|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Heb ik hier ook liggen, komt binnenkort. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik wil een stapel boeken voor op vakantie. Ik wil aan het denken gezet worden, maar niet de bladzijdes dubbel hoeven lezen vanwege erudiet gedoe. Hoewel het woord erudiet misschien ook wel erudiet is. Hoe dan ook, leesvoer. 'Midas Dekker - de Vergankelijkheid' heb ik liggen, en ben ik benieuwd naar. Iemand nog tips? |
|
Die zou ik zelf graag willen lezen. Maar ik hou niet van lezen. We're never gonna survive unless.... we are a little crazy.... |
|
Vraag of Wim 't voorleest. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Meh... We're never gonna survive unless.... we are a little crazy.... |
|
Genietbaar, erg leesbaar boek, dat op eenvoudige manier soms erg treffende dingen zegt. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
van de week Past Master van R.A. Lafferty uitgelezen. Best apart soort van sci-fi boek. Het is op zich wel sci-fi qua setting maar op een best aparte manier geschreven. Boek is erg voorspelbaar maar dat is bewust en past bij de stijl waar het in geschreven is. Daarna even vlug John Scalzi - old mans war gelezen. Best oke boek, goed geschreven, genoeg ideeën om het wat apart te zetten maar blijft een pop sci-fi boek op een goede manier. Leuke tussen doortje. Nu begonnen met het graven in Nederlandse sci-fi. Eerst een kleine bundel van Tais Teng gelezen en nu de dreigende zon van Felix Thijssen. Sta open voor aanbevelingen qua Nederlandse sci-fi, horror en weird fiction. Toch een erg onderbelichte kant van de Nederlandse literatuur. heb ook een goodreads profiel btw: https://www.goodreads.com/user/show/57394613-arif-aksit [Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 24-07-2017 13:48] |
|
Ben nu bezig in De levens van Jan Six van Geert Mak. Erg interessant, b.v. ook omdat zaken die ik geleerd heb bij literatuurgeschiedenis helemaal niet blijken te kloppen. De Muiderkring rondom PC Hooft blijkt b.v. een verzinsel. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: quote: Mag ik je toevoegen? Ik ben altijd op zoek naar sff aanraders. |
|
Nu bezig in Gravity's Rainbow van Thomas Pynchon, bijna niet te doen maar met de hulp van reddit moet het nu lukken. On the side nog 'Van Big Bang tot Burn-Out' over de aard en oorsprong van stress. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Ilja Pfeiffer - Brieven uit Genua Wel erudiet, geen gedoe. 'Alternative history' maar extra dreigend met Trump in het achterhoofd: The Plot Against America van Philip Roth. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
ik moest dat woord wel even opzoeken Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
best eloquent signature |
|
En niet recalcitrant. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: In een woordenboek, toch wel. pffff.... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
En dan ook nog maar hopen dat het woord hier goed gespeld was voordat je aan je zoekpoging begon. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Anders moet je het eerst opzoeken om het te kunnen opzoeken. pffff.... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: natuurlijk |
|
quote: "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Dat is een hele goede tip! Bedankt voor het meedenken. We're never gonna survive unless.... we are a little crazy.... |
|
quote: Zeker een mooi boek! Niet zo goed als zijn anderen, maar een interessant gedachte-experiment en boodschap. Ik heb Mogelijkheid Van Een Eiland en De Wereld Als Markt En Strijd ook besteld. Recentelijk de volgende titels aangeschaft: - Franz Kafka - Het Proces (hopeloos gedateerd geschreven) - HP Lovecraft - The Call Of Cthulhu And Other Weird Stories (waardeloze literatuur) - Michel Houellebecq - H.P. Lovecraft: Tegen de wereld, tegen het leven (ben benieuwd hoe hij die bocht van HP Lovecraft goed gaat praten) - Martin de Haan - Aan De Rand Van De Wereld: Michel Houellebecq (erg inzichtelijk met betrekking tot het vertalen van en de persoon Michel Houellebecq) - David Markson - Wittgenstein's Mistress (in beginsel een heel interessant boek) - Cees Nooteboom - Rituelen (klassiekertje inhalen) - Nescio - De Uitvreter, Titaantjes, Dichtertje, Mene Tekel (idem) Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Waarom noem je Lovecraft 'waardeloze literatuur'? Toegeven, het is wat stijfjes geschreven, maar 't is toch entertainend? Of hebben we het nu over high en low brow-gedoe? Als ik een boek graag lees, is het voor mij even waardevol als eender welk boek, ongeacht welk genre of welke schrijver. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Lovecraft is een fantastische verhalenverteller. Wellicht niet de beste schrijver wat stijl betreft, maar zijn world building is fenomenaal. |
|
Lovecraft schrijft gewoon goed. Ja, het is traag. Maar nog altijd vele malen beter geschreven dan wat dan ook door Tolkien. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |