan maar niet naar de remake van " Dawn of the dead" (maar wat je eigenlijk wel moet doen, een van de betere zombiefilms naar mijn mening)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-10-2013 16:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 oktober 2013 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
Hebben we het hier over Word War Z? Ik dacht dat de zombie"plaag" in China begon.

Ja, maar dan kan het nog wel African Rabies genoemd worden Is een verwijzing naar zaken als dat AIDS eerst GRID werd genoemd terwijl dat (later) niet correct bleek (en dat deze foutieve naamgeving op een manier schade heeft gedaan).

Oh, en "begin van de uitbraak" nam ik vrij ruim. Als in: de tijd voor het echt globaal werd etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 08-10-2013 16:26]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2013 8:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 oktober 2013 16:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, maar dan kan het nog wel African Rabies genoemd worden Is een verwijzing naar zaken als dat AIDS eerst GRID werd genoemd terwijl dat (later) niet correct bleek (en dat deze foutieve naamgeving op een manier schade heeft gedaan).

Oh, en "begin van de uitbraak" nam ik vrij ruim. Als in: de tijd voor het echt globaal werd etc.


ah, dat van AIDS wist ik niet! (zo zie je maar dat je werkelijk overal weer wat kan leren)
Maar WWZ is echt een goed boek naar mijn mening, ik denk niet dat er ene beter "zombieboek" bestaat.

Ik zag overigens dat er eindelijke een nieuw boek van Scott Lynch in d winkel lag. Snel gaan halen dus!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 09-10-2013 9:07 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 8 oktober 2013 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
Hebben we het hier over Word War Z? Ik dacht dat de zombie"plaag" in China begon.


Nu met die 'Zombie Survival Guide' te lezen, blijkt in de wereld van World War Z dat zogezegde Solanum-virus al lang te bestaan, met verwijzingen naar incidenten in de jaren '60 bijvoorbeeld.
Maar de uitbraak begint dan door een Chinese jongen die, tijdens het zwemmen, gebeten wordt (door?), en zo de wereldwijde plaag op gang trekt.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen