IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-08-2014 9:09 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Net uit, het politiek volledig correct getitelde



Mooi verhaal, en er wordt zo ongelofelijk veel over Jezus en co geschreven, dat ik er bijna zelf in zou beginnen te geloven.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-09-2014 16:28 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



In het Engels gelezen. Erg mooie, rijkelijke taal. Inhoudelijk iets minder boeiend. Best grappig bij momenten, je zou er een geslaagde Bollywood-film uit kunnen distilleren, maar zeker het einde vond ik maar flauwtjes.

En waarom heeft Rushdie hier nu een fatwa voor gekregen?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 29-09-2014 16:48 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 29 september 2014 16:28 schreef PandroidJack het volgende:
En waarom heeft Rushdie hier nu een fatwa voor gekregen?


Omdat Mohammed woord weergegeven als een man die bezwijkt voor aardse genoegens, waarbij de titel van het boek tevens verwijst naar de evenzo genoemde 'Duivelsverzen' welke volgens bepaalde overleveringen zouden zijn uitgesproken door de beste man, maar ingefluisterd werden door de Duivel. Dit hangt deels samen met het inmenging van lokale religieuze ideeën op het Arabisch schiereiland welke bij de islam ingelijfd werden ten behoeve van het voorkomen van onrust. Echter, volgens veel moslims is dit louter een stuk fabricage bedoeld om Mohammed zwart te maken.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-09-2014 19:15 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Hij komt er toch maar terloops in, als een soort van koortsdroom van één van de personages die denkt dat hij de engel Gabriël is. Die fanatieke moslims moeten er dan met een luizenkam zijn doorgegaan. Er moest dat jaar misschien persé een boek geband worden.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 29-09-2014 19:25 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 29 september 2014 19:15 schreef PandroidJack het volgende:
Hij komt er toch maar terloops in, als een soort van koortsdroom van één van de personages die denkt dat hij de engel Gabriël is. Die fanatieke moslims moeten er dan met een luizenkam zijn doorgegaan. Er moest dat jaar misschien persé een boek geband worden.


Tja, zie wat een cartoon bij sommigen kan doen. Daarbij werd Rushdie als 'religieus afvallige' gezien; dat gecombineerd met zijn boek werd door een aantal schijnbaar gezien als doodzonde en voldoende die er vervolgens in meegaan.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-10-2014 11:39 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Zo, net uit. Vlot leesbaar, maar het niveau van de verschillende verhalen daalt wel gestaag naarmate het boek vordert. En het einde, tja, er zijn natuurlijk vervolgen aan gebreid, maar ik vond het nogal magertjes.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-10-2014 14:34 by Mark Profiel van Mark

Niveau daalt?! Dacht dat het crucifix verhaal een van de laatsten was? Maar de vervolgen zijn ook erg de moeite waard hoor, je moet toch minstens de Fall of Hyperion doen om een ietwat afgerond geheel te krijgen. Hyperion is boek één van twee.

De twee Endymion boeken zijn de moeite waard als je meer van de wereld wilt weten, maar niet per se nodig voor de serie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 27-10-2014 14:34]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-10-2014 15:23 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Crucifix-verhaal is het eerste, en da's inderdaad een erg straf verhaal!


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-10-2014 16:22 by Mark Profiel van Mark

Goh, eerste, dan kan het inderdaad alleen maar minder

Maar voor het ontrafelen van de geheimen van de time tombs, het labyrinth en de Shrike moet je toch tenminste het tweede boek lezen. Is minder 'canterbury tales' en meer rechttoe-rechtaan SF. De Endymion serie is meer Zen Boedhisme.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-10-2014 16:51 by Mark Profiel van Mark

Zelf nu Assail aan het lezen, laatste boek in de Malazan Empire reeks.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-10-2014 23:52 by M. Profiel van M.

Die eerste Hyperion vind ik echt zo vet, heerlijk onheilspellende sfeer.

Ik zou wel weer eens een echt goede fantasy-reeks willen. Ik ben opgebrand op Erikson. Martin duurt te lang. Scott Bakker vind ik te gekunsteld. Rothfuss en Abercrombie vond ik echt cool. Iemand nog tips?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2014 1:20 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 oktober 2014 23:52 schreef M. het volgende:
Die eerste Hyperion vind ik echt zo vet, heerlijk onheilspellende sfeer.

Ik zou wel weer eens een echt goede fantasy-reeks willen. Ik ben opgebrand op Erikson. Martin duurt te lang. Scott Bakker vind ik te gekunsteld. Rothfuss en Abercrombie vond ik echt cool. Iemand nog tips?


Ik ga momenteel ook erg hard op deel 2 van Rothfuss. Heerlijk geschreven.

Wellicht zou je The Farseer Trilogy van Hobb kunnen proberen? Vond ik fijn weglezen, fantasy die niet episch is maar wel erg goed geschreven.

Verder vind ik The Stormlight Archive van Sanderson erg fijn, maar daar zijn nog maar 2 delen van helaas.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 28-10-2014 7:57 by Bleh? Profiel van Bleh?

Hyperion-cantos. Ilium en Olympos van Dan Simmons zijn ook ten zeerste aan te raden.
Ik moet me sowieso ook eens door zijn ander spul heenwurmen, want onlangs Drood (historische fictie, over Wilkie Collins, een collega/vriend van Dickens) gelezen en die vond ik ook erg tof.

quote:
Op 27 oktober 2014 23:52 schreef M. het volgende:
Iemand nog tips?

Persoonlijke favorieten (al wel eens eerder vermeld in dit of het fantasy-topic, maar nog een keer kan geen kwaad):

Shadows of the Apt-reeks van Adrian Tchaikovsky. Is af, 10 boeken. Ik ben ze nu opnieuw aan het lezen (bezig aan deel 4) omdat ik 10 over een maand binnen krijg.

China Miéville. Fantasy / weird fiction. Bas-Lag-reeks (3 boeken - ook af, hij was in ieder geval niet van plan daar nog verder iets mee te doen). Al zijn andere werken (standalones) zijn ook aanraders. The City & The City en Embassytown vind ik geniaal.

Verder ook nog een vermelding voor Scott Lynch, hoewel die nog bezig is: Gentleman Bastard-reeds. Boek 1 (2006) was erg goed, boek 2 (2007) iets minder, na de hoop al bijna opgegeven te hebben kwam boek 3 er vorig jaar en die was weer fantastisch. De volgende zou volgend jaar moeten komen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2014 9:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 oktober 2014 16:51 schreef Mark het volgende:
Zelf nu Assail aan het lezen, laatste boek in de Malazan Empire reeks.

Assail had ik meer van verwacht, maar wel aardig.

Forge of Darkness ook gelezen? Is subliem.

Laatst aan mijn eerste re-read begonnen nadat ik de hele main series uit heb (eerder ook wel boeken herlezen), de eerste drie weer gehad en dat is toch wel erg vet. Blijf maar details oppikken die ik nooit eerder doorhad. Nu even weer wat andere boeken lezen
quote:
Op 27 oktober 2014 23:52 schreef M. het volgende:
Die eerste Hyperion vind ik echt zo vet, heerlijk onheilspellende sfeer.

Ik zou wel weer eens een echt goede fantasy-reeks willen. Ik ben opgebrand op Erikson. Martin duurt te lang. Scott Bakker vind ik te gekunsteld. Rothfuss en Abercrombie vond ik echt cool. Iemand nog tips?

Scott Bakker te gekunsteld, ja? Maar goed, zo te lezen houdt het gewoon op, jongen, er is niets meer; fantasy is verder gewoon kut.

Je zou voor Illium/Olympos van Dan Simmons kunnen gaan als je die nog niet gehad hebt, erg vet werkje; ook op zich sci-fi maar wel in het gebied waar het onderscheid met fantasy onduidelijk wordt. Zeer gelaagd, veel literaire referenties. Zelf net de eerste van The Baroque Cycle van Neal Stephenson uit, ook gaaf. Soort historische sci-fi ofzo Cryptonomicon van hem is ook cool.


Quis moderabat ipsos moderatores?


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 28-10-2014 9:43 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Of Michael Moorcock!

De Venom onder de fantasyschrijvers. Geschreven in een week met veel te veel pep in de neus.

Teringzooi.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2014 11:33 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 28 oktober 2014 9:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Scott Bakker te gekunsteld, ja?


Beetje wel toch? Het is een knappe serie hoor, daar niet van, maar soms is het echt te.

Ik heb twee delen gelezen dus deel 3 komt nog wel maar eigenlijk heb ik er niet heel veel zin in.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-10-2014 11:44 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 28 oktober 2014 1:20 schreef Onweerwolf het volgende:

Verder vind ik The Stormlight Archive van Sanderson erg fijn, maar daar zijn nog maar 2 delen van helaas.
Hoe is die ten opzichte van Mistborn?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2014 11:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 28 oktober 2014 11:44 schreef bokkie666 het volgende:
Hoe is die ten opzichte van Mistborn?


Geen idee, Mistborn nog niet gelezen, al heb ik heel toevallig gisteravond deel 1 besteld via Book Depository.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-10-2014 11:53 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 27 oktober 2014 23:52 schreef M. het volgende:
Die eerste Hyperion vind ik echt zo vet, heerlijk onheilspellende sfeer.

Ik zou wel weer eens een echt goede fantasy-reeks willen. Ik ben opgebrand op Erikson. Martin duurt te lang. Scott Bakker vind ik te gekunsteld. Rothfuss en Abercrombie vond ik echt cool. Iemand nog tips?


Glen Cook - De Black Company serie? Of de Mistborn serie van Brian Sanderson. Eerste deel van Erikson's Kharkanas trilogie is overigens ook zeer de moeite waard.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-10-2014 12:04 by M. Profiel van M.

quote:
Op 28 oktober 2014 11:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Beetje wel toch? Het is een knappe serie hoor, daar niet van, maar soms is het echt te.

Ik heb twee delen gelezen dus deel 3 komt nog wel maar eigenlijk heb ik er niet heel veel zin in.

Dat had ik dus ook. De eerste twee gelezen, ik vind het inmiddels wel best. Er zit geen greintje menselijkheid of warmte in die boeken.

Scott Lynch was ik nog vergeten, die vond ik ook tof ja. Glen Cook ben ik bekend mee, wel aardig. Erikson ga ik echt niet meer doen, maar ik heb Shadows of the Apt al een paar keer zien langskomen. Misschien wel interessant voor de donkere maanden straks.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2014 12:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 oktober 2014 11:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Beetje wel toch? Het is een knappe serie hoor, daar niet van, maar soms is het echt te.

Er is natuurlijk flink over nagedacht en dat zie ik ook, maar ik vind het niet 'te' / storend. Persoonlijk, blabla, smaak, blabla.
quote:
Op 28 oktober 2014 12:04 schreef M. het volgende:
Erikson ga ik echt niet meer doen

Jammer FoD is wel echt anders dan de gewone serie.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-10-2014 12:50]


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-10-2014 13:04 by spectre Profiel van spectre



Deze ben ik aan het herlezen, wel op de telefoon trouwens


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-10-2014 13:08 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 oktober 2014 12:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Jammer


+1. Beter dan Erikson ga je niet vinden. Daarna is er alleen nog maar de grote leegte van tegenvallende werkjes.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2014 16:08 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 oktober 2014 9:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Assail had ik meer van verwacht, maar wel aardig.



Ik zie overal 'veelbelovend met een teleurstellend einde', dus ik heb me al ingesteld op een typisch ICE boek. Desalniettemin, blij om te zien dat er eindelijk iets gedaan wordt met de hangende Silverfox verhaallijn en alles wat naar Omthose Phellack ruikt is per definitie al de moeite waard

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 29-10-2014 16:09]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2014 16:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 oktober 2014 16:08 schreef Mark het volgende:
Ik zie overal 'veelbelovend met een teleurstellend einde', dus ik heb me al ingesteld op een typisch ICE boek. Desalniettemin, blij om te zien dat er eindelijk iets gedaan wordt met de hangende Silverfox verhaallijn en alles wat naar Omthose Phellack ruikt is per definitie al de moeite waard

+1!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen