IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-08-2013 9:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Van mij mag het Nederlands per direct afgeschaft worden en vervangen door Engels.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-08-2013 9:47 by bastianus Profiel van bastianus

Verbaast me niks, in jouw geval.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-08-2013 11:39 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 1 augustus 2013 9:35 schreef bastianus het volgende:
Bij economiestudies is Engels wel de algemene voertaal op de uni, en dat vind ik erg jammer en kwalijk.



Aan de Erasmus Universiteit is dit pertinent onwaar. Bij de Nederlandse economiestudies wordt lesgegeven in het Nederlands en spreekt men Nederlands met elkaar. Alleen de schoolboeken zijn in het Engels.

Verder denk ik niet dat het zootje ''managers'' waar jij wel eens mee geconfronteerd wordt het Engels in onze samenleving verspreid heeft. Komt dat niet veel meer door globalisatie in zijn geheel? Het feit dat mensen Engelse dingen op TV kijken, het halve internet Engelstalig is?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-08-2013 11:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

*overdreven Amerikaans accent*

Ik spwreek op my work meer Engels dan Dutch.


When your people matter, menstrual health matters


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 01-08-2013 12:18 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 1 augustus 2013 9:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Van mij mag het Nederlands per direct afgeschaft worden en vervangen door Engels.

Clown

Boeken:
Jos de Mul - De domesticatie van het noodlot
Jos de Mul - Cyberspace Odyssee

Toffe gast, geeft les aan de Erasmus Universiteit en weet er mooie boekjes uit te knallen. Aanrader voor wie trek heeft in wat actuelere filosofie.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-08-2013 12:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 augustus 2013 12:18 schreef Sisyphos het volgende:
Clown



Ga iemand anders uitschelden, infantiel figuur.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 01-08-2013 12:39 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 1 augustus 2013 12:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Ga iemand anders uitschelden, infantiel figuur.

Reli


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-08-2013 13:42 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 augustus 2013 12:18 schreef Sisyphos het volgende:
Jos de Mul - De domesticatie van het noodlot


Klinkt interessant. Als het meezit net voor een leuk prijsje van het net geplukt.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 01-08-2013 13:55 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 1 augustus 2013 13:42 schreef Silence het volgende:
Klinkt interessant. Als het meezit net voor een leuk prijsje van het net geplukt.

Tof!
Het is fijne stof waarin hij voornamelijk de tragische aspecten van het noodlot behandelt en ook de oud Griekse tragische positie benadert (welke Nietzsche op jonge leeftijd mooi uiteen heeft weten te zetten in De Geboorte van de Tragedie), maar trekt het dan naar een wat actueler Nederland. Zo begint hij op momenten zelfs recente gebeurtenissen te vergelijken met oude Griekse tragedies.

Mooi spul. Ik durf er alleen nog geen kritisch oordeel over te geven. Komt wel.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-08-2013 16:00 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Om de Nederlandstalige leescultuur te promoten, heb ik, voor slechts €6, 'De Kapellekensbaan' en 'Zomer te Ter-Muren' (in éénzelfde uitgave) aangeschaft.
Schoorvoetend moet ik bekennen dat het mijn eerste kennismaking met Boon zal zijn.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-08-2013 20:33 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-08-2013 23:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 augustus 2013 9:35 schreef bastianus het volgende:
Je hebt wel gelijk, AG. Maar ik verkeer nogal eens in kringen van managers en commerciële figuren. Met name in die kringen worden de VS als lichtend voorbeeld gezien, getuige ook de hoeveelheid Engelse terminologie, het Engels (Amerikaans) als voertaal en het vrij algemene dedain in die kringen voor Europese cultuur en talen. Bij economiestudies is Engels wel de algemene voertaal op de uni, en dat vind ik erg jammer en kwalijk. Binnen ICT zie ik eenzelfde ontwikkeling.


Ik chargeer de boel natuurlijk wel aardig, maar op grote lijnen ben ik het wel met je eens eigenlijk Het tegen-productieve gebruik van Engelse termen door bepaalde managers en andere commerciële figuren zijn ook mij een doorn in het oog, al zou ik niet durven zeggen dat het écht een wijdverbreid fenomeen is. Een hinderlijk opvallend fenomeen, dat wel. Een van de manieren om te laten blijken dat men vorm ver boven inhoud plaatst.

Verder, zoals iPim ook zei, denk ik dat het bij economiestudies best wel meevalt qua dominantie van het Engels. Qua literatuur is veel zo niet alles van het echt hoge niveau in het Engels, maar dat is omdat historisch gezien tegenwoordig Engels de voertaal van de wetenschap is. Vind ik op zich niet zoveel verkeerd mee, we hebben ook de tijd dat die rol aan Latijn was gegeven prima overleefd als cultuur hier


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-08-2013 1:41 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 1 augustus 2013 16:00 schreef PandroidJack het volgende:
Om de Nederlandstalige leescultuur te promoten,
Ik heb "Nieuwe buren" van Saskia Noort gelezen in het kader van bastianus' campagne. Het literaire ontging mij een beetje, waar zit dat in?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-08-2013 2:02 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 1 augustus 2013 23:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Een van de manieren om te laten blijken dat men vorm ver boven inhoud plaatst.


Dat is echt niet iets van deze tijd. De oude Grieken lieten met hun pathos en ethos die boven de logos staat al zien dat vorm vaak boven inhoud staat.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-08-2013 2:47 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Ik zie niet in waarom we met de oude grieken in de sloot zouden moet springen, als je begrijpt wat ik bedoel.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-08-2013 7:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 augustus 2013 1:41 schreef bokkie666 het volgende:
Ik heb "Nieuwe buren" van Saskia Noort gelezen in het kader van bastianus' campagne. Het literaire ontging mij een beetje, waar zit dat in?
Nergens. Jezus, wie leest dat nou?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-08-2013 7:23 by bastianus Profiel van bastianus

Er is natuurlijk ook veel Nederlandse troep. Niet toevallig vaak door vrouwen geschreven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-08-2013 8:36 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 1 augustus 2013 13:55 schreef Sisyphos het volgende:
Tof!
Het is fijne stof waarin hij voornamelijk de tragische aspecten van het noodlot behandelt en ook de oud Griekse tragische positie benadert (welke Nietzsche op jonge leeftijd mooi uiteen heeft weten te zetten in De Geboorte van de Tragedie), maar trekt het dan naar een wat actueler Nederland. Zo begint hij op momenten zelfs recente gebeurtenissen te vergelijken met oude Griekse tragedies.
Ik ben benieuwd. Hij is net verzonden, na de vakantie in beginnen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-08-2013 11:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 augustus 2013 2:02 schreef iPim het volgende:
Dat is echt niet iets van deze tijd. De oude Grieken lieten met hun pathos en ethos die boven de logos staat al zien dat vorm vaak boven inhoud staat.

Dat zeg ik toch ook niet?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 02-08-2013 11:45 by Aelfric Profiel van Aelfric

quote:
Op 2 augustus 2013 7:23 schreef bastianus het volgende:
Er is natuurlijk ook veel Nederlandse troep. Niet toevallig vaak door vrouwen geschreven.


Dat fenomeen wordt maar groter en groter. De sectie Chicklit in de Selexyz, oeps Polare, neemt in Nijmegen al een flink deel van de winkel in beslag. De gemiddelde winkelmedewerker daar (75% vrouw) valt onder diezelfde categorie.
Maar zolang er andere en vaak beter gesorteerde boekwinkels bestaan, ben ik tevreden.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 02-08-2013 11:48 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 2 augustus 2013 7:23 schreef bastianus het volgende:
Er is natuurlijk ook veel Nederlandse troep. Niet toevallig vaak door vrouwen geschreven.




Willekeur en dictatuur!


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 02-08-2013 12:05 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 2 augustus 2013 11:45 schreef Aelfric het volgende:
Maar zolang er andere en vaak beter gesorteerde boekwinkels bestaan, ben ik tevreden.

Ja, gek is dat. Polare plaatst marketing en esoterie gewoon tussen wetenschap en filosofie. Kunst en vormgeving daarentegen krijgt een plekje tussen reisverslagen en magazines.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-08-2013 21:26 by Silence Profiel van Silence

Polare weet van gekheid niet meer wat ze moeten doen. Mijn moeder werkt er nu een jaar of 8, al zeker 8 herorganisaties, zowel van winkel/systeem als personeel in die tijd. Momenteel is iedereen ontslagen en moet men opnieuw solliciteren. Iedereen wordt 'winkelmedewerker' en boekverkopers bestaan niet meer. Gaat de expertise niet ten goede komen.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 02-08-2013 21:44 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 2 augustus 2013 21:26 schreef Silence het volgende:
Polare weet van gekheid niet meer wat ze moeten doen. Mijn moeder werkt er nu een jaar of 8, al zeker 8 herorganisaties, zowel van winkel/systeem als personeel in die tijd. Momenteel is iedereen ontslagen en moet men opnieuw solliciteren. Iedereen wordt 'winkelmedewerker' en boekverkopers bestaan niet meer. Gaat de expertise niet ten goede komen.

Mijn huisgenoot werkt er dus ik krijg regelmatig de onzinnigheid van die organisatie mee. De nieuwe naam bijvoorbeeld, een verwijzing naar de Poolster, welk een oriënterende functie belichaamd. Slaat natuurlijk nergens op gezien ze voornamelijk je reinste zooi aan de man trachten te brengen.


Nathan_Grey
Usericon van Nathan_Grey
Posted 02-08-2013 22:04 by Nathan_Grey Profiel van Nathan_Grey

Het vinden van interesante boeken bij winkels heb ik inmiddels opgegeven, vroegah nog wel bij de bruna enzo redelijk wat fantasy weten te kopen maar tegenwoordig staat er niks meer bij, alleen dingen van terry goodkind en raymond e feist, maarja, dan weer niet in de reeks zoals ik er al wat heb staan dus dat schiet ook niet op.
Maar morgen weer naar Castlefest, kijken of we weer iets zeldzaams kunnen vinden
Paar jaar geleden nog Waylander 1e druk hardcover weten te kopen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen