IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 10-01-2013 21:23 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Nee, Toonder.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-01-2013 11:14 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Het laatste deel van the wheel of time.

Eindelijk.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-01-2013 11:27 by intothevoid Profiel van intothevoid

Veel mensen die daar hard op gaan, maar die zijn er ook allemaal vijftien jaar geleden mee begonnen. De moeite waard om alsnog in die serie te beginnen?
Momenteel jaag ik A Song Of Ice And Fire er op moordtempo doorheen. Tussen de boeken door telkens een stukje Kafka, nu Het Slot.


You have time. You are doing fine.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-01-2013 12:09 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 januari 2013 11:27 schreef intothevoid het volgende:
Veel mensen die daar hard op gaan, maar die zijn er ook allemaal vijftien jaar geleden mee begonnen. De moeite waard om alsnog in die serie te beginnen?
Momenteel jaag ik A Song Of Ice And Fire er op moordtempo doorheen. Tussen de boeken door telkens een stukje Kafka, nu Het Slot.


Het is allemaal wel goed geschreven, en zeker de eerste 6 boeken zijn erg goed.
Daarna verliest het vrij rap vaart, die er pas in boek 10 weer een beetje in terug komt.

Na boek 11 is de orginele schrijver natuurlijk overleden, en dat merk je wel in de latere boeken, maar dat is niet heel erg hinderlijk. Alleen heeft hij van een van mijn favo karakters een soort whacke comic relief gemaakt.
Niet heel geslaagd.

Ik vind de serie als geheel wel een aanrader, maar weet waar je aan begint.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 12:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 januari 2013 12:09 schreef Rasputin het volgende:
Het is allemaal wel goed geschreven, en zeker de eerste 6 boeken zijn erg goed.
Daarna verliest het vrij rap vaart, die er pas in boek 10 weer een beetje in terug komt.

Na boek 11 is de orginele schrijver natuurlijk overleden, en dat merk je wel in de latere boeken, maar dat is niet heel erg hinderlijk. Alleen heeft hij van een van mijn favo karakters een soort whacke comic relief gemaakt.
Niet heel geslaagd.

Ik vind de serie als geheel wel een aanrader, maar weet waar je aan begint.


Ik ben het met je eens met uitzondering van de kritiek op Sanderson, wat mij betreft heeft Sanderson de serie gered nadat Jordan hem had doodgeschreven.

Ik ben overigens inderdaad al ruim 10 jaar geleden begonnen met The Wheel of Time en wel hard benieuwd naar het einde. Nog even wachten tot ik ergens een fatsoenlijke Engelstalige pocketversie kan bestellen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-01-2013 12:41 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 januari 2013 12:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben het met je eens met uitzondering van de kritiek op Sanderson, wat mij betreft heeft Sanderson de serie gered nadat Jordan hem had doodgeschreven.

Ik ben overigens inderdaad al ruim 10 jaar geleden begonnen met The Wheel of Time en wel hard benieuwd naar het einde. Nog even wachten tot ik ergens een fatsoenlijke Engelstalige pocketversie kan bestellen.


Ik vond Knife of Dreams wel het beste deel dat Jordan geschreven had sinds het zesde deel. Ik geloof dat hij het zelf zeker ook wel op gang had getrokken als hij in leven was gebleven.

Niet dat ik me erger aan de schrijfstijl van Sanderson in het algemeen, maar bij de meeste hoofdstukken van Mat erger ik me wel aan hoe één grap tot in den treure herhaald wordt. Mat is op die manier een behoorlijk plat karakter geworden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 12:54 by Mark Profiel van Mark

Ben gestopt na deel 3, vanwege de krankzinnige wachttijden. Zelfde met Stephen King's Dark Tower cyclus, ook noodgedwongen gestopt na deel 4 door een hiaat van meer dan 5-6 jaar. Wellicht dat ik het ooit een keer opnieuw probeer, de eerste twee delen waren erg goed. Derde deel vond ik matig.

Overigens vind ik series als Song of Ice and Fire (ook klote wachttijden, helaas) en de Malazan-boeken toch kwalitatief een stukkie beter.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 11-01-2013 12:55]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 12:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 januari 2013 12:54 schreef Mark het volgende:
Overigens vind ik series als Song of Ice and Fire (ook klote wachttijden, helaas) en de Malazan-boeken toch kwalitatief een stukkie beter.

Nu bezig in Blood and Bone van Esslemont, en Forge of Darkness ligt ook al klaar; Malaz


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 13:03 by Mark Profiel van Mark

Net Night of Knives uitgelezen en in afwachting van de Return of the Crimson Guard in de post


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 13:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 januari 2013 13:03 schreef Mark het volgende:
Net Night of Knives uitgelezen en in afwachting van de Return of the Crimson Guard in de post



Alle boeken van ICE vind ik te gek. Plekken/rassen/personages waar je wel wat van weet via SE wat het de juiste epische sfeer meegeeft, verder lekker compacte en afgeronde verhalen (versus de SE-boeken zeker ). Hele fijn 'companion'serie naast de main


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 13:09 by Mark Profiel van Mark

Inderdaad. Ik hoorde wat negatieve verhalen over zijn schrijfstijl, maar ik moet zeggen dat het me tot dusverre 100% meevalt. Het vult ook heerlijk achtergrond en plotgaten in die bleven liggen bij de SE werken. Malazan heerscht den spreeckwoordelijcken pan uit.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-01-2013 13:12 by intothevoid Profiel van intothevoid

O, beter, dat Malazangebeuren lijkt veel meer mijn kop thee dan Wheel of Time.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 13:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 januari 2013 13:09 schreef Mark het volgende:
Inderdaad. Ik hoorde wat negatieve verhalen over zijn schrijfstijl, maar ik moet zeggen dat het me tot dusverre 100% meevalt.

Yup. Wat vlotter dan SE, maar past prima.
quote:
Het vult ook heerlijk achtergrond en plotgaten in die bleven liggen bij de SE werken. Malazan heerscht den spreeckwoordelijcken pan uit.

Yup.


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 13:24 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 11 januari 2013 13:12 schreef intothevoid het volgende:
O, beter, dat Malazangebeuren lijkt veel meer mijn kop thee dan Wheel of Time.


Malazan is episch. Beginnen met de 'hoofdlijn', dus de 10 centrale Erikson boeken. En als je die gelezen hebt, dan kun je overschakelen op Ian Esslemont's boeken, die allerhande verhaallijnen en karakters die Erikson slechts zijdelings heeft behandeld, oppakt en uitwerkt. Erikson zelf heeft overigens ook nog wat aanvullende werkjes, zoals de Bauchelain en Korbal Broach verhalen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-01-2013 13:30 by intothevoid Profiel van intothevoid

Ga ik doen.
Song of Ice and Fire zal ik met een paar weekjes wel doorheen zijn, kan ik hier mooi mee verder. Begeef me tegenwoordig vier uur per dag in het openbaar vervoer, geen gebrek aan leestijd...


You have time. You are doing fine.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 13:31 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 januari 2013 12:54 schreef Mark het volgende:Overigens vind ik series als Song of Ice and Fire (ook klote wachttijden, helaas) en de Malazan-boeken toch kwalitatief een stukkie beter.


ASOIAF is geweldig, overtreft tot dusverre alle andere series die ik heb gelezen. Eind vorig jaar A Dance With Dragons ook weer in sneltreinvaart uitgelezen. Te gaaf gewoon.

Malazzan trek ik echter totaal niet. Ik ben gestrand halverwege boek 1 wegens 0,0 care voor eender welk personage ook tot dan toe geïntroduceerd.

Ik zit momenteel aan het einde van Hobbs Liveship Trader's Trilogy. Een stuk minder episch maar verfrissend goed geschreven en het heeft een kop en staart en geen ellenlange zijwegen, wat wel fijn is voor de verandering.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 13:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Overigens dus deze 3 nu klaarliggen in het kader van 'gewoon eens lekker iets nieuws proberen'

quote:
Op 14 december 2012 15:00 schreef Onweerwolf het volgende:









Nu alleen nog besluiten in welke ik eerst begin. Moeilijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 13:43 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 11 januari 2013 13:31 schreef Onweerwolf het volgende:
Malazzan trek ik echter totaal niet. Ik ben gestrand halverwege boek 1 wegens 0,0 care voor eender welk personage ook tot dan toe geïntroduceerd.



Malazan moet je even de kans geven, in elk geval het eerste boek helemaal uitlezen, of eigenlijk de eerste twee. Als het je daarna nog altijdf niet pakt dan zal het inderdad je ding niet zijn. Erikson heeft nogal de neiging om het eerste 3/4e van een boek vol te gooien met meer en meer mythische verwijzingen en ladingen personages waar het je bijna van begint te duizelen, maar zodra het 'klikt' en je het bredere wereldbeeld begint te zien is het echt van een overdonderende epiek.

Hobbs' Golden Fool trilogie is overigens ook nog wel aardig, is een vervolg op de Assassin's reeks en heeft wat liveship trader dingen erin verweven ook, maar ik moet zeggen dat ik zowel de liveship trader serie als de golden fool serie toch een aardig stukje minder vond dan de eerste trilogie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 11-01-2013 13:44]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 13:45 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 11 januari 2013 13:41 schreef Onweerwolf het volgende:
Nu alleen nog besluiten in welke ik eerst begin. Moeilijk.


The blade itself, uiteraard


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 13:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 januari 2013 13:41 schreef Onweerwolf het volgende:
Overigens dus deze 3 nu klaarliggen in het kader van 'gewoon eens lekker iets nieuws proberen'



Nu alleen nog besluiten in welke ik eerst begin. Moeilijk.

Die van R. Scott Bakker is in ieder geval erg vet. Zeer sterke aanwezigheid/invloed van filosofie. Op een prettige manier


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 13:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 januari 2013 13:43 schreef Mark het volgende:
Malazan moet je even de kans geven, in elk geval het eerste boek helemaal uitlezen, of eigenlijk de eerste twee. Als het je daarna nog altijdf niet pakt dan zal het inderdad je ding niet zijn. Erikson heeft nogal de neiging om het eerste 3/4e van een boek vol te gooien met meer en meer mythische verwijzingen en ladingen personages waar het je bijna van begint te duizelen, maar zodra het 'klikt' en je het bredere wereldbeeld begint te zien is het echt van een overdonderende epiek.


Ja, die reactie heb ik al heel vaak gelezen en te horen gekregen. Ik geloof het dan ook graag, daar niet van, maar.. ik had gewoon geen plezier in het lezen van Gardens, zo weinig dat zelfs ik gewoon geen goesting meer had om het verder te proberen. Misschien dat ik het ooit nog eens probeer, maar er zijn nog zoveel boeken die ik wel wil lezen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 13:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 januari 2013 13:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Die van R. Scott Bakker is in ieder geval erg vet. Zeer sterke aanwezigheid/invloed van filosofie. Op een prettige manier


Ja, dat is ook de reden waarom ik die heb gekocht. Vanwege de filosofie dus. Dat sprak me in reviews erg aan. Ik hoop dat dat in de praktijk ook zo is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 13:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 januari 2013 13:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, die reactie heb ik al heel vaak gelezen en te horen gekregen. Ik geloof het dan ook graag, daar niet van, maar.. ik had gewoon geen plezier in het lezen van Gardens, zo weinig dat zelfs ik gewoon geen goesting meer had om het verder te proberen. Misschien dat ik het ooit nog eens probeer, maar er zijn nog zoveel boeken die ik wel wil lezen.

Ik vind GotM wel echt goed in ieder geval, maar als jij die niks vindt: de boeken erna zijn wat anders GotM kan wat meer op zichzelf staan, lijkt een wat kleinere scope te hebben, etc. Ik vind die in ieder geval wat 'lichter' dan het werk erna.


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-01-2013 13:56 by M. Profiel van M.

quote:
Op 11 januari 2013 13:24 schreef Mark het volgende:
Malazan is episch. Beginnen met de 'hoofdlijn', dus de 10 centrale Erikson boeken. En als je die gelezen hebt, dan kun je overschakelen op Ian Esslemont's boeken, die allerhande verhaallijnen en karakters die Erikson slechts zijdelings heeft behandeld, oppakt en uitwerkt. Erikson zelf heeft overigens ook nog wat aanvullende werkjes, zoals de Bauchelain en Korbal Broach verhalen.

Eigenlijk vind ik alleen die Bauchelain/Korbal Broach bundel geniaal. Ben wel een beetje klaar met schrijvers die totaal geen karakters kunnen bouwen (Erikson, Esselmont, R. Scott Bakker).

Die boeken van Joe Abercrombie vind ik wel cool, en dan vooral Inquisitor Glokta


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 13:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 januari 2013 13:56 schreef M. het volgende:
Eigenlijk vind ik alleen die Bauchelain/Korbal Broach bundel geniaal. Ben wel een beetje klaar met schrijvers die totaal geen karakters kunnen bouwen (Erikson, Esselmont, R. Scott Bakker).

Geen karakters kunnen bouwen?


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen