IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2013 9:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 oktober 2013 9:07 schreef PandroidJack het volgende:
Nu met die 'Zombie Survival Guide' te lezen, blijkt in de wereld van World War Z dat zogezegde Solanum-virus al lang te bestaan, met verwijzingen naar incidenten in de jaren '60 bijvoorbeeld.
Maar de uitbraak begint dan door een Chinese jongen die, tijdens het zwemmen, gebeten wordt (door?), en zo de wereldwijde plaag op gang trekt.

Ik heb gelezen dat er een stukje uit de film geknipt moest worden anders mocht die niet in China worden getoond ( overigens). Mogelijk was dat dan de oorzaak van de plaag.
In het algemeen nog ff opmerken dat de film nagenoeg niks met de film te maken heeft. Wellicht komt in de toekomst een wat trouwere verfilming (misschien zou een tv-serie beter geschikt zijn)


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 09-10-2013 9:37 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Daar zal ergens 'boek' moeten staan
Toch wel benieuwd naar die film nu.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 30-10-2013 10:36 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Zeer genietbaar, vlot geschreven hard-boiled duister actieverhaal waarin je weer veel leert over de afkomst van vele (metal)bandnamen (zoals Mithras, en nephilim).

Nu even tussendoortje met de eerste van deze serie



Thor.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-11-2013 11:03 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



We moeten voor Kunstgeschiedenis een eindwerk(je) maken over een onderwerp voor de 16de eeuw, en omdat het ook over 'cultuur' mocht gaan, heb ik spontaan voor de heksenhamer gekozen.
De auteur van dat werk was duidelijk een gefrusteerde zeikerd die niet van straat geraakte en daarom maar volop voor de vrouwenhaat koos. Enfin, zo schat ik hem toch in.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 04-11-2013 11:29 by Aelfric Profiel van Aelfric

quote:
Op 4 november 2013 11:03 schreef PandroidJack het volgende:


We moeten voor Kunstgeschiedenis een eindwerk(je) maken over een onderwerp voor de 16de eeuw, en omdat het ook over 'cultuur' mocht gaan, heb ik spontaan voor de heksenhamer gekozen.
De auteur van dat werk was duidelijk een gefrusteerde zeikerd die niet van straat geraakte en daarom maar volop voor de vrouwenhaat koos. Enfin, zo schat ik hem toch in.


De Dominicaan en inquisiteur Heinrich Kramer (Henricus Institor) was inderdaad een gefrustreerd menneke en heeft paus Innocentius VIII zo ver gekregen een pauselijke bul uit te vaardigen om hekserij op te kunnen sporen. Met die bul en het boek is een hoop ellende begonnen met het begin van de systematische heksenvervolgingen. Gelukkig kreeg Balthasar Bekker het in de 17e eeuw voor elkaar de heksenhysterie in te dammen.

Mooi en dankbaar onderwerp. Heb er ooit een scriptie over geschreven.


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 04-11-2013 11:51 by Aelfric Profiel van Aelfric

Momenteel ben ik bezig in "Heliogabalus. Een denkbeeldige biografie". Een Nederlandse bewerking van het proefschrift "Images of Elagabalus" van Martijn Icks. Over het leven en nachleben van deze 3e eeuwse Romeinse keizer die in weelde en orgieën niet onder deed voor Nero of Caligula.

Af en toe lees ik gedeelten uit "Standing In Two Circles: The Collected Writings of Boyd Rice". Ook lekker sappig en provocatief


[Dit bericht is gewijzigd door Aelfric op 04-11-2013 11:52]


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-11-2013 20:32 by Silence Profiel van Silence

De Wildernis In, dit keer in het Nederlands. Al eerder in het Engels gelezen, maar deze stond in de kast bij mijn moeder. Gelijk weer een aantal boeken die geciteerd worden opgeschreven om te lezen.

Iemand nog tips voor mooie boeken? Het liefst van die wegdroombroeken met psychologisch of filosofisch tintje.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 19-11-2013 20:40 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Iemand Martin Amis' Lionel Aso gelezen ? Geweldig boek.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-12-2013 11:43 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

(van de site van De Morgen)

Devies voor Spaanse vrouwen: trouw en onderwerp je

Het boek 'Cásate y sé sumisa' - 'Trouw en onderwerp je' in het Nederlands - domineert de hitlijsten van de Spaanse versie van Amazon. Experts waarschuwen voor morele superioriteitsgevoelens. "Ook bij ons zou dit een hit kunnen worden."

"Wij vrouwen vinden vernedering fijn, omdat het voor een hoger doel is." "Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk." Klinkt als vrouwonvriendelijke beuzelarij uit de jaren vijftig? Maar het zijn de leuzen van de diepgelovige Costanza Miriano, een Italiaanse tv-journaliste en moeder van vier kinderen, die zich naar eigen zeggen liet inspireren door de Bijbel, eigen ervaringen en die van vrienden om een boek te publiceren over succesformules in het huwelijk.





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-12-2013 8:01 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Deze gisteren uitgelezen. Een zeer degelijke King, op het einde misschien wat langdradig, maar op zich eindelijk nog eens een mooi afgerond einde.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 23-12-2013 9:02 by Bub Profiel van Bub

Je moet Hoorns eens lezen van zijn zoon die schrijft onder de naam: Joe Hill.

Een uitstekend boek.
Zijn zoon weet een mooier eind te schrijven dan dat ik in jaren van King zelf heb gelezen.
Niet dat 22-11-1963 slecht is, in tegendeel.


bub


Percht
Alfanumerieksken
Usericon van Percht
Posted 23-12-2013 9:57 by Percht (Speciaal lid) Profiel van Perchthttp://facebook.com/perchtmetal

Heeft er iemand Imajica van Clive Barker al gelezen?


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-12-2013 10:03 by WMP Profiel van WMP

Al? Dat boek is bijna 23 jaar oud. Heb 'm toen wel gelezen, maar kan me er weinig meer van herinneren, wat waarschijnlijk kwam omdat mijn Engels nog niet echt toereikend was. Wellicht maar eens herlezen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-12-2013 10:13 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 23 december 2013 9:57 schreef Percht het volgende:
Heeft er iemand Imajica van Clive Barker al gelezen?


2 keer zelfs. Wat mij betreft zijn magnus opus. Een serieuze pil, maar zeker de moeite waard om je tijd voor te nemen.
Zeer gelaagd, waarbij je merkt dat de verbeeldingskracht van Barker toch een stuk rijker is dan, bijvoorbeeld, die van King.
Een essentiële Barker dus, maar zijn gehele oeuvre is een aanrader.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 24-12-2013 11:17 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Deze boeken heb ik onlangs aangeschaft, dus ik heb voorlopig genoeg te lezen.







5 Euro's? Op je muil!!


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 24-12-2013 13:09 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 23 december 2013 10:13 schreef PandroidJack het volgende:
2 keer zelfs. Wat mij betreft zijn magnus opus. Een serieuze pil, maar zeker de moeite waard om je tijd voor te nemen.
Zeer gelaagd, waarbij je merkt dat de verbeeldingskracht van Barker toch een stuk rijker is dan, bijvoorbeeld, die van King.
Een essentiële Barker dus, maar zijn gehele oeuvre is een aanrader.



Ik kwam er amper door heen met name door die verbeeldingskracht van Barker.
Het ging mij allemaal veel te ver en om dat allemaal te verbeelden in mijn hoofd...ik heb er moeite mee.
Sowieso al moeite met fantasy.
Weefwereld kwam ik wel een stuk gemakellijker doorheen.


bub


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 03-01-2014 13:10 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Deze net uit:



Een leuk, charmant autobiografisch werkje over een kind zijn in het Brussel van net na de tweede wereldoorlog.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-01-2014 10:21 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Verschillende verhalen die zich in New York afspelen, met als leidraad iemand die tussen de twee Twin-towers (het speelt zich af in de jaren 70) koortdanst (blijkbaar echt gebeurd, dat van die koortdanser toch).

Te afstandelijk en flauw om ooit echt interessant te worden. Spijtig.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-01-2014 10:49 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Nieuwe boek Hemmerechts niet te koop in Paard van Troje Gent

Het nieuwe boek van Kristien Hemmerechts wordt niet te koop aangeboden in boekhandel Paard van Troje in Gent. "De vrouw die de honden eten gaf" is een controversiële roman die geïnspireerd is op Michelle Martin, de ex van Marc Dutroux. "Het boek ligt niet in onze rekken omdat het omstreden is, maar omdat het een slecht boek is", zegt Bart Van Aken.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-01-2014 10:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Net Lamb: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal van Christopher Moore uit. Humor, gaat vooral over de 'verloren' jaren van Jezus (tussen zijn jeugd en zijn uiteindelijke gepreek) waarin Jezus samen met Biff optrok en de dingen leerde die hem de Messias maakten. Erg leuke "what if", met bijna plausibele verklaringen hoe Jezus eea geleerd heeft (behalve dat het historisch niet allemaal zuiver is) en ook op het laatste een grappige blik op de apostelen etc.


I wish I was a butterfly


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 27-01-2014 10:59 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 27 januari 2014 10:49 schreef PandroidJack het volgende:
"Het boek ligt niet in onze rekken omdat het omstreden is, maar omdat het een slecht boek is", zegt Bart Van Aken.



Daarnaast is deze zin zo beroerd geformuleerd dat ik me afvraag wat hij in een boekhandel te zoeken heeft.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-01-2014 11:12 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Op de site van De Standaard formuleert hij het dan weer iets 'genuanceerder'

‘Het is een kutboek waar we geen ruimte aan willen verspillen.’
'Wij verkopen geen enkel boek van Kristien Hemmerechts, omdat ik haar werk - met uitzondering van haar debuut Een zuil van zout - literair lamentabel vind.’


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-01-2014 19:21 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb net This book is full of spiders (Seriously dude, don't touch it) van David Wong uitgelezen. Geweldig boek maar ik ben nu toe aan een boek met iets meer substantie. Het liefst lekker donker.

Omdat House of Leaves waarschijnlijk mijn favoriete boek evah is heb ik nu The fifty year sword opgepakt (Ook van schrijver Mark Z. Danielewski) maar dat boek heeft nog niet echt dezelfde impact.

Heeft iemand misschien nog tips in het straatje (of met dezelfde sfeer) als House of leaves?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 05-02-2014 13:49 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Helemaal uit, en nergens een facteur te bespeuren! Wat een misleidende titel!

Wel een zeer vlot, aangenaam boek met een antiheld die er telkens in slaagt om een goede situatie compleet te verneuken.

De titel heeft de auteur er blijkbaar een tijdje nadien zomaar aan gegeven, maar is sindsdien blijkbaar wel het equivalent van scheefpoepen geworden (in onze contreien toch eerder de melkboer).


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-02-2014 8:34 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Op ZM is Nederlands de voertaal.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen